![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Desiderius? | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,57% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 17,86% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
11 | 39,29% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,00% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Voilla het is weer woensdagavond, C2C koos Desiderius als zijn opvolger!
Desiderius omschrijft zichzelf als volgt: biootje: Politieke oriëntatie: na talloze omzwervingen van het ene extreem van het politieke spectrum naar het andere (i.e. van Franco-adept tot Marxist-Leninist), ben ik er uiteindelijk van overtuigd geraakt dat er geen goeie verrechtvaardiging te vinden is voor die blijkbaar onstuitbare drang om zich te moeien in de persoonlijke levenssfeer van anderen. Betutteling doet me steigeren en de vraag ernaar –een soort politiek masochisme- nog véél meer. Noem me een libertariër die z’n idealistische veren al een tijdje verloren heeft. Persoonlijk: ik ben een kind van de late fifties; iets te jong om tot de generatie van de soixante-huitards gerekend te worden. Heb recht en economie gestudeerd, ben een tijdje (straf-)pleiter geweest als gevolg van een kortstondige opstoot van sociaal engagement en heb me kort na het uitfladderen van m’n dochters geconcentreerd op m’n hobbies: fotografie en journalistieke reportages (= lullen bij mooie plaatjes) over toerisme en lifestyle. Ben momenteel wat men noemt ‘financieel onafhankelijk’ en dat geeft me vooral veel tijd om me onder andere op dit forum te amuseren of zelfs af en toe op te winden... In mijn familie- en vriendenkring is het not done om over politiek te zeiken, dus doe ik het maar hier. Laatst gewijzigd door Pluche : 3 oktober 2007 om 17:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Om te beginnen de traditionele vraag, hoeveel per maand eet je frieten en wat is je lievelingsssaus op je frieten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Mrt die CV ben je een uitstekend kandidaat om Esperanto te leren en af en toe reisjes te maken naar congressen van de SAT bvb. Hier vind je doctrinaire communisten uit Zwitserland, naast ijverige vredesaktivisten uit de bondrepubliek, fervente Nationalisten uit Kroatië, Libertairen, Humanisten en die noemen zich allemaal progressief
& je kan ermee praten, zonder tolk en zonder steenkoolengels !
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Welk genre van muziek geniet je voorkeur en welke zangers/zangeressen of groepen hebben de eer en het genoegen jou tot hun fans te mogen rekenen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen je strafpleiter waart, welke zaken heb je het meeste behandeld?
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Wie zijn je meest en je minst geliefde forummers en waarom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben je ervan overtuigd dat de nachtwakersstaat een socialere samenleving zal veroorzaken dan de huidige welvaartstaat?
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Ben jij een aangename cafémakker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat is je mening over vreemdelingenbeleid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heb je precies van economie gestudeerd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is uw strafste verhaal?
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 3 oktober 2007 om 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is uw favoriet biermerk?
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Rekening houdend met een nooit geziene impasse waarin deze (on)staat zich op het ogenblik bevindt, zou je visie op de verdere ontwikkeling ervan me wel interesseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Je persoonlijke politieke ontwikkelingen lopen nogal samen met de mijne. Ik ben evenwel nog jong en kan nog niet zeggen dat mijn politieke/ideologische visie tot op de milimeter juist is afgelijnd.
Vandaar mijn vraag: In welke mate ben jij libertariër? Maw in welke dingen hoort een overheid tussen te komen en in welke mate moeten deze centraal of regionaal worden verdeeld? (met regionaliseren bedoel ik niet Vlaanderen-Wallonië maar eerder kleinere regios in het algemeen tov bv de EU)
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 3 oktober 2007 om 17:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe ziet uw perfecte staat er uit?
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Beste Desiderius,
Wat was Uw drijfveer om de toga aan de haak te hangen? Hoe lang is dat intussen geleden ? Teruggrijpend naar Uw verleden als penalist: Wat is Uw globale mening aangaande het strafrechtelijk beleid in België ? Vindt U de invoering van de strafuitvoeringsrechtbanken een goede zaak ? Wat is Uw persoonlijke repliek op de - op dit forum tot vervelens geuitte - meningen omtrent justitie, zoals daar zijn: corrupt, ziek, te traag... ? Vindt U het eveneens een schande dat Limburg nog steeds geen (afdeling van het) Hof van Beroep heeft ? ![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 3 oktober 2007 om 17:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Beste Desiderius,
1) Ik weet niet waar jou in het politieke landschap te situeren. Welke partij sluit momenteel het best bij jouw gedachtegoed aan? 2) Ik ben een fan van jouw schrijfsels. Waar heb jij de pen zo goed leren hanteren? Een aangeboren talent? 3) Zijn je publicaties te boek gesteld en te vinden in de bib/boekenwinkel? Of worden ze in weekbladen gepubliceerd? De welke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De documentaire in mijn handtekening al bekeken?
Zeitgeist Hoe sta jij hier tegenover? Graag jouw analyse Dank
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Desiderius, wanneer gaan wij eens samen iets drinken?
![]()
![]() |