Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2008, 14:36   #21
Rechtvaardigheid Nu!
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ocelot[NL] Bekijk bericht
Er is ooit eens bewezen uit een onderzoek dat de intelligentie rasgebonden is, ik weet alleen nog dat de gemiddelde neger er in vergelijking met de gemiddelde blanke er slecht uit kwam. Misschien zijn er ook wel resultaten wat betreft Arabieren (als dat als ras gerekend wordt). Ik denk igg wel dat het iets met afkomst te maken heeft, en aangezien de meeste Moslims Arabisch of Noord-Afrikaans zijn, ligt die verklaring mijns inziens aardig voor de hand. Dit neemt echter niet weg dat de Islam totaal niet in Europa hoort, en dat het mogelijkerwijs een combinatie van factoren kan zijn.
Ik weet niet of het om hetzelfde onderzoek gaan, maar de Aziaten kwamen er op wiskundig vlak beter uit dan de blanken.
Rechtvaardigheid Nu! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 14:49   #22
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Nu! Bekijk bericht
Dat moslims dommer zijn dan de rest van de mensheid is onwaarschijnlijk. Het cultuur is echter anti-wetenschap. Waarom zou je moeten leren als Allah alle antwoorden reeds heeft gegeven?
Precies, de islam is gewoon versteend, en daarmee ook de islamitische wereld, en dit al meer dan duizend jaar. Die obsessie met de onveranderlijkheid van onder andere de koran is daar een excelent voorbeeld van. Het is die zelfgenoegzaamheid waarmee moslims al ruim 1400 jaar in een rondje draaien om verouderde ideeën en waarden, het lachwekkende waanidee het ultieme eindpunt van de mensheid te zijn dit terwijl de wereld buiten de islam op spectaculaire wijze deze in zichzelf gekeerde cultuur voorbijstreefde.
Islam, gods ultieme openbaring géén macht, géén glorie, géén rijkdom, géén respect. Het is zelfs niet eens in staat om samenlevingen te laten functioneren, ook dat doen democratieën oneindig veel beter. Er rest de islam blijkbaar slechts één middel om nog indruk te maken op de wereld, en dat is door terrorisme. Kansloos!
Oud 24 juni 2008, 17:50   #23
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
[indent]Hoe meer religie, hoe slechter de schoolprestatie

Volgens onderwijssocioloog Jaap Dronkers beïnvloedt godsdienst de leerprestaties negatief. Maar een goede verklaring vergt nader onderzoek.
Nochtans werden in de katholieke scholen, zowel bij broeders als zusters, destijds het beste product afgeleverd.

Nu nog.

Laatst gewijzigd door Rudy : 24 juni 2008 om 17:50.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 18:13   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Nochtans werden in de katholieke scholen, zowel bij broeders als zusters, destijds het beste product afgeleverd.

Nu nog.
juicht o juicht! circe zit op gelijke golflengte met rudy.

Dat was idd. ook mijn bemerking bij het artikel.

Laten we daarom onze beide hersenklompen bij elkaar steken en op zoek gaan naar het obligate politiek correcte excuus....

zoek zoek zoek zoek.......

Ik heb bij het vorige PISA onderzoek de moeite gedaan om eens goed te kijken naar die o zo slechte Vlaamse resultaten de laatste jaren en wat bleek: bij �*lle landen waar de migranten hoofdzakelijk bestonden uit turken en marokkanen (om maar niet het woord islamieten te gebruiken) was die kloof zo groot. Altijd leuk om dan net te doen dat Canada of Australie het o zoveeel beter deden met hun aziatische migranten!

Maar ik had vorige week nog een artikeltje gevonden uit Nederland dat het vorige staaft, maar waarbij toch wat genuanceerder werd gesproken over het "religieuze" onderwijs.

Wie weet of de onderzoeker wel hetzelfde bedoelt met "religieus" onderwijs, als wat wij Vlamingen bedoelen met "vrij onderwijs"? Altijd met twee woorden spreken hebben ze mij geleerd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2008, 20:04   #25
filosofe
Vreemdeling

Standaard

ik denk gewoon dat religie geen invloed heeft op de inteligentie van iemand.
stelling van chinezen zijn slimmer dan moslims vindt ik gewoon absurde hoe kan iemand dat bewijzen als men dat bewijst hoe kunnen we zeker zijn van die cijfers en die conclusies
filosofe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2008, 20:08   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosofe Bekijk bericht
stelling van chinezen zijn slimmer dan moslims vindt ik gewoon absurde hoe kan iemand dat bewijzen als men dat bewijst hoe kunnen we zeker zijn van die cijfers en die conclusies
madam van onze filo?

Enfin, je kan alvast eens gaan opzoeken wat de verhouding is in Belgie tussen afgestudeerde islamieten en afgestudeerde chinezen mèt en zonder diploma. Neem maar al het middelbaar. Hogerop is het zoeken naar een moslim.

Uiteraard zal het wel aan racisme liggen zeker? of hoe ga je het anders uitleggen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 juni 2008, 20:18   #27
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heeft religie invloed op intelligentie en wat men bereikt. De islam onderdrukt zijn meisjes heb het meer dan eens meegemaakt dat ze moeten stoppen met studeren want hun vent uit de berberse bergen was overgebracht om haar uit te huwen.De meesten moslims zeggen dat allah wel voor hen zal zorgen. Tja het zijn eerder de hardwerkende vlamingen die dat doen.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2008, 20:26   #28
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wake up, darling: http://www.charlesdarwinresearch.org/Dutch.pdf
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 11:59   #29
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Moslims zijn gemiddeld niet minder intelligent, maar het onderzoek toont duidelijk dat religie (in dit geval de islam) mensen kortzichtig maakt en het ontstaan van een open intellectueel en wetenschappelijk klimaat afremt. Kijk maar eens wat er bijvoorbeeld ook aan de hand is in het Amerika van de Bible-belt.
Wat in het artikel staat, sluit nagenoeg naadloos aan bij wat ik een paar dagen geleden schreef over de kwestie of allochtonen te dom zouden zijn om hogere studies succesrijk te voltooien.

Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 26 juni 2008 om 12:00.
The_fat_bloke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 12:07   #30
Anna List
Banneling

Standaard

wie niet ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 12:20   #31
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wie niet ?
euh... tja...
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 12:22   #32
LastMohican
Banneling

Standaard

Nu ik moet wel toegeven...een van de mensen die voor me werkt is moslim en die doet het heel goed. Zit in de hoge middenmaat van de groep.

Maaarrrre...hij is allesbehalve praktiserend moslim, en heeft zich volledig in onze cultuur geintegreerd. Waarschijnlijk daarom dat hij het zo goed doet.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 12:41   #33
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Nu ik moet wel toegeven...een van de mensen die voor me werkt is moslim en die doet het heel goed. Zit in de hoge middenmaat van de groep.

Maaarrrre...hij is allesbehalve praktiserend moslim, en heeft zich volledig in onze cultuur geintegreerd. Waarschijnlijk daarom dat hij het zo goed doet.
Yep ik ben bevriend met vele ex moslims ... het is super de echte multi cul jammer genoeg hebben die mensen een hoge prijs moeten betalen hun familie slikt dit niet en ze zijn nu zonder familie maar ze leven wel in vrijheid en openheid
Oud 26 juni 2008, 12:50   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Yep ik ben bevriend met vele ex moslims ... het is super de echte multi cul jammer genoeg hebben die mensen een hoge prijs moeten betalen hun familie slikt dit niet en ze zijn nu zonder familie maar ze leven wel in vrijheid en openheid
Het is opvallend dat ex-moslims zich op een mum van tijd wèl kunnen aanpassen en zich volledig assimileren in onze maatschappij. De grote boosdoener is dus duidelijk de islamitische ideologie.

Oud 26 juni 2008, 13:22   #35
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is opvallend dat ex-moslims zich op een mum van tijd wèl kunnen aanpassen en zich volledig assimileren in onze maatschappij. De grote boosdoener is dus duidelijk de islamitische ideologie.

NATUURLIJK 8IS HET NIET ACHTERLIJK EN VOORBIJGESTREEFT EEN OUD BOEK VAN EEN PEDOFIEL HOOG IN HET VAANDEL DRAGEN,,,
Oud 27 juni 2008, 15:04   #36
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Jammer genoeg heeft u het onderzoek verkeerd begrepen.

Niemand zegt dat religie de intelligentie beinvloedt.

Het ging hem om schoolprestaties, begrijpt U, om resultaatgericht denken met andere woorden, los van enige autoriteit, gebaseerd op je eigen individueel bewustzijn.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 18:05   #37
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

En wat met Chinese moslims dan???
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 20:22   #38
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
ik ben bevriend met veel praktiserende moslims, mét diplomas hoger onderwijs of universitair....
Oud 30 juni 2008, 20:27   #39
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ocelot[NL] Bekijk bericht
Er is ooit eens bewezen uit een onderzoek dat de intelligentie rasgebonden is, ik weet alleen nog dat de gemiddelde neger er in vergelijking met de gemiddelde blanke er slecht uit kwam. Misschien zijn er ook wel resultaten wat betreft Arabieren (als dat als ras gerekend wordt). Ik denk igg wel dat het iets met afkomst te maken heeft, en aangezien de meeste Moslims Arabisch of Noord-Afrikaans zijn, ligt die verklaring mijns inziens aardig voor de hand. Dit neemt echter niet weg dat de Islam totaal niet in Europa hoort, en dat het mogelijkerwijs een combinatie van factoren kan zijn.
lol.... ja dat waren onderzoeken in de koloniale tijd....

IQ-testen zijn cultuurgebonden, dat kan elke psycholoog - pedagoog die er een beetje verstand van heeft u vertellen.
Oud 30 juni 2008, 20:39   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is de procedure om ex-moslim te worden ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be