Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2008, 23:17   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ofwel is uw postbode een olympisch atleet dat hij tijd heeft voor een 'opwarmertje',
Ofwel woont u in een negorij waar zelfs GeoRoute er niet in slaagt om een 'gezond' werkritme te berekenen
Ofwel leeft u nog in de jaren '80 en zit ik met de teletijdmachine van professor Barabas te discussiëren

By the way: een aangetekend schrijven afgeven bij de buren... tsssssssss. Daar staan zware sancties op.
Over dat laatste: dit gebeurt met volledige instemming van ons. Als er problemen ontstaan, zullen we vlug een of andere volmacht tekenen.

En ja, onze postbode heeft daar nog tijd voor, zelfs al denkt u dat het niet meer mogelijk is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 23:25   #22
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Over dat laatste: dit gebeurt met volledige instemming van ons. Als er problemen ontstaan, zullen we vlug een of andere volmacht tekenen.

En ja, onze postbode heeft daar nog tijd voor, zelfs al denkt u dat het niet meer mogelijk is.
Over dat eerste: ongeacht het feit of dat met uw instemming gebeurt; het blijft een vergrijp waar voor de postbode in kwestie zéér zware tuchtsancties kan oplopen.

En onze postbode heeft zelfs de tijd niet om z'n schoenveters te knopen, mochten die tijdens z'n ochtendlijke ronde losraken. Die kerel moet serieus 'doorperen'. Het moet heerlijk zijn om in zo'n rustige gemeente te wonen als u.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 23:27   #23
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tijd voor ? Die postbode krijgt van mij een proces aan z'n been. Een brief voor mij is niet voor de buren. Maar ik begrijp de verstandhouding in het dorp wel.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 23:28   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over dat eerste: ongeacht het feit of dat met uw instemming gebeurt; het blijft een vergrijp waar voor de postbode in kwestie zéér zware tuchtsancties kan oplopen.
Ja? Bij mijn weten is het de bestemmeling die bepaalt of er in dat verband een juiste handelswijze gebeurt. Een aangetekende zending kan je ook namens iemands anders gaan ophalen... mits je maar een volmacht op zak hebt.
Oud 16 januari 2008, 23:31   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Tijd voor ? Die postbode krijgt van mij een proces aan z'n been. Een brief voor mij is niet voor de buren. Maar ik begrijp de verstandhouding in het dorp wel.
Blijkbaar ontgaat u er iets: wij hebben met de buren en postbode afgesproken dat bij afwezigheid hij aangetekende zendingen steeds daar mag afgeven. Dit natuurlijk met het akkoord van de buren. Vroeger gebeurde dat zelfs zonder enige afspraken, want ja, in een dorp gelden nu eenmaal andere, ongeschreven regels dan in stedelijke gebieden.
Oud 16 januari 2008, 23:33   #26
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja? Bij mijn weten is het de bestemmeling die bepaalt of er in dat verband een juiste handelswijze gebeurt. Een aangetekende zending kan je ook namens iemands anders gaan ophalen... mits je maar een volmacht op zak hebt.
Daar zeg je het helemaal... mits volmacht.

Als ooit moest blijken dat jouw postbode een aangetekend stuk willens en wetens aflevert op een ander adres zonder voorlegging van volmacht, dan mag hij z'n pet (of helm tegenwoordig) inleveren. Van de correcte bestelling van een aangetekend schrijven hangt vaak meer af dan van de correcte betekening door een gerechtsdeurwaarder. Dat weet je toch?

O ja, de bestemmeling bepaalt minder dan je aanneemt... Geen volmacht, dan krijg je zelfs de enveloppe niet te zien. Je hoort zelfs niet te weten van wie dat schrijven afkomstig is. Eens op letten hoe een 'correcte' postman een aangetekende brief aanbiedt.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 16 januari 2008 om 23:35.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 23:41   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zeg je het helemaal... mits volmacht.

Als ooit moest blijken dat jouw postbode een aangetekend stuk willens en wetens aflevert op een ander adres zonder voorlegging van volmacht, dan mag hij z'n pet (of helm tegenwoordig) inleveren. Van de correcte bestelling van een aangetekend schrijven hangt vaak meer af dan van de correcte betekening door een gerechtsdeurwaarder. Dat weet je toch?

O ja, de bestemmeling bepaalt minder dan je aanneemt... Geen volmacht, dan krijg je zelfs de enveloppe niet te zien. Je hoort zelfs niet te weten van wie dat schrijven afkomstig is. Eens op letten hoe een 'correcte' postman een aangetekende brief aanbiedt.
In dorpen geldt meer dan eens de verstandhouding onder elkaar, eerder dan de letter van de wet. Hierdoor is het ook aangenamer leven dan in stedelijke gebieden.
Oud 16 januari 2008, 23:46   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar ontgaat u er iets: wij hebben met de buren en postbode afgesproken dat bij afwezigheid hij aangetekende zendingen steeds daar mag afgeven. Dit natuurlijk met het akkoord van de buren. Vroeger gebeurde dat zelfs zonder enige afspraken, want ja, in een dorp gelden nu eenmaal andere, ongeschreven regels dan in stedelijke gebieden.
Mee eens, en met alle begrip. In mijn straat zou ik dit niet meer proberen.
Oud 16 januari 2008, 23:52   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eens op letten hoe een 'correcte' postman een aangetekende brief aanbiedt.
Die reageert in de stad wel volgens de regels van de kunst. Die neemt geen risico's, en terecht.

De postbode is steeds een soort sociale controleur geweest, in het dorp vooral, iemand waarop kon worden vertrouwd, maar die ook de ganse dag in 't café postzegels kon verkopen. Winst voor De Post was van ondergeschikt belang.

Die tijd is voorbij. We kunnen het ons gewoonweg niet meer permitteren.
Oud 16 januari 2008, 23:58   #30
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
In de regio Rotterdam gebeurde dat nog tot in de jaren 90. Vroeger, dan heb ik het over de jaren 80, loste de postbode zijn problemen nog zelf op: was je niet thuis, dan kon je je pakketje in de schuur achter het huis vinden. Want zulke schuren waren overdag meestal niet op slot... Tegenwoordig ondenkbaar.

Zowel in Nederland als in Duitsland werkt de post vandaag de dag met een eenvoudige procedure: een pakket wordt één keer overdag aangeboden (in NL soms een tweede keer 's avonds, als het met de pakketdienst komt) en daarna kun je het binnen een bepaalde tijd ophalen op het dichtstbijzijnde postkantoor.

Hier op het Duitse platteland komt de post trouwens altijd met de wagen, dus worden brieven en pakketjes tegelijk bezorgd. Naast Deutsche Post krijg ik ook heel wat brievenpost van een koerier van TNT Post (een deel van de post uit Nederland) en incidenteel van een koerier van Swiss Post. Ook deze koeriers komen met een (personen)wagen.

Een groot nadeel van in het buitenland wonen is wel: zonder priorityzegel komt post pas weken later aan. Ik krijg nu nog kerstkaarten binnen...
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 09:40   #31
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
In dorpen geldt meer dan eens de verstandhouding onder elkaar, eerder dan de letter van de wet. Hierdoor is het ook aangenamer leven dan in stedelijke gebieden.
Allemaal heel mooi, die onderlinge verstandhouding... Totdat er iets verkeerd loopt, benieuwd hoe die verstandhouding het dan gaat oplossen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 09:46   #32
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Ik kan niet klagen over de Post. Ik bestel zeer veel pakjes in het buitenland in alle vormen en maten, en die zijn zonder uitzondering allemaal netjes besteld geweest. Wij hebben twee postbodes op onze ruote en ik heb met alletwee al de nodige afspraken gemaakt wanneer we niet thuis zijn. Als tegenprestatie heb ik mijn brievenbus aangepast voor hun gemak.

Wat ik wel verschrikkelijk vind is de controles van de douane. Voor paketten afkomstig van buiten de EU worden soms lukraak controles uitgeoefend door de douane.

Omdat ik soms pakjes kreeg die gewoon aan reepjes waren gesneden en in een paar meter tape waren gedraaid. Wat blijkt? Af en toe worden steekproeven gedaan waarbij de XXXL boxcutters boven gehaald worden en men lustig op de pakjes begint in te hakken. Zo heb ik ooit een DVD mogen otnvangen die overlangs in twee gesneden was, doosje én schijfje. Ik heb een sterk vermoeden dat de mensen die dergelijke controles uitvoeren zorgvuldig geselecteerd worden om zo bruut en onbehouwen mogelijk te keer te gaan.

En daar valt dus niets tegen te doen. Want dat is een prerogatief van de Douane. Wat ze kapot maken, hoeven ze zelfs niet te vergoeden. Uw klacht wordt genoteerd.

De Post kan zich dat niet permitteren als het wil overleven. Daar is tenminste nog hoop op beterschap voor die plaatsen waar het niet goed werkt.
Oud 17 januari 2008, 10:22   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Dell producten komen hier altijd met UPS. En dan heb je ook nog FedEx, DPD, TNT en nog een paar waar ik niet direct kan opkomen.

De tarieven ken ik niet maar ik denk dat die wel een stuk duurder zijn dan Taxipost.
thx!

UPS UPS UPS dat was het!

Knappe afleveraars ook! daarom dat ik de naam vanhet bedrijf niet onthou zekers?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 12:15   #34
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Vrij goeie ervaring met Fed-Ex.
Het laatste pakje was van Aalst naar Holland, Michigan op minder dan 36 uur (tracking nr beschikbaar) ter plaatse afgeleverd.
Met taxi-post....ohlala..daar kan ik een verhaal over kwijt dat me hier een halve pagina zou kosten. 't Ging over tickets waarvan ze niet wisten waar ze waren en waarvoor ze me nodeloos van hot naar her hebben gezonden.....In Aalst :Uw tickets liggen in Wetteren mijnheer, In Wetteren: ha nee die zijn hier niet maar in Ninove, in Ninove: Tickets? liggen die niet in Aalst?..Stelletje amateurs!!!
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 14:51   #35
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Net belletje gehad van meneer n.a.v. klacht.
Die vertelde me dat ik gerust met de Metro op zaterdagochtend naar het Industrieterrein mag gaan om mijn pakketje op te halen

PS: is de Post in NL ook zo ellendig? Vast niet!
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 14:55   #36
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
In de regio Rotterdam gebeurde dat nog tot in de jaren 90. Vroeger, dan heb ik het over de jaren 80, loste de postbode zijn problemen nog zelf op: was je niet thuis, dan kon je je pakketje in de schuur achter het huis vinden. Want zulke schuren waren overdag meestal niet op slot... Tegenwoordig ondenkbaar.

Zowel in Nederland als in Duitsland werkt de post vandaag de dag met een eenvoudige procedure: een pakket wordt één keer overdag aangeboden (in NL soms een tweede keer 's avonds, als het met de pakketdienst komt) en daarna kun je het binnen een bepaalde tijd ophalen op het dichtstbijzijnde postkantoor.

Hier op het Duitse platteland komt de post trouwens altijd met de wagen, dus worden brieven en pakketjes tegelijk bezorgd. Naast Deutsche Post krijg ik ook heel wat brievenpost van een koerier van TNT Post (een deel van de post uit Nederland) en incidenteel van een koerier van Swiss Post. Ook deze koeriers komen met een (personen)wagen.

Een groot nadeel van in het buitenland wonen is wel: zonder priorityzegel komt post pas weken later aan. Ik krijg nu nog kerstkaarten binnen...
Precies. Het dichtsbijzijnd postkantoor is ten minste nog een normale oplossing.
Ik moet de teringmetro gaan nemen op zaterdagochtend en naar een industrieterrein trekken :roll

Er is helemaal geen metro in mijn buurt, en ik neem trouwens NOOIT de metro.

Ik vraag me af wat de tarieven zijn van DHL en UPS.
Oud 17 januari 2008, 15:09   #37
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
nema problema... alleen, kan op de naam niet komen!

Weetjewat? bestel even een DELL laptop via internet, dan zie je het zo!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 20:28   #38
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
PS: is de Post in NL ook zo ellendig? Vast niet!
Volgens de baas van de Belgische Post is TNT Post (de Nederlandse post) het meest efficiënt werkende postbedrijf ter wereld. En het wordt in NL zelf beschouwd als het succesvolst geprivatiseerde ex-staatsbedrijf.
Is dat een antwoord op je vraag?

Komt misschien door de scherpe concurrentie van Selekt Mail en Sandd, de twee vrij goed georganiseerde concurrenten van TNT.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 20:42   #39
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Volgens de baas van de Belgische Post is TNT Post (de Nederlandse post) het meest efficiënt werkende postbedrijf ter wereld. En het wordt in NL zelf beschouwd als het succesvolst geprivatiseerde ex-staatsbedrijf.
Is dat een antwoord op je vraag?

Komt misschien door de scherpe concurrentie van Selekt Mail en Sandd, de twee vrij goed georganiseerde concurrenten van TNT.
Bedankt, Dim.

Nog een reden dat Vlaanderen (en Brussel) voor mijn part bij Nederland gaan horen.
Oud 17 januari 2008, 20:47   #40
PollyCorrect

Standaard

In België zuigt ongeveer alles.
Geen Starbucks.
Geen Maoz.
"Hoofdstad" met 25% werklozen.
"Hoofdstad" vuil en afzichtelijk door onafgewerkte bouwwerken.
Openbaar vervoer met vreselijke diensten en overstresste chauffeurs.
Taxipost die ervoor zorgt dat de post met 3 weken vertraging komt, en je er nog extra voor moet betalen ook.
Veel te veel duur betaalde politici en géén regering.
Radio 1 naar de knoppen (liefst de uitzet-knoppen).
VRT nieuwsdienst die eruit ziet alsof ie uit de Wibra komt.
Altijd maar Ozark Henry op de radio.
Peperdure Delhaize enige boodschappen optie die nog te doen is.
Niet één leuke kroeg in de "hoofdstad".
Geen belangwekkende Belgische designers.
Zelfstandigen die om de haverklap over de kop gaan.
Winkels die sluiten.
Steeds meer bendes verrijkers met bulldogs op straat.
(vul aan)

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 17 januari 2008 om 20:49.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be