![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat ze jou maar ver weg houden van mensen die pas een kind verloren hebben, want dat komt anders helemaal niet goed. "Jaja, je bent een baby verloren, maar stel je maar eens voor dat hij op zijn twintigste gestorven was, dat zou pas erg geweest zijn". Waarom zou de waarde van het overlijden van een mens trouwens moeten afgemeten worden aan het aantal mensen dat er "last" van ondervindt? Als we die redenering volgen, zijn er veel mensen die we zonder enig probleem kunnen omleggen. De impact van een overlijden hangt trouwens niet zonder meer samen met de leeftijd van de overledene: voor sommige mensen is het verlies van hun baby het eindpunt van hun leven, anderen pikken de draad relatief gemakkelijk weer op nadat ze een wat oudere dierbare verloren hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
|
![]() Citaat:
Wie zegt trouwens dat die moordenares wakker ligt van haar wandaad ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een jonge persoon dat sterft is altijd een tragedie, ook baby's die sterven. Ik heb nooit het tegendeel beweerd. Maar ik maak een verschil in de grootte van het verlies. Men kan zich sneller herpakken na de dood van een zuigeling dan na de dood van je zoon of dochter van 20 jaar. Is dit eigenlijk zo moeilijk te begrijpen?
![]() |
![]() |
#364 | |
|
![]() Citaat:
Maar we kunnen blijven wedijveren, ik hou het hiermee op.
![]() |
![]() |
#365 | |
|
![]() Citaat:
En wie zegt dat baby's geen bewustzijn hebben ? Waar haal je dat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En niet over wat 'de meeste mensen' doen. Maar ik merk dat we het eens zijn. Citaat:
![]() Citaat:
Nochtans vind ik wel dat neonaticide strafbaar moet zijn, en dat afstand doen altijd moet kunnen. Citaat:
Ik heb overigens nergens gezegd dat alles in een vlaag van zinsverbijstering gebeurde. Ik schreef, heel intentioneel: "(waarbij ik niet zeg dat Sanne in deze situatie verkeerde)" Citaat:
Citaat:
Stel nu dat de ma van Sanne had beslist om haar dochter ook te verstikken in een matras. Was dat een opluchting voor je geweest?
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schuldig aan kindermoord mét voorbedachte rade was het vonnis. Alleen staat de ''straf'' niet in verhouding met het vonnis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat iemand die in staat is een kind te vermoorden mét voorbedachte rade daar wakker van ligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schreef enkel dat ik 't me niet kon voorstellen, niet dat 't niet bestond. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Volgens mijn persoonlijke mening is iemand die zich buiten de maatschappij plaatst door moord bvb. niet geschikt om in diezelfde maatschappij vrij te mogen rondlopen, heeft daartoe 't recht verspeeld. Vandaar dat de uitspraak van die rechter onbegrijpelijk is, de jury heeft de schuldvraag beantwoord met 'Ja', de rechter bepaalt de strafmaat, blijkbaar vond hij dat 't voorarrest genoeg was + 5 jaar voorwaardelijk; 'n lachertje 'n rechtstaat onwaardig, nog steeds mijn persoonlijke mening. 't Tweede deel was - wederom - wettelijk gezien, hoe de wet 't voorschrijft of zou moeten zijn. Citaat:
Zou ik de ene moord afkeuren en de andere gaan goedkeuren? Wist haar moeder dat haar dochter ooit haar pasgeboren kind zou gaan vermoorden?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies, de jury heeft op de schuldvraag 'JA' geantwoord, de rechter bepaalde de strafmaat. Zo iemand dient uit z'n ambt ontzet te worden.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De emotionele reacties hier worden een beetje eentonig.
![]() |
![]() |
#372 |
Banneling
|
![]() Weet ge wat ik vind? Mannen zijn klootzakken!
Als ze een kind ongewenst verwekken kunnen ze het zich permitteren te doen alsof hun neus bloedt! Maar een meisje die in paniek geraakt en die iets vreselijks doet uit paniek, afschilderen als monster. Dit kan natuurlijk wel. Het was altijd zo, en het zal altijd zo blijven. Vroeger werden vrouwen die ongehuwd een kind kregen beschuldigd voor hekserij en al die zever. Ze belandden veelal op de brandstapel. Later werden ze uitgesloten uit de maatschappij. Nog later verdwenen ze uit de maatschappij om een kind te laten vermoorden (ja abortus bestond 100 jaar geleden ook al), en zelf in het klooster te belanden als non, zodat ze hun familie niet meer tot schande brachten. Vrouwen werden (en worden) zodanig opgedrongen dat een "ongewenste zwangerschap" een schande is, dat sommigen hun zelfbeheersing verliezen en wanhoopsdaden plegen. Laatst gewijzigd door giserke : 14 maart 2012 om 00:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Banneling
|
![]() Stigmatiseren gebeurt nog altijd.
Het opdringen van sociale gedragspatronen destemeer. Laatst gewijzigd door giserke : 14 maart 2012 om 01:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Banneling
|
![]() Weet je dat kindermoord (babymoord) in veel landen nog steeds de regel is omdat de baby een meisje is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze zelf al weet wie de vader is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch niet algemeen bekeken, zwanger worden als ongehuwde vrouw is al 'n hele tijd geen taboe meer, steeds meer vrouwen kiezen er zelfs voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |