![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 14 februari 2009 om 00:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Bewijzen doet dat inderdaad niets. Logisch geredeneerd, je hebt gelijk met dat standpunt. Maar als een stelling duizenden testen kan doorstaan zonder ook maar 1 aanwijzing die de stelling tegenspreekt, dan spreken we van wetenschappelijke zekerheid. Die trouwens altijd ruimte voor twijfel overlaat. Maar met elk bewijs wordt de kans dat de stelling uiteindelijk gaat afgewezen worden kleiner, maar nooit onbestaande. Die kans is momenteel zo ongeloofelijk klein, dat we er op den duur geen rekening meer mee houden. En zover zijn we inmiddels.
Gebaseerd op die zekerheid heeft de medische wetenschap een enorme sprong voorwaarts gemaakt. Elke keer als jij naar de dokter of apotheker stapt, als je gynecoloog je zwangere vrouw onderzoekt, dan reken jij ook op de waarheid van de evolutie en gen-wetenschap. En erken je dat de erwt en de mens een gemeenschappelijke voorouder hadden.
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() De wetenschap kent geen bewijzen. Enkel de wiskunde kent bewijzen, aangezien wiskunde waar is per axioma.
De wetenschap werkt met waarschijnlijkheid en dergelijke. De evolutieleer is ontelbare keren waarschijnlijker dan Bijbelgod. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Interessante poll cijfers voor Amerika.
http://www.gallup.com/poll/114544/Da...Evolution.aspx Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.religioustolerance.org/ev_publi.htm is ouder |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar goed, dorpen zijn daarvoor iets te lokaal, maar we zeggen toch wel eens "al die chinezen lijken allemaal op elkaar", voor hun geldt hetzelfde als ze naar ons kijken natuurlijk... Laatst gewijzigd door Rizzz : 14 februari 2009 om 01:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() weinig inventieve schepper, waarvan nochthans geclaimd wordt dat ie almachtig is.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het is niet omdat hij almachtig is dat hij dezelfde blauwdruk niet zou mogen gebruiken. In het werk van de vakman herken je de vakman.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat van een vakman wel. Ik word dagelijks geconfronteerd met hoe "vakkundig" hij zijn creatie in elkaar gestoken heeft.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat aanemen heeft rare implicaties. Stel dat God de wereld en al haar bewoners heeft geschapen. Dan heeft hij "poef" de beesten uit het niks doen verschijnen, met inbegrip van hun genen. Daarna gaat hij aan de slag met klei of slijk, boetseert er een mens van en slaat er leven in. Niet alleen leven, maar ook genen. Er zorg voor dragend dat hij dezelfde genen in dat kleilichaam steekt, als hij ook in die beesten heeft gestoken. Waarschijnlijk met het idee "als ze de genen ontdekken binnen 6 of 7 duizend jaar, dan kan ik eens flink lachen."
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vind ik trouwens nog steeds een sublieme argumentatie.
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() Darwin rules. En bij deze een welgemeende f*ck you aan allen die bang zijn in het donker van de Goddeloze kosmos. Ooit is jullie Godslampje opgebrand.
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() dat uitgerekend jij daarop gaat wijzen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Of de fragmenten van retrovirussen die 't em in ons DNA gestoken heeft, om ons te tonen dat ook wij god kunnen spelen.
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel : Darwin kan dan ons dan wel dan wel het onderliggende mechanisme hebben gewezen waarop die voorgangers misschien niet gekomen waren .... maar t' blijft wel nog wel grotendeels ( zeker vlak na de openbaring ervan ) een mysterie Citaat:
Misschien heb je daar m'n post misschien niet goed begrepen maar ik stelde net dat Darwins tijdgenoten en zijn voorgangers ook vlijtig met het idee speelde dat de mens slechts een zoveelste stapje ( whatever ) was in een volledig aan elkaar gelinkt verandererlijk biologisch geheel Rationeel gezien zou zo'n alternatief ( hypothese ) dus even sluitend ( verklarend en toetsbaar) en bevredigend zijn.... enkel het deeltje van het onderliggende mechanisme zou ontbreken |
||
![]() |
![]() |