![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlamingen zijn uiteraard een volk.
De vraag is of dat gegeven ook zonnodig politiek moet geïnstrumentaliseerd worden. Een beetje mag zeker voor mijn part, maar trop is teveel. Ge moet waar het op nationale identiteit aankomt altijd volwassen blijven. Zo'n identiteit is belangrijk en moogt ge af en toe affirmeren, maar er zijn uiteraard veel belangrijker problemen die onze aandacht verdienen en die niks te maken hebben met nationale identiteit en eerder met wereldburgerschap. De boutade is intussen bekend: ik ben een Vlaming in België, maar in het buitenland ben ik een Belg die in Vlaanderen woont.
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 4 mei 2008 om 01:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mensen die in een of andere bourgeois-villawijk wonen kan het leven in de sociaal lagere klassen misschien vreselijk zijn, maar zelfs dan nog, ik ben welgeteld vier keer hier lastiggevallen en dan telkens door oost-europeanen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan ben je wel fout ingelicht. Waals is wel degelijk een taal apart, ouder zelfs dan het Frans. Er bestaat nu zelfs een standaard Waals.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ook Brussel valt al bij al nog mee hoor in vergelijking met die buurten in Antwerpen. Ik denk dat de reputatie van Brussel voor een groot stuk onterecht is. Laatst gewijzigd door tomm : 4 mei 2008 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad... zijt ge ooit al es in café Josef geweest? Poolse grootmoeders die dansen met Marokkaanse gigolo's op de chachacha... Laatst gewijzigd door tomm : 4 mei 2008 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Minister-President
|
![]() Ooit eens met wat vrienden binnengeweest uit antropologisch-sociologische nieuwsgierigheid. Marginale vrouwen van bij ons van 60 jaar die dansen met Afrikaanse 'stallions', met atletisch lijf, van 20 jaar dat is ook steeds een leuke combinatie om te zien. Op vrijdag- en zaterdagavonden is er een typisch (Vlaams ?) liveorkest. Echte charme en folklore in het midden van een zeer problematische buurt. En zoveel echter dan Café Beveren, dat ook wel charmant is, maar door zijn ligging in het historische stadscentrum wordt overspoeld door nieuwsgierige toeristen. Telkens ik Café Josef paseer moet ik denken aan dat liedje van 'Filet d'Anvers', 'Antwaarpe leeft, Antwaapre lacht, ik hoer het ritme van de nacht, ...' Tip: te bekijken op Youtube (ze hebben geen clip, maar het liedje wordt afgespeeld met passende foto's).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |