![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U verwart trouwens weer eens een aantal zaken: het allergrootste deel van het budget gaat naar de onderwijsvoering, niet naar gebouwen. D.i. naar de personeelsomkadering, leerlingenbegeleiding, informatisering, enz. Ik weet niet van schoolgebouwen die "bouwvallig" zijn, want dat zou betekenen dat er geen les meer in mag worden gegeven. U weet het misschien niet, maar schoolgebouwen worden om de vijf jaar grondig gecontroleerd. Daartoe zijn er technisch-bouwkundige elementen die een rol spelen, maar ook hygiënische. Wel zijn er, vooral in het katholiek onderwijs, flink wat gebouwen die dringend een opfrisbeurt nodig hebben of die aan de noden en normen van onze tijd moeten worden gebracht. De huidige regering heeft daar trouwens een speciaal kredietfonds voor opgericht, opdat dit versneld zou kunnen gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hoe kan je nu zelf beslissingen nemen als je voor meer dan 60% afhankelijk bent van de EU ? Als een bedrijf voor 60% afhangt van 1 klant dan is er een probleem ... maar volgens u is dat dus geen probleem. Eigenaardig. Daarbij ik hoop dat we Brussel meenemen ? Want zonder Brussel stelt Vlaanderen niet veel voor. Ik heb geen zin om Brussel aan wie dan ook cadeau te doen. Maar ik vrees ervoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kan men niet van het Vlaamse niveau verwachten dat ze de decennialange wildgroei onder het unitaire België op tien, twintig, dertig of veertig jaar rechttrekt. Dat is gewoon onmogelijk, tenzij men zou overgaan tot een enorm streng beleid waarbij hele huizenrijen worden afgebroken en bouwsels allerhande met de grond worden gelijk gemaakt. In de plaats van het vroegere "doe maar op" is er nu een gestrengheid gekomen die naar het Nederlandse model neigt. En ik weet waarover ik het heb, temeer daar wij binnenkort onze gezinswoning gaan verbouwen. Wat vroeger allemaal mocht, is nu vrijwel onmogelijk geworen. Gelukkig maar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En ivm de schoolgebouwen, ik vrees dat er toch wel heel veel kosten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar Duitsland waar Bonn voor Berlijn werd ingeruild op een bepaald moment. Of denkt u dat Duitsland niet zonder Bonn kon? Het is natuurlijk omgekeerd: Bonn kon niet zonder Duitsland. En dat is ook na de verhuis gebleken: Bonn is weer een provinciale stad geworden nu Berlijn de hoofdstedelijke functies weer heeft opgenomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat denkt u trouwens dat een onderwijzer netto verdient? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat is mij ook al wat waard..... Citaat:
Het is niet omdat zij momenteel met de gebakken peren zitten dat wij ons tot in de eeuwigheid moeten blijven blauw betalen en impassant hun juweeltje,het koningshuis als duurbetaalde ballast moeten blijven tolereren... Citaat:
Als de bedrijven in vlaanderen hun hoofdzetels in brussel delocaliseren en samen met de vlaamse ambtenaren terug naar vlaanderen verhuizen is het met brussel gebeurd mijn beste.... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De BTW wordt al jaren door de EU geregeld en u mag daar niet zomaar mee doen wat u wil. Herinner u bijv de restaurants en dergelijke die een verlaging wilen en dit moest op EU niveau worden geregeld .... dat is toch een economische maatregel ? Ook onze accijnzen voor brandstof worden aan minima onderworpen op europees niveau en gaan de hoogte in binnen een paar jaar. Opnieuw iets waar onze regering niks aan te vertellen heeft. En er zijn zo talloze zaken die ervoor zorgen dat je als regering nauwelijks nog wat zelf mag beslissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() En dit is wat de raad van Europa over de faciliteitengemeenten heeft gezegd: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Parlementslid
|
![]() Ja maar het gaat daar niet enkel over, ook het grondgebied is 100% vlaams en waarom zoude we dat weggeven ?? Het ligt IN Vlaanderen, dus het is van ons. Er is wel wat opkuiswerk maar ik neem aan dat dat snel kan gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Parlementslid
|
![]() Tja er is wel een klein probleempje ... naast politieke zijn er ook altijd "andere" oplossingen .. . Zie maar Noord-Ierland waar een klein groepje de boel jarenlang heeft verpest voor iedereen. Naar zulke toestanden wens ik toch niet te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot wat u denkt, wordt de btw niet door de EU "geregeld" maar wel gesuperviseerd. De lidstaten kunnen steeds aanpassingen verrichten, maar moeten daartoe wel het fiat krijgen van de EU-commissie. Zo heeft Duitsland enige tijd geleden de btw-voet van 17% naar 19% gebracht voor bepaalde gebruiksgoederen. Dat was een beslissing op Duits niveau, maar voorgelegd aan de EU. Niet de EU schrijft voor. De EU harmoniseert en superviseert grotendeels, wat wel iets anders is dan wat u ervan maakt. En nog steeds blijft de vraag open: als volgens u de EU toch bijna alles te zeggen heeft, waarom verdedigt u dan nog het Belgische niveau? Dan maakt het toch niets uit of dat uitvoerend niveau dat zich slechts schikt naar de EU-directieven nu op Belgisch dan wel Vlaams niveau bevindt? Uw voortdurend verwijs naar de EU is juist geen bewijsvoering ten gunste van België maar veel eerder voor Vlaanderen. Alleen heeft u dat niet door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is het Brussels en Vlaams Gewest. Twee onderscheiden delen. Als Brussel een andere toekomst wil los van Vlaanderen, dan is het daar vrij in. De grote economische gevolgen zullen evenwel voor Brussel zijn, dat aldus zijn administratieve hoofdzetel van de Vlaamse economie volledig verliest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waar ontwaart u tekenen dat de Franstaligen tot dergelijke acties zullen overgaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er is een verschil tussen kleuter en lager, middelbaar en hoger onderwijs kwa verloning. Ik geef toe dat het lager onderwijs niet al te vet is kwa vergoeding, maar de rest is meer dan behoorlijk zeker gezien hun beperkte werkweek en hun vele vakantiedagen. En ze staan ook niet onder tijdsdruk zoals in de private sector. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door stropdrager : 18 november 2008 om 01:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook heeft u geen enkel benul van de zaken die naast de effectieve uren lesgeven komen, als zijnde voorbereiding, vergaderingen, administratie (u weet hoegenaamd niet wat er allemaal bij komt kijken), oudercontacten, enz. Indien het onderwijs dan toch zo'n luilekkerland is, dan raad ik iedereen aan er te komen werken... Zo eenvoudig ligt het. |
|
![]() |
![]() |