![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat neemt niet weg dat de Thora heel wat anders zegt. En dan stel ik me de vraag, ja wat zal het nu zijn: de Wet of niet de Wet? En dan komt u aanzwaaien met uw deus ex machina: de geschreven Thora. Tja, en dan zijn we uitgepraat. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 juli 2012 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 27 juli 2012 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat beweert u, maar dat blijkt niet uit de Schrift. Door Zijn Wet heeft God het Joodse volk een leidraad gegeven die niet zomaar naar keuze kon worden herschreven. Dat laatste hebben de Joden na verloop van tijd wel gedaan, vandaar hun ontrouw. Niet alleen aan Jezus die dan de Wet in zijn volheid kwam brengen, maar ook aan de eerste openbaring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde kan gezegd worden van nog ettelijke andere aangelegenheden die te maken hebben met concrete Mitzvoth. Zoals Leviticus 7:26, Exodus 12:2 en 22:16, Deut. 6:8-9 en 11:18. Een al even duidelijke verwijzing naar de praktijk van een Orale Torah wordt gegeven in Nehemia 8:9 Zij lazen namelijk uit het boek, uit de wet Gods, duidelijk voor en gaven uitlegging, zodat men het voorgelezene begreep. En dat, mijn beste gebeurde in de zesde eeuw vóór Christus! Nu daag ik u ook uit voor iets anders. Heeft Christus ergens gezeghd da
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde kan gezegd worden van nog ettelijke andere aangelegenheden die te maken hebben met concrete Mitzvoth. Zoals Leviticus 7:26, Exodus 12:2 en 22:16, Deut. 6:8-9 en 11:18. Een al even duidelijke verwijzing naar de praktijk van een Orale Torah wordt gegeven in Nehemia 8:9 Zij lazen namelijk uit het boek, uit de wet Gods, duidelijk voor en gaven uitlegging, zodat men het voorgelezene begreep. En dat, mijn beste gebeurde in de zesde eeuw vóór Christus! Nu daag ik u ook uit voor iets anders. Heeft Christus ergens gezegd dat de de Wet (de 613 Mitzvoth) overboord mag gegooid worden? Neen! Nergens vindt u daaromtrent dergelijke uitspraak, in geen enkele van de vier evangeliën. Integendeel, Jezus heeft héél expliciet gezegd dat hij geen enkele van de wetten wilde afschaffen en dat de richtlijnen van de schriftgeleerden diende nageleefd te worden. Wie heeft dat van tafel vegen van de Mozaïsche Wet beslist? Paulus, en niemand anders. Dat was dus n�* de dood van Christus. Anders gezegd, er is toen radicaal ingegaan tegen de richtlijnen van Christus. Het Pauliaanse Christendom was dus ontrouw aan hetgeen Jezus gewild heeft. Het Christendom is doodeenvoudig een vervalsing van de oorspronkelijke opzet.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 28 juli 2012 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 juli 2012 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik laat u met uw mening.
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
D�*t zeg ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bedankt om dat te klaren.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja, ...met dergelijke éénzijdige benadering ("Sola Scriptura" weet je wel) zit de volledige aanhang van het Judaïsme natuurlijk verkeerd nietwaar? ![]() Maarrreuh ..., die strafbepaling werd ook niet geschrapt in de Christelijke bijbel, nietwaar? En het zogezegde "Oud" Testament is al evenzeer een heilig boek voor de Christenen. En daar waar de Joden nooit gezegd hebben "sola Sriptura", heeft een deel van het Christendom dat wél gedaan. Quid?
![]() |
![]() |
#372 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het word tijd dat al die "goede goden" eens een meeting organiseren, misschien een video conferentie stelde mij een nieuwe goede God vannacht voor.
Toen ik hem vroeg of hij me dat schriftelijk wilde bevestigen zei hij de zeer wijze woorden, schrijf uwen zever maar in mijn naam. Toen ik Hem vroeg hoe hij heette zei hij: mijn naam is Dwaas en ik wil dat mijn volgelingen deze naam aannemen. Zegge het voort. Wat bij deze gebeurt is. Volgelingen kunnen mijn rekening spijzen op aanvraag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat staat er helemaal niet. Wat u verder aanhaalt, zijn verduidelijkingen, toelichtingen, uitleg, nadere precisering... van de Wet. In het geval van de strafmaat voor homoseksualiteit schuift men juist de Wet aan de kant om er iets anders van te maken. De Wet wordt genegeerd en omgeruild voor een menselijke interpretatie.
In dat en zovele andere dingen (denken we maar aan alle voorschriften en bepalingen betreffende het onderhouden van de tempeldienst) wordt duidelijk dat het huidig jodendom niet meer het oorspronkelijke is. Deze synagoge is niet langer Gods huis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar misschien is dat nu eenmaal eigen aan 'proselieten'. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 juli 2012 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook wat u betreft: ik stop ermee. Be happy ...
![]() |
![]() |
#377 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U gaat dus voorbij aan een wezenlijke zwakte van het huidig jodendom, nl. het inruilen van de goddelijke openbaring door de Wet voor menselijke afwijkingen, regels en wetten die naar willekeur worden toegepast. Het voortdurend verwijzen naar een of andere "mondelinge traditie" klopt niet, want de Wet werd in het vroege jodendom consequent toegepast. Pas nadien begint het jodendom af te wijken en na Jezus loopt het volledig fout: dan beginnen de Joden zelfs aan hun bijbeltekst te morrelen om toch maar niet de Messias in Jezus te moten erkennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#379 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is geen twijfel aan: vergelijk het OT-jodendom met het rabbijns jodendom van vandaag de dag en de verschillen springen zo in het oog. Dit is niet meer dezelfde godsdienst. Logisch ook, want men heeft uiteindelijk de vervulling van de eerste openbaring verworpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat we met de discussie over dit thema ophouden. Het heeft geen zin, want elkaar overtuigen zullen we toch niet.
![]() |