![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Wat voor zever is dat! Als nen kleine voor uw auto loopt op een autosnelweg, dan zijt ge daar toch niet voor verantwoordelijk zeker? De ouders/school/verantwoordelijke van die kleine is dan verantwoordelijk en geen enkel andere instantie of persoon. Dat is op het moment zo en ik wil dat dat zo blijft!
Thomas
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() mvg. Rogier ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() op hun fiets terwijl ze zonder licht rijden, of terwijl ze in groepjes van 10 de hele weg in beslag nemen.
Nee, langs beide kanten moet er iets veranderen, niet alleen bij de automobilisten. ( Die worden de laatste tijd trouwens al genoeg geviseerd) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Verkeersopvoeding begint van kleinsavaan.
Als je de kinderen pakweg 12 jaar lang gaat leren dat zij hun voeten mogen vagen aan het verkeersreglement dan moet je wel heel veel schroeven los hebben om dan te denken dat je die zelfde kinderen op 18 jarige leeftijd in een keer kan verplichten om wel het verkeersregelement na te leven. Dat duurt minstens 12 jaar voordat ze dat door hebben als ze het al ooit door krijgen. Dus als je aan effectieve verkeersveiligheid wilt doen moet je daar, net als met alle andere gewoontes, van kleins af mee beginnen. Jong geleerd is oud gedaan, werkt in beide richtingen. En kom mij nu niet af dat snelheidsbeperkingen ook maar iets met veiligheid hebben te maken, maar wel alles met GELD. Snelheidsduivels zullen zich nooit iets aan trekken van snelheidsbeperkingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je van Nederland echt niet veel afweet. Zowat ALLES is er anders, en in de meeste gevallen beter geregeld dan hier.
![]() |
![]() |
#27 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Op gebied van verkeersveilighied kan je stellen dat Nederland dichter bevolkt is dan België. Ze wonen echter op veel minder plaats. Een Nederlandse vriend van mij woont in een, vrij nieuw, huis dat inclusief voortuin en achtertuin minder dan 50m2 groot is. Ik woon in een (bescheiden) woning van 265m2 . Tel daarbij nog dat wij grote gebieden hebben in het waalse landsgedeelte die niet geschikt zijn voor bebouwing.
Verhoudingsgewijs betekend dit dat er in België veel minder vrije ruimte is dan in Nederland. Het logische gevolg hiervan is dat het risico op ongevallen groter word. Ongevallen gebeuren nu eenmaal meer in bewoonde gebieden. Wat we dus ook zullen doen, we zullen in België steeds meer ongevallen hebben dan in Nederland. Overigens geld dat ook voor de meeste andere Europese staten. En het ergste is dat we er niets meer aan kunnen doen en dus opgescheept zitten met tientallen jaren wanbeleid op gebied van ruimtelijk ordening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zoveel beter als hier zal het daar wel niet zijn: hoe verklaart ge dan de opkomst van LPF van niets naar de tweede grootste partij? Pim Fortuyn wilde niets met de Navo en de plannen van de VS te maken hebben en werd daar ook voor neergeschoten. Nu hebben de Haagse Regenten het weer voor het zeggen en zijn nog Amerikaanser-gezind dan de Amerikanen zelf!Bah! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Nederland? Zij hebben andere slechte dingen ( onderwijs, sociale zekerheid... ) Ik kan u zeggen dat agalev zich aub niet moet moeien met kinderen en verkeer
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens, onderwijs en sociale zekerheid dat in Nederland slechter zou zijn dan hier, klopt ook niet. Ik wou alleen maar aanhalen dat er in Nederland blijkbaar meer wordt nagedacht over eventuele politieke beslissingen, vooral over wat de gevolgen in de toekomst zullen zijn. En uiteraard zijn sommige dingen hier beter dan daar. Maar dat wil niet zeggen dat, wanneer het over het verkeer gaat dat daar veiliger is, dat je moet argumenteren met behulp van zaken die daar niets mee te maken hebben. Over die "voorzienigheid" t.o.v. Belgie, één voorbeeld: nu zie je hier regelmatig informatie over het "ritsen", iets nieuws voor Belgen. In Nederland zijn ze daar al meer dan 10 jaar geleden mee gestart. Ik kom minimum 2 keer per week in Nederland en ik kan je zeggen dat het verkeer en de mentaliteit van de chauffeurs, een verademing is t.o.v. Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
in feite zijn de Kempen hol. Vandaar namen als Olen en Mol(H.Matheysen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() Al die drugs is nergens goed voor. Een helder kopke, dat hebt ge nodig. Tenzij er bollen zijn natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik ben daar tegen. De ouwe methode van recht over een lijn kunnen lopen was beter dan al dat zog. hoogtechnologies gedoe van nu. Straf chauffeurs die risicogedrag vertonen maar laat al die anderen die geen vlieg kwaad doen gerust aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementslid
|
![]() Wel Thomas.
Ik heb vroeger elke dag weed gerookt, maar denk maar niet dat dit zo zwaar is als sigaretten laten .... Voor jointjes te laten heb ik echt geen moeite gehad, voor sigaretten daarentegen ... Laten we niet zeveren, bier is erger dan een joint. |
![]() |
![]() |