Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 9 juni 2009, 13:58   #21
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waar heb jij dat gelezen, als ik vragen mag?
In het Radio1-nieuws van 13u zei hij dat.

Goed gezien van hem, trouwens.
Oud 9 juni 2009, 13:59   #22
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Stel je voor, mee willen regeren! De verraders!
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 9 juni 2009, 14:00   #23
Arnforpresident
Burger

Arnforpresident's schermafbeelding

Standaard

zie die zaken eens in hun context. Maar daar is het VB natuurlijk goed in, zaken volledig uit hun context rukken.
Arnforpresident is offline  
Oud 9 juni 2009, 14:01   #24
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Leg eens rustig uit wat daar fout mee is, jongen.

Want voorlopig ben ik geneigd om de NVA omwille van die houding twee stemmen te geven in plaats van één (als ik die zou hebben).
Yep. Tegenwoordig mag je geen regeringsdeelname vooropstellen als je de verkiezingen hebt gewonnen.
Als het om het VB ging, roept men moord en brand, maar kijk nu eens welke pot de ketel verwijt.
Oud 9 juni 2009, 14:04   #25
BlueThunder
Banneling

Standaard

en doet de VLD ook mee, de neo-liberalen waar Dewever zoveel kritiek op had.... ' zijn afkeer van het neo-liberalisme, schuld geven van hoog aantal zelfmoorden, jeugd, pillengebruik... ) heeft zijn roeping gemist : acteur
BlueThunder is offline  
Oud 9 juni 2009, 14:16   #26
ilfalco
Minister-President

Standaard

Dewever moet gewoon breekpunten naar voorschuiven...zoals stopzetten subsidies aan franstalig onderwijs in VL

het vlaamse schooltje krijgt ook niets in komen van de walen.

maar ja eens hij een deftige vlaamse eis stelt wordt hij net zo goed als het Vb in een defacto cordon gestoken ... Dus moet hij nu itt gisteren wel gas terugnemen .

Zo gaat dat in belgie collaboreren of achter een cordon. maar perfide is dat dewever dat belgische cordon daar nog eens de schul daarvan bij het VB legt terwijl hij er gisteren zelf in zat.

Dat vind ik hypocriet.

N-VA won de verkiezingen ( veel meer dan de tsjeven trouwens)
en heeft dus de plicht om breekpunten te hebben.
ilfalco is offline  
Oud 9 juni 2009, 14:19   #27
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Het verband tussen de verkiezingen winnen en de "plicht" om breekpunten te hebben, is me totaal onduidelijk.

Ik zou je willen vragen om het verder uit te leggen, maar ik vrees dat je dat opnieuw gaat doen aan de hand van dingen die ik langs geen kanten begrijp.
Oud 9 juni 2009, 14:31   #28
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik zou zeggen: geef de man een kans.
toont alleen maar aan hoe groot de vernedering voor het blok was.

tuurlijk sluit je compromissen. de vraag is alleen hoe diep je gaat.
zwakte van nva is dat iedereen weet waar hun punt ligt.
de klassieke partijen kennen niet zoiets als een ideologie
1207 is offline  
Oud 9 juni 2009, 14:41   #29
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

De Blokkertjes zijn het niet gewoon dat een partij die wint ook nog eens zijn verantwoordelijk wil nemen door mee te besturen.
Logisch dat BDW zegt dat hij zich wat zal inhouden, anders wordt hij sowieso gekickt en zitten we terug met een tripartite.
Het is uiteindelijk het resultaat dat telt en dat moet je altijd voor ogen houden.
Kay_ is offline  
Oud 9 juni 2009, 14:46   #30
k9

Standaard

Citaat:
quote dewever=

De N-VA staat naar eigen zeggen ook te popelen om mee te regeren. "Daar hebben we ongelooflijk veel zin in", gaf De Wever toe.

en verder

pfffff hoe kan je zo machtsgeil zijn....

mocht het Vb zo gehandeld hebben dan was er ook nooit cordon geweest hoor. #-o mocht dillen meteen op het paleis zijn gaan zeggen dat ze staan te popelen....

hopelijk blijft er nog wat wijn over.

Mai zonder te weten welk programma er komt al kappen op cd NVA, de nederlaag nog niet verteerd zie ik.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 juni 2009, 14:48   #31
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
waar de "held" Dewever in staat toe is ( messen in de rug, verraad.... )

http://www.youtube.com/watch?v=VsNhurt1QUE
Waar haal je dat?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 9 juni 2009, 14:51   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dewever moet gewoon breekpunten naar voorschuiven...zoals stopzetten subsidies aan franstalig onderwijs in VL

...

Hier zijn de snuggerste blokkertjes weer.

Ten eerste: een partij die 13 prosent van de stemmen haalt, moet niet te hoog van de toren blazen. Zij moet niet denken dat ze meer te zeggen zal hebben dan de partij die 20 of meer persent behaalt.

Ten tweede: een partij die het maksimum van haar kiesprogramma wil verwezenlijkt zien, die probeert in de regering te stappen. Als ge de andere blijft de huid volschelden, dan zal dat iets moeilijker gaan. Als ge u profileert als professioneel boelmaker, zoals Dedekker, dan zien ze u graag komen.

Maar ten derde, het allerbelangrijkste:

een blokker moet niet zeggen wat de nva-baas moet doen;
een blokker moet wel zeggen wat zijn eigen partijbonzen maar moeten doen;

Die blokkers hebben net een opdoffer van formaat gekregen, en dan gaan ze hier ons (nva'ers) eens zeggen wat wij moeten doen. Goe weer aan de zuid.

Als hardnekkig nva-stemmer vraag ik aan het Weverke dat ie anderen voor zijn kar spant. Als voorbeeld kunnen we de geldverbrander-Broekske nemen. Normaliter amper een knip voor de neus waard. Maar hij diende toch maar een belangenkonflikt in.
Als hardnekkig nva-stemmer vraag ik aan het Weverke: stap in de regering, trek de anderen mee in het bad door ze te doen zeggen dat de Vlaamse regering absoluut vraagt aan de federale om de tering naar de nering te zetten, om eindelijk eens te luisteren naar De Klucht (die zelf zei dat de federale regering lam is ...) en op die manier zal er nuttige staatshervorming vanzelf uitrollen.
Nog geen Vlaamse onafhankelijkheid, want we haalden geen meerderheid, hoe spijtig ook.

Dat eeuwige geroep van de blokkers hoe anderen het zouden moeten doen, doet me denken aan klein links, die ook de hele tijd zitten orakelen hoe we het hier kommunistisch-oh-toch-zo-mooi zouden moeten organizeren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 juni 2009, 14:55   #33
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
Logisch dat BDW zegt dat hij zich wat zal inhouden, anders wordt hij sowieso gekickt en zitten we terug met een tripartite.
Het is uiteindelijk het resultaat dat telt en dat moet je altijd voor ogen houden.
De Wever zou ook oerdom zijn indien hij nu al zijn kaarten al op tafel gooide.
Zwartengeel is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:14   #34
ilfalco
Minister-President

Standaard

we wachten af maar na 5 jaar niks bereikt te hebben moet hij wel stoppen te kappen op het VB want toen hij gisteren zelf stoere taal sprak zat hij zelf meteen in een cordon.

het is perfide van dewever om het Vb omdat het rechtlijnig is een cordon te verwijten want mocht dewever ook maar iet of wat voet bij stuk houden dan wordt hij evengioed uitgesloten.

het is blijkbaar meespelen mag maar dan volgens de regeltjes van de traditionelen....

het zou me niets verbazen dat de het Cdenv-SPA-VLD-n-VA wordt....

En zijn gezever dat het Vb niks verwezelijkt heeft is ook afgezaagd.het Vb en niemand anders heeft de vlaamse onafhnkelijkheid een wijdverspreide steun bezorgd.

in de jaren 90 sprak enkel het Vb er over en nu is het bijna realiteit.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 9 juni 2009 om 15:27.
ilfalco is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:16   #35
k9

Standaard

Citaat:
we wachten af maar na 5 jaar niks bereikt te hebben moet hij wel stoppen te kappen op het VB want toen hij gisteren zelf stoere taal sprak zat hij zelf meteen in een cordon.

het is perfide van dewever om het Vb omdat het rechtlijnig is een cordon te verwijten want mocht dewever ook maar iet of wat voet bij stuk houden dan wordt hij evengioed uitgesloten.
Leugens en dat weet je, VA verwijt het VB niet dat ze rechtlijnig zijn maar dat ze hun rechtlijnigheid door spekken met racistisch uitspraken.

k9 is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:17   #36
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Leugens en dat weet je, VA verwijt het VB niet dat ze rechtlijnig zijn maar dat ze hun rechtlijnigheid door spekken met racistisch uitspraken.
En het is net dat dat de kiezer beu is, vandaar: hij heeft een alternatief gekregen en wég waren de VB stemmen.
Kay_ is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:24   #37
Grinderman
Vreemdeling

Grinderman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het cordon is er vooral door het vreemdelingenstandpunt van het VB volgens mij en als je sommige blokkers hoorde tijdens de voorbije campagne willen ze dat cordon vooral niet verliezen.
Er zal geen cordon komen rond de NVA, dat geloof ik niet. Voornamelijk omdat de NVA geen politiek voert van uitsluiting. Misschien een beetje "franstaligen op de zenuwen werken" maar dat is op zich niet erger dan wat de VU in het verleden gedaan heeft en die hebben ook geen cordon rond zich gekregen.

Ik hoop dat de NVA in de regering wordt opgenomen, ik hoop niet (zoals Degucht & Vandelanotte gisteren zeiden) dat ze een politiek gaan voeren die net over het randje is zodat ze populairder worden met de bevolking maar zodat er geen regering gaan met hun kan gevormd worden en zo uitkijken naar de volgende verkiezingen om dan echt "incontournable" te zijn.

De CD&V en vooral de VLD & SP.A zouden natuurlijk hier een vuil spel kunnen spelen en de schuld op NVA afschuiven maar het zal niet makkelijk zijn om te bepalen wie er dan precies gelijk heeft denk ik. Waarschijnlijk iedereen of niemand.
Grinderman is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:30   #38
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
O jawel,

Het is dan ook het enige bestaansrecht van het VB.
Ik weet niet hoe lang je al op dit forum vertoeft (al dan niet lezend zonder een account te maken), maar als je Ilfalco al een beetje kent dan zou ik hem de meest slechte reclame voor het VB noemen. In de voorbije jaren heeft hij een reputatie van foeteren op N-VA en LDD opgebouwd. Nooit geen maatschappelijk of communautair thema aangesneden maar enkel en alleen foeteren op andere partijen.

De grootste fout die je kan maken is om die persoon gelijk te stellen met "de VB'er". Ik ben lid geweest van N-VA en VB en nog steeds vind ik geen reden om naar 1 van de twee te gaan schelden. Beiden hebben in mijn ogen in het verleden fouten gemaakt, maar ik maak er niet mijn dagtaak van om overal draadjes te openen om te gaan schelden.

Ik wens de N-VA veel geluk met hun toch wel immense overwinning en het VB wat winst eens LDD implodeert (want ik denk toch dat dat staat te gebeuren... te hoog LPF-gehalte).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:44   #39
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Het zou erg zijn moesten ze niet willen meeregeren.
Dat is pas kiezersbedrog.
Oud 9 juni 2009, 16:27   #40
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ik maak me sterk dat de NVA helemaal niet staat te trappelen om mee te regeren - vanzelfsprekend kunnen ze de verwachtingen van de kiezer niet inlossen en bij de volgend verkiezingen wel eens een heleboel stemmen 'terug' verliezen - een sterke oppositie verzekert hen van nóg meer stemmenwinst volgende keer.
Laten ze eerst maar eens laten zien wat ze waard zijn.
SDX is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be