![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Minister-President
|
Ik vind dat Gaia er inderdaad een veel te emotionele communicatie op nahoudt.
Bovendien focussen ze zich op details. Men gaat protesteren als er ergens 5 geitjes moeten afgeslacht worden (die beesten moeten toch dood zekerst!), of als ergens iemand een viske opdrinkt in Geeraerdsbergen. Maar over bijvoorbeeld het massale inhumane transport van dieren, bijvoorbeeld varkens die 's winters uren in de vrieskou tegen 100 km/u op een open vrachtwagen zitten? Uitgeleefde batterijkippen die met gebroken poten en vleugels van het vangen met 20 in een mand ter grootte van een duivenmand worden vervoerd, over mestkippen die zo snel groeien en vet worden dat ze heel hun leven moeten zitten, over kalveren die kunstmatig ziek gemaakt worden om zo 'wit ' vlees te produceren, ... daar zwijgen ze over, terwijl zulke massale praktijken 99.99% van het dierenleed uitmaakt. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Europees Commissaris
|
Dit vind ik een zeer interessante tekst:Dieren kunnen slechts rechten krijgen als mensen zichzelf plichten opleggen.
Zaken als "Vlees is moord" (paneel bij een Gaia-betoging tegen schapentransporten in Nieuwpoort) en "Butchers are serial killers" (opschrift op rugzak van Gaia medewerker tijdens opname van een debat in Amsterdam voor de Nederlandse televisie op 6 mei 2002 - dag van de moord van Pim Fortuyn door een dierenrechtenactivist) maken wat mij betreft echter dat GAIA niet meer is dan een organisatie die 'dierenrechten' gebruikt om zichzelf te verrijken.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Voor een natuurlijk evenwicht is ook de mens nodig. Als wij de rozen niet snoeien, worden ze wild en lelijk. Als we de grond niet omwoelen en onkruid wieden, hebben we geen eten. Als we nooit vlees gegeten hadden waren we nu nog primaten. Onzin dus, zoals alle groene wartaal. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Banneling
|
Ik ben voor het beschermen van dieren tegen mishandeling.
Maar de methodes die Gaia gebruikt zijn ronduit schandalig. Iedereen weet wat daar met die zeehondjes gebeurt schandalig is, maar de andere acties van Gaia kunnen bij mij maar op weinig sympathie rekenen. Zo zijn ze erin geslaagd veehouders af te schilderen als monsters. Ze zijn zelfs zover gegaan dat ze de publieke opinie zodanig hebben opgejut dat de volledige sector over dezelfde kam wordt gesmeten. Ik ken persoonlijk veehouders die op de meest correcte manier omgaan met hun dieren maar hun kinderen worden dankzij organisaties als Gaia op school gepest en regelmatig door leerkrachten ‘zogezegd’ de les gespeld. Wat met zich meebrengt dat die kinderen nog meer worden gepest. Je hebt dierenbescherming verenigingen en je hebt extremisten zoals Gaia. |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ga je dan ook over Artsen Zonde Grenzen zagen dat ze bijvoorbeeld in land X helpen, en in land Y niet? Zulke organisaties, die leven van giften, moeten natuurlijk prioriteiten stellen. NATUURLIJK kan Gaia zich niet inzetten voor al het dierenleed op deze wereld. Dat lijkt me nogal logisch! En dan nog zo'n argument dat steeds terugkomt: Gaia speelt te veel op emoties. Ja, en?? Hoe kan je nu in godsnaam dierenleed loskoppelen van emoties? Bij het zien van dierenleed komen (bij normale mensen) nu eenmaal emoties los. Wat is daar mis mee? En daarbij is het misschien de enige manier om de ogen van "het publiek" te openen. |
|
|
|
|
|
|
#26 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
We leven nu eenmaal in een beeldenmaatschappij, en zonder beelden ben je dus niks. En over monsters gesproken, die veeboeren die op die beelden te zien waren, waren idd monsters. Diezelfde monsters hebben VDB zelfs geschopt en geslagen, en zijn daarna vrijgesproken. Moet kunnen blijkbaar. Want Gaia is de schuldige... |
|
|
|
|
|
|
#28 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Want trouwens die personen zijn zwaar gesanctioneerd door de boerenbond! |
||
|
|
|
|
|
#29 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Niet te emotioneel reageren hé? Ik wil gewoon zeggen dat ik vind dat ze hun prioriteiten verkeerd stellen. Ik begrijp wel dat ze zoveel mogelijk zichtbare acties willen, maar dat neemt niet weg dat ik over 99% van het georganiseerde dierenleed in België niks hoor (de voorbeelden die ik hierboven aanhaal zijn dingen die in België gebeuren hoor). Ik vind ze trouwens ook wat te extreem. |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Is het ooit al tot u doorgedrongen dat als ge een paard wilt redden van de paardemarkt, ge het gewoonweg kunt kopen?
Te duur? Waarom zou de veehouder dat verlies wel moeten dragen en gij niet? Roepen langs de zijlijn is de gemakkelijke oplossing, en veel meer heb ik Gaia nog niet weten doen. Onder het mom van de vrije meningsuiting is dat allemaal in orde, maar als ze rechtsreeks mensen beginnen te storen in het uitoefenen van hun beroep, gaan ze te ver en moet de overheid ingrijpen. Gaia is het Vlaams Blok van de dierenvriendenjunta: Veel holle slogans met sensationele berichtgeving, maar geen enkele inhoud. Tot daar mijn genuanceerde mening.
|
|
|
#31 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik ben hier weer veel te emotioneel voor!
Fuck |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#33 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik heb respect voor iedereen die opkomt voor zijn idealen, zeker als hier geen rechtstreeks financieel of ander gewin aan vasthangt.
Veel van de zaken die Gaia aanklaagt zijn inderdaad ontoelaatbaar. Jammer dat ze niet doorzien dat 90% van het dierenleed wordt veroorzaakt door 1 ding: winsthonger van de mens! Eerst de mensen, (dan de dieren), niet de winst! |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik kan gewoon niet tegen onrecht: da's mijn probleem. En als ik dan nog eens zie dat mensen die tegen dit onrecht ingaan, worden bekritiseerd, krijg ik het helemaal...
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Dies, gelieve het onderscheid op te merken tussen winsthonger en overlevingshonger...
Lees ook wat ik op het einde schrijf: de mens eerst, nadien het dier, de winst mag nooit primeren! |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het is een waardeloos tijdsverdrijf, in een maatschappij waar alles om winst draait zou dat juist minder gebeuren.
|
|
|
|
|
#39 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
P.S. Gentenaar, we zullen dit soort discussie maar voorbehouden voor in 'links' hé.
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Parlementsvoorzitter
|
OK, Dies, denk je dat er daar meer kans bestaat dat we het ooit eens worden?
|
|
|
|