![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is duidelijk dat het tegenwoordige hoofddoekenradicalisme niets anders is dan het militante uitdragen van de vlag van de islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Banneling
|
![]() Een hoofddoek was toen ook niet toegleaten op geen enkel werk. Maar toen was dat een stilzwijgende afspraak die uit respect nageleefd werd. Was de normaalste zaak van de wereld dat je je pet afzette voor je aan het werk ging. Nu moet dat in regels gegoten worden omdat moslims de toen ongeschreven regels niet wensen te respecteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Het gaat niet over die paaseieren en kerstbomen, het gaat over dat verkeerd beargumenteerde verbod op hoofddoeken in een openbare functie die contact met 'de bevolking' met zich meebrengt. D�*�*r zit 'em 'de knoop'. 3) 'nie zwaanzen, hé'. Dank u, djimi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het van de Rafkes van dit forum afhangt niet. Je weet wel, die ellenlange tenen van het verrijkend volk zouden weer eens kunnen gaan gloeien van de pijn. Wedden dat Raf zo multicultureel correct is dat hij zijn geaardheid verbergt voor de moslims? Ze zouden wel eens geprovoceerd kunnen worden door zijn zondigheid, die door de tolerante islam met de doodsstraf en gratis zweefcursussen beloond wordt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat deed ze wel. Ze kwam zelfs niet buiten zònder.
Wat was je vraag precies?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat verbod was helemaal niet verkeerd beargumenteerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk wel. Je gelooft alleen in andere dingen. Een kerstboom blijft niettemin een christelijk symbool bij uitstek, aangezien hij rechtstreeks gelinkt is aan de geboorte van die joodse schurk die het christendom veroorzaakt heeft.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als moslims apart willen zwemmen in een openbaar zwembad of andere priveleges willen kunnen ze mijn kloten kussen. Maar andersom evengoed. Maar als er een verbod is op religieuze symbolen (en dat is er dus wél, niet alleen voor kleding) moet dat consequent toegepast worden. Een uitzondering maken voor kerstboom en het paasei is gewoon hypocriet. Ze zijn misschien niet zo sterk als een kruis of een hoofddoek, maar ze dragen een religieuze component in zich. Punt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en? Ben jij er ondertussen al moslim door geworden? Ik alvast niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien ze zou bestaan, dan hadden we ze al horen protesteren tegen de gruwelen die dagelijks in naam van hun religie gepleegd worden. Ooit al een manifestatie/betoging gezien van gematigde moslims? Nope. Enkel voor hun cartoons zijn ze eens buitengekomen, of om tegen de Grote Satan (de USA) te betogen. Die betogers kun je moeilijk gematigd noemen : ze verdedigen hetzelfde obscurantisme als de taliban. Voor het overige hoor en zie je ze nooit. Zwijgen is nog altijd instemmen. Dat links fabeltje over de gematigde moslim is en blijft een fabeltje. Laatst gewijzigd door Online : 23 augustus 2007 om 17:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Schijter. Trouwens, waar blijven al die aanslagen enzo van al die fundamentalisten hier? Raar hé, dat zit hier volgens u vol mee, en die doen niks. Oh maar wacht, die zijn een groot ondergronds leger aan het maken zeker? Laatst gewijzigd door dejohan : 23 augustus 2007 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik eet geen paaseieren wegens mijn geloof,ik heb geen geloof en als ik er al eentje zou hebben;het intresseert mij geen fluit. Een paasei is geen religieus symbool;dat word gemaakt van chocola en mek en weet ik nog wat allemaal ze erbij lappen en that's it en tis lekker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Banneling
|
![]() Dit vind ik waarheid als een koe en daar moet je geen woorden meer aan vuil maken;we merken toch maar op dat kerstbomen en paaseieren in feite zelfs voor-christelijke Europese cultuurelementen zijn die later weliswaar door het christendom werden overgenomen en ondertussen zijn uitgegroeid tot in de traditie gewortelde, gedeelde culturele gebruiken die elke geloofsovertuiging overstijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg eens een andere plaat op. Deze is ferm afgezaagd ondertussen. Ik heb geen religieus vezeltje in mijn lijf. Islam interesseert me zo mogelijk nòg minder dan christendom. Voor mij primeert de individuele vrijheid om in het leven je eigen weg te volgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar wel, hé.
Anders zouden datzelfde argument ('neutraliteit') nu niet kunnen worden gebruikt door dat handvol - al bij al toch best wel pientere - moslima's (en moslims) dat oproept tot een verbod op kerstbomen en paaseieren. Ze hebben de stok gevonden waarmee de hond kan worden geslagen, maar ze hebben die stok er wel niet zelf neergelegd, hé. |
![]() |
![]() |