Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2008, 11:16   #21
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Italianen in België stemmen links

(Belga) De Italianen in België hebben massaal voor links gestemd tijdens de verkiezingen. Dat blijkt uit gedeeltelijke resultaten op de website van het Italiaans ministerie van Binnenlandse Zaken. De Democratische Partij (PD) van Walter Veltroni haalt 42,153 procent van de stemmen in de Senaat en 40,921 procent in de Kamer.
De partij van Silvio Berlusconi, il Popolo della Liberta, neemt in de Senaat 27,087 procent voor zijn rekening en 26,501 procent in de Kamer. Als je de resultaten van alle linkse partijen bij mekaar neemt, haalt links ruim de helft van de stemmen. De Italianen in België stemmen traditioneel links. (DWM)
Vooruit, de VRT kan vanavond in het journaal misschien ook nog een blikje verzuring opentrekken. Sfeerverslag vanuit de Italiaanse volkswijken met teleurgestelde kiezers.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 11:23   #22
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Berlusconi zorgde wel voor wat meer stabiliteit. Ik denk dat de meeste Italianen blij waren dat ze tijdens zijn vorige regeerperiode niet om de zoveel maand naar het stemhokje moesten.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 11:31   #23
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Berlusconi zorgde wel voor wat meer stabiliteit. Ik denk dat de meeste Italianen blij waren dat ze tijdens zijn vorige regeerperiode niet om de zoveel maand naar het stemhokje moesten.
Dit is de 63e regering, in 64 jaar.
Je kunt je de vraag stellen of in Italie ooit is geregeerd.

Laatst gewijzigd door JP Coen : 15 april 2008 om 11:32.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 11:40   #24
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Dit is de 63e regering, in 64 jaar.
Je kunt je de vraag stellen of in Italie ooit is geregeerd.

Kabinet-Berlusconi II heeft het 4 jaar uitgehouden, een record in de naoorlogse geschiedenis van Italië.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 11:44   #25
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Kabinet-Berlusconi II heeft het 4 jaar uitgehouden, een record in de naoorlogse geschiedenis van Italië.
Waarschijnlijk omdat hij eigenaar van belangrijke media is.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 11:46   #26
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Ik heb nog enkele prangende vragen:

- moeten wij stoppen met spaghetti eten?
- moet ik mijn Fiat op de schroothoop gooien?
- kunnen wij als beschaafde democraten wel dulden dat zulk een corrupte en fascistische regering in een naburig EU-land aan de macht komt?
- moet de EU Italië binnenvallen, Sylvio arresteren en een beschaafd niet-corrupt regime in Rome vestigen?
- zo ja, kunnen wij dan misschien in eigen land mensen vinden om dat niet-corrupte EU-regime te bemannen? voormannen met Italiaanse roots misschien?
Inderdaad zeer prangende vragen. En zeggen dat ik in mei een trip geboekt heb naar Italië. Nu ben ik nog verplicht mij een paar zwarte laarzen aan te schaffen. Nooit gedacht dat Berlusconi mij nog op kosten zou jagen..
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 11:49   #27
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Och, Italianen wisselen eerder van premier dan van onderbroek. Nu is rechts weer aan de macht, morgen weer links, dan weer rechts,...
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 11:51   #28
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Berlusconi is verkozen omdat de anderen er een soepje van gemaakt hebben.
De Italianen zien in hem een zakenman die weet hoe men een economie beheert en die langer meegaat dan andere premiers, maw hij staat voor economische vooruitgang en stabiliteit. Niets aan te doen, maar zijn verdachte achtergrond krijgen ze er bij.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 11:53   #29
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sarkozy, Berlusconi... iedereen die links verslaat is ofwel een populist ofwel een crimineel.
Ik ben rechts, maar beide heren zijn wel verre van mijn favorieten, twee opportunistische, populistische pummels in mijn ogen.
Oud 15 april 2008, 11:53   #30
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Berlusconi is verkozen omdat de anderen er een soepje van gemaakt hebben.
De Italianen zien in hem een zakenman die weet hoe men een economie beheert en die langer meegaat dan andere premiers, maw hij staat voor economische vooruitgang en stabiliteit. Niets aan te doen, maar zijn verdachte achtergrond krijgen ze er bij.
Er zal altijd iets mis zijn met elke kandidaat.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 12:05   #31
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

--

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 15 april 2008 om 12:16.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 12:15   #32
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
All the credits zijn voor Sylvio hé, Jazeker. Hij doet het toch maar weer, voor de derde keer.

Eerlijk gezegd mis ik onze vrienden C2C, Filo, Pietje en alle andere beschaafde democraten in deze draad.
Hebt U Pietje dan gekend?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 12:18   #33
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Niet dat de overwinning van Berlusconi me zo vreugdig maakt, maar het feit dat de Lega Nord haar anti-migratiestandpunten zal kunnen opdringen, is in ieder geval al positief. Haar standpunt over de onafhankelijkheid van "Padanië" deel ik natuurlijk niet, maar het feit dat de partij is ingekapseld zorgt ervoor dat er in de plaats een grotere autonomie voor de regio's zal ontstaan, iets waar ik niet in principe tegen ben.

Nog een positieve evolutie: de rechts-radicale nationalistische kiesalliantie La Destra-Fiamma Tricolore haalt bijna 900 000 stemmen (2,5%), een hele verbetering tegenover 2006 (toen haalde de Fiamma Tricolore slechts 230 000 stemmen oftewel 0,6%).

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 15 april 2008 om 12:19.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 12:19   #34
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Net op VRT gehoord dat dit de eerste keer is na WOII dat er geen communisten meer in het Italiaanse parlement zitten. Hoera voor Italië

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 12:20   #35
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Och, Italianen wisselen eerder van premier dan van onderbroek. Nu is rechts weer aan de macht, morgen weer links, dan weer rechts,...
Er zit bij Berlusconi een zekere regelmaat in, eerst brengt hij het land tot op het randje van de afgrond, waarna een linkse regering mag proberen de brokken te lijmen, daarmee maakt die linkse regering zich niet populair met als resultaat dat Berlusconi zijn spelletje nog eens mag overdoen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 12:20   #36
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Net op VRT gehoord dat dit de eerste keer is na WOII dat er geen communisten meer in het Italiaanse parlement zitten. Hoera voor Italië
Ook geen groenen en geen fascisten meer.

Ik denk dat u blij bent met een dode mus: al die verdwenen strekkingen zitten gewoon in de twee grote blokken.
Oud 15 april 2008, 12:20   #37
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Nu nog de fascisten eruit en dan zijn we er!
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 12:58   #38
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Uitstekend resultaat voor de Lega Nord: bijna een verdubbeling vd stemmen.
Oud 15 april 2008, 13:53   #39
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Uitstekend resultaat voor de Lega Nord: bijna een verdubbeling vd stemmen.
Allemaal goed en wel, de vraag is evenwel hoe de Lega Nord deze stemmenwinst kan verzilveren. Ik kan me moeilijk voorstellen dat Berlusconi zit te wachten op een onafhankelijk Noord-Italië. De Lega Nord zal wel in de regering opgenomen worden mits de nodige afzwakking van hun standpunten. Wat wel verheugend is dat radicale separatisten niet automatisch in een cordon gedrongen worden zoals in dit apenland.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 13:55   #40
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, de vraag is evenwel hoe de Lega Nord deze stemmenwinst kan verzilveren. Ik kan me moeilijk voorstellen dat Berlusconi zit te wachten op een onafhankelijk Noord-Italië. De Lega Nord zal wel in de regering opgenomen worden mits de nodige afzwakking van hun standpunten. Wat wel verheugend is dat radicale separatisten niet automatisch in een cordon gedrongen worden zoals in dit apenland.
Elke keer dat de Lega Nord in de regering zit, krijgt het Noorden weer wat meer autonomie en wordt Italië verder gefederaliseerd. Een beetje als met de VU/NVA...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be