Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2004, 22:59   #21
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

U bent degene die toogpraat verkoopt door deze topic te starten.
Oud 4 april 2004, 23:02   #22
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

ooh is dat echt?
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2004, 23:08   #23
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
De slechtste scenario die Amerika zich kon voorstellen, krijgt stilletjes aan vorm.

Na Al-Sistani, komt nu Muqdata Al Sadr op het lijstje waar Amerika rekening moet houden.

Gisteren 7 betogers in Najaf doodgeschoten.

Reactie: duizenden Muqtada Al Sadr aanhangers die rustig wandelen naar de Spaanse militaire basis.
Ik denk dat de Spaanse militairen daar in hun broek scheten!!

Als die aanhangers de wapens opnemen, wordt Najaf de 2de stad waar de Amerikanen het best kunnen vertrekken.

Na Falluja, nu Najaf, beetje bij beetje worden de grote steden terug ingenomen...

Ondertussen werken de Amerikanen aan een bestuur die geen vat meer heeft op het volk.

Agenten worden doodgeschoten, politiechefs worden afgemaakt. En bestuur Bremer die dagelijks komt stoeffen dat alles goed verloopt.
Inderdaad vanuit de vergaderlokaal verloopt alles goed, maar Bremer, ga eens op stad in de steden en wil u dan terug spreken.
Het is zo dat er verzet is van misleide Iraki's.
Misleid omdat ze opgehitst worden door een godsdienst die niet tollereert dat er begrippen worden ingevoerd (zoals democratie of gelijke rechten voor man en vrouw) die ingaan tegen de wet van de Islam.

Daarom komen ze in opstand tegen diegenen die hun echte bevrijders zijn.

En Mustapha, uw manier van posten doet vermoeden dat U dezelfde ingesteldheid hebt als die zogenaamde 'verzetsstrijders' in Irak.
Maar ja, U woont dan ook in Dar al-Harb, niet?

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2004, 23:15   #24
Mustapha
Gouverneur

Standaard

Wat is dar al hard?
leg me dat eens uit.

Tussen haakjes, ik woon in België.

De sji'ieten zitten nog met zoete wraak tegenover de Amerikanen, daar draait alles om.
En aks sji'ieten met zoete wraak zitten, valt er niks aan te doen, tot hun wraak er is gekomen. Je mag de allerbeste bedoelingen, hun zoete wraak verwatert niet.
Oud 4 april 2004, 23:21   #25
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Mustapha , mag dan aanhanger zijn van iets wat gepurgeerd moet worden uit Europa (althans zo doet hij zich voor ) , maar hij heeft gelijk.

Amerika had moeten weten waar ze aan begon toen ze unilateraal is opgetreden ,dat een groot deel van het Irakese volk geen democratie willen. Dit is geen terrorisme , dit is verzet.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2004, 23:21   #26
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat is dar al hard?
leg me dat eens uit.

De sji'ieten zitten nog met zoete wraak tegenover de Amerikanen, daar draait alles om.
En aks sji'ieten met zoete wraak zitten, valt er niks aan te doen, tot hun wraak er is gekomen. Je mag de allerbeste bedoelingen, hun zoete wraak verwatert niet.
België valt onder Dar al-Harb (Land der Ongelovigen - Nog te veroveren land voor de Islam).

Wat de shi'ieten betreft, zij hebben nog zeer veel te leren!
Het is hun misplaatste trots die hen tot verzet drijft tegen diegenen die hen verlost hebben van een leider die hen jarenlang genadeloos vervolgd, gefolterd en vermoord heeft.

Ik vraag me af wanneer diezelfde Shi'ieten eens brains gaan krijgen!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2004, 23:24   #27
Mustapha
Gouverneur

Standaard

Tjien,
Al Harb is naar mijn bescheiden Arabisch , de oorlog.

Sji'ieten weten maar al te goed wat ze doen.

Als de Amerikanen zeggen dat de sji'ieten met een eigen agenda zitten, dan moet ik de eerste keer in men leven de Amerikanen gelijk geven.

Sji'ieten hebben een totaaaaaaaal ander belevenissen in de wereld. Ze hebben een totaaaaaaal ander wereldbeeld en hebben een DOEL.

Ik staan niet achter de sji'ieten, maar in deze situatie kan ik ze niet anders dan steunen.
Oud 4 april 2004, 23:42   #28
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tjien,
Al Harb is naar mijn bescheiden Arabisch , de oorlog.

Sji'ieten weten maar al te goed wat ze doen.

Als de Amerikanen zeggen dat de sji'ieten met een eigen agenda zitten, dan moet ik de eerste keer in men leven de Amerikanen gelijk geven.

Sji'ieten hebben een totaaaaaaaal ander belevenissen in de wereld. Ze hebben een totaaaaaaal ander wereldbeeld en hebben een DOEL.

Ik staan niet achter de sji'ieten, maar in deze situatie kan ik ze niet anders dan steunen.

Als gij in België woont , leer u dan es fatsoenlijk vlaams. Dan ben je al een pak geloofwaardiger.
Oud 4 april 2004, 23:47   #29
Mustapha
Gouverneur

Standaard

Als u mij op de mijn fouten wijst, zou ik het wenselijk vinden mocht u meteen de verbetering meegeven.

Kwestie om van elkaar te leren,weet u wel...
Oud 5 april 2004, 09:20   #30
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Het is duidelijk dat de coalitie-troepen nog een tijdje zullen moeten strijden tegen terroristische groeperingen in Irak en ook af en toe problemen krijgen met betogers die zijn opgehitst door lokale imams zoals die Muqtada al-Sadr. Haat prediken en het volk ophitsen tot geweld tegen de ongelovigen (lees joden en christenhonden) is een van de plichten van deze moslim-priesters.

Maar de coalitietroepen (vanuit zo'n 35 landen) zullen uiteindelijk ook deze strijd winnen. De oorlog zelf is een fluitje van een cent geworden, terwijl de anti's en hun moslim-vrienden op een massaslachting van tienduizenden westerse soldaten verhoopten. De tweede strijd , namelijk tegen de terroristen en voor de stabilisatie van het land, zal een tijdje in beslag nemen, maar wordt ook uiteindelijk gewonnen. Zelfs als ook hier de anti's en hun moslim-vrienden op een nederlaag van de coalitietroepen hopen.
Oud 5 april 2004, 09:22   #31
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

@Mustapha

Citaat:
Als ze een internationaal VN mandaat hadden, waren ze bevrijders.
Israël is een door de VN erkend land.
Hamas en Hezbollah hebben geen VN mandaat.

Dus hebben de Palestijnen ongelijk?
Oud 5 april 2004, 09:24   #32
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Het is duidelijk dat de coalitie-troepen nog een tijdje zullen moeten strijden tegen terroristische groeperingen in Irak en ook af en toe problemen krijgen met betogers die zijn opgehitst door lokale imams zoals die Muqtada al-Sadr. Haat prediken en het volk ophitsen tot geweld tegen de ongelovigen (lees joden en christenhonden) is een van de plichten van deze moslim-priesters.

Maar de coalitietroepen (vanuit zo'n 35 landen) zullen uiteindelijk ook deze strijd winnen. De oorlog zelf is een fluitje van een cent geworden, terwijl de anti's en hun moslim-vrienden op een massaslachting van tienduizenden westerse soldaten verhoopten. De tweede strijd , namelijk tegen de terroristen en voor de stabilisatie van het land, zal een tijdje in beslag nemen, maar wordt ook uiteindelijk gewonnen. Zelfs als ook hier de anti's en hun moslim-vrienden op een nederlaag van de coalitietroepen hopen.
Oud 5 april 2004, 09:31   #33
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na Falluja, nu Najaf,
De oplossing is simpel:
Vermits de overgrote meerderheid van de bevolking in Falluja de terroristen steunen,en dus een voorbeeldfunktie hebben,moet Falluja in één keer van de aarbol weggebombardeerd worden.
Dat zal meteen een duidelijk tegenvoorbeeld stellen.

Wedden dat het in Najaf plots een stuk rustiger zal worden?

En voor wie het nog niet wist:in een oorlog vallen doden.....daarom noemen we het oorlog!
Oud 5 april 2004, 09:35   #34
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dar al hard?
leg me dat eens uit.

Dus het draaid er inderdaad niet om of ze nu bevrijders zijn of niet. Enkel blinde haat die er in gebakken zit.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 09:36   #35
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Mustapha , mag dan aanhanger zijn van iets wat gepurgeerd moet worden uit Europa (althans zo doet hij zich voor ) , maar hij heeft gelijk.

Amerika had moeten weten waar ze aan begon toen ze unilateraal is opgetreden ,dat een groot deel van het Irakese volk geen democratie willen. Dit is geen terrorisme , dit is verzet.
Ja en ik wil geen moslims op elke hoek van de straat, dit is geen rascisme maar verzet. Dikke onzin dat de irakezen geen democratie willen. Ze maken er momenteel toch maar graag gebruik van op allerlei vlakken. Mochten ze vroeger op straat komen van Saddam om te betogen? Nee, wat doen ze nu dagdagelijks? Omdat ze het eigenlijk niet willen zeker. Mogen ze gaan stemmen voor een eigen regering? Als ze dat niet willen moeten ze niet gaan zagen dat de VS er alles te zeggen gaat krijgen é, als ze toch geen stem willen hebben.
Ze kunnen nu voor alles en nog wat kiezen zelfs naar welke muziek ze willen luisteren. Willen ze dat niet? Och komaan e waarom doen ze het dan?
Oud 5 april 2004, 10:13   #36
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Citaat:
Na Falluja, nu Najaf,
De oplossing is simpel:
Vermits de overgrote meerderheid van de bevolking in Falluja de terroristen steunen,en dus een voorbeeldfunktie hebben,moet Falluja in één keer van de aarbol weggebombardeerd worden.
Dat zal meteen een duidelijk tegenvoorbeeld stellen.

Wedden dat het in Najaf plots een stuk rustiger zal worden?

En voor wie het nog niet wist:in een oorlog vallen doden.....daarom noemen we het oorlog!

ik denk dat je je weddenschap zou verliezen..
Oud 5 april 2004, 10:17   #37
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laat SADDAM op het nuke'em knopje drukken, dan is men hier tenminste tevreden zolang het de amerikanen maar niet zijn.
Oud 5 april 2004, 10:29   #38
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet als de oplossing konsekwent toegepast zou worden.
Elke stad,elk dorp,overal waar ze een beetje te openlijk "hoera" staan te roepen iedere keer er weer eens een Westerling vermoord wordt onmiddelijk bombarderen.
En blijven doorgaan,tot ze stoppen met moorden,of tot ze dood zijn.
Hoe dan ook:succes gegarandeerd.
Oud 5 april 2004, 10:34   #39
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Citaat:
Niet als de oplossing konsekwent toegepast zou worden.
Elke stad,elk dorp,overal waar ze een beetje te openlijk "hoera" staan te roepen iedere keer er weer eens een Westerling vermoord wordt onmiddelijk bombarderen.
En blijven doorgaan,tot ze stoppen met moorden,of tot ze dood zijn.
Hoe dan ook:succes gegarandeerd.
dan hoop ik dat 'openlijk hoera roepen' niet te strikt geinterpreteerd wordt, anders kunnen ze misschien beter in een keer een mushroomke boven geheel Iraq laten ontploffen.. Spaart veel moeite.. En iedereen direkt stil natuurlijk..
Oud 5 april 2004, 10:48   #40
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max

Ja en ik wil geen moslims op elke hoek van de straat, dit is geen rascisme maar verzet. Dikke onzin dat de irakezen geen democratie willen. Ze maken er momenteel toch maar graag gebruik van op allerlei vlakken. Mochten ze vroeger op straat komen van Saddam om te betogen? Nee, wat doen ze nu dagdagelijks? Omdat ze het eigenlijk niet willen zeker. Mogen ze gaan stemmen voor een eigen regering? Als ze dat niet willen moeten ze niet gaan zagen dat de VS er alles te zeggen gaat krijgen é, als ze toch geen stem willen hebben.
Ze kunnen nu voor alles en nog wat kiezen zelfs naar welke muziek ze willen luisteren. Willen ze dat niet? Och komaan e waarom doen ze het dan?
Pfft, zwak argument. Natuurlijk maken ze er gebruik van. Vaneigens. Het zijn extremisten , dat maakt ze nog niet per se dom. Ik spreek hier over iets ideologisch. Omdat in een moslimstaat, God het onvervangbaar staatshoofd is en dat is onverzoenbaar met democratie. Da's dictatuur, da's theocratie. Islam is een rechtstelsel , staatsmodel , bankmodel , enz.
Jullie verstaan het niet precies hé. Zolang er in die landen geen belangrijke liberale humanistische stroming komt die Islam kan verdrukken of matigen tot de privésfeer , kan democratie daar geen vat hebben.
Dat 'matigen' zou misschien lukken bij de Sunni's. Zeer onwaarschijnlijk , zeker niet het leven waard van Westerlingen. Maar die shiites, da's een ander paar mouwen.

Smijt in een land zoals Irak of Iran de sterke man (resp. Saddam , Sjah) en breng 'democratie' en je krijgt een ayatollah die sterk toezicht houdt op de democratie. Kijk maar de boycot in Iran van de theocraten tegen de democraten. Iran ,dat is het type democratie waar Irak naar toe gaat.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be