Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2008, 13:53   #21
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja, en?
Wat en?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 13:55   #22
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat en?
Wat is het doel van deze vaststelling?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 13:55   #23
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat is het doel van deze vaststelling?
Waarom zou die een doel moeten hebben?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 13:58   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En de huidige stakingen gaan er plots voor zorgen dat de opleiding van een jaar, plots gereduceerd gaat worden tot twee weken? Wat lost die staking concreet op aan dat tekort?
Dat de directie er volgende keer rekening mee zal houden en op tijd aanwerven.

Citaat:
Voor dergelijk loon, is wat flexibiliteit heus geen overdreven eis...
Jouw opinie... in dit geval was er toch geen probleem, die uurroosters vroeger op te stellen en mede te delen? Flexibiliteit "parceque tel est mon bon plaisir" dus:"Ik ben den baas, dus ge gaat naar mijn pijpen dansen"

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 januari 2008 om 14:02.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 14:00   #25
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou die een doel moeten hebben?
Je bericht "What a surprise! " bevatte dus geen enkele boodschap of diende geen enkel doel buiten het pedante afkeurende toontje waarmee het geplaatst werd? Wel... Ook d�*t is geen verrassing.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 14:05   #26
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat de directie er volgende keer rekening mee zal houden en op tijd aanwerven.
Dus, met andere woorden, de huidige staking heeft niet als doel de huidige tekorten op te lossen; dan moet dat ook niet als excuus aangevoerd worden.

Citaat:
Jouw opinie... in dit geval was er toch geen probleem, die uurroosters vroeger op te stellen en mede te delen? Flexibiliteit "parceque tel est mon bon plaisir" dus:"Ik ben den baas, dus ge gaat naar mijn pijpen dansen"
Net zomin als er een probleem was die dan pas op te stellen en door te communiceren...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 14:11   #27
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Net de mensen die zelf geen auto hebben, en daar horen die 'euromiljonairs' zeker niet bij. Eerder de studenten of de gewone man. Maar dat kan die stakers allemaal gestolen worden, zolang ze hun eigen probleempjes maar in de aandacht kunnen krijgen.
Was het dan een schokstaking, zodat ze geen alternatieven konden zoeken en onverwacht ergens strandden?

Is het je al opgevallen dat juist degenen die het luidst "Minder staat!" roepen als dezelfde staat hun comfort niet verzekert gedurende 24 uur?

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 januari 2008 om 14:14.
Oud 1 januari 2008, 14:15   #28
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alléén OVS staakt in dit geval, of niet?
En denk je nu écht dat in Zuid Korea bvb niet gestaakt wordt? In de andere EU-landen?
Ben jij Zuid Koreaan ?
Een beetje serieus blijven hé. Voor ambtenaren die levenslang benoemd zijn en evenlang van een volle wedde genieten gelden andere normen op gebied van stakingsrecht.
Oud 1 januari 2008, 14:19   #29
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus, met andere woorden, de huidige staking heeft niet als doel de huidige tekorten op te lossen; dan moet dat ook niet als excuus aangevoerd worden.
Als de directie niet op tijd aanwierf is dat een gewoonte die in ieders belang moet gebroken worden.

Citaat:
Net zomin als er een probleem was die [eindejaarsuurregeling]dan pas op te stellen en door te communiceren...
Waarom dan voor 't te laat opstellen en communiceren kiezen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 januari 2008 om 14:19.
Oud 1 januari 2008, 14:23   #30
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Ben jij Zuid Koreaan ?
Een beetje serieus blijven hé. Voor ambtenaren die levenslang benoemd zijn en evenlang van een volle wedde genieten gelden andere normen op gebied van stakingsrecht.
Waar werd dat beslist? Wat heeft de benoeming trouwens met stakingsrecht te maken?

Citaat:
Ben jij Zuid Koreaan ?
Ik sprak niet over vertrekken of delocaliseren tgv een staking
Oud 1 januari 2008, 14:29   #31
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De syndicaten met het OVS op kop hebben ons weer eens goed liggen. Ze hebben er zo de hand van weg om stakingen uit te lokken, al of niet aangekondigd, op tijdstippen die de gewone gebruiker het meest pijn doen (vooravond van week-end, vertrek op verlof, examenstijd, feestdagen ...). De redenen die ze hiervoor aanhalen zijn soms uiterst fantasierijk en ik begrijp niet goed waarom een of andere reizigersorganisatie nog geen klacht met burgerlijke partijstelling heeft ingediend. Als het mogelijk is in het vliegwezen waarom dan niet voor trein, bus en tram ?
Een handvol werknemers die een gans spoornet zomaar kunnen lamleggen kan men moeilijk deontologisch verantwoorden.
Aangezien organisaties van spoorweggebruikers zich naar mijn inziens nogal zwak opstellen tegenover deze mafiapraktijken, zonder te spreken over de laksheid van de overheid, stel ik voor dat iedereen die een spoorwegbeambte in zijn kennissenkring heeft die mens persoonlijk aanspreekt, of met een briefje laat weten, dat het zo niet meer verder kan.

Stakingsrecht ja maar stakingsmisbruik nee. Geen minimum- maar een maximumdienst moet verzekerd blijven in het openbaar vervoer.

Adres, telefoon en e-mail van het OVS hieronder

http://www.ovs-sic.be/
De OVS schijnt niet te begrijpen dat zijn potentieel sterkste medestander in de syndicale strijd de treinreiziger is. Treinreizigers zijn namelijk doorgaans loontrekkenden die zich heel goed kunnen inleven in de problemen en verzuchtingen waarmee de leden van de OVS kampen.

Echter in plaats van zich te verzekeren van de steun van de reiziger door doelgerichte communicatie en wijs gebruik van drukkingsmiddelen, kiest de OVS er telkens weer voor om duizenden gijzelaars te nemen, en dan nog het liefste van al op momenten dat mensen de trein nodig hebben om bij hun familie te kunnen zijn. Deze keuze getuigt van een diep misprijzen voor mensen die van de trein afhankelijk zijn, en spijtig genoeg zijn dat nu net niet de directieleden van de NMBS. Die waren gisteravond wel met de wagen op het feest geraakt.

Wat de OVS ook niet schijnt te begrijpen is dat dit soort acties alleen maar koren op de molen is van diegenen (waarvan ikzelf geen deel uitmaak) die het spoor liefst zo snel mogelijk compleet zouden privatiseren en vervolgens insnoeien tot alleen nog de grote assen overblijven.
Oud 1 januari 2008, 14:32   #32
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar werd dat beslist? Wat heeft de benoeming trouwens met stakingsrecht te maken?

Ik sprak niet over vertrekken of delocaliseren tgv een staking
Een goeie vraag. Voor iemand met een gegarandeerd inkomen, een gegarandeerde job en ten dienste van het publiek, gelden andere normen. Leger, politie, dokters en verplegers hebben ook stakingsrecht.

Dat had ik wel verstaan, maar laat de Koreanen hun eigen boontjes doppen.
Oud 1 januari 2008, 14:32   #33
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de directie niet op tijd aanwierf is dat een gewoonte die in ieders belang moet gebroken worden.
Aangezien er al nieuwen zijn aangenomen en in opleiding zijn, lijkt het me dat die gewoonte wel degelijk al doorbroken is; hetgeen on sterug bij het eerste punt brengt: die staking lost het huidige probleem niet op, noch brengt ze het huidige probleem aan het licht. Ze is een overbodigheid, kwestie van wat lange weekends te hebben... (waarom anders net die dagen nemen tussen een weekend en een feestdag, dat is gewoon een brugdag implementeren)

Citaat:
Waarom dan voor 't te laat opstellen en communiceren kiezen?
Wie zegt dat dat te laat was? Aangezien ze al van in begin december aan het schreeuwen zijn dat ze gaan staken, is het al van dan geweten; lijkt me mooi op tijd...
Oud 1 januari 2008, 14:34   #34
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Wat de OVS ook niet schijnt te begrijpen is dat dit soort acties alleen maar koren op de molen is van diegenen (waarvan ikzelf geen deel uitmaak) die het spoor liefst zo snel mogelijk compleet zouden privatiseren en vervolgens insnoeien tot alleen nog de grote assen overblijven.
Absoluut
Oud 1 januari 2008, 14:38   #35
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Absoluut
Alweer: zie Nederland. En daar hebben ze het niet ingesnoeid tot alleen de grote assen, maar hebben ze de niet winstgevende stukken spoor gewoon overgelaten aan andere bedrijven zoals Veolia.

En het werkt allemaal perfect. Ik betaal wel meer voor mijn ticket, maar ik heb ten minste dat gezeik van die stakingen niet....en de conducteurs zijn een pak vriendelijker (behalve die blonde waalse die ik in brussel tegenkwam)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 14:39   #36
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht

Juist en men zou bijna gaan wensen dat dit zo vlug mogelijk gebeurt.

Toch vind ik dat wij als reizigers een beetje meer initiatief zouden moeten nemen en die syndicaten dmv mails, brieven, telefoons, sms e.a. diets te maken dat we weten wie ze zijn en waar ze huizen. Ze klagen (EN STAKEN) omdat ze regelmatig bloot staan aan agressies, maar ze lokken die dan door hun gijzelingen voor een groot deel ook zelf uit.
Oud 1 januari 2008, 14:44   #37
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook
Zijn dat nu toevallig niet dezelfde mensen, die nooit kritiek hebben op de (radicale) Islam?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 14:48   #38
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist en men zou bijna gaan wensen dat dit zo vlug mogelijk gebeurt.

Toch vind ik dat wij als reizigers een beetje meer initiatief zouden moeten nemen en die syndicaten dmv mails, brieven, telefoons, sms e.a. diets te maken dat we weten wie ze zijn en waar ze huizen. Ze klagen (EN STAKEN) omdat ze regelmatig bloot staan aan agressies, maar ze lokken die dan door hun gijzelingen voor een groot deel ook zelf uit.
Wat ik niet begrijp is dat de mensen die aan het spoor werken niet schijnen in te zien dat zij met de reizigers veel belangen gemeen hebben. Beiden hebben er belang bij dat het spoor niet weggeveegd wordt door de blauwe golf die over Europa spoelt, en dat dus ook kleinere lijnen behouden blijven, beiden hebben belang bij een positieve en ontspannen relatie met elkaar, beiden hebben belang bij veiligheid in treinen en stations, beiden hebben belang bij realistische tarieven. Waarom proberen de spoorbonden de handen niet in elkaar te slaan met de BTTB bijvoorbeeld?

Misschien overschat ik de solidariteit van de reiziger met de verzuchtingen van de spoormensen, maar in elk geval kan het voor die laatsten alleen maar meer problemen geven om zich systematisch de woede van duizenden reizigers op de hals te halen.
Oud 1 januari 2008, 14:53   #39
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard De vakbonden veroordeelden deze staking...

Rudy De Leeuw, grote baas van het ABVV, veroordeelde onlangs de staking van het OVS... omdat dergelijke acties de goede faam van de spoorwegen beschadigen...
Als zij tot dergelijke acties overgaan, wordt de goede naam van de NMBS natuurlijk niet geschaad...

De Leeuw verklaarde dat toen zij een grote betoging in Brussel hadden gepland... en een gedeelte van zijn beroepsleger niet ter plaatse geraakte=,,,
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 15:09   #40
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

Rudy De Leeuw, grote baas van het ABVV, veroordeelde onlangs de staking van het OVS... omdat dergelijke acties de goede faam van de spoorwegen beschadigen...
Als zij tot dergelijke acties overgaan, wordt de goede naam van de NMBS natuurlijk niet geschaad...

De Leeuw verklaarde dat toen zij een grote betoging in Brussel hadden gepland... en een gedeelte van zijn beroepsleger niet ter plaatse geraakte=,,,
Rudy De Leeuw heeft duidelijk niet veel treingebruikers in zijn kennissenkring, dat hij zo'n onzin uitslaat. Maar los daarvan heb ik onlangs wel iets interessant gelezen in verband met de erkende spoorbonden. Het bestuur daarvan zou al decennialang niet meer op democratische wijze verkozen zijn, maar via een systeem van politieke benoemingen. Dit zou mede de reden zijn waarom er een aparte spoorbond is ontstaan (de OVS), die wél verkiezingen organiseert. Europa zou België voor deze situatie al verschillende keren op de vingers hebben getikt, zonder gevolg. In het artikel waarin dit stond (ik weet de bron niet meer) werd als conclusie gesuggereerd dat de regering er beter aan zou doen om ook de OVS, als enige representatief georganiseerde bond, aan de onderhandelingstafel uit te nodigen, maar dat dit systematisch werd geweigerd omdat de traditionele bonden een sterke greep hebben op die regering.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be