![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan Puimège was amper 26 jaar toen hij overleed op 22 mei 1982. Hiermee verloor Vlaanderen één van zijn meest talentvolle kleinkunstenaars. "Ken jij dat land" had Jan Puimège speciaal voor het Vlaams Nationaal Zangfeest van 1982 gemaakt.
Tekst: Ken jij dat land dat ligt gevangen tussen buren van alle kant, tussen culturen zonder vast verband, waar twee verschillende volkeren tegen wil en dank in één keurslijf zijn geprangd? De ene noemt het België en de andere Belgique. Alsof één kind ooit twee namen heeft! De tweespalt is duidelijk voor elke realist die niet in verstarring leeft. Ik ken zo'n land, maar het zal nooit het mijne zijn. Ik ken zo'n land, maar het zal nooit het mijne zijn. Ik ken zo'n land. Ken jij het land van compensaties, politieke willekeur, van gesjacher op grote schaal, waar wordt gebrast met miljarden van de kleine, Vlaamse man voor waardeloos Waals staal? Ken jij het land van de twee maten, twee gewichten, twee gezichten. Het recht is daar nog altijd op de dool. Waar de Vlaming al twee jaren moet smeken om z'n recht op een wettige, kleine, Vlaamse school. Ik ken zo'n land, maar het zal nooit het mijne zijn. Ik ken zo'n land, maar het zal nooit het mijne zijn. Ik ken zo'n land. Ken jij het land dat ligt te sterven, uitgezogen, uitgeput, een kadaver dat medelijden wekt? Maar ik zal niet om je wenen. Van mij krijg je geen traan. Je hebt te veel wrok in mij verwekt. Ik zal ook niet dansen op jouw graf, want jouw cynisme had ik nooit. Een Vlaming houdt altijd z'n gulle lach. Hij kijkt naar de toekomst, naar de eerste ochtendzon. Na de nacht komt een nieuwe dag! Over een land dat het mijne wel zal zijn. Over een land dat het mijne wel zal zijn. Over een land, m'n Vlaanderland, m'n Vlaanderland. Category: Music Tags: Jan Puimège
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Prachtige song Knuppel. Het verwondert mij dat we dit nog niet gehoord hebben op onze vlaamse omroep. Dit ware "de" inzending geweest voor eurosong in Belgrado.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij verwondert het geenszins. Het is een ode aan Vlaanderen en een aanklacht tegen de gang van zaken in Belgique.
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() Poll op deredactie.be:
De meerderheid heeft de Kamerzitting van morgen met een week uitgesteld. Daardoor kan pas op 8 mei gestemd worden over BHV. Vindt u dit aanvaardbaar? http://www.deredactie.be/cm/de.redac...iek/080429_BHV |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De democratie is dood in dit land. Enkel de particratie leeft nog voort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 april 2008 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het kamerreglement, artikel 124.1: “Minstens éénmaal per week kunnen de leden gedurende één uur bij het begin van een namiddagvergadering, bij voorkeur op donderdag, mondelinge vragen stellen aan de regering.” Zie je, bij voorkeur komen ze op donderdag samen, maar dat mag ook op een andere dag zijn, cruciaal is niet het "donderdag" gedeelte maar wel het "éénmaal per week" gedeelte. Voorts wil ik u eraan herinneren dat Hitler geen staatsgreep pleegde, hij heeft op perfect legale wijze , stapje voor stapje , de dictatuur ingevoerd. Eén van zijn eerste maatregelen was trouwens de data waarop het parlement kon samen komen aan banden leggen. ( Stalin en een aantal anderen deden dat overigens ook ) Overigens nog één detail, de nazi's hebben nooit in een verkozen parlement een absolute meerderheid gehaald, ze hadden slechts een minderheid der verkozenen achter zich maar maakten de andere partijen bang met "het einde van Duitsland" als hun agenda niet gevolgd zou worden, immers het Communistische gevaar stond te wachten om de democratie af te schaffen. Zie je de gelijkenissen tussen het Belgische regime en NAZI duitsland ? De nazi's toen zijn een beetje zoals de franstaligen vandaag. Het beeld van de afgrond is er trouwens ook, in dat opzicht zijn de vlaamsnationalisten een beetje zoals de communisten van vroeger, een beetje links moet dat toch kunnen apprecieren nietwaar ? mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Ik was net ook op zoek naar iets meer over die vlaamse mijnheer. Blijkbaar stierf hij aan een hartaanval.
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Over dit soort acties moeten we ons natuurlijk niet verwonderen: het grootste gevaar voortbestaan van dit onland is de democratie.
Om het met de woorden van belgicisten te zeggen: "Omwille van het voortbestaan van het land moet de demo(nen)cratie aan banden worden gelegd." |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Hoor en lees ik dat nu goed: Stuurt de regering het parlement naar huis?
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Krachtige stem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Maar dit kan toch niet zonder gevolgen blijven? Waar gaan we naartoe als een regering zomaar het parlement naar huis stuurt, dan kun je bij elke motie van wantrouwen tegenover de regring het parlement naar huis sturen bijgevolg kan de regering niet meer vallen.
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Carl Devos op deredactie.be
Politicoloog Carl Devos nuanceert het belang van het uitstel van de plenaire zitting van de Kamer. Hij wijst erop dat het geen "gewone week" is, gezien de verlofdagen donderdag en vrijdag. "Toen er nog geen sprake was van het dossier-BHV werd ook al de vraag gesteld of er een plenaire vergadering moest komen", weet hij. Mocht het een gewone vijfdagenweek zijn geweest, dan zou het volgens de Gentse professor wel vreemd en "du jamais vu" zijn. Devos merkt ook op dat heel wat dossiers op het vlak van de staatshervorming technisch niet voorbereid zijn. "Er is uiteraard al over gesproken en er wordt over nagedacht, maar eigenlijk zit men nog niet in die fase dat de toppolitici rond de tafel kunnen gaan zitten met de technische fiches in hun zak. Het is nog niet rijp om nu op politiek niveau te worden uitgeklaard." |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Karl Devos is een regimeslaaf. Die hebben ofwel hun ogen in hun zak ofwel zijn ze ziende blind.
![]() |
#39 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat zou alles wat abnormaal is normaliseren, bedoel je?