![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 |
|
Minister-President
|
Staafje wel.
|
|
|
#362 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu doet het dienst als een verkapte verkiezingspot. Dat het een politieke beslissing is, is zo klaar als pompwater. En daar ben ik tegen. En vermits er geen alternatief is, moet het maar afgeschaft worden. Je kan ook een ministerie van "weer" installeren dat ervoor moet zorgen dat 5 dagen in de week de zon schijnt en dat het alleen 's nachts regent. En als je dan bij de implementatie op practische problemen stuit, begin je maar een fabrikant van paraplu's en regenjassen subsidieren (diegene die het hardst roept of die het meest tijd uittrekt om zich te bekwamen in het lobbywerk). 't is zoals een bloem of een plant die naar de richting van de zon toegroeit (scheef in vele gevallen), zo misgroeien de gesubsidieerde "kunstenaars" . Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 mei 2006 om 10:03. |
|
|
|
|
|
|
#363 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#364 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een lastenverlaging is een beslissing om minder geld af te nemen. Maar het is nog altijd geen subsidiering. De staat krijgt zijn elementaire taken nog niet op orde, en daarvoor worden de burgers gestraft met een surrealistische (kunst?) belastingsvoet. Deze belasting iets minder aberrant maken (onder druk van de buurstaten), betekent nog niet dat er "gesubsidieerd" wordt. (Waar ik trouwens ook voor bedrijven tegen ben) Als een dief uw woning leeghaalt, en vervolgens uw passpoort teruggeeft, ben jij dan tevreden? Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 mei 2006 om 10:10. |
|
|
|
|
|
|
#365 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het zijn beide beleidskeuzes. En nog verbonden ook: het voorstel van Staafje om het ministerie van cultuur en de cultuursubsidies af te schaffen, maakt geld vrij voor lastenverlaging, of, omgekeerd, wie voor lastenverlaging is, is waarschijnlijk ook voor minder geld in cultuur, want dat is "weggesmeten geld" (of subjectieve sinterklaaspolitiek)
|
|
|
|
#366 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik denk dat er nog veel ministeries opgericht gaan mogen worden. |
|
|
|
|
|
|
#367 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En in de US doen ze dat allemaal met heeeeel wat minder overheidsgeld. subisidies afschaffen heeft niets te maken met een houding tegen cultuur. Integendeel. Het geld gaat naar diegenen die de tijd die ze normaal in hun kunst staken, teruggeschroefd en zijn zich gaan bekwamen in lobbywerk en networking. Ze richten zich niet op hun publiek, maar op diegenen die de geldbeugel op zak hebben. En de politici laten zich dat natuurlijk welgevallen. hoe kanda? Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 mei 2006 om 10:35. |
|
|
|
|
|
|
#368 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Politiek draait om het organiseren van de samenleving, dus lijkt het logisch dat elk maatschappelijk facet, ergens in een ministerie thuishoort. Vroeger was het "nationale opvoeding en cultuur". Dan heeft men cultuur en sport afgesplitst. Misschien zou men beter cultuur terug bij onderwijs zetten en sport apart. Dit is het herschikken van ministeries, dat is heel wat anders dan het afschaffen van één.
|
|
|
|
#369 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik ben niet de huidige beleidskeuzes aan het verdedigen (bv geld voor Kate Ryan), maar ik ben wel voorstander van het bestaan van een cultuurbeleid. Daarbij moet toegankelijkheid in evenwicht gebracht worden met kwaliteit: geen eenvoudige opracht. Ook in België bestaat er mecenaat, niet alleen in de USA. Ik zou maar opletten met het ophemelen van de USA: ze hebben een gigantische schuldenberg (hoekanda?) en zowel de algemene toegankelijkheid als de cultuurkennis is erg laag. De top participeert natuurlijk wel, in de Metropolitan. Weet iemand wat een zitje daar kost? Hoe die gefinancieerd wordt?
|
|
|
|
#370 | |
|
Banneling
|
Citaat:
dank u Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 mei 2006 om 10:47. |
|
|
|
|
|
|
#371 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#372 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Waar zit het verschil met jouw ferrari: die is een persoonlijk hebbedingetje, cultuur, onderwijs, verkeer, gezondheid zijn maatschappelijk relevant. In cultuur vinden vele mensen inspiratie, die zij gebruiken in hun dagelijkse functie.
|
|
|
|
#373 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik citeer even: Not everyone is an admirer. For example, listen to this quote attributed to Frederick Delius: "If a man tells me he likes Mozart, I know in advance that he is a bad musician." And this, from Glenn Gould: "Mozart was a bad composer who died too late rather than too early." (Pianist's envy, perhaps?) ![]() Blijkbaar deelt niet iedereen uw Mozart-adoratie.........
|
|
|
|
|
#374 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kunst en vermaak is geen recht. De vervuiler betaalt liefst zelf. Waarom moet de niet gepassioneerde opdraaien voor uw vermaak? Citaat:
No free rides op andermans kap.
|
|
|
|
|
#375 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Eigenlijkhad ik van jou liever een antwoord op mijn opmerking of je voorgestelde besparingen op cultuur in functie staan van lastenverlagingen voor bedrijven?
|
|
|
|
#376 | |
|
Banneling
|
Citaat:
btw, je hebt zelf nog een hele stock vragen te beantwoorden, alleen op deze topic al. Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 mei 2006 om 13:22. |
|
|
|
|
|
|
#377 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Bovendien bestaat er zoiets als het recht op zelfontwikkeling, want zelfontplooiing is een behoefte, dus is cultuurparticipatie een mensenrecht
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 21 mei 2006 om 13:24. |
|
|
|
|
|
|
#378 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waar haal jij je info? Je bronnen lijken me nogal wispelturig en onbetrouwbaar: Citaat:
Citaat:
Ik claim niet in het wilde weg 'genialiteit' voor een of anderevermolmde componist. Ik scherm niet met termen als 'harmonie' zonder concrete kennis van zaken. Ik wacht gewoon op jouw gedegen analyse van Mozarts genie, ofwel op de bekentenis dat iemands kunst geniaal vinden pure subjectiviteit is. Ga eens te rade bij Pajot, die pretendeert kunst op wetenschappelijke basis te kunnen kwalificeren. Laat hem Mozarts muzikale genie in cijfers en grafiekjes gieten, plaats er die van anderen naast, en verbaas mij dan met een verpletterende vergelijking waarin de mindere goden er beschaamd en bekaaid vanafkomen........
|
|
|
|
|
#379 |
|
Banneling
|
Omdat, in plaats van nog meer belastingen in allerhande "kunstprojecten" te steken, dat geld naar onderwijs subsidie gaat.
Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 mei 2006 om 13:26. |
|
|
|
|
|
#380 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook ijdelheid vertroebelt het oordeel wanneer kunst ter sprake komt. Je begint zelf bewijzen aan te dragen van subjectiviteit. Citaat:
Ik bepleit een democratisering (in de ware zin van het woord) van cultuur. Geen afschaffing.
|
|
|