Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 21 oktober 2012, 19:07   #301
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, ik fantaseer daar dagelijks over.
Ik wist het.
Pericles is offline  
Oud 21 oktober 2012, 19:08   #302
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Verliezer Jansen gaat het volgende doen. Hij gaat NVA in 1 van de 2 volgende scenario's drijven, scenario's die in elk geval slecht zullen zijn voor NVA. Jansen gaat samen met de labbekakken van CD&V en de linkiewinkies van groen aansturen op een coalitie met voorstellen die voor NVA totaal onaanvaardbaar zijn, Dewever zal noodgedwongen de handdoek in de ring gooien waarop Jansens met CD&V, Groen en PVDA het stadsbestuur zal vormen, gevolg, massaal zal men zeggen,zie wel dat hij het niet kan bart dewever. 2de scenario, ze zullen Dewever door een onmogelijk coalitievoorstel in de handen van het Vlaams Belang drijven, hetgeen NVA eveneens veel stemmen zal kosten. Conclusie, Bart Dewever kan dit gevecht niet winnen, maar of onze democratie deze situatie zal overwinnen is nog maar zeer de vraag.
graaf de bethune is offline  
Oud 21 oktober 2012, 19:11   #303
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Verliezer Jansen gaat het volgende doen. Hij gaat NVA in 1 van de 2 volgende scenario's drijven, scenario's die in elk geval slecht zullen zijn voor NVA. Jansen gaat samen met de labbekakken van CD&V en de linkiewinkies van groen aansturen op een coalitie met voorstellen die voor NVA totaal onaanvaardbaar zijn, Dewever zal noodgedwongen de handdoek in de ring gooien waarop Jansens met CD&V, Groen en PVDA het stadsbestuur zal vormen, gevolg, massaal zal men zeggen,zie wel dat hij het niet kan bart dewever. 2de scenario, ze zullen Dewever door een onmogelijk coalitievoorstel in de handen van het Vlaams Belang drijven, hetgeen NVA eveneens veel stemmen zal kosten. Conclusie, Bart Dewever kan dit gevecht niet winnen, maar of onze democratie deze situatie zal overwinnen is nog maar zeer de vraag.
Dewever gaat gewoon een minderheidscollege vormen en als zijn besluiten toevallig door het VB worden gesteund , dan kan hij daar toch niet aan doen.
Pericles is offline  
Oud 21 oktober 2012, 19:21   #304
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarop Jansens met CD&V, Groen en PVDA het stadsbestuur zal vormen
Dan heeft hij maar 25/55 zetels (zie http://www.vlaanderenkiest.be/#/geme...1002/uitslagen, en het zou mij verwonderen dat hij op gedoogsteun van VB kan rekenen...
Maar zelfs als hij er dan nog O-VLD bij zou nemen, dan komt hij op 27/55, nog altijd geen meerderheid.
Daarom dat het mij niet zou vewonderen dat hij enkele VB'ers probeert over te doen lopen.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 21 oktober 2012 om 19:21.
De gemuilkorfde is offline  
Oud 21 oktober 2012, 19:38   #305
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Romeinse veldheren namen hun overwonnenen als slaven in hun zegetocht in Rome mee. Misschien te begrijpen dat niet iedereen staat te springen voor een figurantenrol. Misschien wil men er zo aan herinneren dat men mogelijk toch niet echt te doen heeft met een witte ridder die alles kan oplossen, ook al was dat het beeld in de media.

Door het kapen van de verkiezingen, zogezegd voor een nationaal thema, heeft men eigenlijk een enorme verwarring gesticht. Voor wat is er nu gestemd, in Antwerpen maar bijvoorbeeld bv. ook in Mortsel? Voor het goede werk van het lokale schepencollege waar NVA telkens in zat? Of was men zo verbaast door de grote degelijkheid van het regeerwerk op Vlaams niveau (echt ?)? Of ging het om het nationaal oppositie-werk?

Of misschien voor de acteur die BDW speelt op VTM? En in de sketches nooit echt wordt vernederd zoals bv. de VRT journalisten. maar integendeel het imago van een goed, slim, onderhandelaar krijgt, die juist wat teveel eet.

Als ik met mensen spreekt, merk ik nog steeds dat het optreden in een quiz door BDW nog altijd een belangrijke rol speelt bij het inschatten van zijn mogelijkheden. Quizzen maken geen deel uit van het democratisch proces, worden ook niet op die manier gecontroleerd. We gapen allemaal naar die TV, maar schijnen eigenlijk helemaal niet door te hebben hoe zoiets werkt. Wat leert men in school? Je voelt je als Vlaming niet echt op je gemak als je dat allemaal ziet, je krijgt vragen over de toekomst van Vlaanderen.
waarnemer is offline  
Oud 21 oktober 2012, 19:46   #306
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
Romeinse veldheren namen hun overwonnenen als slaven in hun zegetocht in Rome mee. Misschien te begrijpen dat niet iedereen staat te springen voor een figurantenrol. Misschien wil men er zo aan herinneren dat men mogelijk toch niet echt te doen heeft met een witte ridder die alles kan oplossen, ook al was dat het beeld in de media.

Door het kapen van de verkiezingen, zogezegd voor een nationaal thema, heeft men eigenlijk een enorme verwarring gesticht. Voor wat is er nu gestemd, in Antwerpen maar bijvoorbeeld bv. ook in Mortsel? Voor het goede werk van het lokale schepencollege waar NVA telkens in zat? Of was men zo verbaast door de grote degelijkheid van het regeerwerk op Vlaams niveau (echt ?)? Of ging het om het nationaal oppositie-werk?

Of misschien voor de acteur die BDW speelt op VTM? En in de sketches nooit echt wordt vernederd zoals bv. de VRT journalisten. maar integendeel het imago van een goed, slim, onderhandelaar krijgt, die juist wat teveel eet.

Als ik met mensen spreekt, merk ik nog steeds dat het optreden in een quiz door BDW nog altijd een belangrijke rol speelt bij het inschatten van zijn mogelijkheden. Quizzen maken geen deel uit van het democratisch proces, worden ook niet op die manier gecontroleerd. We gapen allemaal naar die TV, maar schijnen eigenlijk helemaal niet door te hebben hoe zoiets werkt. Wat leert men in school? Je voelt je als Vlaming niet echt op je gemak als je dat allemaal ziet, je krijgt vragen over de toekomst van Vlaanderen.
Het is echt wel iets meer dan een quiz winnen . In elk gesprek maakt Dewever van zijn politieke tegenstanders filet americain , alleen al door zijn enorme feitenkennis.
En wat is politiek in feite meer dan de kracht van de overtuiging.
Pericles is offline  
Oud 21 oktober 2012, 20:18   #307
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef007 Bekijk bericht
Het is normaal dat PvdA+ meer stemmen haalt, het boek van Peter Mertens ("Hoe durven ze") is een populair politiek boek. Als je dit boek leest, dan weet je waarvoor deze partij staat, drukt met de neus op de harde feiten en geeft realistische antwoorden die solidair zijn. Dat heeft heel wat mensen overtuigd.
Het heeft jou overtuigd, maar zal dat zeker niet doen met iedereen die dat leest. Overigens, hoeveel boeken zijn er verkocht? Nu, mij lijkt eerder de teleurstelling in de SP.a de hoofdreden, wiens haast eindeloze regeerperiode er toch niet voor gezorgd heeft dat de kleine man het beter heeft.

Laatst gewijzigd door Vito : 21 oktober 2012 om 20:19.
Vito is offline  
Oud 21 oktober 2012, 20:28   #308
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als Weverke in Antwerpen gaat samenwerken met het VB zal hij bij de volgende verkiezingen heel veel stemmen gaan verliezen en zullen heel wat van de nu verkozen NVA mandatarissen naar een andere partij overlopen.
Het benodigt moed en doorzicht om uw eigen partij zo van lafheid te beschuldigen nu ze zo openlijk hun beloftes (weg met de sossen) voor de zoveelste keer verraden.
De excuus van , "jamaar wij mogen al onze beloftes breken want dat is om stemmen te winnen" is generaties lang door de tjeven, blauwzuren en sossen toegepast.
Ik veronderstel dat u niet doorheeft hoezeer die gozers zich daarmee in eigen voet hebben gschoten...

Citaat:
Dus is samenwerken met de racisten uitgesloten.
Ik heb al uitgelegd dat zulk een uitspraak enkel kan komen van een viscerale racist zoals u zelf.

Begrijp mijn opluchting ondertussen bij de vaststelling dat het VB ondertussen elke dag, en dat vierentwintig uur per dag, door het CGKR, liga van de mensenrechten, justitie, raad van State en de ganse racismeindustrie onophoudelijk wordt vrijgesproken....

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 oktober 2012 om 20:32.
Fieseler is offline  
Oud 21 oktober 2012, 20:32   #309
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Janssens is een slechte verliezer. In principe is het met de zetelverdeling onmogelijk om Dewever buiten spel te zetten, vermits er een cordon is.
Maar zou het onmogelijk zijn dat de andere partijen een paar VB'ers proberen te doen overlopen om zo aan een meerderheid te komen zonder N-VA ?
Het is ongetwijfeld iets dat men zwaar zou verwijten aan Bart Dewever, mocht hij zoiets doen.
Ideaal dus om het zelf te doen, "in het belang van 't Stad".
Anderzijds acht ik het niet onmogelijk dat Janssens voor de oppositie kiest, en CD&V laat gaan.
Maar eerst zal hij nog wel wat politieke spelletjes spelen, zo gaat dat met slechte verliezers.
Winnaars spelen geen politieke spelletjes zeker ? Als Bart De Wever geen politiek spel aan het spelen was had hij al lang zijn coalitie gevormd met het Vlaams Belang, eventueel aangevuld met Open VLD. Nu is hij dat onvermijdelijke aan het uitstellen louter en alleen voor het politiek spel.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 21 oktober 2012, 20:34   #310
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Janssens is een slechte verliezer. In principe is het met de zetelverdeling onmogelijk om Dewever buiten spel te zetten, vermits er een cordon is.
Maar zou het onmogelijk zijn dat de andere partijen een paar VB'ers proberen te doen overlopen om zo aan een meerderheid te komen zonder N-VA ?
Het is ongetwijfeld iets dat men zwaar zou verwijten aan Bart Dewever, mocht hij zoiets doen.
Ideaal dus om het zelf te doen, "in het belang van 't Stad".
Anderzijds acht ik het niet onmogelijk dat Janssens voor de oppositie kiest, en CD&V laat gaan.
Maar eerst zal hij nog wel wat politieke spelletjes spelen, zo gaat dat met slechte verliezers.
Winnaars spelen geen politieke spelletjes zeker ? Als Bart De Wever geen politiek spel aan het spelen was had hij al lang zijn coalitie gevormd met het Vlaams Belang, eventueel aangevuld met Open VLD. Nu is hij dat onvermijdelijke aan het uitstellen louter en alleen voor het politiek spel.

Ik stoor me er aan dat jij Patrick Janssens een slechte verliezer noemt. Dat is hij geenszins. Hij heeft onmiddellijk zijn verlies voor waar genomen en Bart De Wever gefeliciteerd met zijn overwinning. Een slecht verliezer zou de uitslag aanvechten.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 21 oktober 2012, 20:38   #311
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane Bekijk bericht
Dat klopt wel niet. Ze zouden elk voorstel bekijken en zien of ze dat al dan niet zouden goed of afkeuren. En we hebben een Nederland gezien waartoe een minderheidskabinet met gedoogsteun toe geleid heeft.
De vergelijking met Nederland gaat niet helemaal op. Bij onoverkomelijke ambras in een gemeentecoalitie komen er geen vervroegde verkiezingen.

Oud 21 oktober 2012, 20:45   #312
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verliezer Jansen gaat het volgende doen. Hij gaat NVA in 1 van de 2 volgende scenario's drijven, scenario's die in elk geval slecht zullen zijn voor NVA. Jansen gaat samen met de labbekakken van CD&V en de linkiewinkies van groen aansturen op een coalitie met voorstellen die voor NVA totaal onaanvaardbaar zijn, Dewever zal noodgedwongen de handdoek in de ring gooien waarop Jansens met CD&V, Groen en PVDA het stadsbestuur zal vormen, gevolg, massaal zal men zeggen,zie wel dat hij het niet kan bart dewever.
In dat scenario moet Patrick Janssens de helft van de verkozenen op de N-VA lijst meekrijgen.

Citaat:
2de scenario, ze zullen Dewever door een onmogelijk coalitievoorstel in de handen van het Vlaams Belang drijven, hetgeen NVA eveneens veel stemmen zal kosten. Conclusie, Bart Dewever kan dit gevecht niet winnen, maar of onze democratie deze situatie zal overwinnen is nog maar zeer de vraag.
Bart De Wever verliest met de seconde geloofwaardigheid door de talmen om duidelijk dit scenario te kiezen.

Oud 21 oktober 2012, 20:46   #313
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dewever gaat gewoon een minderheidscollege vormen en als zijn besluiten toevallig door het VB worden gesteund , dan kan hij daar toch niet aan doen.
Inderdaad. En als Patrick Janssens en co dan in willen breken in het college van Burgemeester en Schepenen moeten ze maar een akkoord hiervoor sluiten met het Vlaams Belang.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 21 oktober 2012 om 20:47.
Oud 21 oktober 2012, 20:50   #314
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als Bart De Wever geen politiek spel aan het spelen was had hij al lang zijn coalitie gevormd met het Vlaams Belang, eventueel aangevuld met Open VLD.
Je weet maar al te goed dat BDW dat niet gaat doen.

Citaat:
Ik stoor me er aan dat jij Patrick Janssens een slechte verliezer noemt. Dat is hij geenszins. Hij heeft onmiddellijk zijn verlies voor waar genomen en Bart De Wever gefeliciteerd met zijn overwinning. Een slecht verliezer zou de uitslag aanvechten.
Natuurlijk is die bleiter een slecht verliezer.
Hij dacht dat met zijn inhoudsloze "ik verkoop mijn kop met een boekje alsof het om een reclame voor soep betrof" hij de kiezer kon charmeren, en was er de kop van in dat dat niet werkte.
En dan maar bleiten en zijn vriendjes (Helmut Lotti) inschakelen om de kiezer wijs te maken dat hij verkeerd gekozen heeft.
Om uiteindelijk erop uit te komen dat hij wil "meewerken" en er direct groen bijsleurt, kwestie van het allemaal onverteerbaar te maken voor Dewever.
Juist ja, echt een verliezer die constructief zijn nederlaag aanvaardt....
Oud 21 oktober 2012, 20:53   #315
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het VB heeft aan BDW een absolute vrijbrief gegeven.
Hij kan op alle VB zetels rekenen.
Hij hoeft geen enkele (dit is: 0,0000000) rekening te houden met het "programma" van het VB.
Het VB heeft hem de toestemming gegeven om dat ook zo urbi et orbi te communiceren. Geen misverstanden.
Hij krijgt de zetels van het VB met een mooi geel-zwart strikje rond.
Het VB heeft beloofd om de volgende zes jaar op 't schoon verdiep hun "plaot af te zetten".
BDW weigert deze unieke opportuniteit voor hem én voor de Antwerpenaar die voor hem heeft gekozen op de meest hautaine wijze.
Als dat zo is wens ik hem de meest beschamende ondergang.
DeProf_eet is offline  
Oud 21 oktober 2012, 20:55   #316
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Als dat zo is wens ik hem de meest beschamende ondergang.
Die komt.
Zelfs zonder het VB is het electoraat van N-VA te verschillend.
Henri1 is offline  
Oud 21 oktober 2012, 21:03   #317
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je weet maar al te goed dat BDW dat niet gaat doen.
Hij heeft geen andere keuze.

Citaat:
Natuurlijk is die bleiter een slecht verliezer.
Hij dacht dat met zijn inhoudsloze "ik verkoop mijn kop met een boekje alsof het om een reclame voor soep betrof" hij de kiezer kon charmeren, en was er de kop van in dat dat niet werkte.
En dan maar bleiten en zijn vriendjes (Helmut Lotti) inschakelen om de kiezer wijs te maken dat hij verkeerd gekozen heeft.
Om uiteindelijk erop uit te komen dat hij wil "meewerken" en er direct groen bijsleurt, kwestie van het allemaal onverteerbaar te maken voor Dewever.
Juist ja, echt een verliezer die constructief zijn nederlaag aanvaardt....
BDW zijn verkiezingscampagne kwam ook pas goed op gang na de verkiezingen in 2010. Met de onverwachte de urban myth "Voka is mijn werkgever" zette Bart De Wever zijn verkiezingscampagne op volle toeren. Patrick Janssens als marketingvent heeft dat allemaal goed bestudeerd. Dat jij hem nu uitmaakt als slecht verliezer, bon je doet maar. De feiten zijn dat jij die term niet begrijpt.

Oud 21 oktober 2012, 21:11   #318
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

BDW zijn verkiezingscampagne kwam ook pas goed op gang na de verkiezingen in 2010. Met de onverwachte de urban myth "Voka is mijn werkgever" zette Bart De Wever zijn verkiezingscampagne op volle toeren. Patrick Janssens als marketingvent heeft dat allemaal goed bestudeerd. Dat jij hem nu uitmaakt als slecht verliezer, bon je doet maar. De feiten zijn dat jij die term niet begrijpt.
Bart zijn campagne voor 2014 is allang bezig ook.
Ik snap niet waarom hij Burgemeester wil worden op die post binnen een jaar aan iemand anders te delegeren. Ik weet waarom: om zijn verantwoordelijkheid te ontlopen.
Henri1 is offline  
Oud 21 oktober 2012, 21:13   #319
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik denk het wel, mocht ik in zijn plaats zijn zou ik toch proberen met O-VLD en Groen, en zonder Patrick bleiter Janssens.

Citaat:
BDW zijn verkiezingscampagne kwam ook pas goed op gang na de verkiezingen in 2010.
Een campagne die op gang komt nadat de verkiezingen al gepasserd zijn ?
Ja man, jij kletst nogal uit je nek.

Citaat:
De feiten zijn dat jij die term niet begrijpt.
LOL, een BUB'er die politieke lessen meent te geven.
Hoeveel stemmen heeft je megapartij ook alweer gehaald ?
De enige drempel dat je ooit over geraakt bent is een verkeersdrempel.
Oud 21 oktober 2012, 21:24   #320
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het is echt wel iets meer dan een quiz winnen . In elk gesprek maakt Dewever van zijn politieke tegenstanders filet americain , alleen al door zijn enorme feitenkennis.
En wat is politiek in feite meer dan de kracht van de overtuiging.
Politiek is in de eerste cijferkennis, en op dat gebied is hij een dikke nul.
Another Jack is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be