![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar men hangt het beeld uit van gevangenissen als was het een drive in mc donalds waar je na het eten gerust eens gaan vogelen gevolgd door een pedicure en een bioscoopje om af te sluiten. Geloof dat toch niet eens allemaal. Als je daar vragen over hebt, je kan ze gerust stellen ik zal antwoorden naarmate de mogelijkheden.
![]() |
![]() |
#342 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
juist ja... jij vindt dat ... of dat ook zo is is een ander paar mouwen dat weet ik nog niet zo heel zeker ... btw ken jij veel van zulke gevallen die wel toerekeningsvatbaar zijn bevonden en toch in de psychatrie gepropt zijn ? moord is moord ... klopt... wordt ook steeds zo bekeken, da's een wit of zwart uitspraak met geen grijswaarde naargelang de omstandigheden van een moelijke jeugd of weet ik veel nog en dat was in dit specifieke geval niet anders.. de strafmaat echter... dat is andere koek en daar spelen de omstandigheden wel duidelijk in mee en dat was in dit specifieke geval niet anders... anders was het slechts 10 jaar ofzo geweest dat kan jou echter niet schelen zeg je ... wees dan ook consequent en geef een koelbloedige lustmoordenaar (om maar iets op te noemen ) net dezelfde strafmaat als bv een echtgenote die na jarenlange psychische _ en fysieke onderdrukking op een goede dag ( geen onmiddelijke aanleiding die dag ) de schedel van haar wederhelft 'doelbewust' inslaat met een zware braadpan[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door praha : 14 oktober 2005 om 01:16. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | ||||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is dan ook mijn volste recht om dat te vinden. Citaat:
Citaat:
Het is de wens van elk gespuis, en er zijn er naar mijn mening heel veel die er alles aan doen om dat de psychiater wijs te maken. En het komt steenvast wel ergens in een bepaald punt van het pleidooi van een advocaat naar de oppervlakte. Citaat:
Citaat:
Men heeft het hier specifiek op doodslag met niet de intentie te doden. een "ongelukske" voorzover dat rekbaar is met een kalashnikov... Citaat:
Citaat:
In eerste instantie was het ook 10 jaar...niet slecht voor moord. Pas na protest heeft men er ochottekes 20 jaar van gemaakt, of dat effectief zo zal zijn, is een ander paar mouwen... Citaat:
Neen, inderdaad dat kan mij niet schelen, het leven is heilig, en niemand heeft het recht om dat te ontnemen, wat de omstandigheden ook mogen zijn. Het slachtoffer heeft een "levenslange dood" dus de dader verdient ook een levenslange opsluiting. Citaat:
De brave huisvrouw heeft de keuze gemaakt om het leven van een ander te ontnemen, hoe onmenselijk deze haar ook behandelde, zij hoort naar mijn mening ook levenslang vast te zitten. Immers zij heeft die keuze gemaakt uit een heele reeks andere. Het kan naar mijn mening niet zijn dat men moord gaat vergoedelijken om welke reden of omstandigheid dan ook.
![]() |
![]() |
#345 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
heb jij dan ook respect voor de mening van de 12 leden van de volksjury die naar mijn mening toch net iets beter op de hoogte waren van de feiten ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik deel jouw mening, bij deze Citaat:
't is allemaal wel vrij duur speelgoed als ze dat nimmer mogen gebruiken btw wettige zelfverdediging met de dood van de aanvaller als gevolg valt dat volgens jou dan ook steeds onder moord ? Citaat:
ik vraag me wel af wat jouw mening is als het een soortgelijk voorbeeld betreft die niet veel andere opties heeft buiten moord / zelfmoord ( grappig als we jou mening wet maken heeft ze zelfs geen enkele keuze meer )[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door praha : 14 oktober 2005 om 02:17. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#348 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Door het invoeren van bindende referenda op alle niveaus krijgen de mensen een rechtstreekse stem in het beleid en tevens het laatste woord". (Guy Verhofstadt, 7 oktober 1997) Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#350 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Denk eens in hoe nuttig onverbeterlijke kriminelen niet kunnen zijn in een koolmijn, om maar het eerste te noemen die in me opkomt.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"In wild schietende bruine Ten eerste moet men er echt de nadruk op leggen: he mensen, t'is een bruine, een immigrant, eentje met een kleurtje. Ten tweede moet men er een karikatuur van maken: "in het wild schietende" zo'n uitdrukking gebruik je als je niet doelgericht zomaar overal knalt. Neen, die gast had het duidelijk op de politie gemunt. Als je niet racistisch wil discussieren is een titel als "Moordenaar politieagent vrijgeproken ..." De discussie heeft hierbij hetzelfde onderwerp, dezelfde vragen zullen gesteld worden, en het heeft geen racistische inslag. Nu geef je de indruk dat de migranten hier de hoofdoorzaak zijn van alle misdaad. Je vergeet wat er ooit in België allemaal is voorgevallen ... Om nu terug te komen op uw kritiek: ik beschuldig het VB rechtstreeks van racisme, discriminatie en aanhanger te zijn van het neo-fascisme. Als u ontkent, zijn bovengenoemde personen als argument doorslaggevend en niet te weerleggend, gezien de actie deze zomer van Winterboy. Dit bespaart me een lange uitleg en eindeloze discussie en argumentatie of het VB nu wel of niet racistisch zou zijn via allerhande rare truukjes en afleidingsmaneuvers om het toch maar niet te moeten toegeven. Als u daar nu niet tegen kunt of slechter door slaapt zal mij worst wezen, u kunt uzelf enkel maar belachelijk maken door de beschuldigingen aan het adres van het VB te ontkennen met zo'n overdonderend bewijs. De link tussen het VB en deze zaak: op dit forum is het steevast het VB die met racistische titels afkomt, steeds dezelfde teneur, steeds hetzelfde gezaag, steeds dezelfde opstokerij aan mensen gericht die niet verder kijken dan hun neus lang is. Ik vraag me af of je al dan niet tot het einde van een langer stukje doorleest, of als dat voor een partij-sympatisant die enkel korte leuzen en slogans als demagogisch wapen hanteerd niet teveel gevraagd is. Ja, ik val je rechtstreeks en persoonlijk aan, en met reden, dat verdiend iedereen die het VB steunt.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
die met zo'n snode truukjes het eerst zijn begonnen enkele tientallen jaren geleden om hun eigen hagje te redden na een misdaad. En dit is dan ook weeral overgewaaid van "the far west", waar ze onzinnige rechtzaken met zo'n geleuter tot een religie hebben verheven. Zeg de waarheid dus zoals het is: alle kriminelen maken hiervan misbruik, de wetgeving hieromtrend (verzachtende omstandigheden) mag voor mijn part ook wel wat aangepast worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#354 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry Mambo, ge zijt verkeerd. Hier is letterlijk wat er in de wet staat: (volledige tekst op: http://www.juridat.be/cgi_loi/wetgeving.pl)
Citaat: Artikel 2: Een voorwaardelijke invrijheidstelling kan alleen worden verleend, indien tegelijk wordt voldaan aan de volgende voorwaarden : 1° de veroordeelde tot één of meer vrijheidsbenemende straffen moet : a) hetzij, één derde van deze straffen hebben ondergaan, voor zover de duur van het reeds ondergane gedeelte van de straffen meer dan drie maanden is; b) hetzij, indien in het vonnis of in het arrest van veroordeling is vastgesteld dat de veroordeelde zich in staat van wettelijke herhaling bevond, twee derden van die straffen hebben ondergaan zonder dat de duur van de reeds ondergane straffen meer dan veertien jaar bedraagt en voor zover de duur van het reeds ondergane gedeelte van de straffen meer dan zes maanden bedraagt; c) hetzij, in geval van een veroordeling tot een levenslange vrijheidsbenemende straf, tien jaar van deze straf hebben ondergaan, of, indien in het arrest van dergelijke veroordeling is vastgesteld dat de veroordeelde zich in staat van wettelijke herhaling bevond, veertien jaar; (de rest is hier onbelangrijk) Jamaar minuutje, want het is wel een stukje complexer dan dat allemaal. a en b is gelijk ik zei, 1/3 of 2/3 bij recidive Dan heb je ook 1/2 bij geweld, zeden of drugs. Blijkbaar staat dat er niet tussen. Maar het is wel zo! c is voor een veroordeling van assisen met levenslang. Levenslang is hier automatisch een omzetting naar 25 of 30 jaar (hier twijfel ik) waarna er dus idd op 1/3 al een mogelijkheid is om vrij te komen (en ook niet) Er kan ook iets uitgesproken worden dat dit verhindert, maar hoe dat noemt weet ik niet en het is vrij zeldzaam denk ik. En Citaat: Artikel 4 §4: Binnen vijftien dagen na de debatten beraadslaagt de commissie over de voorwaardelijke invrijheidstelling. Hierbij zijn enkel de leden van de commissie en de secretaris aanwezig. De beslissingen worden genomen bij meerderheid van stemmen. Voor de beslissingen tot invrijheidstelling is evenwel eenparigheid vereist in volgende gevallen : a) indien de betrokkene werd veroordeeld voor een of meer feiten tot één enkele straf van tien jaar of meer opsluiting, hechtenis of correctionele gevangenisstraf; b) indien de betrokkene minder dan de helft van de vrijheidsbenemende straffen waartoe hij werd veroordeeld, heeft ondergaan. De beslissing wordt in alle gevallen gemotiveerd. Die commisie dat is pas nadat alle anderen groen licht hebben gegeven. Dus in de eerste plaats de gevangenis, die moet een aanvraag insturen en positief evalueren. Doen die dat niet, dan volgt er al vrijwel niks meer. Doen ze het wel (weinig last gehad en zo van die dingen) dan komt het parket, ministerie van justitie, dan de commisie, dan de uiteindelijke beslissing bij alweer het ministerie van justitie. Uiteraard is er dan ook meestal een moraliteits onderzoek geweest, een buurtonderzoek en zo nog van die dingen. U ziet, het kan onderweg op vele punten tegen gehouden worden, alsnog. Maar let op, ook de gevangenis maakt een commisie; dat is de directeur, de adjudant, de priester of zo en nog wat van de staf. En uiteraard, er mogen geen lopende zaken tegen de betrokkene lopen. Nog zo een handigheidje dus; ze pakken iemand op, veroordelen hem en tegen dat de straf op circa 1/3 begint te komen openen ze een nieuw onderzoek (en dat kan vele jaren duren) Dus al die tijd dat dit loopt, kan je niet voorwaardelijk vrij komen! Ook al besluiten ze nadien dat je niet schuldig bent in dat nieuw onderzoek! Truken hebben ze dus allemaal hoor. In de praktijk is het wel zo dat de gedetineerden die op 1/3 van hun straf worden vrijgelaten, een uitzondering zijn, en dat steeds meer gedetineerden ervoor kiezen tot het einde van hun straf te gaan (en de vervroegde vrijlating weigeren). Dat is vrijwel weinig. Uiteraard, stel dat u 12 maanden hebt, u moet er 4 zitten (1/3) en u krijgt als voorwaarde dat uw boete's moeten betaald worden of zo (wordt dan meegenomen in de straf) of u zit een maandje of 2 �* 3 extra en hebt dan bv geen "condities" en gaat als een vrij man. U ziet er hangt nogal wat rondom dikwijls. Bv douna gevallen, dat zijn enorme boete's die dikwijls vrij snel verlopen met de tijd dat je "zit". Nu bv een alcoholstoker krijgt dikwijls een pak miljoenen te betalen. 7 miljBFr of 14 milj Bfr en dergelijke. Ze zouden kunnen vrijkomen mits betaling. Ze kunnen ze ook "uitzitten". Hangt van de spaarpot af zeker? U deze waardevolle inlichtingen te hebben gegeven, reken ik op uw verder goed gedrag natuurlijk. [size=1](Maar nog eens opgelet; als je een lange arm hebt die een stempel wil zetten op uw papieren (ministerie van justitie dus) ga je desnoods dezelfde dag al naar huis. Maar veel hebben dat niet! ) [/size]((En er zijn er ginder die dat wel beloven "tegen cash geld" maar meestal ben je enkel je geld kwijt)) [edit] [size=1]Edit:[/size]
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 14 oktober 2005 om 10:42. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat een schele zever ... je mekkert als een klein kind over zaken waarover je niets af weet ... met je banner van een fascist, zeer cool ... werkloos misschien en kom je hier je afkeer van de maatschappij uitten ...
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een forse geldboete eisen + in een marokaanse cel laten rotten en de sleutel weggooien dat is de enigste manier om dat crapuul een lesje te leren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nee, waarschijnlijk als ze met een onmens zou leven, zou ik toch zo denken dat er ook andere manieren zijn om dat op te lossen, weg gaan bijvoorbeeld... Denk toch eens na, dus als uw vrouw vindt dat jij haar slecht behandelt, heeft de vrouw het recht om uwe kop in te kloppen, immers ze ziet geen andere uitweg.... Moord is moord, men heeft niet het recht om iemand anders zijn leven af te nemen. Zo simpel is dat.
![]() |