Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2004, 14:11   #21
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Het CGKR kan men moeilijk een objectieve instelling noemen he Metser.
Het is een werkinstrument van de eerste minister.

En zelfs als het zo moest zijn : zou dat verboden zijn ?????? Is men dan niet meer vrij om te denken wat men wil in dit land ? Zijn de gedachten niet meer vrij ?

Of is het zo dat wat het CGKR denkt wet is en niet mag in twijfel getrokken worden ? Daar heeft het voor veel mensen wel de schijn van. En de mensen die dat blindelings navolgen kan ik maar 1 raad geven : controleer het zelf eens.

een beetje kritisch denken he. Of is dat ook al niet meer toegelaten ?
Nou nou zeg, ik ga er enkel van uit dat de studie van het CGKR in deze materie grondiger gevoerd zal zijn dan die van u.
Als jij meent van niet, ook goed.
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 15:20   #22
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af of het CGKR een even grondige en "objectieve" studie uitvoert in de publicaties van bijvoorbeeld het AEL. Dacht het niet.
Oud 25 maart 2004, 15:30   #23
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik vraag mij af waarom het CGKR dan niet zorgt voor het verbieden van de islam en van de koran. Want in dat boek wordt uitdrukkelijk opgeroepen en gezegd dat vrouwen minder waard zijn dan mannen. bvb. erfenisrechten.

Waarom doen ze daar niks aan dan ?

Maar we wijken af.

Mijn vaststelling was vooral dat het Vlaams Blok wel iets meer was dan een louter anti-vreemdelingenpartij zoals sommigen hier steeds beweren.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 15:37   #24
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
A
Wat de VB militant uitkraamt is al heel wat meer "anti-vreemdeling"
En in beperkte kring zou er nog wat meer kunnen uitkomen.
(Ik kom nogal eens VB-ers tegen, en soms wordt er geklets)
U bedoelt net zoals u in private kring ook al eens vakbondsmensen tegenkomt die er iets meer "communistische" denkbeelden op nahouden dan hun vakbond zelf?

Dekt de vlag van de vakbond dan ook de lading niet?

Moeten we de vakbond dan ook cordonniseren?

PS : vorig jaar nog slaagden verschillende vakbondsafdelingen erin ganse bedrijven te gijzelen. Is de baas van de vakbond daar dan ook voor verantwoordelijk, of mogen individuen ook nog wel eens denken en doen wat ze willen?
Oud 25 maart 2004, 15:42   #25
Seba
Europees Commissaris

Standaard

http://vlaamsblok.be/actualiteit_archief.shtml

http://vlaamsblok.be/actualiteit_archief_2003.shtml

http://vlaamsblok.be/actualiteit_archief_2002.shtml

als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 19:34   #26
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
A
Wat de VB militant uitkraamt is al heel wat meer "anti-vreemdeling"
En in beperkte kring zou er nog wat meer kunnen uitkomen.
(Ik kom nogal eens VB-ers tegen, en soms wordt er geklets)
U bedoelt net zoals u in private kring ook al eens vakbondsmensen tegenkomt die er iets meer "communistische" denkbeelden op nahouden dan hun vakbond zelf?

Dekt de vlag van de vakbond dan ook de lading niet?

Moeten we de vakbond dan ook cordonniseren?

PS : vorig jaar nog slaagden verschillende vakbondsafdelingen erin ganse bedrijven te gijzelen. Is de baas van de vakbond daar dan ook voor verantwoordelijk, of mogen individuen ook nog wel eens denken en doen wat ze willen?
Er is om te beginnen al een verschil tussen wat individuen denken en wat een groepje van leden van een groepering te vertellen hebben over die groepering.
Als je individuen als maatstaf neemt dan is er geen enkele vlag die de lading nog dekt.

De vakbonden van nu zijn mijn inziens de naam vakbond niet meer waardig. Solidariteit is een begrip geworden dat alleen nog van tel is als het in het eigen kraam past.
Geen lid van de goede vakbond? Smoel toe of we kloppen hem dicht!
En als ze het weten hoe iemand in problemen zit dan gaan ze hem/haar in 't geniep nog wat extra gaan pesten ook.
Een vakbond die openbaar vervoer platlegt of het verkeer hindert kan men bezwaarlijk nog solidair noemen. Die hinder kan voor de gehinderden soms serieuze gevolgen hebben, maar dat is niet het probleem van de vakbond.
Moesten de vakbondsleden van begin vorige eeuw nu terugkomen, ze zouden meteen slaande ruzie hebben met die van nu!

De politici geven de vakbonden ook een onrechtmatige plaats in allerlei zaken. Bijvoorbeeld: de werkgelegenheidsconferenties. De vakbonden zijn daar gesprekspartners. De politici die daar zijn die zijn democratisch gekozen, maar de vakbonden toch niet ?
Oh ja, ze zijn er zogezegd om de belangen van "de" werknemers te verdedigen. Bullshit! Dan horen ze te doen wat ze zeggen in de bedrijven, en dat doen ze juist niet! Dat doen ze hooguit voor de eigen leden, en dan nog!

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be