Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2012, 16:30   #321
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dan wordt de vraag: wie heeft er de meeste vriendjes?
Én dat zou nu net niet de vraag mogen zijn.

Het zou niet mogen zijn dat de meerderheid de vrijheden of rechten van de minderheid beknot... al zeker niet als het gaat over een vrijheidsbeperking �* la tête du client

De realiteit is natuurlijk anders.
Uiteindelijk blijft een democratie een soort meerderheidsdictatuur mét vertraging vanwege de ingebouwde beschermingen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 16:32   #322
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Het verbod op de bourka geld enkel op openbare plaatsen. Het zou dus in theorie perfect toelaatbaar zijn als AH morgen beslist dat er kassiersters in bourka achter de kassa mogen zitten.
Iets in me zegt dat AH nu echt niet zover zal gaan: het lijkt me dé ideale manier voor oplichting:

boerka van kassa 2 vervangt even boerka van kassa 1 maar laat haar vriendje in boerka netjes de lade leeghalen ipv zelf aan de kassa te zitten.
Rara whodunnit?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 16:34   #323
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Én dat zou nu net niet de vraag mogen zijn.

Het zou niet mogen zijn dat de meerderheid de vrijheden of rechten van de minderheid beknot... al zeker niet als het gaat over een vrijheidsbeperking �* la tête du client

De realiteit is natuurlijk anders.
Uiteindelijk blijft een democratie een soort meerderheidsdictatuur mét vertraging vanwege de ingebouwde beschermingen
Dus u bent tegenstander van het feit dat de meerderheid in dit land niet wil afgerekend worden aan de kassa door hoofddoeken met hersenbeschadiging (volgens hun eigen profeet) ?
de minderheid aan hoofddoeken mag volgens jou u en uw dochters verplichten om door hen te worden bediend?

leuk!
mensen met die ingesteldheid wens ik steeds kleindochters met afgerukte schaamlippen en kleinzonen met gecastreerde teelballen toe. Kwestie van zich te realizeren in welke richting ze lopen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 juni 2012 om 16:35.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 16:43   #324
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe hypocriet!
Hoeveel van de werkende hoofddoeken mogen enkel gaan werken als ze zich als lustobject inpakken denk je?
Ze zijn in ieder geval niet zó onderdrukt dat ze niet mogen gaan werken in den AH waar ze onverbiddelijk in contact zullen komen met van alles dat harem ( zelfs 'doorsnee' cliënten ) is.
Je uitleg zal weer zijn dat ze móeten gaan werken.

Ze zijn ook niet zo onderdrukt als blijkt dat er ook lustobjecten zich niet inpakken.
Maar je uitleg zal dan weer zijn : dat zijn geen echte moslims

En volgens jou :
Ze zijn allen zó onderdrukt dat zelfs diegenen die zeggen dat ze daar niet toe verplicht worden (door manlief) maar dat laten of doen uit eigen overwegingen allen (ook al getuigen die anoniem ) straal staan te liegen uit schrik
Oud 11 juni 2012, 16:55   #325
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
En wat is dan het beste voor die vrouwen? Ze met een hoofddoek te laten gaan werken, of die hoofddoek verbieden, waardoor die vrouwen misschien van hun man niet meer MOGEN gaan werken, en dus de onderdrukking nog groter is?

Welke vrouw gaat de meeste kans hebben toch een beetje te emanciperen: de vrouw die, met hoofddoek, uit werken gaat en daardoor met anderen, en andersgezinden, in contact komt, of de vrouw die, omdat ze geen hoofddoek mag dragen, het huis niet buiten mag?

Je noemt suqar hypocriet, maar lijkt zelf niet te beseffen hoe hypocriet het is om onderdrukking van vrouwen aan te halen als reden om een verbod in te voeren dat zal leiden tot nog meer onderdrukking van vrouwen...
²

Rechts moet het dan ook hebben van een steeds verder isolatie en polarisatie.
Hoe meer 'bevestigd' kan worden dat er met moslims niet samen te leven valt en ze zelfs ronduit een bedreiging vormen hoe makkelijker men zéér drastische maatregelen kan verkopen.
Oud 11 juni 2012, 16:58   #326
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En wie zegt dat die "man" het recht heeft zijn vrouw(en) te verbieden te gaan werken?
Niemand natuurlijk... maar het zal niettemin wel gebeuren.
(Uitgaande van het vooropgestelde plaatje gaat er zelfs geen enkel vrouw nog werken)
En hoe ga je dat controleren en tegengaan ?
Oud 11 juni 2012, 17:05   #327
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Niemand natuurlijk... maar het zal niettemin wel gebeuren.
Escuseer, maar de Grote Almachtige Onzichtbare Vriend heeft die boodschap laten uitdragen door zijn grote Voorstander.

Citaat:
En hoe ga je dat controleren en tegengaan ?
Alvast niet door het goed te praten.
Oud 11 juni 2012, 17:13   #328
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mijn man mag enkel gaan werken als hij zich in een witte jas met dito puntmuts hult. Wat is het beste voor mijn man? dat hij mag gaan werken in die witte jas+puntmuts of dat hij binnen moet zitten en voor de kinderen en mijn huishouding zorgen?

Welke man gaat de meeste kans hebben toch een beetje te emanciperen: de man die, met witte jas+puntmuts, uit werken gaat en daardoor met anderen, en andersgezinden, in contact komt, of de man die, omdat hij geen witte jas mag dragen, het huis niet buiten mag?
Je zijt weer appelen met (niet bestaande) citroenen aan het vergelijken.

Citaat:
U vergist zich. Niet IK moet me aanpassen aan de grillen van de muzelmannen, maar de muzelmannen moeten zich aanpassen aan de hier geldende regels en omgangsvormen.
Wie spreekt er over dat GIJ U dan zou moeten aanpassen juist ómdat ZIJ een hoofddoek wensen te dragen ?
Waar staat er dat mensen zich verplicht moeten aanpassen aan bepaalde omgangsvormen ( waar dat gij blijkbaar nog zou over gaan beslissen welke die zijn ) ?

Neen ... het is veel erger
WIJ zouden ONS dan als WESTERSE MAATSCHAPPIJ moeten aanpassen omdat GIJ niet graag een hoofddoek ziet.
( en met aanpassen bedoel ik dan uiteraard dat we afstand zouden moeten nemen van elementaire westerse waarden/vrijheden )

Citaat:
Heel uw discours is platte populistische propaganda voor islamizering!
Heel jouw discours lijkt me eerder plat populistische propaganda om de fundamenten van een vrije westerse democratie zo snel mogelijk op losse schroeven te krijgen.
Niet erg verwonderlijk gezien je in je post #312 meer heil ziet in een meerderheidsdictatuur
Oud 11 juni 2012, 17:26   #329
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u bent tegenstander van het feit dat de meerderheid in dit land niet wil afgerekend worden aan de kassa door hoofddoeken met hersenbeschadiging (volgens hun eigen profeet) ?
de minderheid aan hoofddoeken mag volgens jou u en uw dochters verplichten om door hen te worden bediend?
Tot zover etaleert Circe haar kennis over het verschil tussen beiden.

En de bal wordt terug vervolgens terug geworpen als zijnde dat ik een voorstander zou zijn van een soort minderheidsdictatuur ?
Volgens mij zijn de gevleugelde woorden die je overhad voor moslima's best van toepassing op jou

Citaat:
leuk!
mensen met die ingesteldheid wens ik steeds kleindochters met afgerukte schaamlippen en kleinzonen met gecastreerde teelballen toe. Kwestie van zich te realizeren in welke richting ze lopen.
En nog maar wat hellend-vlak drogredenen erbij met een hoop nonsens waar je in het verleden met je poging de relatie met de islam te duiden meermaals door de mand bent gevallen.

What next ?
Nog wat selectieve citaatjes uit de Koran erbij sleuren met eigen interpretatie ?

Dat gaat je niet helpen om een objectieve verantwoording te geven waarom een bepaalde vrijheid of recht enkel zou gelden voor een select groepje
Oud 11 juni 2012, 17:29   #330
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alvast niet door het goed te praten.
Wat goedpraten ?
Dat die man zijn vrouw(en) verbiedt te gaan werken?

Wie praat dat goed, maddox ?

Laatst gewijzigd door praha : 11 juni 2012 om 17:29.
Oud 11 juni 2012, 17:40   #331
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
En wie zegt dat die "man" het recht heeft zijn vrouw(en) te verbieden te gaan werken?
Dat heeft hij niet, maar hoe stel jij voor dat te controleren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
mijn man mag enkel gaan werken als hij zich in een witte jas met dito puntmuts hult. Wat is het beste voor mijn man? dat hij mag gaan werken in die witte jas+puntmuts of dat hij binnen moet zitten en voor de kinderen en mijn huishouding zorgen?

Welke man gaat de meeste kans hebben toch een beetje te emanciperen: de man die, met witte jas+puntmuts, uit werken gaat en daardoor met anderen, en andersgezinden, in contact komt, of de man die, omdat hij geen witte jas mag dragen, het huis niet buiten mag?
Compleet mongoloïde vergelijking: wat ik zeg is gebaseerd op een realistisch scenario, het jouwe is een belachelijk verzinsel. Appels en peren, een compleet non-argument. Een degelijk tegenargument heb je duidelijk niet, anders zou je je niet genoodzaakt voelen met deze compleet van de pot gerukte vergelijking voor de dag te komen.

Citaat:
U vergist zich. Niet IK moet me aanpassen aan de grillen van de muzelmannen, maar de muzelmannen moeten zich aanpassen aan de hier geldende regels en omgangsvormen.
Je herhaalt loze spreuken zonder duidelijk te beseffen dat datgene wat jij voorstelt dat er hier moet gebeuren precies het tegenovergestelde effect zal hebben van wat je beweert te beogen. Wie gaat er het meest geëmancipeerd en aangepast zijn denk je: de vrouw die met hoofddoek uit gaat werken, of zij die de hele dag thuis zit en van haar man niet buiten mag omdat ze geen werk vindt waar ze haar hoofddoek mag dragen?

Als je geen écht tegenargument hebt, stel ik voor dat je nog eens een compleet belachelijke puur op je eigen ietwat zorgbarende fantasie geïnspireerde vergelijking over een man in witte jas en puntmuts boventovert. Die zijn namelijk best wel grappig.

Citaat:
Heel uw discours is platte populistische propaganda voor islamizering!
When in doubt, repeat the mantra: iemand gaat niet akkoord met de extreem-rechtse visie? Noem hem een moslimvriendje, slip slip slip. Welkom op de lagere school!
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 18:11   #332
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is uw opinie. Ik ken meer mensen die er een probleem mee hebben dan mensen die het niet kan schelen.
Juist, en laten we het nu juist hebben over een bevolkingsgroep waarvan we weten dat ze kweken als .. en dat ze eerst een vinger, dan een hand enz .. Ik bedoel maar en herhaal dat AH een slecht voorbeeld geeft en dat we straks allemaal met gesluierde kassiersters te doen krijgen. Als die het dan nog gedaan krijgen dat ze geen komkommers en bananen enz.. mogen behandelen, acht ik de dag niet veraf dat ze in bourka achter hun kassa zitten.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 18:49   #333
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Juist, en laten we het nu juist hebben over een bevolkingsgroep waarvan we weten dat ze kweken als .. en dat ze eerst een vinger, dan een hand enz .. Ik bedoel maar en herhaal dat AH een slecht voorbeeld geeft en dat we straks allemaal met gesluierde kassiersters te doen krijgen. Als die het dan nog gedaan krijgen dat ze geen komkommers en bananen enz.. mogen behandelen, acht ik de dag niet veraf dat ze in bourka achter hun kassa zitten.
Dan zouden die 'hersenloze kopvoddragers' circe's natte droom verwezenlijken ?
Een meerderheidsdictatuurtje installeren om minderheden van alles en nog wat te gaan verbieden of te ontzeggen ?
Zoals het vrij handelsverkeer in komkommers en bananen
Oud 11 juni 2012, 19:06   #334
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

ik heb de indruk als ik dit topic lees, dat heel wat blanke Vlamingen de vrouw weer aan de haard willen
Oud 11 juni 2012, 19:46   #335
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
ik heb de indruk als ik dit topic lees, dat heel wat blanke Vlamingen de vrouw weer aan de haard willen
Circe lijkt dat in ieder geval inderdaad te willen ja.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 19:46   #336
Ariadne
Burger

Standaard

Citaat:
mmmmm, een open haard, knisperende houtblokken, een groot schapevel, een goed boek,...
Ariadne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 20:09   #337
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ariadne Bekijk bericht
mmmmm, een open haard, knisperende houtblokken, een groot schapevel, een goed boek,...
Kama Sutra? Of liever Fifthy Shades of Grey?
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 20:23   #338
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Circe lijkt dat in ieder geval inderdaad te willen ja.
Circe op een schapenvel voor de open haard.
Een schaap dat eerst geXXXt is door een XXX

iedereen zou blij moeten zijn dat de migranten onze economie mee helpen draaien en aanzwengelen.
Oud 11 juni 2012, 20:31   #339
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Kama Sutra? Of liever Fifthy Shades of Grey?
Ik dacht eerder aan een héél schaap om te roosteren op dien open haard met knisperende houtblokken.
Zo'n surrogaat imitatie schapen-velletje vanuit den ikea moet volstaan.
Oud 11 juni 2012, 20:35   #340
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe op een schapenvel voor de open haard.
Een schaap dat eerst geXXXt is door een XXX
[JvdB-modus]
Een schaap dat eerst geXXXt is door een XXX alvorens het gevild wordt is niet conform de finaliteit van de natuur
[/JvdB-modus]

Laatst gewijzigd door praha : 11 juni 2012 om 20:35.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be