![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hangt bij u een VL-sticker op de auto | |||
Jazeker |
![]() ![]() ![]() |
51 | 34,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
61 | 40,67% |
Ik heb geen auto/maak er geen gebruik van |
![]() ![]() ![]() |
38 | 25,33% |
Aantal stemmers: 150. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar, wat is dat dan "zich legitiem opstellen". De Spaanse, die van Navarra en de Baskische autonome overheden stellen zich ook legitiem op...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() absoluut, maar hier gaat het over die autosticker. als het opeens verplicht wordt om VL ipv een B op je auto te plakken, dan ga je toch, als democraat en legalist, je daar bij neerleggen. dat je probeert om die B er weer op te krijgen, je goed recht, maar niets mee te maken hé.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mijn punt is, als je zegt van niet-nationalistisch te zijn, dat je je het niet aantrekt of er een B of een VL op je auto plakt.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op welke grond verbiedt de Spaanse overheid het aan bepaalde partijen in Baskenland om politieke activiteiten uit te oefenen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op grond van een dubieus opgestelde wet. Dus hoe repressief een wet ook is, handelen ernaar is legitiem? Kan zijn van wel he, maar dan ben ik het er niet mee eens.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zegt dat met nogal een stelligheid !! Mijn persoonlijke ervaring op dit vlak is al van een tijdje geleden. In Oostenrijk kregen toen buitenlandse toeristen zonder nationaliteitskenteken een boete. Ik werk gekontroleerd met mijn karavan aan de grens. En ik mocht Oostenrijk niet binnen, maar werd verwezen naar de shop langs de autostrade, waar .... woekerprijzen gehanteerd werden. Maar je zegt dat met nogal een stelligheid !! Dus even zoeken op www.wegcode.be en vinden: Citaat:
Waar staat ge nu met uw stelligheid? Ja, het kan zijn dat het overal in de EU afgeschaft is, maar bij ons nog niet ????? Hetzelfde met die vrees voor vandalisme. Ik ga graag naar de Ardennen, en daar zitten vele rustige brave mensen. Maar ik riskeer het niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Broekschijters-onzin. Een nationalist die zelfs dat nog niet durft is wat mij betreft geen nationalist, alhoewel eerder typisch voor de bange kruiperigheid van het Vlaamse volk. Die "B" is niet verplicht, die komt er hoe dan ook NOOIT op bij mij (zelfs indien het verplicht zou zijn) en ik rij zeer regelmatig naar het buitenland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de praktijk is het evenwel dat men gedoogt. Ik heb op mijn wagen geen B hangen, maar heb evenwel nog steeds geen problemen gehad. Niet in Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Luxemburg, Nederland... of Oostenrijk. Wel ligt er in het handschoenkastje een B-zelfklever voor het geval ik te doen krijg met een overijverige douanebeambte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(waarom heb je die nog niet eer gegeven? ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 17 november 2008 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat verplicht mij dat ik m'n ongenoegen niet mag uiten? Een Vlaams-nationalist mag ook provoceren, mag ook een VL ipv een B hangen.
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou geen VL op m'n plaat hangen.
![]() |
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() omfat ge niet móógt ja
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#320 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermits ik naar alle waarschijnlijkheid met het openbaar vervoer zal proberen te gaan werken en het dus in eerste instantie niet mijn auto zou zijn: misschien ja, en terecht dan.
![]()
![]() |