![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, onze postbode heeft daar nog tijd voor, zelfs al denkt u dat het niet meer mogelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En onze postbode heeft zelfs de tijd niet om z'n schoenveters te knopen, mochten die tijdens z'n ochtendlijke ronde losraken. Die kerel moet serieus 'doorperen'. Het moet heerlijk zijn om in zo'n rustige gemeente te wonen als u.
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijd voor ? Die postbode krijgt van mij een proces aan z'n been. Een brief voor mij is niet voor de buren. Maar ik begrijp de verstandhouding in het dorp wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja? Bij mijn weten is het de bestemmeling die bepaalt of er in dat verband een juiste handelswijze gebeurt. Een aangetekende zending kan je ook namens iemands anders gaan ophalen... mits je maar een volmacht op zak hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar ontgaat u er iets: wij hebben met de buren en postbode afgesproken dat bij afwezigheid hij aangetekende zendingen steeds daar mag afgeven. Dit natuurlijk met het akkoord van de buren. Vroeger gebeurde dat zelfs zonder enige afspraken, want ja, in een dorp gelden nu eenmaal andere, ongeschreven regels dan in stedelijke gebieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ooit moest blijken dat jouw postbode een aangetekend stuk willens en wetens aflevert op een ander adres zonder voorlegging van volmacht, dan mag hij z'n pet (of helm tegenwoordig) inleveren. Van de correcte bestelling van een aangetekend schrijven hangt vaak meer af dan van de correcte betekening door een gerechtsdeurwaarder. Dat weet je toch? O ja, de bestemmeling bepaalt minder dan je aanneemt... Geen volmacht, dan krijg je zelfs de enveloppe niet te zien. Je hoort zelfs niet te weten van wie dat schrijven afkomstig is. Eens op letten hoe een 'correcte' postman een aangetekende brief aanbiedt.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 16 januari 2008 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De postbode is steeds een soort sociale controleur geweest, in het dorp vooral, iemand waarop kon worden vertrouwd, maar die ook de ganse dag in 't café postzegels kon verkopen. Winst voor De Post was van ondergeschikt belang. Die tijd is voorbij. We kunnen het ons gewoonweg niet meer permitteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zowel in Nederland als in Duitsland werkt de post vandaag de dag met een eenvoudige procedure: een pakket wordt één keer overdag aangeboden (in NL soms een tweede keer 's avonds, als het met de pakketdienst komt) en daarna kun je het binnen een bepaalde tijd ophalen op het dichtstbijzijnde postkantoor. Hier op het Duitse platteland komt de post trouwens altijd met de wagen, dus worden brieven en pakketjes tegelijk bezorgd. Naast Deutsche Post krijg ik ook heel wat brievenpost van een koerier van TNT Post (een deel van de post uit Nederland) en incidenteel van een koerier van Swiss Post. Ook deze koeriers komen met een (personen)wagen. Een groot nadeel van in het buitenland wonen is wel: zonder priorityzegel komt post pas weken later aan. Ik krijg nu nog kerstkaarten binnen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal heel mooi, die onderlinge verstandhouding... Totdat er iets verkeerd loopt, benieuwd hoe die verstandhouding het dan gaat oplossen.
![]() |
#32 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik kan niet klagen over de Post. Ik bestel zeer veel pakjes in het buitenland in alle vormen en maten, en die zijn zonder uitzondering allemaal netjes besteld geweest. Wij hebben twee postbodes op onze ruote en ik heb met alletwee al de nodige afspraken gemaakt wanneer we niet thuis zijn. Als tegenprestatie heb ik mijn brievenbus aangepast voor hun gemak.
Wat ik wel verschrikkelijk vind is de controles van de douane. Voor paketten afkomstig van buiten de EU worden soms lukraak controles uitgeoefend door de douane. Omdat ik soms pakjes kreeg die gewoon aan reepjes waren gesneden en in een paar meter tape waren gedraaid. Wat blijkt? Af en toe worden steekproeven gedaan waarbij de XXXL boxcutters boven gehaald worden en men lustig op de pakjes begint in te hakken. Zo heb ik ooit een DVD mogen otnvangen die overlangs in twee gesneden was, doosje én schijfje. Ik heb een sterk vermoeden dat de mensen die dergelijke controles uitvoeren zorgvuldig geselecteerd worden om zo bruut en onbehouwen mogelijk te keer te gaan. En daar valt dus niets tegen te doen. Want dat is een prerogatief van de Douane. Wat ze kapot maken, hoeven ze zelfs niet te vergoeden. Uw klacht wordt genoteerd. De Post kan zich dat niet permitteren als het wil overleven. Daar is tenminste nog hoop op beterschap voor die plaatsen waar het niet goed werkt.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
UPS UPS UPS dat was het! Knappe afleveraars ook! daarom dat ik de naam vanhet bedrijf niet onthou zekers?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vrij goeie ervaring met Fed-Ex.
Het laatste pakje was van Aalst naar Holland, Michigan op minder dan 36 uur (tracking nr beschikbaar) ter plaatse afgeleverd. Met taxi-post....ohlala..daar kan ik een verhaal over kwijt dat me hier een halve pagina zou kosten. 't Ging over tickets waarvan ze niet wisten waar ze waren en waarvoor ze me nodeloos van hot naar her hebben gezonden.....In Aalst :Uw tickets liggen in Wetteren mijnheer, In Wetteren: ha nee die zijn hier niet maar in Ninove, in Ninove: Tickets? liggen die niet in Aalst?..Stelletje amateurs!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Net belletje gehad van meneer n.a.v. klacht.
Die vertelde me dat ik gerust met de Metro op zaterdagochtend naar het Industrieterrein mag gaan om mijn pakketje op te halen ![]() PS: is de Post in NL ook zo ellendig? Vast niet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Ik moet de teringmetro gaan nemen op zaterdagochtend en naar een industrieterrein trekken :roll Er is helemaal geen metro in mijn buurt, en ik neem trouwens NOOIT de metro. Ik vraag me af wat de tarieven zijn van DHL en UPS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Volgens de baas van de Belgische Post is TNT Post (de Nederlandse post) het meest efficiënt werkende postbedrijf ter wereld. En het wordt in NL zelf beschouwd als het succesvolst geprivatiseerde ex-staatsbedrijf.
Is dat een antwoord op je vraag? ![]() Komt misschien door de scherpe concurrentie van Selekt Mail en Sandd, de twee vrij goed georganiseerde concurrenten van TNT. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Nog een reden dat Vlaanderen (en Brussel) voor mijn part bij Nederland gaan horen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() In België zuigt ongeveer alles.
Geen Starbucks. Geen Maoz. "Hoofdstad" met 25% werklozen. "Hoofdstad" vuil en afzichtelijk door onafgewerkte bouwwerken. Openbaar vervoer met vreselijke diensten en overstresste chauffeurs. Taxipost die ervoor zorgt dat de post met 3 weken vertraging komt, en je er nog extra voor moet betalen ook. Veel te veel duur betaalde politici en géén regering. Radio 1 naar de knoppen (liefst de uitzet-knoppen). VRT nieuwsdienst die eruit ziet alsof ie uit de Wibra komt. Altijd maar Ozark Henry op de radio. Peperdure Delhaize enige boodschappen optie die nog te doen is. Niet één leuke kroeg in de "hoofdstad". Geen belangwekkende Belgische designers. Zelfstandigen die om de haverklap over de kop gaan. Winkels die sluiten. Steeds meer bendes verrijkers met bulldogs op straat. (vul aan)
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 17 januari 2008 om 20:49. |
![]() |
![]() |