Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2008, 18:04   #21
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik twijfel echt bij dit onderwerp.. soms hel ik meer over naar de pro's, som naar de contra's, ik denk dat ik ongeveer evenveel voor- als nadelen kan verzinnen voor beiden met pakweg hetzelfde gewicht.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 18:21   #22
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
De volksgemeenschap staat boven het individu dat schatplichtig is aan het geheel. Een individu kan enkel rechten bezitten als het aan plichten voldoet.
De volksgemeenschap beschermt zichzelf door schadelijke elementen definitief te verwijderen.
Guderian, je mag nu emigreren naar Iran, en neem pajot en volksstormer ook maar mee. Gezien je "ingesteldheid" wacht het grote geluk je daar alleen

Citaat:
Het gezever over "onschuldige" terdoodveroordelen komt er enkel door door de USA waar de doodstraffen ontspoord zijn. Voor mij komt een enkelvoudige moordenaar die in een vlaag van bijvoorbeeld passionele woede handelt niet in aanmerking voor de doodstraf, wel gevangenis uiteraard. Gevallen als Horion, Dutroux,... maar ook dealers van harddrugs (waar alcohol NIET toe gerekend wordt als volkseigen genotsmiddel, maar dat is een andere discussie) worden geëxecuteerd.
Allez, harddrugs kunnen voor jou zolang ze maar "volkseigen" zijn ??
T'is maar dat je het weet, maar in België sterven jaarlijks nog altijd meer mensen tengevolge van misbruik van alcohol dan van iedere andere (hard)drug.

PS : uw steeds weer kerende verhaaltjes over plichten aan een "volksgemeenschap", beginnen serieus naar motteballen te ruiken.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 23:53   #23
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Ik twijfel echt bij dit onderwerp.. soms hel ik meer over naar de pro's, som naar de contra's, ik denk dat ik ongeveer evenveel voor- als nadelen kan verzinnen voor beiden met pakweg hetzelfde gewicht.
Ik denk dat het makkelijk is om tegen de doodstraf te zijn, vooraleer uzelf of uw naasten eens héél hard aangepakt worden door misdadigers... Wat als uw echtgenoot(e), kinderen, ouders door een maniak vermoord/verkracht worden ? Nog steeds vergevingsgezind ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 00:04   #24
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ik denk dat het makkelijk is om tegen de doodstraf te zijn, vooraleer uzelf of uw naasten eens héél hard aangepakt worden door misdadigers... Wat als uw echtgenoot(e), kinderen, ouders door een maniak vermoord/verkracht worden ? Nog steeds vergevingsgezind ?
En wat als uw echtgeno(o)t(e), kind of ouder (ten onrechte) ter dood veroordeeld wordt? Nog steeds bloeddorstig?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 14 januari 2008 om 00:04.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 00:05   #25
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik vind verbanning een betere oplossing.

Dat geldt niet enkel voor moordenaars of pedofielen.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 00:19   #26
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Jij vindt niet dat iemand het recht heeft zichzelf te verdedigen? Rare stelling.
Het gaat om het recht te beslissen wat er met die moordenaar moet gebeuren. Dat heeft niets met recht op verdediging te maken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 00:20   #27
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het gaat om het recht te beslissen wat er met die moordenaar moet gebeuren. Dat heeft niets met recht op verdediging te maken.
Wel? Dat is dan toch in de eerste plaats aan het slachtoffer?
Oud 14 januari 2008, 00:23   #28
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De volksgemeenschap staat boven het individu dat schatplichtig is aan het geheel. Een individu kan enkel rechten bezitten als het aan plichten voldoet.
De volksgemeenschap beschermt zichzelf door schadelijke elementen definitief te verwijderen.

Het gezever over "onschuldige" terdoodveroordelen komt er enkel door door de USA waar de doodstraffen ontspoord zijn. Voor mij komt een enkelvoudige moordenaar die in een vlaag van bijvoorbeeld passionele woede handelt niet in aanmerking voor de doodstraf, wel gevangenis uiteraard.
Een deel ervan is ook enorm opgeblazen door de media. Sommige tegenstanders van de doodstraf hangen nogal eens graag een beeld op van onschuldige mensen die veroordeeld worden en als beesten worden afgeslacht. Daarbij vergeet men dan ook dat die veroordeelden zich aan hele zware misdrijven hebben schuldig gemaakt.
Oud 14 januari 2008, 00:23   #29
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wel? Dat is dan toch in de eerste plaats aan het slachtoffer?
Wat moet een vermoord slachtoffer dan in godsnaam met dat recht?
Oud 14 januari 2008, 00:25   #30
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat moet een vermoord slachtoffer dan in godsnaam met dat recht?
Ah, juist, een persoon heeft geen agenten na zijn dood. 's Juist. Compleet vergeten zeg.
Oud 14 januari 2008, 00:27   #31
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, juist, een persoon heeft geen agenten na zijn dood. 's Juist. Compleet vergeten zeg.
?
Oud 14 januari 2008, 00:28   #32
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 00:32   #33
Geert C

Standaard

Citaat:
Een deel ervan is ook enorm opgeblazen door de media. Sommige tegenstanders van de doodstraf hangen nogal eens graag een beeld op van onschuldige mensen die veroordeeld worden en als beesten worden afgeslacht. Daarbij vergeet men dan ook dat die veroordeelden zich aan hele zware misdrijven hebben schuldig gemaakt.
Is de justitie dan onfeilbaar volgens u? Indien niet is het beeld van onschuldige mensen die afgeslacht worden tamelijk accuraat.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 14 januari 2008 om 00:33.
Oud 14 januari 2008, 00:38   #34
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Is de justitie dan onfeilbaar volgens u?
Van waar haal je dat?

Citaat:
Indien niet is het beeld van onschuldige mensen die afgeslacht worden tamelijk accuraat.
Neen, dat is het niet. Die 0.0000x% die onschuldig ter dood worden veroordeeld zegt niets over de rechtvaardigheid van de doodstraf. Niets maar dan ook niets.
Oud 14 januari 2008, 01:02   #35
Geert C

Standaard

Citaat:
Neen, dat is het niet. Die 0.0000x% die onschuldig ter dood worden veroordeeld zegt niets over de rechtvaardigheid van de doodstraf. Niets maar dan ook niets.
Ten eerste, elke onschuldige die ter dood veroordeeld wordt is er één te veel.

Ten tweede, ik beschouw die onschuldige niet als verwaarloosbaar.

Ten derde, het feit alleen al dat de kans, hoe miniem ook, bestaat dat een onschuldige veroordeeld wordt moet voldoende zijn om de doodstraf niet in te voeren.

Ten vierde, u stelt dat slechts 0.0000x% van de veroordeelden onschuldig zijn. Daar de invoering van de doodstraf een zeer radicale beslissing zou zijn verwacht ik dat je dat cijfer toch op z'n minst kan staven.
Oud 14 januari 2008, 01:09   #36
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ten eerste, elke onschuldige die ter dood veroordeeld wordt is er één te veel.
Net zoals elke schuldige die vrijkomt.

Citaat:
Ten derde, het feit alleen al dat de kans, hoe miniem ook, bestaat dat een onschuldige veroordeeld wordt moet voldoende zijn om de doodstraf niet in te voeren.
Er is ook een kans dat je wordt neergebliksemd op straat. Is dat dan een reden om niet meer op straat te lopen?

Citaat:
Ten vierde, u stelt dat slechts 0.0000x% van de veroordeelden onschuldig zijn. Daar de invoering van de doodstraf een zeer radicale beslissing zou zijn verwacht ik dat je dat cijfer toch op z'n minst kan staven.
Aangezien het de tegenstanders van de doodstraf zijn die het argument gebruiken dat onschuldigen ter dood veroordeeld worden, zie ik niet in waarom ik met een cijfer zou moeten afkomen. (Daarom gebruikte ik trouwens een 'x')

Ik heb trouwens al vaker discussies gevoerd over de voor- en nadelen van de doodstraf en nog nooit heeft iemand een concreet cijfer kunnen voorleggen daarvan. Het ging telkens om wat loze veronderstellingen.
Oud 14 januari 2008, 01:13   #37
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is ook een kans dat je wordt neergebliksemd op straat. Is dat dan een reden om niet meer op straat te lopen?
Wow. Wat een macabere repliek. Zijn we tweeduizend jaar te laat geboren, joh?
Oud 14 januari 2008, 01:13   #38
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy Bekijk bericht
1) Als menselijk leven niet heilig is,is er ook geen reden om iemand van het leven te beroven die een moord heeft gepleegd.('t was maar een leven...daar moeten we toch niemand voor vermoorden?)
Dat vind ik nog eens goed antwoord zie, doet wat denken aan De Sade.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 01:15   #39
Geert C

Standaard

Citaat:
Aangezien het de tegenstanders van de doodstraf zijn die het argument gebruiken dat onschuldigen ter dood veroordeeld worden, zie ik niet in waarom ik met een cijfer zou moeten afkomen. (Daarom gebruikte ik trouwens een 'x')
Het gaat hier letterlijk over leven of dood. We mogen niet licht over een dergelijke beslissing gaan. JIJ moet dus kunnen bewijzen dat het aandeel onschuldigen werkelijk zo klein is dat het geen beletsel is voor de invoering van de doodstraf. Als je dat niet kan, tja...
Citaat:
Ik heb trouwens al vaker discussies gevoerd over de voor- en nadelen van de doodstraf en nog nooit heeft iemand een concreet cijfer kunnen voorleggen daarvan. Het ging telkens om wat loze veronderstellingen.
Loze veronderstellingen? Elk jaar worden er mensen vrijgelaten omdat blijkt dat ze toch onschuldig zijn.

Laatst gewijzigd door Geert C : 14 januari 2008 om 01:17.
Oud 14 januari 2008, 01:46   #40
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wow. Wat een macabere repliek. Zijn we tweeduizend jaar te laat geboren, joh?
U kan misschien eens proberen om 'on topic' te reageren, in plaats van dat nietszeggende sarcasme. Dat lijkt me nu toch werkelijk niet zo moeilijk.

Mijn vergelijking met de kans om neergebliksemd te worden was een vergelijking met de kans die GeertC aanhaalde om als onschuldige ter dood veroordeeld te worden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be