Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2009, 08:36   #1
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard Ceysens: "N-VA verjaagt buitenlandse investeerders"

Citaat:
"De nationalistische kijk en de taalsymbolenstrijd van de N-VA jagen buitenlandse investeerders weg", waarschuwt Vlaams minister Patricia Ceysens (Open Vld) in de Corelio-kranten. "Dat is nefast. Veertig procent van de Vlaamse banen komt voort uit buitenlandse investeringen."
http://hln.be/hln/nl/3624/Verkiezing...teerders.dhtml
Nee mevrouw. Dat is het resultaat van de vld die alle problemen op de lange baan stopt en ze zo laat verotten.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 08:39   #2
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat het eerder de leugenaars en corruptelingen van de VLD zijn die investeerders verjagen.

Die partij moet echt dringend onder de kiesdrempel verdwijnen voor er in dit land enige verbetering kan komen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 juni 2009 om 08:40.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 08:43   #3
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik begin er stilaan plezier in te krijgen hoezeer geprobeerd wordt om de N-VA als de baarlijke duivel af te schilderen. Als de schuld van alles.

Wat me opvalt, is dat de andere partijen de mensen nu plots voor domme onnozelaars aanzien. Waar is het credo van de mondige burger gebleven?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 08:45   #4
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Mja , door de belastingsdruk zullen ze niet gaan lopen ... Door de overvloed van stakingen zullen ze niet gaan lopen ...Gesjoemel van politici kan het ook niet zijn want ze sturen al eens een prins om die plooien glad te strijken ...
Nope , het komt doordat Vlamingen een eigen taal hebben ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 08:47   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Allemaal de schuld van de N-VA
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 11 juni 2009, 08:49   #6
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien wat off-topic, maar het moet bij het VB wel ergens pijn doen dat het regime tegenwoordig banger lijkt van de N-VA dan van henzelf, denk ik...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 08:50   #7
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ik denk toch dat acties zoals die van TAK die publicitaire affiches overplakken die al eens een engelstalig woordje bevatten met een duidelijke boodschap "NEDERLANDS" niet bepaald
een vreemde investeringsvriendelijk klimaat scheppen. Bij gebrek aan "bewijzen" geef ik ieder het voordeel van de twijfel. Het is mij persoonlijk opgevallen dat bv; het merk Renault op de vlaamse commerciële zender het frans mijdt, waar ze in hun nreklame in Nedeerland complexloos de franse taal al eens durven gebruiken.

Misschien is het verschil tussen "respect eisen voor de streektaal = Nederlands"
en "vijandig staan tegenover anderstaligen" voor sommige mensen té subtiel...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 08:50   #8
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Dat doet me denken aan hun gezichten op de betoging Woord Houden in Gent net voor het einde van de VU...
Oud 11 juni 2009, 08:51   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik denk toch dat acties zoals die van TAK die publicitaire affiches overplakken die al eens een engelstalig woordje bevatten met een duidelijke boodschap "NEDERLANDS" niet bepaald
een vreemde investeringsvriendelijk klimaat scheppen. Bij gebrek aan "bewijzen" geef ik ieder het voordeel van de twijfel. Het is mij persoonlijk opgevallen dat bv; het merk Renault op de vlaamse commerciële zender het frans mijdt, waar ze in hun nreklame in Nedeerland complexloos de franse taal al eens durven gebruiken.

Misschien is het verschil tussen "respect eisen voor de streektaal = Nederlands"
en "vijandig staan tegenover anderstaligen" voor sommige mensen té subtiel...
Het is positief dat Renault rekening houdt met de taal van de Vlamingen.
Oud 11 juni 2009, 08:53   #10
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Misschien wat off-topic, maar het moet bij het VB wel ergens pijn doen dat het regime tegenwoordig banger lijkt van de N-VA dan van henzelf, denk ik...
'k Denk het net niet ...
Door nu de NVA te demoniseren bewijzen de andere partijen dat het hen enkel om het Vlaams Nationalisme gaat , en niet voor migrantenthema's of zo ...
Oud 11 juni 2009, 08:53   #11
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

We betalen ons letterlijk blauw voor dat gezever.

Altijd maar haarke pluk, dat die Patricia Cijsens soep gaat koken.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 08:53   #12
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Nederland heeft men dan ook weinig redenen om een gereserveerde houding aan te nemen tegenover het Frans. Hoe zou dat komen, denk je?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 08:53   #13
BlueThunder
Banneling

Standaard

Verjagen de gangsters in hun eigen partij, Degucht en de Fortisaandelen, Verhofstadt en Govaerts, Fientje de Graaister,.... de investeerders dan niet... te gek om los te lopen dat VLD uitschot.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 08:55   #14
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad zo dat in de meeste europese landen er "nationalistische partijen" zijn, die zelfs op regeringsniveau vertegenwoordigd zijn : ie. nationalisten waarmee gesproken moet worden. In Vlaanderen kon men gerust
het VB als de énige nationalistische partij met een groot aantal kiezers negeren wegens "onfatsoenlijk en ondemocratisch", mede dank zij het feit dat die partij zelfs door buitenlandse rechtselingen als té extreem werd aanzien.

Nu eer aanzienlijk aantal kiezers "overliep" naar een fatsoenlijke nationalistische partij worden de "traditionelen" min of meer gedwongen om met die partij een dialoog aan te gaan & dat is ongewoon.

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 11 juni 2009, 08:59   #15
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu eer aanzienlijk aantal kiezers "overliep" naar een fatsoenlijke nationalistische partij worden de "traditionelen" min of meer gedwongen om met die partij een dialoog aan te gaan & dat is ongewoon.
En daarom doen ze wat ze al jaaaren met het VB doen , een hetze tegen een partij beginnen en blijven verderdoen tot ze ook de NVA in een cordon kunnen steken ...
Pas dan zal het voor de bevolking duidelijk zijn dat het cordon enkel dient om de Vlaamse eisen in de kiem te smoren ...
Oud 11 juni 2009, 09:03   #16
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In Nederland heeft men dan ook weinig redenen om een gereserveerde houding aan te nemen tegenover het Frans. Hoe zou dat komen, denk je?
Daar zijn zeer veel redenen voor. Maar we hebben er in Vlaanderen ook redenen voor : dank zij de taalunie en de intense samenwerking van de Nederlandstalige narties hebben wij van het frans niets te vrezen. Ik erger me zelfs voortdurend aan het minderwaardigheidskomplex dat tot uiting komt in de
verkrampte akties zoals die tegen publiciteit in vreemde talen, die bovendien selectief gevoerd wordt. In Nederland reageert men volwassener op andere talen dan in de "Vlaamse Rand".

Persoonlijk zou ik de uitdaging van de franstaligen aannnemen nl. het taalregime van een gemeente door de meerderheid van de bevolking laten kiezen : op een wonderbaarlijke wijze zouden tal van franstalige gemeenten in Wallonië dan wel eens kunnen "vernederlandsen". die gemeenten zouden dan wel resp. Nederlandstalige gemeenten in =Wallonië of =FRanstalige gemeenten in Vlaanderen worden... Gewestgrenzen aanpassen is een heel andere materie.. Ik geloof overigens dat een groot gedeelte van de burgers
in wezen zou verkiezen om gewoon de taal van de oorspronkelijke meerderheid te leren gebruiken. Een gerichte propaganda in die zin met slogans zoals "leer de taal van uw buren" zou niet slecht zijn.

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 11 juni 2009, 09:09   #17
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien is het verschil tussen "respect eisen voor de streektaal = Nederlands" en "vijandig staan tegenover anderstaligen" voor sommige mensen té subtiel...
Het ziet er inderdaad naar uit dat Patricia Ceyssens dat verschil niet begrijpt. Electorale penisnijd kan de oorzaak zijn van die acute domheid.
Oud 11 juni 2009, 09:11   #18
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het ziet er inderdaad naar uit dat Patricia Ceyssens dat verschil niet begrijpt. Electorale penisnijd kan de oorzaak zijn van die acute domheid.
Kan ook zijn dat er iemand het haar heeft ingefluisterd; er zitten veel handpoppen in de VLD he
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 09:14   #19
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Verjagen de gangsters in hun eigen partij, Degucht en de Fortisaandelen, Verhofstadt en Govaerts, Fientje de Graaister,.... de investeerders dan niet... te gek om los te lopen dat VLD uitschot.
Ja inderdaad, dan maar liever een big brother aan de macht.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 09:15   #20
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Ja inderdaad, dan maar liever een big brother aan de macht.
Zoals Verhofstadt? Of zoals wie?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be