![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vrouwen worden minder bezoldigd dan mannen voor hetzelfde werk | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 28,00% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,00% |
Geen idee, geen mening. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 16,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit gebeurt ook in de praktijk, en daar is niets mis mee. Je kan ook werken met bonussen in functie van het rendement. Dit is voor zover ik weet niet discriminerend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Kan erg correct zijn. Maar hoeveel vrouwen zijn er op hogere niveaus ivg met mannen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik weet wel dat de vrouwen die opklimmen naar erg hoge posities harde tantes zijn. Intelligent, gedreven en gemotiveerd. Ze moeten net iets harder werken om te komen waar ze zijn, en daarom denk ik ook dat ze wat beter betaald worden dan hun mannelijke collegas als ze er eenmaal zijn. Ik ken een aantal vrouwelijke collegas van mij, en ik kan u verzekeren: die gaan er voor. Petje af, maar ik merk ook dat ik het veel gemakkellijker heb bij bvb solicitaties, terwijl zij met de cum laude diplomas zitten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is 'verdienen mannen en vrouwen evenveel voor hetzelfde werk'? Het antwoord is: 'neen, mannen verdienen minder.'
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() personen met dezelfde uren, evenveel verantwoordelijkheid, dezelfde taakomschrijving, evenveel anciënniteit, evenveel overuren binnen hetzelfde bedrijf MOETEN evenveel verdienen anders maakt het bedrijf zich strafbaar.
en in de praktijk is het ook gewoon zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die zich gediscrimineerd voelen, kunnen een andere werknemer zoeken.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op dezelfde manier: als persoon A beter werkt, of betere resultaten kan voorleggen dan persoon B, dan gaat persoon A meer verdienen. Anciënniteit of aantal gewerkte uren zijn irrelevant. Prestatie en resultaat, dat is belangrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Off topic, maar toch ook niet.
Graag een oproep aan alle (vooral jonge) politici: probeer eens iets te schrijven waar niet vanaf de eerste bladzijde de term "wervend project" in voorkomt. Bedankt!
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zegt nog niets over de geleverde prestaties. In de privésector zal wie goed presteert, rendeert, wel eerder kunnen rekenen op een betere verdienste. Wie daarover beslist, is ook diegene die betaalt. Geld uit eigen zak dus. Bij de overheid ligt het gevoeliger. Daar kan je worden geconfronteerd met canapébenoemingen zoals we hebben mogen vaststellen binnen de entourage van Koekelberg en de Algemene Inspectie. Zeg maar overbetaald om motieven die niets met werkprestaties te maken hebben. Het aantal vrouwelijke privé-ondernemers is nog steeds ondermaats, vergeleken met het aantal vrouwelijke topambtenaren. Vreemd toch. Zou het kunnen dat, gezien vrouwen blijkbaar eerder links stemmen, ook eerder kiezen voor een topfuctie binnen een apparaat met een gegarandeerde loopbaan zonder veel risico's ? Laatst gewijzigd door Rudy : 10 april 2009 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zo'n uitspraken tonen meteen aan dat je weinig ervaring hebt met het bedrijfsleven, waar benoemingen, althans in grote bedrijven, een kwestie zijn van "bedrijfspolitiek", een verhaal van poulains en beschermheren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ervaring doet hier niets ter zake. Wie belet mij om een poulain die goed in de markt ligt goed te betalen zolang ik zelf de kosten draag ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kan je nu iets tegen wervende projecten hebben als ze positief resulteren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, als je denkt dat je over het bedrijfsleven kunt spreken zonder te gaan kijken hoe het op het terrein gebeurt, dan zullen we vlug uitgepraat zijn. De "beschermheer" betaal de poulain helemaal niet uit eigen zak, maar uit de zak van aandeelhouders die nauwelijks weten wat de strategie van het bedrijf is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de privésector kan alles, zolang het maar opbrengt en er niets onwettigs gebeurt. De sponsors (aandeelhouders) liggen daar geen second wakker van, en dan mag je voor mijn part hier een repliek verkopen over de finaciêle en economische crisis van naaldje tot draadje. Ik heb er al zoveel gelezen. Zolang de Staat je exessen met overbetaalde secretaressen niet moet bekostigen lig ik daar geen second van wakker. Je zou op den duur gaan geloven dat vrouwen beter betaald worden dan mannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar het mij om gaat is dat jouw stelling van hierboven dat de overheid politiek benoemt en de privésector naar competentie, nonsens is. De benoemingen in de privésector zijn ook politiek en evenzeer gebaseerd op vooroordelen.
Wat man/vrouw betreft: in sommige sectoren is er ook discriminatie van mannen. Het is een complexe discussie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en? Waaruit blijkt dat die mensen incompetent zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
waarom denkt ge dat ouderen niet meer aangepakt worden en men liever jongeren heeft? anciënniteit is het antwoord. |
|
![]() |
![]() |