![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Gouverneur
|
![]() Verliezer Jansen gaat het volgende doen. Hij gaat NVA in 1 van de 2 volgende scenario's drijven, scenario's die in elk geval slecht zullen zijn voor NVA. Jansen gaat samen met de labbekakken van CD&V en de linkiewinkies van groen aansturen op een coalitie met voorstellen die voor NVA totaal onaanvaardbaar zijn, Dewever zal noodgedwongen de handdoek in de ring gooien waarop Jansens met CD&V, Groen en PVDA het stadsbestuur zal vormen, gevolg, massaal zal men zeggen,zie wel dat hij het niet kan bart dewever. 2de scenario, ze zullen Dewever door een onmogelijk coalitievoorstel in de handen van het Vlaams Belang drijven, hetgeen NVA eveneens veel stemmen zal kosten. Conclusie, Bart Dewever kan dit gevecht niet winnen, maar of onze democratie deze situatie zal overwinnen is nog maar zeer de vraag.
|
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#304 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs als hij er dan nog O-VLD bij zou nemen, dan komt hij op 27/55, nog altijd geen meerderheid. Daarom dat het mij niet zou vewonderen dat hij enkele VB'ers probeert over te doen lopen.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 21 oktober 2012 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
#305 |
Burgemeester
|
![]() Romeinse veldheren namen hun overwonnenen als slaven in hun zegetocht in Rome mee. Misschien te begrijpen dat niet iedereen staat te springen voor een figurantenrol. Misschien wil men er zo aan herinneren dat men mogelijk toch niet echt te doen heeft met een witte ridder die alles kan oplossen, ook al was dat het beeld in de media.
Door het kapen van de verkiezingen, zogezegd voor een nationaal thema, heeft men eigenlijk een enorme verwarring gesticht. Voor wat is er nu gestemd, in Antwerpen maar bijvoorbeeld bv. ook in Mortsel? Voor het goede werk van het lokale schepencollege waar NVA telkens in zat? Of was men zo verbaast door de grote degelijkheid van het regeerwerk op Vlaams niveau (echt ?)? Of ging het om het nationaal oppositie-werk? Of misschien voor de acteur die BDW speelt op VTM? En in de sketches nooit echt wordt vernederd zoals bv. de VRT journalisten. maar integendeel het imago van een goed, slim, onderhandelaar krijgt, die juist wat teveel eet. Als ik met mensen spreekt, merk ik nog steeds dat het optreden in een quiz door BDW nog altijd een belangrijke rol speelt bij het inschatten van zijn mogelijkheden. Quizzen maken geen deel uit van het democratisch proces, worden ook niet op die manier gecontroleerd. We gapen allemaal naar die TV, maar schijnen eigenlijk helemaal niet door te hebben hoe zoiets werkt. Wat leert men in school? Je voelt je als Vlaming niet echt op je gemak als je dat allemaal ziet, je krijgt vragen over de toekomst van Vlaanderen. |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat is politiek in feite meer dan de kracht van de overtuiging. |
|
![]() |
![]() |
#307 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Vito : 21 oktober 2012 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
#308 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
De excuus van , "jamaar wij mogen al onze beloftes breken want dat is om stemmen te winnen" is generaties lang door de tjeven, blauwzuren en sossen toegepast. Ik veronderstel dat u niet doorheeft hoezeer die gozers zich daarmee in eigen voet hebben gschoten... Citaat:
Begrijp mijn opluchting ondertussen bij de vaststelling dat het VB ondertussen elke dag, en dat vierentwintig uur per dag, door het CGKR, liga van de mensenrechten, justitie, raad van State en de ganse racismeindustrie onophoudelijk wordt vrijgesproken....
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 oktober 2012 om 20:32. |
||
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik stoor me er aan dat jij Patrick Janssens een slechte verliezer noemt. Dat is hij geenszins. Hij heeft onmiddellijk zijn verlies voor waar genomen en Bart De Wever gefeliciteerd met zijn overwinning. Een slecht verliezer zou de uitslag aanvechten.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#311 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vergelijking met Nederland gaat niet helemaal op. Bij onoverkomelijke ambras in een gemeentecoalitie komen er geen vervroegde verkiezingen.
![]() |
![]() |
#312 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 21 oktober 2012 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
#314 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hij dacht dat met zijn inhoudsloze "ik verkoop mijn kop met een boekje alsof het om een reclame voor soep betrof" hij de kiezer kon charmeren, en was er de kop van in dat dat niet werkte. En dan maar bleiten en zijn vriendjes (Helmut Lotti) inschakelen om de kiezer wijs te maken dat hij verkeerd gekozen heeft. Om uiteindelijk erop uit te komen dat hij wil "meewerken" en er direct groen bijsleurt, kwestie van het allemaal onverteerbaar te maken voor Dewever. Juist ja, echt een verliezer die constructief zijn nederlaag aanvaardt....
![]() |
#315 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap niet waarom hij Burgemeester wil worden op die post binnen een jaar aan iemand anders te delegeren. Ik weet waarom: om zijn verantwoordelijkheid te ontlopen. |
|
![]() |
![]() |
#319 | |
|
![]() Ik denk het wel, mocht ik in zijn plaats zijn zou ik toch proberen met O-VLD en Groen, en zonder Patrick bleiter Janssens.
Citaat:
Ja man, jij kletst nogal uit je nek. LOL, een BUB'er die politieke lessen meent te geven. Hoeveel stemmen heeft je megapartij ook alweer gehaald ? De enige drempel dat je ooit over geraakt bent is een verkeersdrempel.
![]() |
#320 |
Banneling
|
![]() Politiek is in de eerste cijferkennis, en op dat gebied is hij een dikke nul.
|
![]() |