![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat de getuigen van jehovah (misbruk van God zijn naam ?? ) geen echte christenen zijn, maar eerder een soort sekte die er valse doctrines op nahoudt. Ik weet zelfs niet welke bijbel ze lezen. Ik denk dat ze hun eigen bijbelversie hebben een beetje zoals de mormonen. Hier is wat info over hoe ze tot die voorpsellingen kwamen (de getuigen van jehovah ) : 1914 was one of the more important estimates of the start of the war of Armageddon by the Jehovah's Witnesses (Watchtower Bible and Tract Society). They based their prophecy of 1914 from prophecy in the book of Daniel, Chapter 4. The writings referred to "seven times". The WTS interpreted each "time" as equal to 360 days, giving a total of 2520 days. This was further interpreted as representing 2520 years, measured from the starting date of 607 BCE. This gave 1914 as the target date. When 1914 passed, they changed their prediction; 1914 became the year that Jesus invisibly began his rule. 1914, 1915, 1918, 1920, 1925, 1941, 1975 and 1994, etc. were other dates that the Watchtower Society (WTS) or its members predicted. Since late in the 19th century, they had taught that the "battle of the Great Day of God Almighty" (Armageddon) would happen in 1914 CE. It didn't. The next major estimate was 1925. Watchtower magazine predicted: "The year 1925 is a date definitely and clearly marked in the Scriptures, even more clearly than that of 1914; but it would be presumptuous on the part of any faithful follower of the Lord to assume just what the Lord is going to do during that year." 6 The Watchtower Society selected 1975 as its next main prediction. This was based on the estimate "according to reliable Bible chronology Adam was created in the year 4026 BCE, likely in the autumn of the year, at the end of the sixth day of creation." 8 They believed that the year 1975 a promising date for the end of the world, as it was the 6,000th anniversary of Adam's creation. Exactly 1,000 years was to pass for each day of the creation week. This prophecy also failed. The current estimate is that the end of the world as we know it will happen precisely 6000 years after the creation of Eve. 9 There is no way of knowing when this happened. Hier staat er wat meer info ivm de jehovah voorspellingen : http://www.religioustolerance.org/witness8.htm Dit soort voorspellingen zijn gewoon weg belachelijk te noemen. Deze mensen hebben duidelijk niet de volledige bijbel gelezen en nemen eruit wat past in hun kraam en verdraaien die verzen dan nog eens ook en dat is waarom voorspellen sowieso gevaarlijk is en zeker als je er een jaartal op plakt. Als je alle bijbelvoorspellingen samenlegt dan kan je enkel zeggen dat we sinds het ontstaan van het nieuwe Israel in de laatste dagen zitten en dat Jezus terugkeert voor het einde van die generatie (van 1948 ). Dus voor de laatste persoon van die generatie sterft. Zoals ik al eerder zei als er geen rare dingen gebeuren zou Jezus moeten terugkeren voor 2070 of toch zeker voor het einde van deze eeuw. Ik denk dat het wellicht nog vroeger zal zijn,maar de bijbel geeft geen jaartal. Wat de bijbel wel zegt is dat je waakzaam moet blijven en dat je de signalen en de vervulling van profetische voorspellingen in de bijbel goed moet in de gaten houden want hij zal komen als een dief in de nacht (dit gaat over de rapture ). Normaal gezien zou er eerst de rapture moeten zijn, dan de laatste 7 jaar van Daniel en op het einde daarvan komt Jezus terug en dit zou allemaal moeten gebeurd zijn voor de laatste persoon van de generatie van 1948 sterft. Dus de terugkeer is heel erg dichtbij en voor het eerst sinds 2000 jaar zitten we dus in een generatie die dit kan meemaken en waarvan de christenen dus niet zullen sterven maar gewoon zullen opstijgen tijdens de rapture aangenomen dat we worden geraptured voor de vervolgingen starten in het Westen. Wat voor christenen belangrijk is om naar uit te kijken is de verdere ontwikkeling van die RFID chip die wellicht zal dienen als "teken" van het beest. Hij is in de VS al goedgekeurd voor menselijk gebruik maar de capaciteit om de hele wereld van zo een chip te voorzien en ook alle dieren en produkten is er nog niet. Ze zijn nu wel druk bezig om de barcode te vervangen door deze chip en om steeds meer electronische kaarten met deze chip uit te rusten. Ze zijn ook meer en meer ziekenhuizen aan het klaarmaken voor het gebruik van deze chip ... . Ik zou zeggen als het even snel gaat als met de pc en de gsm kan dit misschien wel in de komende 10/15 jaar maar dat is natuurlijk altijd een beetje speculatie. Ik vermoed dat er wel weer een soort crisis zal gebruikt worden om die chip ook daadwerkelijk in te planten want ik zie anders niet goed in hoe je de hele wereld gaat overtuigen om die chip in te planten. De bouw van de 3de tempel en de komst van een rode heifer. Deze 2 zaken kunnen theoretisch ook nog tijdens de laatste 7 jaar, maar een tempel bouwen gaat volgens mij niet zo snel en die rode heifer moet een paar jaar oud zijn en zo ... dus lijkt me dat ook deze zaken toch tenminste gedeeltelijk al moeten in orde zijn. Het is wel interessant om op te merken dat voor het eerst in 2000 jaar er terug rode heifers worden geboren maar nog geen "perfect" exemplaar tot nu toe. Ook de opkomst van de 10 werelddelen of unies met aan het hoofd van elk 1 leider is een teken dat we dichtbij zitten. Maar hier is er nog redelijk veel werk aan de winkel. De EU president is nu wel terug een stap in die richting net zoals de oprichting van de zuid-amerikaanse unie. Ik denk dat ook hier tenminste nog een jaar of 10/15 werk is tenzij men plots heel snel vooruitgang boekt. Daarnaast zijn er ook nog andere dingen, maar ik wou gewoon even aangeven dat er een heleboel dingen moeten vervuld worden vooraleer de rapture/de laatste 7 jaar van Daniel en de terugkeer van Jezus mogelijk zijn. Maar ik blijf erbij dat we niet meer zo veraf zijn. Velen denken dat het voor 2030 wel zal beginnen maar dat is dus altijd een beetje speculatie en de bijbel zelf geeft geen jaartal aan enkel een periode zie hierboven daarvoor. Daarom dat ik geen of weinig geloof hecht aan iemand die zegt ja het gaat in het jaar x gebeuren. Dat weten we niet ! DISCLAIMER : indien er twijfel zou over zijn, ik geloof dus niet in die jehovah onzin, maar omdat iemand anders naar hen verwees heb ik even gegoogled en kwam ik die info tegen Laatst gewijzigd door dirk001 : 5 juni 2008 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 5 juni 2008 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zal het anders verwoorden ... de uitspraken van jehovah getuigen ivm die datums en bepaalde van hun doctrines zijn onbijbels. Ze zijn maw verkeerd zoals ook al bewezen is want hun voorspellingen komen niet uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de Getuigen herbegonnen weer met deze berekeningen. En ook zij zijn gestopt, want zij maakten zich eveneens belachelijk. Het kwam niet uit wat ze voorspelden. Besluit: zowel Jezus als de Getuigen hebben zich vergist in hun voorspellingen. Laatst gewijzigd door system : 5 juni 2008 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En daarna zegt hij: Mattheus, 24: "[33]Zo moeten jullie ook weten, wanneer je dat allemaal ziet, dat het dan vlak voor de deur staat. [34] Ik verzeker jullie, deze generatie gaat niet voorbij voordat dit allemaal gebeurd is." En Paulus zal later zich op zijn reizen regelmatig moeten verantwoorden en antwoorden bedenken. Want sommige gemeenten zijn ongerust en vragen hem: hoe komt het nu dat de Wederkomst nog niet heeft plaatsgevonden? Jezus had het toch beloofd? Maar de Wederkomst kwam nooit. Laatst gewijzigd door system : 6 juni 2008 om 07:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door system : 6 juni 2008 om 07:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Bovendien, hetgene wat Jezus (ten onrechte) beloofd had, werd ook door Paulus overgenomen om zijn achterban gerust te stellen.
Paulus 1 Tes. 4,15: "En dit kunnen wij u meedelen volgens een woord van de Heer: wij die in leven blijven tot de komst van de Heer, wij zullen de doden in geen geval voorgaan.Want wanneer het bevel gegeven wordt, als de stem van de aartsengel en de trompet van God weerklinken, dan zal de Heer zelf uit de hemel neerdalen, en eerst zullen de doden opstaan die in Christus zijn; [17] daarna zullen wij die nog in leven zijn, tegelijk met hen in een oogwenk op de wolken* in de lucht worden weggevoerd, de Heer* tegemoet. En zo zullen wij voor altijd samen* zijn met de Heer. [18] Troost elkaar dus met deze woorden. " Helaas, óók Paulus vergiste zich schromelijk. Hij is echter te verontschuldigen. Hij vergiste zich omdat Jezus zich vergiste. Maar hoe de zoon van God zich zo kon vergissen in deze, blijft wel een intrigerende vraag. Na de dood van Paulus bleef die controverse natuurlijk bestaan onder de eerste christenen. Zij bleven met de vraag komen: waarom komt de 'dag van de Heer' toch niet?? Men moest daar dus iets op vinden. Want men begon met de christenen te spotten wegens hun geloof in de Wederkomst van de Heer. Een wederkomst die dus niet wilde komen. En men vond er ook iets op. De auteur van 2Petrus heeft een lumineuze uitleg uitgebroed. Leest u er maar eens 2Petrus, 8-9 op na. Laatst gewijzigd door system : 6 juni 2008 om 08:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Aan het woord Frank Deboosere, professioneel voorspeller, koffiedikkijker en wichelroedeloper.
Citaat:
Er waren nogal wat lezersbrieven binnengekomen (tot en met doodsbedreigingen) van boze kijkers die het niet namen dat de weerman zo lichtzinnig over het einde der tijden sprak. Frank maakte daarover tijdens een weerpraatje een grap. Zie artikel Nog Frank: Citaat:
Ter informatie: apocalyps betekent niet 'het einde van de wereld', maar wel 'het einde van de tijd'. (niet de gazet, hé) Als de tijd stilstaat kunnen we iets minder stressen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() haha, totaal niet waar. twintigers ZIJN de grote mensen, daarna is het toekijken hoe jongere mensen plezier hebben en is het afwachten op de eerst ouderdomsverschijnselen, midlifecrisis, en dat soort dingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Is dat volgens de Joodse kalender (die in voege was ten tijde van het schrijven van het OT+NT) of de Gregoriaanse (onze kalender) Nogal belangrijk om deftig te kunnen uitrekenen wanneer precies dan die 1000 zal zijn gepasseerd want de Joodse kalendermaand duurt gemiddeld 29 13753/25920 dagen, en het kalenderjaar gemiddeld 365 617/2500 dagen. Het kalenderjaar is daarmee gemiddeld ongeveer 6 minuten langer dan een tropisch jaar, en de kalendermaand 0,3 seconden langer dan een synodische maand. Kun je me even verduidelijken volgens welke kalender we het tijdstip van de apocalyps kunnen bepalen? 't is in verband met mijn brandverzekering (de kleine lettertjes weet-je-wel).
Laatst gewijzigd door Maes_P : 8 juni 2008 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge roept maar eh!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Beste naamgenoot,
Tegenwoordig heeft de tijdwinst door middel van het gebruik maken van schroefboormachine en Würth-schroeven van hoogstaande kwaliteit de hamer en eenvoudige 'nagel' verdrongen - zelfs aan de doodskist. En zelfs wanneer er nagels met koppen moeten worden geslagen, wordt zelden nog de hamer, maar wel de pneumatische nietmachine gebruikt. Ook een Jezus heeft recht op een behandeling conform de geldende geplogenheden in een samenleving. Denk niet dat je Jezus op dit vlak (zoals Mozes) met een kluitje in het riet zou kunnen sturen. Jezus zou volgens de overlevering een behendig schrijwerker zijn, die dus vlug zou doorhebben dat men hem aan het kruis nagelt met ouderwets materiaal. Persoonlijk denk ik dat Jezus zich echter niet gaat bemoeien met grote politiek of tijdsverschijnslen zoals de apocalyps en eerder op de achtergrond gaat figureren; Bijvoorbeeld door anoniem op internetforums af en toe een postje te plaatsen. Zo komt Zijn boodschap ook aan, hé. ![]() |
![]() |
![]() |