Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2009, 00:18   #281
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Dus zoals gezegd: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=276

Natturlijk durf ik dat zeggen. Ik daagde je eerder al uit.

Geef mij vijf postings uit de ruim twintigduizend postings waarin jij je ongelijk toegeeft en ik geef je er tien met mijn tienduizend postings.

Maar je zal dat niet doen. Je kan dat ook niet. Jij hebt immers nooit ongelijk.
Blij dat ik je deze uitdaging kan presenteren. De meelezer zal vrijelijk kunnen oordelen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=266

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 november 2009 om 00:22.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 09:33   #282
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dus zoals gezegd: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=276

Natturlijk durf ik dat zeggen. Ik daagde je eerder al uit.

Geef mij vijf postings uit de ruim twintigduizend postings waarin jij je ongelijk toegeeft en ik geef je er tien met mijn tienduizend postings.

Maar je zal dat niet doen. Je kan dat ook niet. Jij hebt immers nooit ongelijk.
Blij dat ik je deze uitdaging kan presenteren. De meelezer zal vrijelijk kunnen oordelen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=266

Paulus.
Mag ik even "meelezer" spelen?

Raf, Paulus heeft gelijk op alvast drie punten.
Ten eerste wat de definitie van tautologie betreft.

Ten tweede over het feit dat hij in staat is zijn ongelijk toe te geven. Hij kan en doet dat wel degelijk.

En ten derde over het feit dat jij dat niet kan. Nochtans was de tautologie discussie een uitgelezen kans daartoe, die je verpest door de geloofwaardigheid van wikipedia in twijfel te trekken. Een flauw argument en eigelijk niet ter zake.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 16 november 2009 om 09:37.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 13:05   #283
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik meende te hebben begrepen uit de goddelijke comedie dat de ongedoopten naar het vagevuur gaan en vandaar misschien nog kans hebben om in de hemel te raken.

Maar misschien speelt men geheugen me parten, het is reeds tien jaar geleden dat ik hem nog eens gelezen heb.
Nee nee, ze gaan wel degelijk naar het voorgeborgte van de Hel, als ik mij niet vergis. en de hele slechte ongelovigen, vliegen het hellevuur in.

Virgilius die hem (Dante) begeleid door de Hel, moet als ik me niet vergis zelf terug naar het voorgeborgte, omdat hij als niet gedoopte het Vagevuur niet mag betreden, (maar ik kan mis zijn ) als ik mij niet vergis, wordt hij daar door iemand anders begeleid, In de hemel is het Beatrice (zijn vrouw) die met hem meegaat (alhoewel ik het hemel deel nog niet gelezen heb... ) de hemel leek me niet echt zo spannend, ...

By the way, de reden waarom kinderen zo snel gedoopt worden, ligt hierin vervat, als ze vroeg sterven (wat in de middeleeuwen wel meer gebeurde) kunnen ze onmogelijk de hemel in. Als ze daarintegen onschuldige gedoopte kinderen zijn, krijgen ze wel een enkel ticketje hemel aangeboden.

Ah, en nog een weetje uit de goddelijke comedie, Dante loopt daar wat te wandelen door de hel, en wie komt hij daar tegen, ... toch wel niet de mohamed zeker, ge weet wel de profeet, ... nu hebben ze daar in Firenze een schilderij van hangen, en naar t schijnt zijn de moslims daar niet echt gelukkig mee....

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 16 november 2009 om 13:10.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 17:46   #284
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Jij mag.

Citaat:
Dat valt nog te bezien...

Citaat:
Niet dus. Ik gebruikte de term "tautologie" om hem uit te leggen dat de zin waarnaar hij verwees er eigenlijk enigszins overbodig stond, zoals een "tautologie". Ik had dat inderdaad duidelijker kunnen formuleren, maar het is typerend voor Paulus om zich in zoiets onbenulligs vast te bijten, zich volkomen blind te staren om de engst mogelijke definitie van een begrip en daar vervolgens bladzijden lang over door te drammen en, zodoende, het topic volledig om zeep te helpen.

Citaat:
Ten tweede over het feit dat hij in staat is zijn ongelijk toe te geven. Hij kan en doet dat wel degelijk.
Mogelijk.

Citaat:
En ten derde over het feit dat jij dat niet kan.
Zo? Jij kent mijn +34.000 berichten op dit forum van buiten?

Samengevat:
Citaat:
Neen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 17:56   #285
system
Banneling

Standaard

Citaat:

En ten derde over het feit dat jij dat niet kan. Nochtans was de tautologie discussie een uitgelezen kans daartoe, die je verpest door de geloofwaardigheid van wikipedia in twijfel te trekken. Een flauw argument en eigelijk niet ter zake.
Wikipedia moet men ook in twijfel trekken. Dat lijkt me zelfs een plicht. En de kinderdopen ook. En de erfzonde zeker!

Laatst gewijzigd door system : 16 november 2009 om 17:57.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 18:17   #286
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Jij mag.

Niet dus. Ik gebruikte de term "tautologie" om hem uit te leggen dat de zin waarnaar hij verwees er eigenlijk enigszins overbodig stond, zoals een "tautologie". Ik had dat inderdaad duidelijker kunnen formuleren, maar het is typerend voor Paulus om zich in zoiets onbenulligs vast te bijten, zich volkomen blind te staren om de engst mogelijke definitie van een begrip en daar vervolgens bladzijden lang over door te drammen en, zodoende, het topic volledig om zeep te helpen.

Mogelijk.

Samengevat:

Neen.
Je overtreft jezelf Raf.

Proficiat!

Paulus.
Oud 16 november 2009, 18:29   #287
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij mag.
Hij mag dat niet van jou.

Citaat:
Neen, dat is zo.

Citaat:
Niet dus. Ik gebruikte de term "tautologie" om hem uit te leggen dat de zin waarnaar hij verwees er eigenlijk enigszins overbodig stond, zoals een "tautologie".
U zei helemaal niet "zoals" een tautologie. U zei:

Citaat:
Dat is een stijlfiguur om de nadruk te leggen, beste. Een 'tautologie'. Kent u dat niet?
Bron: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=261

Citaat:
Ik had dat inderdaad duidelijker kunnen formuleren, maar het is typerend voor Paulus om zich in zoiets onbenulligs vast te bijten, zich volkomen blind te staren om de engst mogelijke definitie van een begrip en daar vervolgens bladzijden lang over door te drammen en, zodoende, het topic volledig om zeep te helpen.
Niet ik ben begonnen over een tautologie, maar jij mijn beste. U stelde daarbij uitdagend de vraag of ik deze stijlfiguur niet kende.

Een gefundeerde definitie van uwentwege bleef uit. Zoals gewoonlijk.

Citaat:
Mogelijk.
Dat is geen mogelijkheid maar een feit.

Citaat:
Dat is niet nodig. Je kunt het immers niet weerleggen, met enkele berichtjes van je, waarin je openlijk je ongelijk eens toegeeft.

Je blijft het spelen op het welles-nietes niveau. Zonder enig fundament en zonder enige weerlegging.

Citaat:
Samengevat: Oorspronkelijk geplaatst door Travis66
Citaat:
Neen.
Ja dus.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 november 2009 om 18:29.
Oud 16 november 2009, 18:30   #288
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wikipedia moet men ook in twijfel trekken. Dat lijkt me zelfs een plicht. En de kinderdopen ook. En de erfzonde zeker!

En daarmee geraken we na Paulus' taaldebacle misschien nog eens terug on topic...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 16 november 2009 om 18:34.
Oud 16 november 2009, 18:33   #289
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volledig mee eens.

Alles wat geen kritiek verdraagt is ernstig te wantrouwen. Alles wat kritiek geeft, zonder daabij iets beters in de plaats te stellen is dat ook.

Paulus.
Oud 16 november 2009, 18:39   #290
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daarmee geraken we na Paulus' taaldebacle misschien nog eens terug on topic...
Niet ik, maar jij begon erover. Evenwel had ik niet anders verwacht dan dat je die verantwoordelijkheid daarvoor van je af wil schudden.

Zo kennen we je natuurlijk. Alles om maar geen fout te moeten toegeven.

Onverbeterlijk.

Paulus.
Oud 16 november 2009, 18:39   #291
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Volledig mee eens.

Alles wat geen kritiek verdraagt is ernstig te wantrouwen. Alles wat kritiek geeft, zonder daabij iets beters in de plaats te stellen is dat ook.

Paulus.
Ik ben blij dat u ook akkoord gaat met het feit dat we de kinderdopen in vraag moeten stellen (gezien Jezus daar nergens op alludeert) alsook de leer van de erfzonde (in mekaar geknutsteld door Augustinus).
Oud 16 november 2009, 18:43   #292
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat u ook akkoord gaat met het feit dat we de kinderdopen in vraag moeten stellen (gezien Jezus daar nergens op alludeert) alsook de leer van de erfzonde (in mekaar geknutsteld door Augustinus).
Wie vertrouwt u eerder, de Kerk opgericht door de HEER, of een "kerk" opgericht door de verwarde Luther?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 18:44   #293
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je gelijk hebt betreffende de kinderdoop binnen het kader van 'sola scriptura'.

Anderzijds zijn er binnen het christendom serieuse stromingen die de traditie ook als gezaghebbend beschouwen, naast de Schriften. En dan heeft Augustinus weldegelijk iets in de pap te brokken.

Ook binnen de verbondstheologie is er een verband tussen besnijdenis en doop.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 november 2009 om 18:45.
Oud 16 november 2009, 18:44   #294
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet ik, maar jij begon erover. Evenwel had ik niet anders verwacht dan dat je die verantwoordelijkheid daarvoor van je af wil schudden.

Zo kennen we je natuurlijk. Alles om maar geen fout te moeten toegeven.

Onverbeterlijk.

Paulus.
Ik wil er u toch even op wijzen dat u degene was die off topic ging met niet ter zake doende, persoonlijke opmerkingen. U deed dat in deze post: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=255. Niet ik, maar u bent verantwoordelijk voor het afbuigen van dit topic.

Maar zoals gewoonlijk zal u die verantwoordelijkheid van zich afschuiven. Zo kennen we u immers... Onverbeterlijk.

Raf.

Citaat:
Oud 16 november 2009, 18:49   #295
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil er u toch even op wijzen dat u degene was die off topic ging met niet ter zake doende, persoonlijke opmerkingen. U deed dat in deze post: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=255. Niet ik, maar u bent verantwoordelijk voor het afbuigen van dit topic.

Maar zoals gewoonlijk zal u die verantwoordelijkheid van zich afschuiven. Zo kennen we u immers... Onverbeterlijk.

Raf.
't Is goed Raf, 't is nu welletjes geweest.

Je kunt inderdaad verder pissen dan ik.

Veel geluk er mee.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 november 2009 om 18:52.
Oud 16 november 2009, 18:52   #296
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Wie vertrouwt u eerder, de Kerk opgericht door de HEER, of een "kerk" opgericht door de verwarde Luther?
En welke kerk mag dat dan wel wezen, beste? Ze beweren immers allemaal dat ze opgericht werden door die heer.

Citaat:
Oud 16 november 2009, 18:54   #297
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht
De kerk opgericht door de Heer. Maar de kerk van Rome is nu niet precies de kerk van de Heer. En persoonlijk denk ik dat Luther juist terug wilde naar de Kerk van de Heer. Voorzover dat in die tijd nog mogelijk was weliswaar.

Laatst gewijzigd door system : 16 november 2009 om 18:56.
Oud 16 november 2009, 18:59   #298
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Er zijn helemaal geen kerken opgericht door de heer. Net zoals er geen broodkruimeltjes rondgestrooid zijn door Hans en Grietje.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 19:03   #299
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kerk opgericht door de Heer. Maar de kerk van Rome is nu niet precies de kerk van de Heer. En persoonlijk denk ik dat Luther juist terug wilde naar de Kerk van de Heer. Voorzover dat in die tijd nog mogelijk was weliswaar.
Ik denk persoonlijk dat Christus' kerk eerder een organisme is, dan wel een organisatie. Organisatie's zijn menselijk en dus, volgens de christelijke leer, feilbaar. Daarom zitten er in elke kerk ook schijnheiligen. Maar laten we hopen voor Christus, ook wat heiligen. Ware Christenen zijn volgelingen van Christus. Niet van de kerk.

Paulus.
Oud 16 november 2009, 19:07   #300
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk persoonlijk dat Christus' kerk eerder een organisme is, dan wel een organisatie. Organisatie's zijn menselijk en dus, volgens de christelijke leer, feilbaar. Daarom zitten er in elke kerk ook schijnheiligen. Maar laten we hopen voor Christus, ook wat heiligen. Ware Christenen zijn volgelingen van Christus. Niet van de kerk.

Paulus.
Ja, zo had ik het nog niet bekeken en het zou ook wel kunnen. Maar om even terug te komen op de waarheid 'sola scriptura'. Volgens mij is dat de enige waarheid voor een christen. En de leer van de erfzonde vindt men nergens in de Schrift.

Laatst gewijzigd door system : 16 november 2009 om 19:07.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be