Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2008, 10:21   #21
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Je kan ook gewoon naar deze site gaan en de nieuwe geconsolideerde versies bekijken.

Met die teksten en de tekst van het Verdrag van Lissabon, vooral dan de protocollen, kan je toch vrijwel alles vinden.
en jij vindt dat dit een juridische basis is om gans Europa te besturen?
Maar de EU is géén bureaucratie hoor. Nee meneer.

De krampachtigheid waarmee eurofascisten deze superstaat proberen te verdedigen wordt alsmaar groter.
Oud 15 maart 2008, 10:25   #22
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Neen, Geert. Er staat duidelijk "the participating Member States SHALL work in close cooperation with the North Atlantic Treaty Organisation." Er staat "shall". Zoals in de tien geboden: "For six days you shall labour and do all your work." M.a.w. ze zijn grondwettelijk verplicht om het samen met de NAVO te organiseren.
Merci, Jaani. We weten allemaal dat er veel mankementen aan het Hervormingsverdrag zitten. Het is inderdaad lastig lezen. Dit mankement kende ik niet. In een 'grondwet' mag natuurlijk nooit staan dat een statenorganisatie verplicht wordt tot militaire samenwerking met buitenlandse mogendheden. De strijd voor verdragsverbetering is nooit gestreden.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 19:14   #23
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Verdorie, dat ik daar ingelopen ben! Met open ogen ben ik er gewoon ingelopen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Merci, Jaani. We weten allemaal dat er veel mankementen aan het Hervormingsverdrag zitten. Het is inderdaad lastig lezen. Dit mankement kende ik niet. In een 'grondwet' mag natuurlijk nooit staan dat een statenorganisatie verplicht wordt tot militaire samenwerking met buitenlandse mogendheden. De strijd voor verdragsverbetering is nooit gestreden.
Tot gisteren kende ik het ook niet, en ik heb zonet ontdekt waarom.

Jaani, die bepaling die je citeert daar... Je weet wel, in dit bericht:
Citaat:
Article I-40, paragraph 7: "In the execution of closer cooperation on mutual defence, the participating Member States shall work in close cooperation with the North Atlantic Treaty Organisation."
Dat wordt vooral leuk voor Ierland, Zweden, Finland en Oostenrijk die geen deel uitmaken van de NAVO (en Frankrijk ook maar half).
Welnu, zonet heb ik iets ontdekt over die bepaling dat je misschien zal verbazen...

ZE BESTAAT NIET!!!

Noch in het Verdrag van Lissabon, noch in de Europese Grondwet staat zo'n bepaling! Ze is gewoon onbestaand!

Er is maar één enkele site waarop ik die bepaling kon terugvinden, een eurosceptisch, neen een anti-Europees, essay waarin de "militaire grondwet voor de Europese Unie" wordt aangeklaagd. Dat is nu echt het soort euroscepticisme waar ik een hekel aan heb... In plaats van gewoon te zeggen "neen, dit gaat me te ver, deze richting mag de EU volgens mij niet uitgaan" achten ze het nodig leugens over de Europese Unie en haar verdragen te verspreiden. Dit is zo één van die zaken die waarschijnlijk bijdroegen aan het mislukken van de Europese Grondwet, de bewuste desinformatie.

Jaani, ik vraag het je nu rechtuit om alle misverstanden te vermijden: wist je dat je een fictieve bepaling citeerde of niet?

In feite had mijn frank eerder moeten vallen... "In the execution of closer cooperation", "mutual defence"... dat had al genoeg moeten zijn om te weten dat dat niet uit het Verdrag van Lissabon kon komen. Vooral die "mutual defence". Evenals het feit dat artikels helemaal niet op die manier genummerd worden in het Verdag van Lissabon... "I-40" (zo werden ze wel genummerd in de Europese Grondwet, en over dat verdrag had die ene site het trouwens) Ik had moeten weten waarom die bepaling mij zo onbekend voorkwam...

En Jaani, er bestond wel degelijk een artikel I-40, paragraaf 7, namelijk in de afgewezen Europese Grondwet.

Sta me toe te citeren hoe dat artikel luidde:
Citaat:
The European Council may, unanimously, adopt a European decision authorising the Council to act by a qualified majority in cases other than those referred to in Part III.
Mijn God, dat zal Europa degraderen tot een Amerikaanse militaire basis!

Citaat:
De EU en de NAVO worden verplicht om samen te werken. Aangezien bijna alle EU-leden deel uitmaken van de NAVO, is deze EU-NAVO-samenwerking quasi identiek aan de NAVO zelf (uitgezonderd Oostenrijk, Ierland, Zweden, Finland, en mogelijk enkelen die ik over het hoofd zie). Concreet komt dat er dus op neer dat de EU ingeschakelt wordt binnen de NAVO. Want ik denk niet dat die vier landjes evenveel impact zullen hebben als de niet-EU/wel-NAVO-leden: de VS (en Canada).
Neen, Jaani, je ziet er geen over het hoofd....

Dat zijn de enige vier landen die die eurosceptische website noemt als zijnde "those EU countries that are officially still neutral".
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 15 maart 2008 om 19:17.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 21:32   #24
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Verdorie, dat ik daar ingelopen ben! Met open ogen ben ik er gewoon ingelopen...
²

Maar al is de leugen nog zo snel ...

De versnippering en verwijzingen die het verdrag van Lissabon moeten voorstellen, maken ook wel dat je lui wordt om alles te checken.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 00:52   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

wat op zich al een sterk argument tegen het verdrag is.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be