![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3021 |
Banneling
|
![]() Zou je het ethisch vinden moesten je ouders het recht op postnatale abortus hebben voor kinderen tot en met 16?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3022 |
Banneling
|
![]() edit
Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 mei 2012 om 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3023 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als er ook maar een teken is dat het *kind* van 16 zelf een mening kan tonen, dan moet er alles aan gedaan worden om die mening te achterhalen, en te kijken wat het kind zelf wil. En als het kind gewoon duidelijk zegt dat het wilt blijven leven, dan lijkt het mij duidelijk. Dus ja dat moet kunnen, voor zeer zwaar mentaal gehandicapte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3024 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3025 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is natuurlijk niet de bedoeling dat de ouders hem zelf opknopen, dat moet gewoon netjes medisch gebeuren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3026 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gezien je jeugdige leeftijd ga ik hier niet dieper op ingaan. Ik hoop enkel dat je beslissing om nooit voor kinderen te kiezen definitief is. Het ga je goed. Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 mei 2012 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3027 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3028 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3029 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3030 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() hoe gebruik je mensen wanneer je hen zonder vragen zomaar water over hen heen gooit en hen allerlei andere obscure rituelen laat ondergaan.
Ook maar als een willoze pop die jij behandeld naar eigen goeddunken en hier spreken we over daadwerkelijk levende entiteiten.
![]() |
#3031 |
Burger
|
![]() Ik heb nooit begrepen waarom men steeds argumenteert dat het nog geen bewust/zelfbewust wezen betreft, terwijl het van bij de conceptie een potentieel zelfbewust wezen betreft (zware handicapen terzijde). Voor mij is dit een voldoende argument om kritisch te staan tegenover abortus in ontwikkelde landen als België waar er voldoende voorlichting is en men op iedere hoek van de straat minimum 3 soorten anticonceptiemiddelen kan kopen voor een prikje.
Het is voor zeer weinigen weggelegd onafhankelijk te zijn: - het is een voorrecht van de sterken. Friedrich Nietzsche Laatst gewijzigd door TheChosenOne : 18 mei 2012 om 21:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3032 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3033 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() tsja, normaal gezien zul je het nu ontkennen (al was het maar omwille van je grote eigen gelijk) maar ik zie niet zo veel redenen waarom de kerk meent dat voorbehoedsmiddelen verboden moeten zijn of waarom men vroeger altijd met de handjes OP het dekbed moest slapen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3034 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3035 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is de grote hamvraag waarop de Griekse filosofie - waar wij erfgenaam van zijn - altijd mee geworsteld heeft en nooit afdoende heeft opgelost. daarvoor moet je in het Oosten terecht. De Griekse filosofie is deze van ontologie van het 'zijn' (te zien in de ideeënleer van Plato). Verandering is daarbij een teer punt. Aristoteles heeft het begrip 'potentie' ingevoerd. Potentie is in essentie de mogelijkheid tot verandering. Een zaadje heeft de potentie een boom te worden, maar is het een boom? Die weerslag van deze discussie zit ook in deze thread. Voor de ene is een bevruchte zaadcel een 'zijnde', voor de andere een 'potentie' om uit te groeien 'tot'.
![]() |
![]() |
#3036 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Neen het zaadje is geen boom maar een potentiële boom. Een bevruchte eicel is een potentieel zelfbewust wezen (gehandicapten terzijde), da's waar het schoentje wringt voor mij. In derdewereldlanden waar er enkel kommer en kwel is, en het kind in zijn of haar leven zogoed als zeker louter misère zal kennen kan men nog argumenteren dat een abortus verantwoord is daar het anders meer lijden dan leven is die men op de wereld zet. Niettemin stel ik mij vragen bij ontwikkelde landen zoals België waar voldoende voorlichting en de mogelijkheid tot het aanschaffen van anticonceptiemiddelen aanwezig is.
![]() |
![]() |
#3037 |
Minister-President
|
![]() Ik ben geen christen dus ik ben niet geïnteresseerd in het "christelijk aanvoelen". Wat in de bijbel staat heeft geen enkele vorm van morele waarde voor mij. Integendeel zelfs, ik vind het een verachtelijk immoreel boek.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 19 mei 2012 om 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3038 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3039 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je je moraal uit een boekje moet halen, ben je toch ook wel vrij sneu hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3040 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |