![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik was wel verontrust door de toon van het VB-communiqué van gisteren, waarin uitdrukkelijk gesteld werd dat Vlaanderen een aparte staat moet blijven, en dat met Nederland enkel "maximale samenwerking" wordt nagestreefd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Schepen
|
![]() Dat lijkt me ook wel het hoogst haalbare de komende 10 jaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij wil men in Vlaanderen een windmolenpark neerzetten pal aan de Nederlandse grens. Lekker asociaal om je rotzooi dan maar bij de buren over de schutting te gooien. Veel van jullie kerncentrales staan ook al langs onze grens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
|
![]() Citaat:
dat klinkt zoals 'ik wil enkel alles' Ik maakt je onnodig zorgen. Zoals meestal is ook dit pers-communiqué zeer verstandig en bedacht opgesteld. Rekening houdend met alle gevoeligheden om het maximaal haalbare te bereiken. Het volk moet rijp zijn voor een verandering anders krijgen we de tegenovergestelde reactie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een baby leer je echter ook alleen maar lepeltje per lepeltje van de papfles afgeraken.
![]() |
![]() |
#288 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het alleen niet te vroeg om toe te kijken dat er tijdens het realiseren van een tussenstap (de Vlaamse staat) geen dingen gebeuren die het einddoel kunnen hypotheceren. En ja, op dat vlak maak ik me wat zorgen over de pogingen om een rigide Vlaamse identiteit te smeden die enkel genoegen kan nemen met een aparte Vlaamse staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je ziet toch dat ook de Belgische achterkamertjespolitiek er zelfs na 177 jaar niet in slaagde van iedereen 'goede' Belgen te maken? Jij wil toch niet dezelfde fout maken?
![]() |
![]() |
#290 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet ook wel dat er respectabele mensen, ook in de 19de eeuw en het interbellum, op zeer verdienstelijke wijze met de Groot-Nederlandse idee bezig geweest zijn. Ik heb geenszins de pretentie om me met hen te meten. Maar kijk het eens na: zijn ook zij niet gestoten op het Vlaams-particularisme? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
arjan ederveen in 'borreltijd'. schitterend... http://nl.youtube.com/watch?v=aiHDRkytoi0 http://nl.youtube.com/watch?v=lR5_xHEHAfo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het idee alleen al, krijg der bijna een hart-attac van, mee de hollanders samen. ![]() ![]() ![]() Dan loop ik naar de Walen over, kga wel in de buurt van Fouront\Voeren wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan ![]() Ik vind die groot-Nederlandse gedachte wel erg pervers. Vooral dan vanuit Vlaams opzicht. Eerst moeilijk doen om de Walen en de Belgen en dan onder de knoet van den Ollander (vrijwillig dan nog!) willen gaan leven. Als Nederland complexen heeft, of angst dat het binnekort onderstroomd geraakt, dat ze dan eens vriendelijk komen vragen of ze bij België mogen worden ingelijfd. Allé toch wat realistisch blijven hé. En durf toch eens van die nederige klein-Vlaamse mentaliteit af te geraken! Trouwens als je al eens naar de Ardennen gaat, lijkt het er duidelijk op dat de Nederlanders die optie ernstig aan het overwegen zijn. Bon, wat mij betreft zijn Nederlanders welkom om bij België aangesloten worden, maar er zal hier en daar toch wat aan geschaafd moeten worden denk ik. Citaat:
En met den Ollander wordt heel Nederland bedoelt. Holland is de gebruikelijke naam voor Nederland in ons dagelijks taalgebruik: wij zeggen da we naar Olland gaan.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
|
![]() Dat doet Frankrijk ook, je bent weer in je gebruikelijke doen zie ik.
![]() |
#295 | |
|
![]() Citaat:
Maar als je heel onze site had gelezen dan wist je dat leden, zelfs als het ooit zo ver komt onze eigen politiekers Vrij Vlaanderen nooit kunnen vertegenwoordigen... Ze kunnen er een naam aan geven maar spreken in naam van de partij kan maar één iemand, onze gezagvoerder (en dat ben ik niet ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#297 |
Minister-President
|
![]() Als een Belg mij aanduidt als een (H)Ollander, dan ervaar ik dat als een diepe belediging. Bij een niet-Belg doet het me niks. Dat komt door de negatieve connotaties die in Belgie aan dat woord kleven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
|
![]() Wij zijn dan ook tegen de particratie. Dus ons 'partijcocept' is een beetje anders dan bij normale partijen... Anders zou het maar vreemd zijn.
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
|
![]() Heb ik een verkeerd woord gebruikt?
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie is die 'gezagvoerder'?