![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel puinten geven jullie Diplomatius | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 37,50% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 18,75% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel grappig, in de draad van Diplomatius zit hij anderen te ondervragen
![]()
![]() |
![]() |
#283 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1) het is absoluut niet de bedoeling dat gemeenschapsdienstverrichters zich zouden nestelen in een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem; 2) gemeenschapsdienstverrichters moeten worden aangemoedigd om een job te zoeken op de reguliere arbeidsmarkt, desnoods een onaantrekkelijke job waarvan het uurloon evenwel hoger ligt dan die lage gemeenschapsdienstuurvergoeding; 3) de lamentabele toestand van onze openbare financiën laat niet toe dat de overheid een hoge gemeenschapsdienstuurvergoeding zou uitbetalen. Het is waar dat een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem met een lage gemeenschapsdienstuurvergoeding niet volstaat om het zwartwerk onaantrekkelijk te maken, doch indien de huidige passieve uitkeringen voor werkbekwamen zonder werk vervangen zouden worden door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van pakweg 5 euro per uur effectief verrichte gemeenschapsdienst, dan zouden zij moeten kiezen tussen hetzij gemeenschapsdiensten verrichten, hetzij in het zwart gaan werken. Zij die er zouden voor kiezen om in het zwart te gaan werken, zouden dan niet langer ten laste zijn van de overheid, terwijl werklozen heden hun uitkering kunnen combineren met zwartwerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() fok zeg, geen enkel woord werd afgekapt op het einde van de zin ?
![]() |
![]() |
#286 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Andere vraag: stel: je hebt een cliënt die beweert dat haar ex-man bv zich vergrijpt aan hun kinderen. Maar je hebt héél sterk het vermoeden dat de rancuneuze vrouw liegt om haar man serieus in discredit te brengen. Zul je die zaak aannemen -je kansen om te winnen zijn héél groot, en je kunt er voordelen uit halen? Dus, zou je een cliënt verdedigen waarvan je weet dat deze rancuneus is en dat jij de waarheid kunt bepalen, tot nadeel van een ander? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Banneling
|
![]() Diplo, wat is uw mening aangaande volgende topic?
http://forum.politics.be/showthread....=1#post3000751 |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Minister
|
![]() Ik geloof niet dat dit land een 'democratieluchtbel' is zoals U dat omschrijft. Het is niet omdat een aantal inwoners van dit land vinden dat het beleid niet gevoerd wordt zoals zij dat graag zouden zien, dat zoiets meteen mag omschreven worden als een gebrek aan democratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uiteraard komen in echtscheidingsdossiers en aanverwanten vaak subjectieve ervaringen ter sprake, maar het zou ongepast, zelfs niet wenselijk zijn dat een advocaat zich dermate met zijn cliënten gaat identificeren waardoor hij de feitelijke (inderdaad soms droge) werkelijkheid uit het oog verliest. Een advocaat die tegen die regels zondigt, is volgens mij geen lang professioneel leven beschoren in die sector. Mocht een ambulancier dag in dag uit zijn volledig medeleven moeten betuigen met de familie van een dodelijk verkeersslachtoffer, dan zou hij m.i. die job ook niet lang volhouden... Laatst gewijzigd door Diplomatius : 16 oktober 2007 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 16 oktober 2007 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zij die dat dan niet zouden willen, en dus in het zwart zouden gaan werken, vallen inderdaad niet meer ten laste van de overheid (geen 5€/uur door de overheid te betalen), maar ik stel mij de vraag of de overheid op die manier niet nog méér inkomsten zal verliezen aan ontdoken sociale lasten, belastingen, btw, etc... ? Gaat zoiets op termijn niet helem�*�*l leiden tot een (de facto) val van de minimumlonen, rekening houdende met het feit dat het voor een 'werkgever' dan nog interessanter (lees: goedkoper) is om zwartwerk te organiseren ? Hoe gaat men dat trouwens rijmen met het recht op prestaties uit sociale zekerheid. Gaat men hen dan volledig uitsluiten ? Ik zeg niet dat dat voor mijn part niet kan/mag, maar gaat dat op termijn niet leiden tot een privatisering van de sociale zekerheid ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | ||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Wat ons koningshuis betreft: voelt U zich nu zo persoonlijk benadeeld omdat amper een handjevol lieden van bij hun geboorte gedoemd gaan zijn - tegen wil en dank zo U wil - om een taak op te nemen die hen misschien niet ligt of waar zij in wezen helemaal niet zelf voor zouden kiezen ? Gaat U nu werkelijk hard maken dat 10 miljoen Belgen zwaar gediscrimineerd worden omdat zij geen Koning kunnen worden ? ![]() Wat die plichten betreft: ik denk dat zeker de laatste maanden duidelijk is geworden dat ook de leden van de koninklijke familie geenszins boven de wet staan... Citaat:
Citaat:
waarom? Citaat:
Ik blijf er bij. Zonder de kapitaalsinfusie van verschillende investeerders zou zeker Vlaanderen niet economische groei kennen zoals die vandaag bestaat. Haal die investeerders weg (bijvoorbeeld door ze zwaar te belasten) en ze zullen hun kapitaal heus wel elders investeren hoor... Met desastreuze gevolgen voor Vlaanderen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat de andere mondiale organisaties betreft: U heeft een punt, daar kunnen we alleen maar hopen dat de regeringsleiders aller landen hun beleid afstemmen op het welzijn van de mondiale bevolking. Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Zwaarder, maar idd. zeer mooi... ![]() Citaat:
Die kansen om te 'winnen' zijn in dat geval dus helemaal niet zo groot. En welk voordeel haal ik er uit ? Een eenmalig ereloon, met wel het risico niet meer ernstig te worden genomen door een correctionele rechtbank ? Voorgoed 'verbrand' ? Vergeet niet dat de inzet dan (nog afgezien van mijn reputatie) niet zozeer mijn ereloon is, maar wel het psychisch welzijn van een kind ! En daar wil ik zelfs geen ereloon op kleven, dat is pervers. Als advocaat moet je 'de eerste rechter' (durven) zijn, en dat houdt in dat je bepaalde zaken niet zal aannemen. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb niet de héle topic gelezen, maar bij mij komt het over als de kroniek van een aangekondigde (politieke) dood. Van BDW uiteraard. Iedereen in dit land weet dat er uiteindelijk altijd een compromis zal gesloten worden. Dat je in volle verkiezingstijd harde uitspraken doet, dat vergeeft de burger nog wel eens. Dat je die harde lijn voortzet tijdens onderhandelingen en de spotlights naar je toetrekt, goed wetende dat je uiteindelijk in een doodlopende straat met de rug tegen de muur zal eindigen, is gewoonweg dom. Dat je dan tracht op kousevoeten toch toegevingen te doen, hopende dat men je dat vergeeft, terwijl nochtans alle spotlights op je gericht blijven, maakt in mijn ogen dat een politicus volledig 'verbrand' is. In die zin heeft Karel De Gucht misschien wel de ultieme doodssteek gegeven aan NVA... En zou ik mij levendig kunnen inbeelden dat zijn uitspraken binnen Open-VLD stilletjes werden toegejuicht... ![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 16 oktober 2007 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of een manier om maximaal uit de onderhandelingen te halen wat er in zit door een harde opstelling en pas op het einde wat toegevingen te doen ipv van in het begin al te beginnen met toegevingen, en dan te eindigen met veel meer toegevingen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het communautaire gedroedel moet om een of andere reden "levend" gehouden worden. Eens en voor altijd gewestgrenzen vastleggen en een duidelijk federalisme afspreken, waarbij de bevoegdheden duiidelijk afgelijnd worden & er datgene gemeenschappelijk (federaal) beslist wordt wat uit de aard van de zaak federaal moet blijven, is té simpel. Door telkens de nationalistische snaren te betokkelen worden de burgers afgeleid van andere, meer urgente problemen - maar ja dan kunnen die op een meer "technocratische" wijze opgelost geraken - in alle luwte zonder de media-aandacht.
![]() |