![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Waar kan u mee leven na Vlaamse onafhankelijkheid | |||
Vlaanderen (inclusief Brussel) onafhankelijk |
![]() ![]() ![]() |
34 | 58,62% |
Vlaanderen onafhankelijk zonder Brussel, Brussel ook onafhankelijk of door Europa bestuurd |
![]() ![]() ![]() |
27 | 46,55% |
Vlaanderen onafhankelijk, Brussel bij Wallobrux of bij Frankrijk |
![]() ![]() ![]() |
5 | 8,62% |
Vlaanderen (+ Brussel) bij Nederland |
![]() ![]() ![]() |
29 | 50,00% |
Vlaanderen bij Nederland (Brussel onafhankelijk of door Europa bestuurd) |
![]() ![]() ![]() |
16 | 27,59% |
Vlaanderen bij Nederland (Brussel bij Wallobrux of bij Frankrijk) |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,34% |
Vlanedwalux of zoiets |
![]() ![]() ![]() |
14 | 24,14% |
Andere optie |
![]() ![]() ![]() |
13 | 22,41% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Indien defacto franstalige regio's door vlaanderen worden opgeeist moet men toch de rechten van de franstalige inwoners waarborgen. Ik denk aan de verfranste randgemeenten, en sommige verfranste kuststeden. Europa zal de franstalige enclaves in Vl bijzonder goed in het oog houden. Daarenboven zal de fiscale onafhankelijkheid een grote trek van rijke walen uit Waals Brabant naar hun tweede verblijf aan de kust teweeg brengen. Ze zullen hun hoofdverblijfplaats uit fiscale overwegingen in Vlaanderen plaatsen. En zoals we goed weten spreken die mensen geen Nl, ze laten het papierkraam over aan hun boekhouder en hun huispersoneel. Maar ze hebben wel grote invloed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() ik mis is de optie dat België niet verdwijnt, dus geen stem ven mij.
België blijft bestaan, dus de schuimbekkende flaminganten zullen nog vele jaren moeten wachten eer hun droom uitkomt als hij al zal uitkomen. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() .
![]() Laatst gewijzigd door Kop/af : 29 februari 2008 om 08:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ter zake: ik kan met alles leven. Tegen sommige van de opties zal ik echter zolang ik leef strijden ![]()
Laatst gewijzigd door Burkide : 1 maart 2008 om 22:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel hans, maar dan wel alles unitair he.
evenveel stemmen voor een fanstalige zetel als voor een nederlandstalige. En dat er dan een franstalige minderheid in senaat en kamer komt te zitten lijkt mij dan ook heel normaal. En alles unitair he, als ik dan de weg vraag aan een luikse postbode, dan moet die mij als staatsambtenaar wel in het Nederlands te woord staan en als ik papieren opvraag in namen, dan moeten die wel nederlandstalige zijn he. En als de vorst een briefje voorleest op tv, dan moet dat wel in het preftect nederlands zijn he. Oei,nu hoeft een unitair belgie niet meer zekers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik eis ook van mijn Belgicistische partijen dat ze hun webstek in de drie landstalen volledig beschikbaar maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dus ook unitaire scholen, waar men zijn kind kan inschrijven en gewoon de landstaal kan opgeven waarin het kind les moet krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Staatssecretaris
|
![]() Vlaanderen met Brussel onafhankelijk of Vlaanderen met Brussel bij Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() Vroeger hadden we de VLAAMSE gouw 'Brabant', die omvatte Noord-Brabant (nu bij NL), Antwerpen en Vlaams- en Waals-Brabant. Allemaal Vlaams dus. Tot er een of andere klojo besloot het Zuidelijkste stuk bij de Walen te smijten. (Waals-Brabant)
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een STAD als Brussel nationale soevereiniteit geven (eventueel binnen een grotere confederatie) is waanzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mogen de Brusselaars daar zelf niet over beslissen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe?
|
![]() |
![]() |