![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er bestaan verschillende partijen omdat men het op essentiële punten met elkaar oneens is. zie in Wallonië de scherpe campagne tussen PS en MR. VLD en Spa zijn nu zelfs na jaren van paars ook niet bepaald een voorbeeld van politieke eensgezindheid. Het enige effect dat een "aanvaardbare" NV-A heeft is alleszins dat er eindelijk een geoofwaardige oppositie kan zijn, die ook numeriek een gewicht in de schaal legt. Momenteel lijkt het erop dat er een "grote coalitie" komt van CD&V, N-VA,VLD en Spa. In Brussel is er al een akkoord tussen Groen!, VLD en CD&V. Ik juich dat toe : er moeten keuzes gemaakt kunnen worden of dat de linkerzijde van Groen& en Spa in de oppositie zet of de rechterzijde van VLD en N-VA of één van deze partijen in een meerderheid meeneemt of niet is bijkomstig. In een coaliitie treden vergt echter altijd compromisbereidheid : dat een groot deel van de "vlaamse achterban" deze bereidheid mist heeft in het verleden de Volksunie uiteindelijk de nek omgedraaid. Ik hoop voor de NV-A zelf dat het sluiten van compromissen en de stamina om via een geleidelijkheid aan haar idealen te geraken haar tot een duurzaam bestanddeel van onze democratiszche samenleving laat uitgroeien. De nationalistische idee als dusdanig is , naar ik hoop, intussen uitgegroeid naar een idee dat diverse "naties" onderling van elkaar afhankelijk zijn. Het verschil tussen een "onafhankelijk Vlaanderen" dat samen bestaat met aan haar Zuidelijke grens een Franstalige Belgische natie of een zelfstandig Vlaanderen in een Belgische confederatie is eigenlijk minder groot dan men zou denken.
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Politiekers en politiciennes moeten nu eenlmaal "straffe uitspraken" doen voor hun achterban. Gewoonlijk kan men zeer goed het verschil maken tussen een politieker en zijn streaffe uitspraak door hem of haar beter te kennen. Ik ken best mensen met gelijke politieke opvattingen die mij gewoon als mens niet zo liggen en omgekeerd ken ik mensen waarmee ik zeer goede kan opschieten, waarvan de politieke ideeên me absoluut niet liggen. The bottomline is dat het in wezen over "postjes" gaat zoals men al eens denigrerend zegt. Maar is dat niet het lot van iedereen ? Moeten we met z'n allen niet zorg dragen dat we een jhob hebben en er brood op de plank komt ? Ik heb ooit in mijn studententijd het besluit genomen nom mijn ziel niet aan een of andere partijtucht te verkopen. Uiteindelijk is het verkopen van diensten van een of andere firma en het voeren van commerciële onderhandelingen ook een vorm van geestelijke prostitutie, maar die gaat wel minder diep..
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [
Citaat:
Citaat:
Hoezo mondige burger? Toen een kwart van de kiezers mondig waren in de stembus hebben we de NVA niet gehoord om de stem van deze mensen te aanhoren?
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Wat mij stoort is dat de NVA daar zo aktief heeft aan deelgenomen. Ik hoor de Vlaams Nationalisten al afkomen: "nu is het niet de moment om naar uw eigen volksgenoten te kappan". Toch wel hoor: Een verontschuldiging van de NVA is hier op zijn plaats: A/ voor de duidelijkheid dat de NVA inderdaad nu zal worden gepakt om haar "Vlaams Zijn" B/ Om de nog grotere groep Vlaams Nationalisten van het VB niet te vervreemden van het Vlaams Nationalisme. Win/win... sorry: maar onmogelijk met een Bart De Wever.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Zou BDW nu beginnen begrijpen dat het niets met racisme te zien heeft?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kans bestaat. Maar dat belet niet dat het VB nu een uitgelezen kans heeft om eens diepgaand na te denken over bepaalde oriëntaties.
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De taalunie stelt helemaal niets voor. Het feit dat Vlamingen verboden werd naar de grote Nl televisiestations (RTL 4 5 7 en 6, SBS, Talpa, etc) te kijken (om VTM niet te doen ondergaan) was een definierend moment voor de taalcohesie in de Nederlanden (in negatieve zin). We hebben de taalunie ook niet gehoord over het feit dat de publieke omroep al decennia lang voor het overgrote deel Engelstalige muziek en tv programma s uitzendt. Vlaanderen werkt overigens niet of nauwelijks samen met Suriname of de Antillen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Exactly my point. Indien het VB er nooit was geweest, was het de N-VA die vanaf dag één kop van jut geweest was en had men ook wel een excuus gevonden om iedereen schrik aan te jagen voor die partij, zoals men dat in de jaren vijftig ook nog met de VU deed vanop de preekstoel. Toen kon men de mensen nog wijsmaken dat ze in de hel gingen terechtkomen als ze op de VU stemden; nu zegt men hen dat de buitenlandse investeerders gaan wegtrekken en de mensen geen pensioen meer zullen krijgen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Is wel straf, de VLD en CD&V hebben heel het land kapotgemaakt ( vorige 8 jaar met de sossen - paars wanbestuur - uitverkoop buitenland ) en nu krijgt NVA de schuld ????
Deze ochtend kotsen, Verhofstadt favoriet bij de EU.... 2012 nadert, als die griezel voorzitter zou worden, is het zeker gedaan met Europa... eerst België kapotgemaakt, nu de rest nog.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Separatisme, zoals BDW nu gaat ontdekken, daar gaat het over. En ik denkt niet dat ze zich in het zuiden gaan laten vangen door zijn/hun neurotisch geschreeuw dat ze geen separatisten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag hier is zelfs niet te weten wie van de VLD of de N-VA gelijk heeft. Was ik een buitenlandse investeerder, zou ik natuurlijk niet in België willen investeren! Het lijkt me toch logisch dat u dan liever in normale landen zou willen investeren en dus zeker niet in België!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En was het niet Marino Keulen die de burgemeesters weigerde te benoemen? Bart De Wever krijgt voor de zoveelste keer gelijk: iedereen wil de N-VA de zwarte piet toespelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Burger
|
![]() Ceysens is een goede stand-up comedian.
Bedrijven trekken hier weg wegens de absurde belastingdruk en onredelijke vereisten. De VLD is blijkbaar fan van enig sarcastische zelfspot. *Verhofstadt: De federale regering moet eindelijk is komaf maken met die jarenlange onafgewerkte dossiers die zwaar wegen op het land. (Noemde zelfs letterlijk BHV en staatshervorming) * De Gucht: Wij eisen eindelijk is een deftige regering die ook werk maakt van een evenwichtige begroting. Wij willen een degelijk beleid! * Somers: het is tijd om voor verandering te kiezen. Dit lijken wel de woorden van een oppositie partij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() VLD : zot zijn doet geen zier
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |