Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2008, 06:50   #21
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht

"Ze riepen ons dingen toe als 'hoerenjongen', 'racisten' en zelfs 'Vlamingen'", vertelt Defossé. "
Nu overdrijven ze met hun beledigingen...
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 07:01   #22
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik lees nergens dat één van de geviseerden dat ook maar ooit gedaan heeft ...
Het gaat hier niet om uw angsten of die van een ander, maar om reële mensen met gevoelens die ergens worden geweigerd omdat ze bij een geviseerde groep horen.
U bent één van de mensen die hun rustig en zonder gêne in zo'n groep duwt blijkbaar, u had dus de uitbater kunnen zijn en ondanks de gerechterlijke uitspraak nog vinden dat u 100% gelijk heeft ook.
Ik vind botweg weigeren ook erover, maar anderzijds vind ik dat bepaalde groepen vnl. zichzelf en de gemeenschap rond hen zichzelf uitermate onpopulair maken. Dit is gisteren nog aangeklaagd door de vertegenwoordiger van de Marokkaanse gemeenschap in Nederland. Bepaalde groepen "kutmarokkanen" maken dat de ganse gemeenschap in een slecht daglicht komt te staan. En wat doet de overheid? Bepamperen, laten verrotten,... en net d�*t wordt aangeklaagd door de Marokaanse vertegenwoordiger.
Ik wil dus wel ergens begrip opbrengen voor de uitbater. Want uiteindelijk heeft een subgroep van deze groep er zelf voor gezorgd dat veel mensen hun hart vasthouden als ze bepaalde groepen mensen zien.
Als ik naar een openlucht zwembad ga, en ik zie er een groepje luidruchtige jonge Marokkanen, dan houd ik ook mijn hart vast. Ik kan er dan naast zitten, het kan gewoon een groep jongeren zijn, die plezier maakt, maar mijn ervaring heeft mij al geleerd dat het vaak herrie en heibel is met zulke gasten. Ben ik dan racistisch als ik twijfel of ik met mijn kinderen ga zwemme in zo'n zwembad?
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 11:27   #23
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
zeg ik als klant van better bodies trouwens waarom kunnen er andere allochtonen er wel fitnessen ... tis zo enkele gekende amokmakers werd de toegang geweigerd
Als dat klopt neem ik mijn woorden terug en is de baas inderdaad onterecht veroordeeld.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 11:39   #24
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als dat klopt neem ik mijn woorden terug en is de baas inderdaad onterecht veroordeeld.
In het krantenartikel uit de openingspost staat:
Citaat:
De rechtbank stelde evenwel dat uit niets bleek dat de geweigerde kandidaten ooit problemen hadden veroorzaakt ...
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 11:47   #25
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht

Waren het deze die geweigerd werden ofzo?

Ah nee, want iets verder op lezen we:

Citaat:
De rechtbank stelde evenwel dat uit niets bleek dat de geweigerde kandidaten ooit problemen hadden veroorzaakt
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 11:56   #26
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

In Nederland hebben we ook al jaren gezeur met ongeoorloofd discriminatie gedoe bij dancings en disco's.
Meutes allahtone jongeren die naar binnen willen. Maar als je ze toe laat dan ben je de klandizie van de inboorlingen kwijt. Die vinden het niet leuk zoals hun vriendinnen behandeld en benaderd worden op een kultureel andere manier.
En ook de bar-omzet keldert als je alcoholvrije allahtonen binnen haalt.
In al die jaren is er nergens in het land een disco of dancing gekomen die zich richt op allahtoon publiek. Dat is toch een gat in de markt? Zakelijk gezien kennelijk geen levensvatbare propositie.
En het lukt niet om subsidie te krijgen voor dergelijke uitgaansplekken.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 12:25   #27
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, we gaan van alle winkels, fitness-centra, horeca privé-clubs maken...
100 lidkaarten op zak, bij de bakker geen Bulgaren, bij de beenhouwer geen vegetariers toegelaten, bij onze kapper geen vrouwen meer binnen, geen rokers meer in het café,geen moslims in de fitness...

Overal magneetkaartjes, beperkingen, codes,...

Mooie westerse vrijheid is dat, als we zo verder doen gaan we zelfs de taliban en de saoudi's doen blozen!
Dat doen hun vzw's toch ook ?
Oud 26 september 2008, 12:27   #28
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
In het krantenartikel uit de openingspost staat:
Ha nee het CGKR had geen dossiers gevonden, spijtig 't zijn wel goeie gasten.. stoute uitbater !!
Oud 26 september 2008, 12:46   #29
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Klanten weigeren louter door hun afkomst of huidskleur is racistisch.
Maar als die gasten de zaak een slechte imgao geven en (potentiele)klanten wegjagen heeft de baas zijn recht om zijn eigen zaak te beschermen.
Maar ik weet niet wat precies aan de gang was dus kan ik niet oordelen.

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 26 september 2008 om 12:50.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 01:11   #30
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Mensen die willen gaan fitnessen weigeren?!?!?!

Dit is het meest bizarre geval van discriminatie dat ik ooit gelezen heb.
Op het werk zullen ze worden gediscrimineerd, bij aanwervingen, bij het uitgaan, en nu dus ook in andere facetten van hun vrijetijdsbesteding ... Leuk. Waaarmee moeten ze zich dan bezighouden? Rondhangen misschien?
Mensen weigeren die willen gaan fitnessen omdat ze een kleurtje hebben, vreemdelingen zijn, dat kan en mag niet, juist. Bepaalde mensen weigeren omdat het boelzoekers, vechtersbazen, lastposten zijn die de anderen lastigvallen dat moet wel kunnen! Als daartussen vreemdelingen zitten dan is dat maar zo, en het gespuis onder hen moet dan weer niet meteen komedie gaan spelen en dat als "racisme" gaan voorstellen!!!
Lees ik ook niet in de kranten, in Nederland en nu ook in België, dat er zelfs vanwege de vreemdelingen, Marokkanen om ze niet te noemen, vraag is om hun herrieschoppers eindelijk eens harder aan te pakken omdat ze hun ganse gemeenschap een slechte naam geven?
Meteen weer met "racisme" zitten zwaaien als de eigenaar van een zaak bepaalde individuen niet in zijn zaak wil, dat is zijn goed recht! Met wat zijn we hier bezig in dit kloteland? Moet het helemaal naar de bliksem ten gerieve van de heilige multicul?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 01:16   #31
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Maar als die gasten de zaak een slechte imgao geven en (potentiele)klanten wegjagen heeft de baas zijn recht om zijn eigen zaak te beschermen.
Nochtans, heeft het vroeger steeds zo geweest dat bij de staat, de post vb, geen buitenlanders aanvaard werden. Ik weet niet hoe het nu is maar ik heb ook nu nog geen Marokkaanse postbodes tegen gekomen. En die staat., is dat niet die zelfde die graag moraalriddertje speelt?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 09:55   #32
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, we gaan van alle winkels, fitness-centra, horeca privé-clubs maken...
100 lidkaarten op zak, bij de bakker geen Bulgaren, bij de beenhouwer geen vegetariers toegelaten, bij onze kapper geen vrouwen meer binnen, geen rokers meer in het café,geen moslims in de fitness...

Overal magneetkaartjes, beperkingen, codes,...

Mooie westerse vrijheid is dat, als we zo verder doen gaan we zelfs de taliban en de saoudi's doen blozen!
http://nl.youtube.com/watch?v=nELyma...eature=related

(van 2:40 tot 3:35)
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 09:59   #33
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nochtans, heeft het vroeger steeds zo geweest dat bij de staat, de post vb, geen buitenlanders aanvaard werden. Ik weet niet hoe het nu is maar ik heb ook nu nog geen Marokkaanse postbodes tegen gekomen. En die staat., is dat niet die zelfde die graag moraalriddertje speelt?
Maarrrrrrr:
1) de staat bekeek het louter administratief, nl het wel of niet hebben van een Belgische identiteitskaart. Eens die in handen zijn alle Belgen gelijk voor de wet. (*)
Voor veel VB'ers is integratie nu net geen kwestie van pas, maar zijn tweede of derdegenereatiemigranten nog altijd vreemdelingen. (Trouwens nog een paar pikante uitspraken van Filip Deman te vinden op dit forum.)

2) terwijl er hier op het forum om de nu en dan hysterisch gehuil opstijgt wanneer diezelfde overheid campagnes opzet om meer migranten in haar rangen aan te trekken.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 10:59   #34
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Vlaams-nationalisme en racisme zijn toch ho zo onlosmakelijk verbonden. Hoe zou dat toch komen?
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 11:12   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Vlaams-nationalisme en racisme zijn toch ho zo onlosmakelijk verbonden. Hoe zou dat toch komen?
ik vind eerder dat arabisch nationalisme en islam onlosmakelijk verbonden zijn. hoe zou d�*t nu komen?

Nooit gehoord van: "Islam, the Arab nationalist movement" van Anwar Shaikh?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 september 2008 om 11:15.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 11:14   #36
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Meutes allahtone jongeren die naar binnen willen. Maar als je ze toe laat dan ben je de klandizie van de inboorlingen kwijt. Die vinden het niet leuk zoals hun vriendinnen behandeld en benaderd worden op een kultureel andere manier.
Leuk dat uitgescholden voor hoer omdat je westerse kleding draagt "benaderd worden op een kultureel andere manier" noemt. Hoe verklaar je dan een gang bang ? sportactiviteiten ????
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
En het lukt niet om subsidie te krijgen voor dergelijke uitgaansplekken.
welke disco krijgt subsidie ??? .
Allochtonen kennen twee woorden : subsidie en racisme
Oud 27 september 2008, 15:44   #37
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
ik blijf uit bruine kroegen, ik ga liever iets drinken in een taverne met mijn vrienden of vrouw.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 16:00   #38
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
andere culturen en godsdiensten nog veel meer !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 16:07   #39
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Waren het deze die geweigerd werden ofzo?

Ah nee, want iets verder op lezen we:
het staat iedereen vrij better bodies te bezoeken om een oordeel te vellen over deze zogezegde 'discriminatie' naar allochtonen toe
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 17:32   #40
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo ook is de BUB onlosmakelijk verbonden met gezever... Hoe zou dat toch komen?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 27 september 2008 om 17:33.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be