Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Hangt bij u een VL-sticker op de auto
Jazeker 51 34,00%
Neen 61 40,67%
Ik heb geen auto/maak er geen gebruik van 38 25,33%
Aantal stemmers: 150. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2008, 13:38   #301
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Iets genuanceerder dan: zolang de overheid waartegen men strijdt zich legitiem opstelt.
Jamaar, wat is dat dan "zich legitiem opstellen". De Spaanse, die van Navarra en de Baskische autonome overheden stellen zich ook legitiem op...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 13:39   #302
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wat bedoel je met 'neerleggen'? Het is nog altijd een democratisch recht oppositie te voeren.
absoluut, maar hier gaat het over die autosticker. als het opeens verplicht wordt om VL ipv een B op je auto te plakken, dan ga je toch, als democraat en legalist, je daar bij neerleggen. dat je probeert om die B er weer op te krijgen, je goed recht, maar niets mee te maken hé.
Oud 14 november 2008, 13:40   #303
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

mijn punt is, als je zegt van niet-nationalistisch te zijn, dat je je het niet aantrekt of er een B of een VL op je auto plakt.
Oud 14 november 2008, 13:44   #304
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Jamaar, wat is dat dan "zich legitiem opstellen". De Spaanse, die van Navarra en de Baskische autonome overheden stellen zich ook legitiem op...
Op welke grond verbiedt de Spaanse overheid het aan bepaalde partijen in Baskenland om politieke activiteiten uit te oefenen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 14:03   #305
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik heb geen wagen maar mocht ik een wagen hebben, zou ik er zeker en vast een F-sticker op kleven.
En het zou een Peugeot, Renault of Citroën zijn zeker?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 17:15   #306
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Op welke grond verbiedt de Spaanse overheid het aan bepaalde partijen in Baskenland om politieke activiteiten uit te oefenen?
Op grond van een dubieus opgestelde wet. Dus hoe repressief een wet ook is, handelen ernaar is legitiem? Kan zijn van wel he, maar dan ben ik het er niet mee eens.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 14 november 2008, 17:56   #307
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Verplicht? Het is niet verplicht. Als je geen enkel sticker op je Belgische auto hebt, riskeer je helemaal niets in het buitenland. Als je enkel en alleen een VL op je Belgische auto hebt, riskeer je een boete in het buitenland en het is logisch aangezien Vlaanderen officieel geen land is.

Je zegt dat met nogal een stelligheid !!

Mijn persoonlijke ervaring op dit vlak is al van een tijdje geleden. In Oostenrijk kregen toen buitenlandse toeristen zonder nationaliteitskenteken een boete. Ik werk gekontroleerd met mijn karavan aan de grens. En ik mocht Oostenrijk niet binnen, maar werd verwezen naar de shop langs de autostrade, waar .... woekerprijzen gehanteerd werden.

Maar je zegt dat met nogal een stelligheid !!

Dus even zoeken op www.wegcode.be en vinden:
Citaat:
Op 8 augustus 2001 verscheen in het Staatsblad een nieuw koninklijk besluit betreffende de inschrijving van voertuigen, het K.B. van 20 juli 2001. Deze nieuwe wettekst trad in werking op 1 oktober 2001.
Het oude K.B. van 31-12-1953 is vervallen.

Er zijn heel wat nieuwigheden en verbeteringen opgenomen :

* personen die in België ingeschreven zijn moeten de voertuigen die zij wensen in het verkeer te brengen laten inschrijven in het repertorium van de voertuigen, ZELFS (in bepaalde gevallen) als deze voertuigen al in het buitenland ingeschreven zijn (art. 3);

* duidelijkere verplichting voor buitenlandse voertuigen om achteraan het nationaliteitskenteken te voeren en het kentekenbewijs voor te leggen op vraag van een bevoegd persoon (art. 4);

* vrijstelling van inschrijving voor aanhangwagens met een maximale toegelaten massa van niet meer dan 750 kg (art. 2 § 2.4°);

* het kentekenbewijs zal in de toekomst uit twee afzonderlijke delen (deel I en II) bestaan. Deel I moet in het voertuig bewaard worden, deel II elders door de eigenaar ervan (art. 16). De afmetingen en de vorm worden bepaald door een ministerieel besluit wat ik binnenkort zal toevoegen;

* de kentekenplaat en de reproduktie mogen in géén geval overdekt worden, zelfs niet met een doorzichtige stof (art. 31 § 2);

* vanaf 1 januari 2002 moeten de reproducties van de kentekenplaten (vooraan bevestigd) een RETROFLECTERENDE achtergrond vertonen.

* ... / ...

Waar staat ge nu met uw stelligheid?

Ja, het kan zijn dat het overal in de EU afgeschaft is, maar bij ons nog niet ?????

Hetzelfde met die vrees voor vandalisme.
Ik ga graag naar de Ardennen, en daar zitten vele rustige brave mensen. Maar ik riskeer het niet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 19:27   #308
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Geen VL-sticker op de wagen en die zal er ook nooit komen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 13:25   #309
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
En het zou een Peugeot, Renault of Citroën zijn zeker?
Het maak niet uit, wat voor een auto zou zijn!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 18:22   #310
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Ooit had ik mijn wagen geparkeerd op een parking in Barcelona (in de buurt van de Sagrada Familia als ik mij niet vergis). Mijn auto zat ferm onder het stof en een leukerd had niet beter gevonden dan wat ranzige teksten over fascistische en racistische Vlamingen te schrijven op mijn kar in het Frans. Van ons Vlaams leeuwke worden sommige mensen blijkbaar gewoon hondsdol.
Gewoon een Walenkop die daar ook was...
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 18:25   #311
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Mijn persoonlijke ervaring op dit vlak is al van een tijdje geleden. In Oostenrijk kregen toen buitenlandse toeristen zonder nationaliteitskenteken een boete. Ik werk gekontroleerd met mijn karavan aan de grens. En ik mocht Oostenrijk niet binnen, maar werd verwezen naar de shop langs de autostrade, waar .... woekerprijzen gehanteerd werden.

Dus even zoeken op www.wegcode.be en vinden:

Waar staat ge nu met uw stelligheid?

Ja, het kan zijn dat het overal in de EU afgeschaft is, maar bij ons nog niet ?????

Hetzelfde met die vrees voor vandalisme.
Ik ga graag naar de Ardennen, en daar zitten vele rustige brave mensen. Maar ik riskeer het niet.

Broekschijters-onzin. Een nationalist die zelfs dat nog niet durft is wat mij betreft geen nationalist, alhoewel eerder typisch voor de bange kruiperigheid van het Vlaamse volk.

Die "B" is niet verplicht, die komt er hoe dan ook NOOIT op bij mij (zelfs indien het verplicht zou zijn) en ik rij zeer regelmatig naar het buitenland.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 09:12   #312
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dancer In The Dark Bekijk bericht
Nationalisme is nogal voor debielen vind ik.
Leg eens uit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 09:16   #313
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Inderdaad, officieel is het nog steeds verplicht bij grensoverschrijdend verkeer een nationaliteitsaanduiding op de wagen te hebben. Er is slechts één uitzondering, nl. als je een nummerplaat met daarin het blauwe hokje met daarin de landsletter.

In de praktijk is het evenwel dat men gedoogt. Ik heb op mijn wagen geen B hangen, maar heb evenwel nog steeds geen problemen gehad. Niet in Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Luxemburg, Nederland... of Oostenrijk. Wel ligt er in het handschoenkastje een B-zelfklever voor het geval ik te doen krijg met een overijverige douanebeambte.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 22:19   #314
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, officieel is het nog steeds verplicht bij grensoverschrijdend verkeer een nationaliteitsaanduiding op de wagen te hebben. Er is slechts één uitzondering, nl. als je een nummerplaat met daarin het blauwe hokje met daarin de landsletter.

In de praktijk is het evenwel dat men gedoogt. Ik heb op mijn wagen geen B hangen, maar heb evenwel nog steeds geen problemen gehad. Niet in Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Luxemburg, Nederland... of Oostenrijk. Wel ligt er in het handschoenkastje een B-zelfklever voor het geval ik te doen krijg met een overijverige douanebeambte.
Goede tip.

(waarom heb je die nog niet eer gegeven? )

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 15:24   #315
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht

Dat noem ik "hypocriet". Niks B, niet op en niet in de auto. Wel een Vlaamse Leeuw, VL en een Baskische vlag. Problemen? Ba nee gij

Laatst gewijzigd door Txiki : 17 november 2008 om 15:25.
Oud 18 november 2008, 13:02   #316
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als je morgen ontwaakt in een onafhankelijk Vlaanderen, dan is het toch gewoon zo? als een meerderheid van Vlamingen dat wilt, ben jij dan zo democratisch om je er bij neer te leggen, of niet?
Dat is zo maar wat verplicht mij om hier te blijven wonen?

Wat verplicht mij dat ik m'n ongenoegen niet mag uiten?

Een Vlaams-nationalist mag ook provoceren, mag ook een VL ipv een B hangen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 13:08   #317
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik zou geen VL op m'n plaat hangen.
Oud 18 november 2008, 13:19   #318
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

omfat ge niet móógt ja
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 13:23   #319
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
omfat ge niet móógt ja
Oud 18 november 2008, 14:07   #320
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
omfat ge niet móógt ja
Vermits ik naar alle waarschijnlijkheid met het openbaar vervoer zal proberen te gaan werken en het dus in eerste instantie niet mijn auto zou zijn: misschien ja, en terecht dan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be