![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 8 januari 2018 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat je partij x wil afstraffen voor haar beleid in Vlaanderen, dan kan je dat al flikken bij de eerstvolgende verkiezingen van een ander niveau. Wat niet correct zou zijn, maar je hebt wel de vrijheid om zelf te bepalen waarom en wat je motiveringen zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Minister
|
![]() Waarschijnlijk een voorzitter van een ploeg die beseft dat de macht van de partij totaal weg is door jaren lang machtsmisbruik met de steun van de kerk en hypocriet gedrag. Daar ze niet meer op de donderpreken hulp van op de preekstoel moeten hopen. CD&V daarom nu hulp zoekt onder de vleugels van de EU tjeven om zo hier te lande verder de grote jan uit te hangen en nog steeds hypocriet menen te mogen dicteren met een attitude van god zelve aan het woord, preken >> wat het volk wil<< zonder rekening te houden met het volk!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het beste is zoals in Zwitserland, voor alles en ieder thema van dorp, stad, staat, energie, verkeer, vreemdelingen industrie…. de bevolking laten kiezen met referendum! Wat en waar de meerderheid voor koos word in Zwitserland zonder reutelen en schelden uitgevoerd of AF gevoerd!!!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zwitserland kent een mooi mengeling van parlementaire en directe democratie, van volks- en standenvertegenwoordiging (lees: de kantons), van machtsverdeling tussen de verschillende niveaus. We kunnen er echt iets van leren. Vooral onze politici. En dat is trouwens één van de redenen waarom ik niet op de N-VA stem of kan stemmen: die partij heeft zich uitgesproken tegen de rechtstreekse democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als het gezegd wordt door mensen die je direct op hun negeerlijst zwieren als het te moeilijk wordt dan vraag ik mij af wat U begrijpt onder rechtstreekse democratie. En anderen aanzetten om hetzelfde te doen is verre van democratisch. Toch op een forum. Trek uw conclusies maar uit deze mening. Och ja; ik sta op uw negeerlijst. Dus jij kiest met wie je een debat wil voeren? In de school misschien wel maar hier zijn het grote mensen Jan. Maar ik ben geen vragende partij hoor. Dat eeuwige "Bron" verhaal hangt mijn juwelen uit. Mensen naar Timboektoe sturen om bewijzen te verzamelen voor hetgeen ze zeggen lijkt mij een te omslachtige procedure. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De voltallige regering zo blijkt.
![]() |
#310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Banneling
|
![]() kan allemaal wel zijn, maar zijn aanhang bij de Bubbers gaat wel een serieuze knauw gekregen hebben!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een frituur ergens in het Leuvense zal het decor daarvan zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Banneling
|
![]() een voorzitter die kost wat kost justitie moest hebben om vervolging van 'de beweging' en de partij inzake Arco onmogelijk te maken, een voorzitter die die EU post moest hebben om vergoeding van beleggers door de staat in zake Argo mogelijk te proberen maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Greenpeace, het VIAS, de fietsersbond en de vakbonden bedoel je.
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() We weten allemaal dat de mensen snel vergeten. Hoe vaak lees je dat politieke rotzooi die kort voor de verkiezingen aan het licht komt invloed heeft op de verkiezingsuitslag? Daarom alleen al komen samenvallende verkiezingen EN het verlengen van de legislatuur voor ALLE niveaus uitsluitend en alleen de politiek goed uit. De burger daarentegen wordt een hele reeks kansen ontnomen om de politiek op haar plaats te zetten en af te straffen.
![]() |
![]() |
#316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
al pleit ik er niet voor om de argumentatie en evaluatie van verschillende bestuursniveau's op één hoopje te gooien, maar dat is de verantwoordelijkheid v elke kiezer zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zou ook al kunnen beginnen met de termijn van lokale besturen terug te brengen naar 4 jaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je poot hele epistels op dit forum, maar van samenhang is geen sprake. Daarom wordt er zelden op gereageerd. Je valt bovendien mensen aan die, in tegenstelling tot jou, wéten waarover ze spreken. Er heeft op dit forum in zijn begindagen ooit een volledig katern gelopen over het BROV. (Bindend Referendum Op Volksinitiatief) Wie dat gevolgd heeft wéét waarover JVDB het heeft én dat hij op dit vlak voor 200% gelijk heeft. Zwitserland is wat échte democratie betreft een grote uitzondering. Zowel in de EU als in de wereld. Daarom maakt Zwitserland géén deel uit van de EU. Omdat de bevolking het niet wil, én de middelen heeft om haar wil wet te maken. Het klopt ook dat de N-VA niet referendum-minded is. Op dat punt verschilt de N-VA geen fluit van de traditionele partijen. Het VB, de partij die als ondemocratisch wordt weggezet bepleit wél het referendum, maar over het bindende referendum op VOLKSINITIATIEF zoals in Zwitserland heb ik in dit apenland nog geen énkele partij horen piepen. Verhofstadt heeft ooit geprobeerd om het hondenbrokreferendum (referendum op initiatief van de politiek) in de Belgische grondwet te laten opnemen, maar die poging werd geboycot door Di Rupo. Hopelijk neem je voor even gas terug want het is onbegonnen werk en ontzettend vermoeiend om jouw "bijdragen" aan dit forum te lezen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 januari 2018 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Di Rupo en zijn coalitiepartners hebben met de samenvallende verkiezingen én de verlenging van ALLE legislaturen drie vliegen in één klap geslagen. Het minst zichtbare maar belangrijkste effect van bovenstaande ingrepen is dat de democratie, eens te meer in dit apenland, gekort werd. Het ergste van al is dat deze "verwezenlijking" verkocht werd als een gunst voor de bevolking. Volgens de "democraten" heeft de Belgische bevolking er een hekel aan om zo vaak naar de stembus te moeten. (Hoe zou DAT komen???) BULLSHIT! Om de mensen tevreden te stellen die niet graag gaan stemmen volstond het om de stemplicht af te schaffen, maar DAT durfden de politieke leugenbrokken niet aan want dan zou het bewijs kunnen geleverd worden dat de helft van de bevolking ofwel politiek anafabeet is, ofwel héél goed beseft dat hun stem weinig tot niets oplevert.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 januari 2018 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() o.a. premier Michel !
![]()
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |