![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel zeker. Ik zie niet in waarom alles moet beginnen en eindigen bij de moderne mens. Zo speciaal zijn we nu ook niet hoor. Integendeel, dat vind ik pas een uiting van geloof, de mens als uitverkoren volk benoemen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb het nergens over een uitverkoren volk... Verwijs je naar De Waal zijn dichterlijke overdrijvingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Atheïsten die in gemeenschappelijke waarden en normen geloven? Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 december 2015 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Mengele was afkomstig uit een gegoede katholieke familie van Beierse industriëlen en fabrikant van landbouwmachines." Bron wikipedia. Heb jij een bron waarin Mengele als ongelovige wordt vernoemd? Verder hebben de predikaten "atheïst" en "ongelovig" totaal geen morele dimensie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar inspireer ik me idd op.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee Jan, jij bent degene die hier lijkt te decreteren dat moraal eigen is aan jouw zingeving, jouw religie. En dat er daarbuiten geen moraal is. Atheïsten noch gelovigen moet je uitleggen dat moord niet toegelaten is, daarvoor hoef je heus geen bijbel of koran of satanic bible te lezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is gegroeid. Ik ben niet slim genoeg om het allemaal te begrijpen uiteraard maar evolutie zal er mee te maken hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Banneling
|
![]() Ik zie trouwens meer wel overeenkomsten tussen het nazisme en het katholicisme.
Twee totalitaire ideologieën die bijzonder intolerant zijn (ik wik mijn woorden) tegen iedereen die niet meegaan in hun Verhaal van die Ene Alwetende Leider.... Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 december 2015 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: je hebt de griep en je voelt je heel ziek. Maar je verwacht dat je binnen een week weer beter zal zijn, en lekkere taart zal eten. Dat maakt het de moeite om het lijden van de griep te doorstaan, want de taart is in aantocht. Zonder taart in zicht, beter direct er een einde aan maken.
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een wederzijds contract met wederzijds voordeel. Ethiek is niks anders dan dat: een contract waar beide voordeel aan hebben: ik neem mijzelf het pleziertje af om uw kinderen af te lappen, als gij uzelf het pleziertje ontneemt om de mijne af te lappen. Winnen we allebei mee.
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die kan je niet maken voor iemand anders. Dat is juist de reden waarom iedereen vrij moet zijn in de keuzes van zijn leven. Want niemand anders kan uitmaken welke som van positieve en negatieve zaken iemand anders maakt.
![]() |
#380 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |