![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het belgisch volk, hoe is dat gecreeerd?
#302 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen beseft dat je daarvoor misschien een korte tijd door een moeilijke situatie moet, maar het resultaat zal de moeite zijn. We spiegelen ons daarbij aan het succes van Slovenië en Estland. Citaat:
Citaat:
Nou ja, vazalstaat is relatief. Ooit was Brugge de belangrijkste haven van Noord-Europa, ooit was Gent de grootste en belangrijkste industriestad van West-Europa, ooit resideerden keizers en koningen in Gent en Mechelen. Op zijn minst werden Vlaanderen/Brabant in die tijd nog als volwaardige oderdelen van een groter geheel beschouwd en probeerde niemand de bevolking een vreemde taal en vreemde kultuur op te leggen. Dat is maar begonnen met de Franse invasie. En duurt vandaag nog altijd voort binnen het on-land België, dank zij de apartheidsgrondwet. |
|||
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien moet je al vier partijen bijeenbrengen om aan Vlaamse kant een meerderheid te hebben, en wat voor een beleid gaan die dan wel uitvoeren? Een links beleid dat tot de decimering van Ø-VLD zou leiden? Wel het is best mogelijk dat N-VA bij volgende verkiezingen een deel van zijn kiespubliek gaat verliezen. Maar waar gaan die naartoe gaan: terug naar de BSP, PVV en CVP? keep on dreaming... Ik zie eerder een radicale onafhankelijkspartij opstaan die met die stemmen gaat lopen. |
|
![]() |
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe weet ik niet. Wanneer wel. Een aantal decennia voor het Vlaamse.
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Minister-President
|
![]() Gemaakt, net zoals het Vlaamse volk. Dat is nu net datgene wat zo absurd is aan de essentialistische benadering van bvb Xenophon. Die jongen denkt (enfin: schrijft, want volgens mij weet hij beter) dat Vlamingen volgens het zelfbeschikkingsrecht der volkeren enkel kunnen aansluiten bij Vlaanderen omdat het Vlamingen zijn. Idioot natuurlijk, want hij houdt geen rekening met economische belangengroepen (en die zijn er in en rondom Brussel) of met de gemaaktheid van zo'n volk (je kan van franstalige inwoners in de faciliteitengemeenten net zo goed beweren dat het Brusselaars zijn).
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 4 augustus 2010 om 18:50. |
![]() |
![]() |
#306 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 4 augustus 2010 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |
#307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Belgisch volk heeft nooit bestaan. Maar het is een feit natuurlijk dat België alle Vlamingen een gemeenschappelijke vijand heeft gegeven die de onderdelen van Vlaanderen dichter aan elkaar heeft gesmeed tot een hecht volk.
|
![]() |
![]() |
#308 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De onderdelen van het Nederlandstalige gedeelte van de Zuidelijke Nederlanden bedoelt u wellicht. Als dat volk zo hecht is waarom schreeuwen mensen dan hier iedere week............verrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad! !!!!!
|
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oorlogen: ja, WO-I heeft zeker een rol gespeeld in de bewustwording van het Vlaamse volk over zijn positie in de kunstmatige staat België. En over de repressiegolven 1831-1834, na WO-I, na WO-II gaan we maar zwijgen. Een volk maak je niet door onderdrukking. Fotos van het koningshuis, Belgische vlaggen: iemand die daar van wakker ligt? Holle symbolen waar hooguit hoogbejaarde madammekes voor bezwijken bij de koekskesdoos van Delacre. Legerdienst: de beste manier om te beseffen wat voor een troep België wel is. Heb ook nog gediend, het heeft me niet van mijn Vlaams-nationalistische ideeën vanaf geholpen hoor. En dat is dus volgens jouw de essentie van een volk? geschiedvervalsing, repressie, .... |
|
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#311 |
Europees Commissaris
|
![]() Je mag ook het feit van de ballonnetjes niet vergeten. Als er grote toegevingen moeten gedaan worden, durft men al eens een ballonnetje oplaten in de hoop dat de reactie lauw is. Ik ben het lek niet (uiteraard niet want ik zit niet mee aan tafel) en ik ken dus ook de motieven niet van het lek, maar dat kan dus meer zijn dan louter sabotage.
|
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 4 augustus 2010 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
#313 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ook een fabeltje?
![]() |
#314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Het begin van een Vlaamse horrorfilm met Dewever in de rol van dr Frankenstein.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 4 augustus 2010 om 19:55. |
![]() |
![]() |
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens jou is er iets grondig mis met kapitalistische grootmachten, neem ik aan?
#316 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu maakt u er een potje van, mijnheer Andy. 1. Ik heb nooit gesteld of er blijk van gegeven dat ik de politieke evolutie der laatste decennia in België slechts in één zin kan lezen, noch dat ik meen dat Vlaamse onafhankelijkheid cq. een hereniging Vlaanderen-Nederland de enig mogelijke uitkomsten zou kunnen zijn van de evidente en immer voortdurende communautaire problemen. Overigens begrijp ik niet goed waarom u evolutie der laatste decennia tussen aanhalingstekens plaatst, alsof die evolutie geen realiteit zou zijn maar één of ander uitvindsel mijnerzijds. Ik ben het met u eens dat bedoelde evolutie evenzeer naar confederalisme zou kunnen leiden, maar d�*�*r hadden we het niet over, vermits mijn argument een reactie was op uw loutere stelling dat de gedachte aan een aansluiting van Vlaanderen bij Nederland zo mogelijk nòg absurder is dan deze aan een Vlaamse onafhankelijkheid. 2. Ik sta nergens ter wereld wat dan ook te roepen over “culturele identiteiten waaruit onafhankelijkheid voortvloeit”, en ik heb persoonlijk niet de minste last van welkdanig cultureel onafhankelijkheidsstreven : ik heb geen idee hoe u één en ander weet te distilleren uit wat ik daadwerkelijk schrijf. U vergist zich evenzeer in de grootst mogelijke mate als u er van uitgaat dat “politiek, staatkunde en cultuur geheel irrelevant zijn om een onafhankelijkheid te realiseren”. Wat is er dan wél relevant, volgens u ? Trouwens, het zijn niet “belangengroepen” die onafhankelijke staten erkennen of niet erkennen, maar andere staten. 3. Het kan best zijn dat “the powers that be” lak hebben aan de mate waarin ik de samenhang in België percipieer, maar dat zal mij een zorg wezen, nietwaar. Ik elk geval zal het mij nooit beletten om een eigen visie en opinie te ontwikkelen, en deze te verkondigen als ik daar zin in heb. 4. Welk uitstaans uw terloopse stelling “'t Is een beetje triest om te zien hoe een deel van de Vlaamsnationalisten zelfs geeneens beseft hoe volkeren gecreëerd worden” kan hebben met mijn post is mij een volslagen raadsel, tenzij dit een stokpaardje van u is dat u graag te pas en te onpas bij alles vermeldt, zelfs als er gewoon over de kleine patatjes wordt gesproken. Hoe dan ook, en niet dat ik het een oneer zou vinden hoor, maar als u met “Vlaamsnationalisten” naar mijn persoon meent te moeten verwijzen, slaat u de bal minstens zo’n duizend kilometers mis, mijnheer Andy. Troost u evenwel met de gedachte dat als de meeste Vlaamsnationalisten een rotkaraktertje als het mijne zouden hebben, u al lang een Hollander zou zijn… |
|
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Bart De Wever gaat in ieder geval niet zo gek zijn om de totaal verrotte ledematen van onland België terug aan elkaar te naaien tot een nog lelijker monster dan het al is. Ik denk dat hij eerder bezig is die rotte ledematen te amputeren. |
|
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je er trouwens wel zo zeker van dat Gwijde van Namen eentalig frans was? Of zou hij als zoon van de graaf van Vlaanderen toch ook wel een woordje westvloms gekend hebben. Hoe zou hij trouwens in staat geweest zijn de leiding van een volksleger te nemen moest hij de taal niet gekend hebben? In ieder geval lijkt het mij niet zo onlogisch dat hij papaatje en halfbroer Robbie te hulp snelt, een paar jaar voordien was papaatje nog zelf Markgraaf van Namen. En wat die Brabantse en Antwerpse patriciërs betreft: zo zie je maar wat de collaborateurs te wachten zal staan na de onafhankelijkheid ![]() |
|
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wel is er een meerderheid van Vlamingen te vinden die menen dat er serieus moet gesleuteld worden aan de structuren van dit land. Waarom? omdat ze het gevoel hebben dat die structuren eerder tegenwerken dan helpen. is dit zo? het is een gevoel, dus subjectief, maar het is blijkbaar toch een meerderheid van de Vlaamse stemmers die stemt op een partij die ofwel voor confederalisme (CD&V, OVLD, LDD, N-VA) of zelfs voor onafhankelijkheid (VB) stemt. de vraag is dus simpel: moet die meerderheid van Vlamingen gewoon z'n mond houden en braafjes doen wat de meerderheid van Franstaligen doet, of mag er toch een eerbaar compromis gevonden worden. op dit moment zijn er geen signalen die zeggen dat de Franstaligen bereid zijn om ook maar rekening te houden met wat de Vlaamse kiezers willen. goed, we zullen dan wel zien zeker wat de Vlaamse kiezers de volgende keer willen: zich moedeloos neerleggen bij de conclussie dat ze niets te zeggen hebben of stemmen op een partij die in feite wilt wat zij niet willen, in de optiek: "slechter dan nu kan toch niet".
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#320 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() geen splitsing van de sociale zekerheid. geen herbenoeming van België van federale staat naar confederale staat. compromis over BHV.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |