![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Desiderius? | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,57% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 17,86% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
11 | 39,29% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,00% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
moet echt alles zo traag gaan ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 5 oktober 2007 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Enfin, ik zal er niet verder op ingaan, 't is Desi's topic. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar het individu kan ook in een positivistisch stelsel het uitgangspunt vormen. Meer nog: in een volstrekte no-nonsense benadering is het zelfs een stuk eenvoudiger om dat te doen. (cf. Kelsen's Grundnorm) Ja, ik geloof in het principe 'Dura lex, sed lex'. Maar het fundament moet goed liggen uiteraard. Datzelfde principe kan bijzonder destructief zijn als het op plat opportunistische manier (i.e. niet consequent) wordt doorgedrukt.
![]() |
![]() |
#285 |
Minister-President
|
![]() Eén linkje dat hier tussen m'n bookmarks zit: http://www.mises.org/article.aspx?Id=468 Leuke aanzet; ik zal je wat meer bibiografie bezorgen eens ik weer eens in m'n bib kan grasduinen.
![]() |
#286 |
Minister-President
|
![]() De mensen die het meeste baat hebben bij patenten, zijn vooral de advocaten. Hallucinante bedragen gaan er om in die sector.
![]() |
#287 | |
|
![]() Citaat:
Enneuh: ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Heftruck : 5 oktober 2007 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Staatssecretaris
|
![]() Meen je dat nu? Wat vond je boeiend aan Donnie Darko? Of was je gewoon geïrriteerd dat American Psycho niet zo goed was als het boek? We spreken over American Psycho 1 toch, hé?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vererven, bestaat dat? Ok, hier mijn ernstige vraag: Wat ging er in je om toen (h)erkende dat je geen marxist-leninist kon zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De financiële wereld -je weet wel, die gasten die langs de zijlijn de boel staan te dirigeren- denkt daar vooralsnog heel anders over. Je moet niet raden wie idd. de baas is vandaag. In de komende tien tot vijftien jaar voorspel ik toch heel stevige correcties eens duidelijk wordt hoe het systeem verdere vooruitgang in de weg begint te staan.
![]() |
![]() |
#292 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik moest de keuze maken. En American Psycho vond ik teleurstellend. (sequels sla ik sowieso over, tenzij m'n vrouw me gevankelijk meevoert naar de Decascoop)
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat immigratie betreft, kunnen we stellen dat het overbevolkte Vlaanderen vol is, en dat het alleen al omwille van redenen van (ecologische) leefbaarheid echt niet wenselijk is dat er hier nog meer vreemdelingen zouden bijkomen. Laatst gewijzigd door Cynicus : 6 oktober 2007 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn Marxistisch-Leninistische '-zijstap' was voor een stuk een reactie tegen het milieu waarin ik tot dan toe was opgegroeid. Ontzettend beschermd, een beetje maatschappijvreemd, luxe, nooit een halve cent te kort en vader een klassieke laissez-faire liberaal. (type: 'stakers zijn luieriken!') Eens buiten het internaat, kwam ik in contact met meer mensen en kon ik die uitspraken van m'n pa beter plaatsen. Ik wist vooral dat ik hem kon 'raken', 'jennen' door nogal radicaal linkse praat uit te slaan en ben dan Das Kapital beginnen lezen, lezingen bezoeken van het toenmalige Marxistisch-Leninistisch verbond in Gent en mee te doen aan tal van manifestaties. Was het niet voor m'n ma, hij had me drooggelegd... Maar uiteindelijk gingen m'n oogjes wel weer open: met een groepje vrienden (langharig tuig, jaja...) gingen we op rondreis door de USSR en vonden er vooral veel achterdocht en gesmoord verdriet. D�*t is wellicht het eerste steentje dat is beginnen vallen. We zijn nog eens op bezoek geweest bij een Italiaanse Communistische organisatie (ik kickte vooral op de tetten van ene Valentina, die het treffen organiseerde), maar vond het allemaal toch iets té fake. (het pakte niet; mocht die droomtieten niet beroeren) Maar het ergste was wellicht het gevoel van volslagen maatschappelijke irrelevantie, want 'den arbeider', waarvoor we het zogezegd opnamen, bleek voor geen meter geïnteresseerd in het hoogdravende intellectuele gezeik van een nestje snotneuzen. Ik ben zelfs nog gaan mee-travakken in een steenbakkerij, waar ze me uit compassie na een tijd een borstel in de hand staken; zo liep ik tenminste niet in de weg... Vooral dat laatste heeft me de ogen wel geopend. Die arbeider zit heus niet te wachten op de rode heilstaat. Die wil ook gewoon z'n brood verdienen en voor de rest met rust gelaten worden.
![]() |
![]() |
#295 |
|
![]() Was het voor die grappige fase in je leven dat je dan franco-minded was?
![]() |
#296 |
Banneling
|
![]() Desiderius, wat is uw sterrenbeeld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat doet deugd, met al die doemdenkers rondom ons.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 6 oktober 2007 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mag ik je daarom het boek The Wealth of Networks door Yochai Benkler aanraden? Hij maakt hierin ook wel eens gebruik van utilitaristische argumenten, maar de kern van zijn betoog ligt eerder in de non-rivaliteit van zaken die nu als IP bestempeld worden waardoor die in economische zin als publieke goederen zouden behandeld moeten worden. Ook bouwt ie een sterke zaak op voor de these dat een samenleving waar informatie meer vrijelijk gedeeld wordt economisch meer efficiënt zal zijn dan de huidige waar informatie beschermd is door IP-wetgeving omdat de marginale kost om informatie te reproduceren praktisch gezien ongeveer nul is. Omdat ik weet dat je nogal een Coase-fan bent ga ik ook nog zijn artikel Coase's Penguin, or Linux and the Nature of the Firm aanraden. Dit valt te lezen als een aanvulling op de welbekende Coase-klassieker waar Benkler een derde manier onthult waarop individuen hun productieve activiteiten ordenen, namelijk commons-based peer-production. Maar deze draad dient natuurlijk niet enkel om boeken-tips te geven maar wel om vragen te stellen. Bij deze dus: Vind je dat het internet compleet gedereguleerd moet zijn, of ben je het met je collega Cambridge-alumnus Lawrence Lessig eens dat enige regulering wel eens noodzakelijk zou kunnen zijn om het internet werkelijk 'vrij' te houden?
Laatst gewijzigd door netslet : 6 oktober 2007 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Banneling
|
![]() Hey Dési,
het is mssn al gevraagd (in welk geval mijn verontschuldigingen, maar ik heb niet de tijd de hele topic door te nemen), maar: Wat vindt je van de afgelopen Onckelinx legislatuur? Wat moest er absoluut veranderd worden dat ze niet/wel gedaan heeft? En bij uitbreiding: stel dat jij de nieuwe minister met die portefeuille bent, en je kan doen wat je wilt. Wat zou je veranderen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Banneling
|
![]() En is er al een antwoord op Diplomatius' vraag omtrent de strafuitvoeringsrechtbanken?
Andere vraag ook nog: Welk rechtssysteem verkies je: common law of civil law? Wat is uw mening over punitive damages? |
![]() |
![]() |