![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er zijn oorlogen geweest sinds het begin der tijden en er zullen altijd oorlogen zijn. Uiteindelijk is een gewapend conflict immers de ultieme manier om een probleem op te lossen. Het is wel de LAATSTE optie bij een probleem tussen 2 partijen maar het uitsluiten is niet realistisch. |
|
|
|
|
|
|
#362 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Even leuk als toen ik daarvoor bezet was door een koloniaal imperium, bedoelt u? Of is het gewoon leuk om te weten dat dat dictatoriaal regime vooral werkte met wapens verkregen door hetzelfde Europa dat haar later ging bekampen? Want zo hypocriet mogen vredestichtende landen natuurlijk wel zijn, nietwaar?
|
|
|
#363 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#364 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#365 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#366 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ja. Ja.
|
|
|
|
#367 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ongelimiteerde steun voor dictators. Voorbeelden legio.
|
|
|
|
#368 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Zoals zeggen, "De VS hebben de Taliban NOOIT gesteund"??? 8) Jaja, beste mensen. Jozef denkt altijd goed na voor hij iets zegt.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 13 april 2006 om 13:57. |
|
|
|
|
|
|
#369 | ||||
|
Banneling
|
Ten eerste vind ik niet dat we Iran moeten tegenhouden. Iran heeft het NPT ondertekend, dat geeft hen alle rechten om nucleaire technologie voor vreedzame doeleinden te ontwikkelen. Dat is naar eigen zeggen (en zeer expliciet) ook wat ze doen en ze worden daarbij gecontroleerd door het IAEA dat verder geen aanwijzingen heeft dat er iets anders loos zou zijn.
Landen die het NPT ondertekend hebben, verplichten zich ertoe om geen nucleaire wapens aan te maken en de wapens die ze al hebben, af te bouwen. Dat zouden landen als de VS, Groot-Brittanië, China, Rusland, etc dus in eerste instantie moeten doen in plaats van een grote bek opzetten; schermen met een verdrag waar ze zichzelf niet aan houden is je reinste hypocrisie. Iran wordt door de VS rechtstreeks bedreigd. Met woorden en met daden. Twee van Iran's buurlanden worden door de VS bezet. Het geeft hen argumenten om te geloven dat de VS het ook met hen niet goed voorhebben. Iran is een democratie en zonder de Revolutionaire Wacht zou het zelfs een schoolvoorbeeld van democratie kunnen zijn. Het is niet omdat het regime mij niet aanstaat dat ik het recht heb om dat regime omver te werpen. Dat is het privilege van het soevereine Iraanse volk, niet van de VS. De ontwikkelingen binnen Iran tonen aan dat er een zeer sterke tendens voor verdere democratisering is, die tendens maak je niet sterker door bedreigingen en beledigende taal, wel integendeel. Kijk maar eens naar de verkiezing van Ahmedinejad. Dat hebben de VS voor een groot deel aan zichzelf te wijten. Net zoals het aan de macht komen van Khomeini bijvoorbeeld. Veel van dat soort evoluties (remember Taliban) zijn het directe resultaat van VS-interventies. Citaat:
Dat is de kern van de zaak: Iran verzet zich tegen het VS-beleid en is dus een politieke tegenstander. Het moet zich slaafs aan de VS onderwerpen en zoals Noord-Korea al aangetoond heeft, is dat met een tegenstander die beschikt over kernwapens moeilijk te verwezenlijken. Citaat:
Het bestaan van Israël is een feit. Feiten moet je aanvaarden. Maar dat betekent niet dat Israel ten eeuwigen dagen een Joodse staat moet zijn naast een Palestijnse staat. Pleiten voor het opheffen van de staat Israël en voor een oprichting van een niet-religieuze, niet racistische staat waar Palestijnen en Joden als gelijke burgers hun rechten kunnen doen gelden, is onvergelijkbaar met het uitroeien van het Joods volk of het oproepen tot genocide. Citaat:
Dreigementen van de VS om met nucleaire bunkerbusters aan te vallen, brengen die nucleaire dreiging wel heel dichtbij. De hypocrisie: met nucleaire wapens dreigen om de aanmaak van nucleaire wapens tegen te gaan... Als de mensen ginder nu één argument nodig hebben om haast te zetten achter de aanmaak van dat soort wapens, dan zijn het de uitlatingen van de VS wel. Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#370 | |
|
|
Citaat:
Wegens een land bezetten en er onrechtmatige heerser te spelen. Pas daarna komt rechts rijden. Kwestie van de juiste accenten te leggen.
|
|
|
|
#371 |
|
|
Sorry, maar dergelijke morele opmerkingen zijn geen argumenten om oorlogen te beginnen, dat besef je toch?
|
|
|
#372 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#373 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Kwestie van de juiste accenten te leggen.
|
|
|
|
#374 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En het klopt dat door de uitlatingen van de VS ("as van het kwaad" etc.) Iran nog meer geneigd zal zijn om kernwapens te verkrijgen. Als kernwapens al één zaak hebben duidelijk gemaakt, is dat landen die er bezitten, niet geconfronteerd worden met invallen van een ander land... Dat lijkt me in de huidige Iran-VS context wel een serieuze stok achter de deur.
|
|
|
|
#375 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als mijn gebuur volgens mij ontoerekeningsvatbaar is (hij mishandelt zijn vrouw en kinderen en heeft een geschiedenis van gewelddaden vanwege verregaand religieus fundamentalisme). én deze buur dreigt regelmatig en openlijk om mijn neefje, een kleine gast die zichzelf niet kan verweren en die ik dolgraag zie, bij de eerste gelegenheid omver te knallen vanwege een oude vete, dan ga ik niet lijdzaam toezien hoe die buur zich een longrifle aanschaft. Dan zorg ik ervoor dat het hem onmogelijk wordt gemaakt een vuurwapen te kopen en laat ik hem liefst interneren. |
|
|
|
|
|
|
#376 | |
|
Banneling
|
Citaat:
- Als u zelf en als eerste uw huis volstouwt met allerhande wapens, artilleriegeschut, handgranaten en raketwerpers en u valt regelmatig het huis van uw buren binnen om u te bemoeien met hun privéleven en u steekt er regelmatig het kot in de fik (zoals de VS overal doet) dan zal iedereen u het recht ontzeggen uitspraken te doen over uw buren. - Als u zelf een religieuze mafketel bent die vindt dat hij door god gestuurd is om 'orde op zaken' te stellen bij uw buren en u hebt al regelmatig het neefje van uw buren gemolesteerd (zoals de VS doet), dan hebt u geen recht van spreken. - Als uw buren een longrifle willen omdat ze vrezen dat u hen zal aanvallen en zich daarbij baseren op het feit dat u al bezig bent om in twee huizen van hun buren brand te stoken en de inwoners te terroriseren, dan zou ik veeleer de kaart van uw buren trekken en hen gelijk geven. Laatst gewijzigd door kaatd : 13 april 2006 om 15:40. |
|
|
|
|
|
|
#377 |
|
Minister-President
|
1-0 voor kaatd.
|
|
|
|
|
|
#378 | |
|
Banneling
|
Citaat:
HOE je reageert is iets anders, daar kan over gediscussieerd worden, maar dat je werkelijk moet ijveren om te vermijden dat je gekke buurman zich een long rifle aanschaft, dat is toch duidelijk? Trouwens, zowat IEDEREEN is van oordeel dat je buurman een onberekenbare factor is die een gevaar kan betekenen. Zelfs de politie heeft al gewaarschuwd... Zou jij dan maar 'laissez faire'? Dat zou onverantwoord gedrag zijn, nietwaar. 8) |
|
|
|
|
|
|
#379 |
|
Minister-President
|
Sorry parci, maar de stand blijft 1-0.
Not good enough. U hervalt opnieuw in uw vergelijking waarvan kaatd al aanhaalde dat ze haar (en de meeste logisch denkende mensen) volledig ontgaat. En als je ze tòch wil maken, moet je de vergelijking van kaatd in rekening brengen, want zij schetst de situatie zoals ze echt is. Maar die heb je genegeerd. Dus, next try? |
|
|
|
|
|
#380 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb daar gewoon een beetje op voortgeborduurt. Trouwens, ik speel hier gewoon advocaat van de duivel, omdat ik -zoals je waarschijnlijk wel wist- compleet tegen een preemptive attack tegen Iran ben. Ik steun echter wel elke actie van de VN, ook militair, omdat ik vind dat Iran de zaken nodeloos op de spits drijft en omdat het nooit goed is als een islamitisch fundamentalistisch regime atoomwapens zou bezitten. Vergeet niet dat die mensen vaak anders tegen leven en dood aankijken dan doorsnee westerlingen. Wie weet kan Mutually Assured Destruction die gasten totaal niet schelen.... Laatst gewijzigd door parcifal : 13 april 2006 om 16:42. |
|
|
|
|