Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2020, 18:47   #301
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Ik stel dan voor dat we elke 3 jaar een jaar "grote vakantie" organiseren. Vermits dat toch zo weinig doet he.

De vraag is gewoon: waarom zouden we dat Ueberhaupt doen ? Wat heeft corona nu dat zoiets zelfs maar nodig maakt ? Wat is er mis met eens wat meer doden ?
Al die maatregeladepten hier zitten niet in met extra doden.
Als dat zo was, zouden ze al jarenlang een kruistocht organiseren om de griepdoden te vermijden, ongezonde voeding en roken te verbieden om kanker te bestrijden, het verkeer stil te leggen zodat er geen verkeersslachtoffers meer zijn, enz ....

Nee, al wat geen coronadode is, telt voor hen niet mee.
De enige reden dat ze nu zo paniekerig zijn, is omdat ze bang zijn dat zij nu wel eens die dode kunnen zijn. Daar is op zich niks mis mee, maar doe dan niet hypocriet over.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 19:19   #302
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
De enige reden dat ze nu zo paniekerig zijn, is omdat ze bang zijn dat zij nu wel eens die dode kunnen zijn. Daar is op zich niks mis mee, maar doe dan niet hypocriet over.
Ik begrijp dat niet. Ik kan ook een corona dode zijn. Maar er is meer kans dat ik van iets anders sterf dit jaar. Niet enorm veel meer kans, maar toch. En het is ongeveer zo voor elke leeftijdscategorie, zelfs de hoogste.

Aan 80+ is er enkele procenten kans dat je aan corona sterft. Dat is vrij hoog. Maar eerlijk gezegd aan 80+ zijn er veel dingen waar je aan kan sterven, en dat is meer dan een paar %.

Bovendien is het zo, tenzij je zorg nodig hebt, dat - in tegenstelling tot kanker vermijden bvb - je een veel en veel grotere invloed kan hebben op de kans om besmet te geraken als je 70+ bent: blijf thuis, ontvang niemand zonder masker, doe enkel uw boodschappen met masker en die kans is zo goed als 0. Het enige wat je moet laten is aan tafel gaan zonder masker met anderen (behalve uw partner, als die hetzelfde doet).

Ik zit eigenlijk zelf in het grootste grijze risico gebied: ik ben geen 40-, en toch heb ik vele onvermijdelijke contacten, waaronder kinderen. Ik kan mij niet afzonderen en toch is mijn risico niet zo bijzonder laag. Maar dat risico is, zoals ik al stelde, kleiner dan vele andere dingen die mij kunnen afmaken aan mijn leeftijd. Dus gaan we daar, behalve wat voorzichtigheid, niet veel aan doen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 19:21   #303
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Al die maatregeladepten hier zitten niet in met extra doden.
Als dat zo was, zouden ze al jarenlang een kruistocht organiseren om de griepdoden te vermijden, ongezonde voeding en roken te verbieden om kanker te bestrijden, het verkeer stil te leggen zodat er geen verkeersslachtoffers meer zijn, enz ....

De cijfers over ziekenhuisopnames en doden dienen enkel om hun maatregelen te rechtvaardigen.

Waar het binnen de medische wetenschap om draait zijn centen.
Dankzij het coronavirus hebben de onderzoekslabo's miljarden losgekregen.
En dat is alles waar het voor hen om draait, centen, heel veel centen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 20:21   #304
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
geen idee

ik weet wel dat dit een een generatie wordt die oplossingen zal vinden
miserie triggert creativiteit

Ik zou niet weten waarom we hier meerdere generatie verliezen.
duurt corona te lang kun je ook gewoon collectief iedereen een jaartje laten zitten. dan verdwijnt je leerachterstand weer en tientallen procenten vd scholieren maakt dit toch al mee in zijn schoolloopbaan.

maar stop om mee in de slachtofferrol te kruipen van ocharme.
Ik hoop het voor haar, en tant pis als ze afkomt met oplossingen die mij noch u aanstaan, hé.

Zolang ze maar niet té goed naar "patrickve" luistert alvorens ik aan m'n 'natuurlijk' einde kan & mag beginnen ...

^^

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 20:56   #305
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De cijfers over ziekenhuisopnames en doden dienen enkel om hun maatregelen te rechtvaardigen.

Waar het binnen de medische wetenschap om draait zijn centen.
Dankzij het coronavirus hebben de onderzoekslabo's miljarden losgekregen.
En dat is alles waar het voor hen om draait, centen, heel veel centen.
Corona doden volgen ze op de dag maar andere cijfers zoals zelfmoorden en hartaanvallen krijgen we niet omdat ze 'contraproductief' zouden kunnen zijn. Het zou de geldstroom wel eens kunnen doen sputteren.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 21:07   #306
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Voila het bewijs dat de lockdown voor jullie niet erg is. Laat alles terug opengaan en laat de jongeren terug leven. Jullie mogen het eerste jaar dan ook nog alles blijven doen wat je hierboven leuk vindt. Kijk heel het probleem opgelost.
Ja maar. Er is wel een verschil tussen jonge mensen met huisje, tuintje, kindje enerzijds, en een vrijgezel die onder het dak van pa en/of ma woont anderzijds.
Jong zijn ligt zo ergens tussen 0 en 50 jaar oud, zo te lezen en te horen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 21:17   #307
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De schade aan onze maatschappij is immers zo groot dat ze onder de beste omstandigheden slechts binnen 10 generaties hersteld zou kunnen zijn.
tel eens hoeveel generaties we momenteel na wo1 zijn?
4 of 5 max.
wo2 is nog een generatie minder maar deze 1,5j zijn 10 generaties?
overdrijven s iehri toch echt een kunstvorm hé

Citaat:
De schade is niet enkel de leerachterstand, maar ook de motivatie,
laat iedereen dubbelen en uw leerachterstand is verdwenen. ok, er zal iemand pas op zijn 27e ipv 26e doctoreren. Of dat zo'n drama is?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 21:22   #308
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met eens wat meer doden ?
het probleem zijn niet eens de doden, dat gaat er bij jou neit in

laat het virus los en het legt gewoon heel de maatschappij lam, twijfelt ge daar nu nog steeds aan?

ziekenhuizen kunnen geen onnozele infectie meer behandelen, essentiële sectoren gaan plat met alle economische gevolgen vandien,...

gij hebt u zelf wijsgemaakt dat enkel 80'ers getroffen met evtl de dood tot gevolg. Gij hebt u wijsgemaakt dat de rest niet getroffen wordt.
heel uw betoog vertrekt vanuit foutieve aannames.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 21:42   #309
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

laat het virus los en het legt gewoon heel de maatschappij lam, twijfelt ge daar nu nog steeds aan?

ziekenhuizen kunnen geen onnozele infectie meer behandelen, essentiële sectoren gaan plat met alle economische gevolgen vandien,...

gij hebt u zelf wijsgemaakt dat enkel 80'ers getroffen met evtl de dood tot gevolg. Gij hebt u wijsgemaakt dat de rest niet getroffen wordt.
heel uw betoog vertrekt vanuit foutieve aannames.
Op de covid afdelingen in ziekenhuizen liggen anders wel vooral bejaarden. Zet die risicogroepen in lockdown en je kan alles loslaten. De maatschappij draait terug normaal en de ziekenhuizen lopen niet vol.
En voor die bejaarden verandert er niets want nu zitten ze ook in lockdown.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 21:44   #310
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
4 of 5 max.

laat iedereen dubbelen en uw leerachterstand is verdwenen. ok, er zal iemand pas op zijn 27e ipv 26e doctoreren. Of dat zo'n drama is?
Het is typerend aan de mens dat die grote miseries zo snel mogelijk wilt vergeten of in de doofpot steken. Sommigen vertellen vandaag wat ze hebben meegemaakt, of wat hun ouders of grootouders hebben meegemaakt.

De jongeren van vandaag zullen juist hetzelfde doen.
Oud 15 november 2020, 22:10   #311
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
4 of 5 max.

Na WWI kregen we de financiele crisis van de jaren 30.
Dat alles leide tot WWII.

Na WWII was er een grote materiele schade en is Europa terug opgebouwd met Amerikaans geld.
En zaten we met de Koude Oorlog.

En het grote maatschappelijke verschil met toen was, dat men zonder hoge scholingsgraad kon werken.
En de Europese staalfabrieken en koolmijnen kende hun piek.
De auto-industrie boemde in Europa.

Amerika zelf is nu ook een puinhoop, daar moeten we dus niet op rekenen.
En we zitten met China, Rusland, India en Vietnam die zich economische enorm aan het ontwikkelen zijn, met daarnaast nog eens de Oost-Europese landen.

West Europa heeft zelf nog amper maak-industrie en er is niets kapot gemaakt door corona, dus niets nieuw op te bouwen.
Nu zijn de winkels ook nog eens gesloten en de winkels die overkop gaan, komen niet meer terug.
Ze worden vervangen door verweg webwinkels.

Wat dat schooljaar overdoen betreft.

En een jaar later je diploma halen, heeft wel wat meer gevolgen.
Een jaar langer ten laste van de ouders.
Een jaar later op de arbeidsmarkt, dus een jaar minder om pensioenrechten te kunnen opbouwen.
Een jaar later beginnen sparen voor een eigen huis.
Een jaar langer dat de overheid je kindergeld en studietoelagen moet betalen.
Een jaar later dat je begint bij te dragen aan de maatschappij en de sociale zekerheid.

Oeps, de generaties die nu op de schoolbanken zitten, 6 tot 26 jarigen, dragen de gevolgen dus mee tot de dag dat ze op pensioen gaan.
Maar hierdoor krijgt de overheid ook 17 lang minder inkomsten, terwijl ze 20 jaar lang meer uitgaven heeft.
Het gaat dus niet over 1 jaar, maar leerlingen van 20 schooljaren.
En ja, het gaat over alle jaren van de schooljaren 2019/2020 en 2020/2021, dus 40 schooljaren.
Oud 15 november 2020, 22:17   #312
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een jaar later op de arbeidsmarkt, dus een jaar minder om pensioenrechten te kunnen opbouwen.
Een jaar later dat je begint bij te dragen aan de maatschappij en de sociale zekerheid.

Oeps, de generaties die nu op de schoolbanken zitten, 6 tot 26 jarigen, dragen de gevolgen dus mee tot de dag dat ze op pensioen gaan.
Maar hierdoor krijgt de overheid ook 17 lang minder inkomsten, terwijl ze 20 jaar lang meer uitgaven heeft.
En ja, het gaat over alle jaren van de schooljaren 2019/2020 en 2020/2021, dus 40 schooljaren.
En hoeveel studenten zijn er niet die na pakweg twee jaar aan iets anders beginnen.
Jongeren krijgen tegenwoordig meer dan één kans.
Oud 15 november 2020, 22:35   #313
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En hoeveel studenten zijn er niet die na pakweg twee jaar aan iets anders beginnen.
Jongeren krijgen tegenwoordig meer dan één kans.
Ik heb nog niet meegemaakt dat iemand van het basisonderwijs van richting verandert.
Ik heb nog niet meegemaakt dat iemand van het secundiare naar een zwaardere richting overstapt.
En het aantal jongeren dat van richting verandert speelt geen rol, want dat doen ze altijd, alleen komt er dan dus per leerjaar nog eens een leerjaar bij.
Ik heb zelf trouwens verschillende richtingen afgewerkt in het hoger onderwijs.
Ben dan ook blijven studeren tot mijn 56ste.
Oud 15 november 2020, 22:48   #314
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na WWI kregen we de financiele crisis van de jaren 30.
Dat alles leide tot WWII.

Na WWII was er een grote materiele schade en is Europa terug opgebouwd met Amerikaans geld.
En zaten we met de Koude Oorlog.

En het grote maatschappelijke verschil met toen was, dat men zonder hoge scholingsgraad kon werken.
En de Europese staalfabrieken en koolmijnen kende hun piek.
De auto-industrie boemde in Europa.

Amerika zelf is nu ook een puinhoop, daar moeten we dus niet op rekenen.
En we zitten met China, Rusland, India en Vietnam die zich economische enorm aan het ontwikkelen zijn, met daarnaast nog eens de Oost-Europese landen.

West Europa heeft zelf nog amper maak-industrie en er is niets kapot gemaakt door corona, dus niets nieuw op te bouwen.
Nu zijn de winkels ook nog eens gesloten en de winkels die overkop gaan, komen niet meer terug.
Ze worden vervangen door verweg webwinkels.

Tiens ik leer hier iets nieuws, zoals regelmatig op dit forum trouwens. Rusland zou zich economisch enorm aan het ontwikkelen zijn, ze hebben amper het BNP van Spanje.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 22:54   #315
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nog niet meegemaakt dat iemand van het basisonderwijs van richting verandert.
Ik heb nog niet meegemaakt dat iemand van het secundiare naar een zwaardere richting overstapt.
En het aantal jongeren dat van richting verandert speelt geen rol, want dat doen ze altijd, alleen komt er dan dus per leerjaar nog eens een leerjaar bij.
Ik heb zelf trouwens verschillende richtingen afgewerkt in het hoger onderwijs.
Ben dan ook blijven studeren tot mijn 56ste.
Je had het over 6 tot 26 jarigen.
Ik doelde op studenten, -26 dus.
Dat jij levenslang studeert doet hier weinig ter zake.
Oud 16 november 2020, 01:25   #316
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan mij niet afzonderen en toch is mijn risico niet zo bijzonder laag.
En je had nog zo je best gedaan tijdens de eerste maanden.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 05:25   #317
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik twijfel daar niet aan, het is een feit dat het VIRUS de maatschappij helemaal niet lam legt. De WAANZIN legt de maatschappij lam, niet het virus. Haal alle mensen die dood zijn en zwaar ziek weg uit de maatschappij, en zij die dat niet zijn, laat je normaal doen, en de maatschappij MERKT DAT NIET EENS.

Hoe blind kan je zijn ? Je gaat mij toch niet zeggen dat bedrijven stilliggen *omdat vele van hun werknemers zwaar ziek zijn of dood* he.

Je gaat mij toch niet zeggen dat het onderwijs stilligt omdat zoveel studenten dood zijn, of omdat zoveel leerkrachten gestorven zijn he ?

Mochten wij met dit virus doen wat we met ELK ANDER ZIEKTEVERSCHIJNSEL doen, namelijk de zieken verzorgen, de doden begraven, en voor de rest de gezonden laten doen wat gezonden doen, of die nu een verkoudheid hebben of niet, dan zou er NIKS AAN DE HAND ZIJN.

Zie je dat niet ?

In uw omgeving, wat functioneert er niet PUUR VANWEGE HET VIRUS en dus niet vanwege maatregelen, hysterie, schrik van het virus, en nog andere zottigheden, maar puur omdat de mensen al maanden ziek zijn of dood ?

Dit virus doet ongeveer 3 of 4 keer wat een stevige griep doet. Is de schade waar je het over hebt 3 of 4 keer dat van een griepseizoen ? Meen je dat ?
Oud 16 november 2020, 05:26   #318
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
En je had nog zo je best gedaan tijdens de eerste maanden.
Ja, toen dacht ik dat deze ziekte erger was, maar vooral, hoopte ik dat de lockdown niet zou werken en dat dit ideaal was om iedereen ziek laten te worden behalve mijzelf
Oud 16 november 2020, 05:28   #319
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn geen virussen die gebouwen en machines infecteren.
Iets hoeft geen "kapot" making, geen onderhoud en natuur & co doet dat wel zonder hulp van totalitair tuig als NAZI's.
Die trouwens je hele lijstje op hun asociaal geweten hebben.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 05:30   #320
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Voila het bewijs dat de lockdown voor jullie niet erg is. Laat alles terug opengaan en laat de jongeren terug leven. Jullie mogen het eerste jaar dan ook nog alles blijven doen wat je hierboven leuk vindt. Kijk heel het probleem opgelost.
Inderdaad, maar het is het principe van de klikspaan. Dat zijn mensen die zich zorgen maken voor een niet-bestaande figuur, namelijk de oudere die "volgens de regeltjes leeft maar toch door gemene jongeren besmet wordt", en zij hebben medelijden met die ingebeelde figuur, waarvoor zij ten strijde trekken tegen de stoute vijand van dat ingebeelde slachtoffer.

Het erge is dat dokters en experten exact dat beeld in stand houden, terwijl het onmogelijk is. Een oudere kan niet ziek worden als die zich afzondert (ik heb het niet over WZC). We hebben dus te maken met flierefluitende ouderen die, wanneer ze de ziekenzorg overbelasten, plots "onschuldige slachtoffers" worden die door jongeren die nooit in een ziekenhuis komen, gemeen besmet werden.

We maken hier mee wat ongezien is: wij wisten niet dat studenten zoveel bij hun oma zaten Je zou denken dat studenten meestal nogal onder elkaar bezig zijn, maar nee, blijkbaar verblijven die allemaal bij hun oma ! Ze houden niet op die te bezoeken !
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be