![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
"de pot verwijt de ketel...." Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() de standaard azert-argumentatie!
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 3 december 2008 om 16:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In VL hoor ik enkel iets positiefs over de natuur in Dardennen. Voor de rest hoor ik vooral afgeven op de Walen en is het voor leraars FR niet leuk meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
daarom dat ik je het begrip "selectieve abstractie" wou aanleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Die werken nu wsl beter samen , dan toen ze nog 'samen' waren.
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De samenwerking tussen mij en mijn collega's is echter gebasseerd op duidelijke afspraken en niet op chantage (grendels, wafelijzerpolitiek, bijzondere meerderheden, alarmbelprocedures) en we houden ons ook aan die afspraken (cfr het zich al dan niet houden aan de taalwetgeving) anders zou er van samenwerking geen sprake kunnen zijn. Het gedwongen Vlaams-Waals huwelijk is mislukt (Wallonië heeft Vlaanderen ontvoerd van bij haar Nederlandse ouders en haar tot vrouw genomen zonder haar mening te vragen), dus kunnen we maar beter vrienden worden en goed samen werken op grond van goede afspraken, ipv getrouwd te blijven in een ongelukkig huwelijk zonder liefde maar gestoeld op chantage...
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 3 december 2008 om 17:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Zulke verhaaltjes horen thuis in K&K
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben op jeugdbewegingskamp in de Ardennen ook eens naar een spoeddienst moeten gaan, en gelukkig was er een begeleider mee die zeer goed Frans kon om te vertalen, want op die spoeddienst sprak er niemand Nederlands. Zonder die "tolk" had ik misschien een verkeerde behandeling gekregen... Dat is geen kwestie van "eigen dokters eerst" maar van een correcte medische behandeling te krijgen. Iedereen verkiest toch een arts waarmee hij zo goed mogelijk kan communiceren, en als het geen echt noodgeval is kan het geen kwaad om iets verder te gaan naar zo'n arts, ipv naar de dichtsbijzijnde arts te gaan ook al kunnen arts en patiënt elkaar niet begrijpen (met alle schadelijke gevolgen wegens een verkeerde behandeling van dien)...
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Harde Belgiscisten zijn "objectief bondgenoot" van de echte harde ,separatisten,maar ook de behoeders van verkeerd begrepen "solidariteit".
Het is zo moeilijk aan het verstand te brengen dat hun weg de gegarandeerde ondergang van Belgie betekent. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 3 december 2008 om 19:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En juist streven wij als Vlaamsgezinden na, nl. dat Walen en Vlamingen elkaar op basis van vrijwilligheid vinden. Dus niet gedwongen door een karkas van een ongewilde Belgische staatsstructuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Moesten ze daarvoor zoveel ruzie maken om in te zien dat ze beter 1 waren gebleven want dat veel meer hen bindt dan hen scheidt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De situatie van nu is in niets te vergelijken met de vroegere unitaire universiteit Leuven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Een samenwerking als die tussen de KUL en UCL is helemaal geen bijzonderheid. Ook tussen andere universiteiten bestaan er samenwerkingsverbanden, zelfs over de grenzen heen. Denken we maar aan het universitair centrum Limburg waar Vlaams als Nederlandse instellingen aan participeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo hoort het.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() In WAL heeft men inderdaad geen probleem met Vlamingen die komen helpen.
Ik hou mijn hart vast voor de eerste brand in VL en FRanstaligen die moeten helpen. Ik hoor de kritiek nu al. ZE zullen alles verkeerd gedaan hebben. Hopelijk heb ik ongelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 4 december 2008 om 06:38. |
|
![]() |
![]() |