Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2009, 21:12   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Sosialal-elitaire verloedering: andere mensen op hun taalfouten wijzen. Om zichzelf de betere te vinden. De kultureel hoogstaande. Memmen in plaats van te werken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 21:54   #22
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Afschuwelijk taaltje, dat Brussels, vond ik altijd al...
Maar nog altijd stukken beter dan het antwerps.
Oud 21 mei 2009, 21:55   #23
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ongetwijfeld zijn er belangrijker problemen dan hetgeen hier aangekaart wordt, maar de taalverloedering neemt hand over hand toe op dit forum. De oogst van nauwelijks een halfuurtje politicsen is schrikbarend:

Ook verkozenen des Volks ontsnappen er niet aan. Peter Reekmans, die voor LDD hier een forumsessie kwam doen, heeft geen enkele hoofdletter gebruikt, geen enkele zin door een punt laten eindigen, schreef dt-fouten bij de vleet etc.

Kortom, er is een probleem, maar wat doen we er aan?

En je vergeet schoofzak te quoten. Da's pas verschrikkelijk.
Oud 21 mei 2009, 21:57   #24
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sosialal-elitaire verloedering: andere mensen op hun taalfouten wijzen. Om zichzelf de betere te vinden. De kultureel hoogstaande. Memmen in plaats van te werken.
Weet je, ik erger me dus rot eh aan jouw schrijfswijze! Schrijf toch gewoon. Waarom stel jij je zo aan?
Oud 21 mei 2009, 22:21   #25
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Maar nog altijd stukken beter dan het antwerps.
Brussels is een bastaard-taaltje, een walgelijke mengelmoes van Vlaams en Frans, met een boeren-accent dat pijn doet aan de oren Echt iets voor een Fabiola-lover .
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 23:41   #26
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een zo groot mogelijk gebied waar het Frans de enigste taal is.
Het woord enigste mag op die manier worden gebruikt.

Als je de mierenneuker wil uithangen, leer dan eerst je les.

Laatst gewijzigd door Goldband : 21 mei 2009 om 23:42.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 07:33   #27
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Vlaams-nationalisten, waar is de fierheid van uw de taal?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
En dat is dus de andere kant van het spectrum.
Wie vindt dat er in onze cultuur zaken zijn die verkiesbaar zijn boven de regels en normen van andere culturen zijn dom, conservatief en kortzichtig want alles Moet veranderen.

Ik persoonlijk vindt bvb niet dat elke beïnvloeding positief is en elke verandering een meerwaarde. [werkwoord?]
Ik verkies het streven naar gelijkheid van man en vrouw boven de door de islam inherent opgelegde onderdrukking.
Ik verkies te kunnen zeggen; "nee kindje, je mag niet zomaar nutteloos dieren kwellen" boven te moeten zeggen;" Nee kindje, je mag niet zomaar nutteloos dieren kwellen tenzij je de Islam aanhangt. Dan is het ok..."
Ik vindt dat een vrouw met stenen doodsmijten niet kan en al zeker niet omdat één of andere jaloerse idioot de vrouw in kwestie liever ziet stenigen dan in bed duiken met een andere man.
Ik vindt dat iemand die zijn zus of dochter mishandeld, verminkt of zelfs vermoord omdat haar vriendje hem niet aanstaat gewoonweg niet zwaar genoeg kan gestraft worden.
Ik vindt dat mensen die proclameren dat je zonder probleem een meisje van 7 a 9 jaar kan huwen en dat huwelijk dan ook mag cosumeren net zoals Dutroux voor eeuwig en nog eens honderd jaar uit de maatschappij geschopt dienen te worden... om te beginnen.
Ik vindt dat mensen die een idioot aanhangen die gewapenderhand zijn eigen volk onder een gruwelijke tiranie bracht en de plaatselijke godsdienst gebruikte om zijn macht te bestendigen, die zichzelf daarbij als hoger dan zijn eigen God aanstelde (wat hij zegt klopt en niets anders, en al de anderen die God hoorden hadden het uiteraard mis en moesten dan ook consequent gekeeld worden) de meest misleidde sukkelaars die er rond lopen.
Hoe heette die terrorist ook alweer? Ah ja, Mohammed...

Dus nee, dat er altijd al beïnvloeding is geweest vindt ik persoonlijk geen reden om alles zomaar te slikken en aanvaarden en terug te keren naar de duistere Middeleeuwen en zelfs verder...
Gelukkig hebben we nog verlichte geesten als jij die daar anders over denken.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 07:35   #28
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En je vergeet schoofzak te quoten. Da's pas verschrikkelijk.
Neen.
De Schoofzak is bewust niet opgenomen in de voorbeelden. Bij de schoofzak is het een gimmick. Wie zo krejatief weet om te gaan met taal beheerst ze waarschijnlijk beter dan de anderen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 08:03   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je, ik erger me dus rot eh aan jouw schrijfswijze! Schrijf toch gewoon. Waarom stel jij je zo aan?
Heb ik misschien niet het recht om mijn psichopatie ten volle te beleven, namelijk het observeren van sommige mensen die zich liever zitten te ergeren dan hun hoofd af te wenden ?

Neen, sorrie, de waarheid is dat ik probeer de taalknobbel van ons hooggewaardeerd Worstenhuis van Laeken te doorgronden.
Daarvoor moet ik me dus eerst op vlak van IQ laten afdalen naar zwakzinnigheid, zelfs naar de diepste trappen ervan, dus niet zozeer de debielen, dan wel de imbesielen en zelfs de idioten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 22 mei 2009 om 08:06.
Oud 22 mei 2009, 12:36   #30
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heb ik misschien niet het recht om mijn psichopatie ten volle te beleven, namelijk het observeren van sommige mensen die zich liever zitten te ergeren dan hun hoofd af te wenden ?

Neen, sorrie, de waarheid is dat ik probeer de taalknobbel van ons hooggewaardeerd Worstenhuis van Laeken te doorgronden.
Daarvoor moet ik me dus eerst op vlak van IQ laten afdalen naar zwakzinnigheid, zelfs naar de diepste trappen ervan, dus niet zozeer de debielen, dan wel de imbesielen en zelfs de idioten.
Goed dat je uw leven lang aan het kortste eind zult trekken ivm Het Koningshuis.

Dan kan ik uw zware, plebejische, primitieve belediging aan het adres van Het Vorstenhuis even tolereren.
Oud 22 mei 2009, 12:38   #31
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Neen.
De Schoofzak is bewust niet opgenomen in de voorbeelden. 1Bij de schoofzak is het een gimmick. 2Wie zo krejatief weet om te gaan met taal beheerst ze waarschijnlijk beter dan de anderen.
1. Ik weet wel dat het een gimmick is hoor, maar ik vind het gewoon zo vulgair, die manier van schrijven.

2. Ik vind het niet echt creatief, eerder infantiel.
Oud 22 mei 2009, 13:17   #32
Parallelle Amplitude
Burger

Parallelle Amplitude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld zijn er belangrijker problemen dan hetgeen hier aangekaart wordt, maar de taalverloedering neemt hand over hand toe op dit forum. De oogst van nauwelijks een halfuurtje politicsen is schrikbarend:

Ook verkozenen des Volks ontsnappen er niet aan. Peter Reekmans, die voor LDD hier een forumsessie kwam doen, heeft geen enkele hoofdletter gebruikt, geen enkele zin door een punt laten eindigen, schreef dt-fouten bij de vleet etc.

Kortom, er is een probleem, maar wat doen we er aan?
Ach, bullshit allemaal: taalparticularisme en paardekoperitis... Geef de mensen een echte spelling, geen regeltjes van 6 Hollanders en 1 Vlaminkske bij de Taalunie hé...
Parallelle Amplitude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 13:19   #33
Parallelle Amplitude
Burger

Parallelle Amplitude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Ik weet wel dat het een gimmick is hoor, maar ik vind het gewoon zo vulgair, die manier van schrijven.

Het komt mij over alsof de schoofzak een rat is die slist, niet pejoratief bedoeld.
Parallelle Amplitude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 14:10   #34
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed dat je uw leven lang aan het kortste eind zult trekken ivm Het Koningshuis.

Dan kan ik uw zware, plebejische, primitieve belediging aan het adres van Het Vorstenhuis even tolereren.
Het Koningshuis zal vanzelf uitsterven : inteelt , en de daarop volgende psychische en lichamelijke debilitiet zullen hen de das omdoen. Of het zou moeten dat één of andere hofmeester wat vers zaad in een " edele " kut komt spuiten, dat zou de eerste keer niet zijn, en de gedegenereerde genenpoel van die scharminkels weer wat fris leven inblazen...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 14:12   #35
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het met die taalverloedering op dit forum best wel meevallen.
Neem eens een kijkje op msn en kijk hoe 12- tot 18-jarigen de meest vreselijke dingen uit hun toetsenbord halen.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 14:55   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mocht dit waar zijn, dan zou je zo niet op mijn huid zitten.

Net zoals ik nooit zal erkennen dat ik vind dat er een hoek af is van iemand die als nick een religieuze lofzang aan de moeder van Djiezes Kraaist kiest, en dan nog met een mengeling van hoofdletters.

Oud 22 mei 2009, 14:57   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Parallelle Amplitude Bekijk bericht
Het komt mij over alsof de schoofzak een rat is die slist, niet pejoratief bedoeld.
Mooi. Zoiets kan ik waarderen.

Oud 22 mei 2009, 15:00   #38
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Vlaamse Patriot's schermafbeelding

Standaard

Sliske De Rat?

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 16:02   #39
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Spaaiteg genoug ès er bekans néémand nemi dé da schuun dialect begraipt mo tès ni douveu da wons gon loute goun.
Ik mocht dat zelfs niet spreken thuis vroeger, terwijl ik het heel de tijd hoorde spreken tussen mijn ouders. Bizar hoor.

Ik ben zeker niet zonder taalfouten. Ik voel de sleet op mijn Nederlands na twintig jaar buitenland. Mijn kinderen hebben wel enkele uren per week Nederlandse taalles. Dan zitten ze bij een Nederlandse lerares. Soms heb ik de indruk echter dat ze naar de Engelse les gaan, over taalverloedering gesproken bij onze Noorderburen.

Anekdootje (bestaat dat woord wel): overlaatst had de (gediplomeerde) lerares het over 'gaffeltape' en sprak ze met een Nederlandse ouder over hoe dat waarschijnlijk afkomstig was van het zeilen. Ik dacht...die mensen die kijken zo op naar dat Engels, maar dat ze dan de Engelse woorden tenminste fantsoenlijk overnemen. 'Gaffertape' is een begrip uit de filmindustrie afkomstig. De gaffer is een assistent van de 'director of photography', op zijn Engels gezegd.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 mei 2009 om 16:03.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 16:39   #40
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Taal is zoiezo loederlijk. Heeft weinig te maken met realiteit en feit.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be