Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 27 september 2008, 18:59   #21
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De rechtbank heeft niet gezegd dat het probleem BHV opgelost moet worden op de manier dat Vlaamse partijen het willen.
Nee, dat klopt, maar het doet niet terzake.

Het federale parlement heeft beslist bij meerderheid dat het moet gesplitst worden, wat begrijpt u daar niet aan?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 27 september 2008, 19:04   #22
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Nee, dat klopt, maar het doet niet terzake.

Het federale parlement heeft beslist bij meerderheid dat het moet gesplitst worden, wat begrijpt u daar niet aan?
Ik begrijp het volledig. Wat ik dan wel niet begrijpen is waarom men in Vlaanderen er dan een probleem van maakt dat de Franstaligen geen 2/3 de meerderheid willen leveren voor een staatshervorming. Vlamingen hebben het recht om een wet te stemmen waar Franstaligen rekening mee moeten houden en Franstaligen om wetten niet te stemmen waar Vlamingen rekening mee moeten houden, niet? Oh neen. Als de Franstaligen niet stemmen dan splitsen we het land. Fraaie manier van werken.
solidarnosc is offline  
Oud 27 september 2008, 19:05   #23
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als de Franstaligen niet stemmen dan splitsen we het land. Fraaie manier van werken.
Tsja, als uiteindelijk blijkt dat de eisen van de Vlamingen en Franstaligen zo ver uit elkaar liggen dat een werkbare oplossing onmogelijk is, is splitsen de enige remedie, niet?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 27 september 2008, 19:17   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp het volledig. Wat ik dan wel niet begrijpen is waarom men in Vlaanderen er dan een probleem van maakt dat de Franstaligen geen 2/3 de meerderheid willen leveren voor een staatshervorming. Vlamingen hebben het recht om een wet te stemmen waar Franstaligen rekening mee moeten houden en Franstaligen om wetten niet te stemmen waar Vlamingen rekening mee moeten houden, niet? Oh neen. Als de Franstaligen niet stemmen dan splitsen we het land. Fraaie manier van werken.
De Franstaligen willen wel een 2/3de meerderheid leveren voor een staatshervorming, maar voor een staatshervorming all�* FDF.
En het FDF wil heel Belgie onder Franstalig bestuur krijgen.

Want zij gaan echt niet stoppen eens zij de Brusselse rand binnen hebben gehaald. Als het aan het FDF ligt, dan werd zelfs Den Haag terug onder Frans bewind geplaatst en waren zij de enige partij die de president en regering in het nieuwe Frankrijk mogen leveren.
Jantje is offline  
Oud 27 september 2008, 19:19   #25
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er moet geen staatshervorming komen voor mij.

Uiteraard is het zo dat de mensen die Belgie willen behouden vinden dat er een staatshervorming moet komen.

Maar voor mij geen staatshervorming, dat zou de doodstrijd van Belgie alleen maar rekken.

Dat is juist het ironische van de zaak, de mensen die een staatshervorming willen, die willen die om Belgie te redden.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 27 september 2008, 20:14   #26
FDM
Banneling

Standaard

wat zit er in het andere kamp

cvp
spa met vl.por aan zn been
0-vld
groen

de paarsen klitten graag samen maar gaan ze de tjeven er willen bijnemen ,
ik zie het al , we zijn weer vertrokken voor 15 maand
FDM is offline  
Discussie gesloten

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be