![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het Radio1-nieuws van 13u zei hij dat.
Goed gezien van hem, trouwens.
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stel je voor, mee willen regeren! De verraders!
|
![]() |
![]() |
#23 |
Burger
|
![]() zie die zaken eens in hun context. Maar daar is het VB natuurlijk goed in, zaken volledig uit hun context rukken.
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als het om het VB ging, roept men moord en brand, maar kijk nu eens welke pot de ketel verwijt.
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() en doet de VLD ook mee, de neo-liberalen waar Dewever zoveel kritiek op had.... ' zijn afkeer van het neo-liberalisme, schuld geven van hoog aantal zelfmoorden, jeugd, pillengebruik... ) heeft zijn roeping gemist : acteur
|
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Dewever moet gewoon breekpunten naar voorschuiven...zoals stopzetten subsidies aan franstalig onderwijs in VL
het vlaamse schooltje krijgt ook niets in komen van de walen. maar ja eens hij een deftige vlaamse eis stelt wordt hij net zo goed als het Vb in een defacto cordon gestoken ... Dus moet hij nu itt gisteren wel gas terugnemen . Zo gaat dat in belgie collaboreren of achter een cordon. maar perfide is dat dewever dat belgische cordon daar nog eens de schul daarvan bij het VB legt terwijl hij er gisteren zelf in zat. Dat vind ik hypocriet. N-VA won de verkiezingen ( veel meer dan de tsjeven trouwens) en heeft dus de plicht om breekpunten te hebben. |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou je willen vragen om het verder uit te leggen, maar ik vrees dat je dat opnieuw gaat doen aan de hand van dingen die ik langs geen kanten begrijp.
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() toont alleen maar aan hoe groot de vernedering voor het blok was.
tuurlijk sluit je compromissen. de vraag is alleen hoe diep je gaat. zwakte van nva is dat iedereen weet waar hun punt ligt. de klassieke partijen kennen niet zoiets als een ideologie |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() De Blokkertjes zijn het niet gewoon dat een partij die wint ook nog eens zijn verantwoordelijk wil nemen door mee te besturen.
Logisch dat BDW zegt dat hij zich wat zal inhouden, anders wordt hij sowieso gekickt en zitten we terug met een tripartite. Het is uiteindelijk het resultaat dat telt en dat moet je altijd voor ogen houden. |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Mai zonder te weten welk programma er komt al kappen op cd NVA, de nederlaag nog niet verteerd zie ik.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier zijn de snuggerste blokkertjes weer. Ten eerste: een partij die 13 prosent van de stemmen haalt, moet niet te hoog van de toren blazen. Zij moet niet denken dat ze meer te zeggen zal hebben dan de partij die 20 of meer persent behaalt. Ten tweede: een partij die het maksimum van haar kiesprogramma wil verwezenlijkt zien, die probeert in de regering te stappen. Als ge de andere blijft de huid volschelden, dan zal dat iets moeilijker gaan. Als ge u profileert als professioneel boelmaker, zoals Dedekker, dan zien ze u graag komen. Maar ten derde, het allerbelangrijkste: een blokker moet niet zeggen wat de nva-baas moet doen; een blokker moet wel zeggen wat zijn eigen partijbonzen maar moeten doen; Die blokkers hebben net een opdoffer van formaat gekregen, en dan gaan ze hier ons (nva'ers) eens zeggen wat wij moeten doen. Goe weer aan de zuid. Als hardnekkig nva-stemmer vraag ik aan het Weverke dat ie anderen voor zijn kar spant. Als voorbeeld kunnen we de geldverbrander-Broekske nemen. Normaliter amper een knip voor de neus waard. Maar hij diende toch maar een belangenkonflikt in. Als hardnekkig nva-stemmer vraag ik aan het Weverke: stap in de regering, trek de anderen mee in het bad door ze te doen zeggen dat de Vlaamse regering absoluut vraagt aan de federale om de tering naar de nering te zetten, om eindelijk eens te luisteren naar De Klucht (die zelf zei dat de federale regering lam is ...) en op die manier zal er nuttige staatshervorming vanzelf uitrollen. Nog geen Vlaamse onafhankelijkheid, want we haalden geen meerderheid, hoe spijtig ook. Dat eeuwige geroep van de blokkers hoe anderen het zouden moeten doen, doet me denken aan klein links, die ook de hele tijd zitten orakelen hoe we het hier kommunistisch-oh-toch-zo-mooi zouden moeten organizeren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Wever zou ook oerdom zijn indien hij nu al zijn kaarten al op tafel gooide.
|
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() we wachten af maar na 5 jaar niks bereikt te hebben moet hij wel stoppen te kappen op het VB want toen hij gisteren zelf stoere taal sprak zat hij zelf meteen in een cordon.
het is perfide van dewever om het Vb omdat het rechtlijnig is een cordon te verwijten want mocht dewever ook maar iet of wat voet bij stuk houden dan wordt hij evengioed uitgesloten. het is blijkbaar meespelen mag maar dan volgens de regeltjes van de traditionelen.... het zou me niets verbazen dat de het Cdenv-SPA-VLD-n-VA wordt.... En zijn gezever dat het Vb niks verwezelijkt heeft is ook afgezaagd.het Vb en niemand anders heeft de vlaamse onafhnkelijkheid een wijdverspreide steun bezorgd. in de jaren 90 sprak enkel het Vb er over en nu is het bijna realiteit. Laatst gewijzigd door ilfalco : 9 juni 2009 om 15:27. |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Er zal geen cordon komen rond de NVA, dat geloof ik niet. Voornamelijk omdat de NVA geen politiek voert van uitsluiting. Misschien een beetje "franstaligen op de zenuwen werken" maar dat is op zich niet erger dan wat de VU in het verleden gedaan heeft en die hebben ook geen cordon rond zich gekregen. Ik hoop dat de NVA in de regering wordt opgenomen, ik hoop niet (zoals Degucht & Vandelanotte gisteren zeiden) dat ze een politiek gaan voeren die net over het randje is zodat ze populairder worden met de bevolking maar zodat er geen regering gaan met hun kan gevormd worden en zo uitkijken naar de volgende verkiezingen om dan echt "incontournable" te zijn. De CD&V en vooral de VLD & SP.A zouden natuurlijk hier een vuil spel kunnen spelen en de schuld op NVA afschuiven maar het zal niet makkelijk zijn om te bepalen wie er dan precies gelijk heeft denk ik. Waarschijnlijk iedereen of niemand. |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grootste fout die je kan maken is om die persoon gelijk te stellen met "de VB'er". Ik ben lid geweest van N-VA en VB en nog steeds vind ik geen reden om naar 1 van de twee te gaan schelden. Beiden hebben in mijn ogen in het verleden fouten gemaakt, maar ik maak er niet mijn dagtaak van om overal draadjes te openen om te gaan schelden. Ik wens de N-VA veel geluk met hun toch wel immense overwinning en het VB wat winst eens LDD implodeert (want ik denk toch dat dat staat te gebeuren... te hoog LPF-gehalte). |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Staatssecretaris
|
![]() Het zou erg zijn moesten ze niet willen meeregeren.
Dat is pas kiezersbedrog.
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik maak me sterk dat de NVA helemaal niet staat te trappelen om mee te regeren - vanzelfsprekend kunnen ze de verwachtingen van de kiezer niet inlossen en bij de volgend verkiezingen wel eens een heleboel stemmen 'terug' verliezen - een sterke oppositie verzekert hen van nóg meer stemmenwinst volgende keer.
Laten ze eerst maar eens laten zien wat ze waard zijn.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |