![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw opinie... in dit geval was er toch geen probleem, die uurroosters vroeger op te stellen en mede te delen? Flexibiliteit "parceque tel est mon bon plaisir" dus:"Ik ben den baas, dus ge gaat naar mijn pijpen dansen" Laatst gewijzigd door filosoof : 1 januari 2008 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bericht "What a surprise!
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het je al opgevallen dat juist degenen die het luidst "Minder staat!" roepen als dezelfde staat hun comfort niet verzekert gedurende 24 uur? Laatst gewijzigd door filosoof : 1 januari 2008 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een beetje serieus blijven hé. Voor ambtenaren die levenslang benoemd zijn en evenlang van een volle wedde genieten gelden andere normen op gebied van stakingsrecht.
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom dan voor 't te laat opstellen en communiceren kiezen? Laatst gewijzigd door filosoof : 1 januari 2008 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik sprak niet over vertrekken of delocaliseren tgv een staking |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Echter in plaats van zich te verzekeren van de steun van de reiziger door doelgerichte communicatie en wijs gebruik van drukkingsmiddelen, kiest de OVS er telkens weer voor om duizenden gijzelaars te nemen, en dan nog het liefste van al op momenten dat mensen de trein nodig hebben om bij hun familie te kunnen zijn. Deze keuze getuigt van een diep misprijzen voor mensen die van de trein afhankelijk zijn, en spijtig genoeg zijn dat nu net niet de directieleden van de NMBS. Die waren gisteravond wel met de wagen op het feest geraakt. Wat de OVS ook niet schijnt te begrijpen is dat dit soort acties alleen maar koren op de molen is van diegenen (waarvan ikzelf geen deel uitmaak) die het spoor liefst zo snel mogelijk compleet zouden privatiseren en vervolgens insnoeien tot alleen nog de grote assen overblijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat had ik wel verstaan, maar laat de Koreanen hun eigen boontjes doppen.
![]() |
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Alweer: zie Nederland. En daar hebben ze het niet ingesnoeid tot alleen de grote assen, maar hebben ze de niet winstgevende stukken spoor gewoon overgelaten aan andere bedrijven zoals Veolia.
En het werkt allemaal perfect. Ik betaal wel meer voor mijn ticket, maar ik heb ten minste dat gezeik van die stakingen niet....en de conducteurs zijn een pak vriendelijker (behalve die blonde waalse die ik in brussel tegenkwam) |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch vind ik dat wij als reizigers een beetje meer initiatief zouden moeten nemen en die syndicaten dmv mails, brieven, telefoons, sms e.a. diets te maken dat we weten wie ze zijn en waar ze huizen. Ze klagen (EN STAKEN) omdat ze regelmatig bloot staan aan agressies, maar ze lokken die dan door hun gijzelingen voor een groot deel ook zelf uit.
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien overschat ik de solidariteit van de reiziger met de verzuchtingen van de spoormensen, maar in elk geval kan het voor die laatsten alleen maar meer problemen geven om zich systematisch de woede van duizenden reizigers op de hals te halen.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() ![]() Rudy De Leeuw, grote baas van het ABVV, veroordeelde onlangs de staking van het OVS... omdat dergelijke acties de goede faam van de spoorwegen beschadigen... ![]() ![]() Als zij tot dergelijke acties overgaan, wordt de goede naam van de NMBS natuurlijk niet geschaad... ![]() ![]() De Leeuw verklaarde dat toen zij een grote ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |