Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 2 juni 2011, 08:30   #361

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
die nummerplaten zijn helemaal niet onveilig; want er wordt veel geklaagd dat men geflitst wordt; dus zijn die nummerplaten heel goed leesbaar.
In Vlaanderen dan toch ... in Wallonië wordt er nauwelijks geflitst.
Karma is offline  
Oud 2 juni 2011, 08:35   #362

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Als zwart-geel de beste combinatie was waarom is de Europese en internationale standaard dan zwart-wit? Er zijn maar twee landen die geel-zwart gebruiken en dat zijn Nederland en Luxemburg (en VK voor de achterkant) Al de rest van Europa gebruikt de combinatie zwart-wit. In de eerste testen was zwart-wit in België ook de beste en opeens werd het geel-zwart. Een beetje zoals de verkeerslichten. Als geel-zwart de beste combinatie is waarom gebruikt men die dan nergens in de rest van Europa? In Nederland gebruikt men zwart-wit. Zijn die dan allemaal verkeerd. Voornaamste problemen werden veroorzaakt door het feit dat Belgische platen klein waren en veelal oud en versleten doordat ze bij de eigenaar bleven. Nu de platen donkerder en groter zijn geworden is er geen probleem meer. Ik ben trouwens zeker dat een meerderheid van Vlamingen liever rood-wit heeft dan de geel-zwart. Misschien eens een enquete houden?
Ik kies alvast voor geel zwart ... gewoon omdat ik het mooie kleuren vind. Wat zeg je over Nederland ... daar is het toch ook geel zwart? Of is dat veranderd misschien?
Karma is offline  
Oud 2 juni 2011, 08:36   #363
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iemand schreef onder het filmpje op Youtube:
In Tienen heb je ook zo'n soortgelijke straat
Ik zou het wel eens willen zien.
Het gaat immers niet alleen over een idioot aantal inhammen, maar de daarmee gepaard gaande borden en de onveilige situatie die eruit volgt.
Oud 2 juni 2011, 08:36   #364
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Opgemerk dat er voor dat "weggetje" cultureel erfgoed (oude Romeinse weg) werd verkwanseld? Dat dat Walen zich zelfs afvragen waar de restanten van die weg gebleven zijn? Waarschijnlijk ondergeasfalteerd. Visie? Noppes! Cultuurbarbarisme!
De VL hebben de wegeninfrastructuur willen splitsen; dus hebben ze zich daar niet mee te moeien
en inderdaad het is een Waal die dat filmpje gemaakt heeft; dus zijn er daar ook mensen die kritisch staan tegen hun bestuur.
azert is offline  
Oud 2 juni 2011, 08:40   #365
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
...
Ik kan er veel noemen hoor. Rij op de N36 van Berchem naar Ronse. (de kwaremont) Kilometers lang kompleet zinloos staan daar bordjes 50 (voor wie het niet kent : dit is praktisch een autostrade). En dan net voor je Ronse binnenkomt : bordje 70, om dan 200 meter verder terug 50 op de baan te schilderen.
...
Als je voorbeelden geeft, moet je goede voorbeelden geven.

In die streek wordt veel, zeer veel gefietst.

Heb jij al eens geprobeerd, om alleen als fietser, of zelfs met een groep onder begeleiding van gereglementeerde wegkapiteins, te rijden vanuit de RondevanVlaanderenstraat, richting Berchem ?

Aai dontink so.

(jouw redeneerfout: het is bijna een autostrade: inderdaad bijna, want voetgangers (ok weinig) maar fietsers en ander verkeer moeten het overal gebruiken om te dwarsen. Het is zo groot en beestachtig als een autostrade, maar nergens bruggen om over te steken. Ge kunt evengoed een zebrapad schilderen op de drukste autostrade van Vlaanderen: de autostrade-ring rond Antwerpen.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 2 juni 2011, 08:47   #366
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Vic Van Aelst :"Ik wil perfect solidair zijn met de Turken, maar niet meer met de Walen" (...) "Ze vertrekken altijd vanuit de idee dat ze superieur zijn. Er heerst een groot meerwaardigheidsgevoel."

Zelf ben ik als Westvlaams boerke liever solidair met Noordafrikanen dan met arrogante en luidruchtige Antwerpenaren met hun superioriteitsgevoel tegenover Westvlaamse boerkes.
Jij bent dus al even 'racistisch' als de meest racistische der nva-leden ??

Allez, ontdoe u van dat minderwaardigheidscomplex en kom in Gent studeren, en blijf er nadien plakken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 2 juni 2011, 08:54   #367
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die nummerplaten zijn helemaal niet onveilig; er want veel geklaagd dat men geflitst wordt; dus zijn die nummerplaten heel goed leesbaar.
Lap ! In één pennetrek de opgelegde studie van het BIVV en de federale politie, die 25.000 € kostte, van tafel geveegd.

In een specifieke draad over de nummerplaten, heb ik al eens gezegd dat de beste leesbaarheid van belang is, want er komen meer en meer toepassingen van automatische nummerplaat-herkenning:
- zowel publiek: rekeningrijden uit ecologische overwegingen
- als privaat: ik stond deze winter nog op een vier (niet vijf) sterrencamping (camping: hoe marginaal ...) nabij Barcelona, waar het binnenrijden gecontroleerd werd met ... inderdaad.

De schoofzak is offline  
Oud 2 juni 2011, 08:58   #368

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij bent dus al even 'racistisch' als de meest racistische der nva-leden ??

Allez, ontdoe u van dat minderwaardigheidscomplex en kom in Gent studeren, en blijf er nadien plakken.
Er zijn al genoeg "vreemdelingen" in Gent ..
Karma is offline  
Oud 2 juni 2011, 08:59   #369
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ja,wacht maar tot de walemannen moeten gaan bedelen bij het elysee....

De pret gaat daar niet opkunnen als ze daar die schooiers zien verschijnen met hun bedelnapjes...
Ze zullen niet verder geraken dan de prefect van Lille of Charleville-Mizerie.

Hm, destijds kwam de grote sos François Mitterand eens naar Luik.

Cools, ook sos, grote (?) sos, bij de begroeting: alors François, on se tutoye ?
Mitterand fijntjes: C' est comme vous voulez, mr. Cools.
(hardere niet-fysieke sjot tegen zijn teelballen is in ons zonnestelsel niet mogelijk)

De schoofzak is offline  
Oud 2 juni 2011, 09:01   #370
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ja,wacht maar tot de walemannen moeten gaan bedelen bij het elysee....

De pret gaat daar niet opkunnen als ze daar die schooiers zien verschijnen met hun bedelnapjes...
Hola; er zijn daar al studies over verschenen en WAL zou in Frankr een regio in de middenmoot zijn, geloof ik.
Mocht iemand cijfers hebben, spreek me tegen (beamen mocht ik gelijk hebben, zal er wel niet inzitten).
azert is offline  
Oud 2 juni 2011, 09:37   #371
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hola; er zijn daar al studies over verschenen en WAL zou in Frankr een regio in de middenmoot zijn, geloof ik.
Mocht iemand cijfers hebben, spreek me tegen (beamen mocht ik gelijk hebben, zal er wel niet inzitten).
Ik weet het niet;
maar ik gun onze zuiderburen de hogere Franse pensioenen, en de veel lagere elektriciteitstarieven.

De schoofzak is offline  
Oud 2 juni 2011, 09:38   #372
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Lap ! In één pennetrek de opgelegde studie van het BIVV en de federale politie, die 25.000 € kostte, van tafel geveegd.

In een specifieke draad over de nummerplaten, heb ik al eens gezegd dat de beste leesbaarheid van belang is, want er komen meer en meer toepassingen van automatische nummerplaat-herkenning:
- zowel publiek: rekeningrijden uit ecologische overwegingen
- als privaat: ik stond deze winter nog op een vier (niet vijf) sterrencamping (camping: hoe marginaal ...) nabij Barcelona, waar het binnenrijden gecontroleerd werd met ... inderdaad.
Al bijna 40 jaar worden onze nummerplaten zonder problemen, zelfs in mist, geflitst. Gene zever over de kleuren aub, dat is een DROGreden.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 2 juni 2011, 09:41   #373
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht iemand cijfers hebben, spreek me tegen
In de Trends van gisteren:

Frankrijk dreigt de weg van Zuid-Europese landen op te gaan.

Wallonië zou inderdaad heel goed passen in een failliet Frankrijk.

Ondanks dat: de werkloosheid in Frankrijk is nergens zo hoog als in Wallonië, alleen Pas-de-Calais en in mindere mate de ontvolkende Languedoc komen in de buurt van de 13%. Maar in die streken is in ieder geval iets gedaan aan de werkloosheid, ooit liep ze op tot meer dan 15%.
Het gemiddeld inkomen van Wallonië ligt 15% lager dan dat van de gemiddelde Fransman, dat van de Brusselaar zelfs 25%!

Citaat:
(beamen mocht ik gelijk hebben, zal er wel niet inzitten).
Maak U vooral geen illusies over uw kansen van gelijk te hebben
fonne is offline  
Oud 2 juni 2011, 09:47   #374
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Vic Van Aelst :"Ik wil perfect solidair zijn met de Turken, maar niet meer met de Walen" (...) "Ze vertrekken altijd vanuit de idee dat ze superieur zijn. Er heerst een groot meerwaardigheidsgevoel."

Zelf ben ik als Westvlaams boerke liever solidair met Noordafrikanen dan met arrogante en luidruchtige Antwerpenaren met hun superioriteitsgevoel tegenover Westvlaamse boerkes.
Waarom loopt de jeugd dan weg uit de Westhoek om zich massaal in Antwerpen te komen vestigen?
fonne is offline  
Oud 2 juni 2011, 09:48   #375
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
In de Trends van gisteren:

Frankrijk dreigt de weg van Zuid-Europese landen op te gaan.

Wallonië zou inderdaad heel goed passen in een failliet Frankrijk.

Ondanks dat: de werkloosheid in Frankrijk is nergens zo hoog als in Wallonië, alleen Pas-de-Calais en in mindere mate de ontvolkende Languedoc komen in de buurt van de 13%. Maar in die streken is in ieder geval iets gedaan aan de werkloosheid, ooit liep ze op tot meer dan 15%.
Het gemiddeld inkomen van Wallonië ligt 15% lager dan dat van de gemiddelde Fransman, dat van de Brusselaar zelfs 25%!

Maak U vooral geen illusies over uw kansen van gelijk te hebben
ja als je Knack, Roularta en in het bijzonder Rik van Cauwelaert moet geloven; dan zou je denken dat niemand in de wereld nog 1 enkele euro in zijn portefeuile heeft zitten. Overal zien ze daar lege portemonnees; behalve in VL waar men goed bezig is.
azert is offline  
Oud 2 juni 2011, 09:49   #376
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Al bijna 40 jaar worden onze nummerplaten zonder problemen, zelfs in mist, geflitst. Gene zever over de kleuren aub, dat is een DROGreden.
Nooit gehoord van het truukje met de infrarode laserled? Zo probleemloos was dat fotograferen in het begin niet hoor. Allez, de slimmen werden nooit gepakt
fonne is offline  
Oud 2 juni 2011, 09:52   #377
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja als je Knack, Roularta en in het bijzonder Rik van Cauwelaert moet geloven; dan zou je denken dat niemand in de wereld nog 1 enkele euro in zijn portefeuile heeft zitten. Overal zien ze daar lege portemonnees; behalve in VL waar men goed bezig is.
Ach ja, de Knack. Maar ik heb hier maanden geleden al gezegd dat Frankrijk na de PIGS landen het volgende slachtoffer dreigt te worden. Iedereen heeft toen eens goed gelachen. Ik stel maar vast dat het besef nu ook bij de journalisten begint door te dringen dat Frankrijk op te grote voet leeft.
In ieder geval: ze gaan niet staan te springen om een geval nog erger dan Nord-Pas-de-Calais erbij te krijgen.
fonne is offline  
Oud 2 juni 2011, 09:52   #378
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ja sorry hé,
ik veronderstel dat men op basis van in de praktijk uitgevoerde proeven, met verschillende kleurkes van letters en kleurkes van achtergronden; met variaties van vervuiling en sleet, met diverse kwaliteiten van optische apparatuur, kan komen tot een lijstje dat begint met 'meest' en eindigt met 'minst' ...

De schoofzak is offline  
Oud 2 juni 2011, 09:52   #379
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit gehoord van het truukje met de infrarode laserled? Zo probleemloos was dat fotograferen in het begin niet hoor. Allez, de slimmen werden nooit gepakt
Led ja, laser neen
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 2 juni 2011, 09:54   #380
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom loopt de jeugd dan weg uit de Westhoek om zich massaal in Antwerpen te komen vestigen?
Gij verwart Hollanders met West-Vlamingen.
Ofwel Gent met Antwerpen.

De schoofzak is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be