Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2009, 19:24   #21
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Deepeco ik vraag me af hoe ge der bijloopt ? Gelijk Fernand de voddemarchant uit "de kampioenen" zekers.
Wa heeft nen das mee status vandoen, 0,0000.
Ik heb een representatieve functie bij een bedrijf, een onthaalfunctie. Dus gij wilt dat de klanten ontvangen worden alsk eruitzie: 3 daag nie geschoren, mee een oud hemd, een vale jeans mee gaten enz...zolang ik maar vriendelijk ben en correct vanuit mijn innerlijk ist oké bij u??
Het oog wil ook wat, de eerste indruk is het uiterlijk en dat doet al voor 50% de deur open of toe.

BTW wees blij dat ze een -das om de nek doen die niks hangt te doen.
Stel da ik bij de mensen om de nek hing...
Oud 14 juni 2009, 19:25   #22
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat is daar ethisch aan?
Het is één van de eigenschappen van ethiek - van mijn ethiek - om anderen zo goed mogelijk te helpen...

Citaat:
Of mensen kunt aanzetten om zichzelf ook te verbeteren in plaats van te wachten op hulp. The world view that makes the underclass.
Om mensen aan te zetten om een nog duurdere wagen te kopen om hun buurman te overtreffen? Dat zou niet goed zijn, daar zou je niet aan mogen bijdragen.
Bovendien bespeur ik een gebrek aan solidariteit in uw woorden. Het lijkt wel of je zelfs arme mensen niet zou helpen omdat ze zichzelf maar zouden moeten aanzetten om hun situatie te verbeteren. Hulp bieden is heel belangrijk in ethiek - in mijn ethiek.

Citaat:
Vermits u volgens mij een troll bent, ga ik verder niet al te veel aandacht aan je spenderen
Tja, ik kan me ook afvragen of ik nog aandacht moet besteden aan iemand die denkt trollen te zien. Want volgens de huidige kennis van de biologie behoor ik tot de mensen, de homo sapiens. En trollen zijn geen ondersoort van de homo sapiens. Trollen bestaan namelijk niet.

Mijn zus werkt in de psychiatrie; mochten ooit uw waanvoorstellingen te lastig worden in uw sociale contact met mensen ofzo, dan kunnen we wel hulp bieden. Er zijn behandelingen die waanvoorstellingen temperen...
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 19:27   #23
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
merk je dat het een belachelijk stuk 'kleding' is dat nergens toe dient en dat daar maar hangt te flapperen
Een goud dasklemmetje erover een klaar.
Oud 14 juni 2009, 19:28   #24
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat we de stropdas moeten afschaffen. En ook alle andere statussymbolen.
Een stropdas is al lang geen statussymbool meer, verre van. Voor 20 euro heb je al een deftige.
Citaat:
Ik ben tegen al dat statusgedoe.
Ik ook, maar verbieden is onzinnig en onrealistisch.
Citaat:
Maar ik zeg dat status totaaaaaal irrelevant is, en dat het zelfs schadelijk is voor anderen.
Sommige mensen hebben, bij gebrek aan persoonlijkheid of om de schone schijn op te houden, nood aan statussymbolen. Leer er mee leven.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 19:31   #25
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ik hou van dassen. Ik vind dat er tegenwoordig te weinig dassen gedragen worden. Een pak is niet compleet zonder das...

Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 19:33   #26
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Een beperkt acteur blijft een beperkt acteur, met of zonder das.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 19:33   #27
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Een goud dasklemmetje erover een klaar.

woehahaha! Grappig. Het flappert en ze verzinnen er een dasklemmetje voor. En dan wordt dat gouden klemmetje niet meer blinken, en moeten ze weer een oppoetsborstelke verzinnen.
manmanman toch... rare jongens, die mensen. Waar dat die zich mee bezighouden...
Oud 14 juni 2009, 19:41   #28
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Een stropdas is al lang geen statussymbool meer, verre van. Voor 20 euro heb je al een deftige.
Da's eigenlijk wel een beetje waar; in Afrika verkopen ze al stropdassen op straat. Of die Afrikanen dat nodig hebben...
Is ook een van de redenen waarom VLDers en andere politici minder dassen dragen. Het elitaire is er idd af. Op zoek naar iets nieuws. Dan is een politieker zonder stropdas al wat gedurfd, iets nieuws. Totdat dat ook weer algemeen wordt. En zo hebben we modes en trends...

Niet alleen in de kledingssector, ook in de automobielsector zie je sterk dat streven naar nieuwe wagens, nieuwe klassen, zoals ze dat noemen. De BMW 4 is al wat ingeburgerd? Dan snel de BMW 5 aanschaffen...
Oud 14 juni 2009, 20:00   #29
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bovendien bespeur ik een gebrek aan solidariteit in uw woorden. Het lijkt wel of je zelfs arme mensen niet zou helpen omdat ze zichzelf maar zouden moeten aanzetten om hun situatie te verbeteren. Hulp bieden is heel belangrijk in ethiek - in mijn ethiek.
En dat doe je niet door de manier die jij hier voorstelt.

Citaat:
Tja, ik kan me ook afvragen of ik nog aandacht moet besteden aan iemand die denkt trollen te zien. Want volgens de huidige kennis van de biologie behoor ik tot de mensen, de homo sapiens. En trollen zijn geen ondersoort van de homo sapiens. Trollen bestaan namelijk niet.
I rest my case.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 20:58   #30
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Ik stel een compromis voor:

Naam: tie_anarchy2.jpg
Bekeken: 217
Grootte: 28,9 KB
Oud 14 juni 2009, 21:19   #31
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
rare jongens, die mensen. Waar dat die zich mee bezighouden...
met het bepleiten voor een dasverbod...
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 22:16   #32
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat we de stropdas moeten afschaffen. En ook alle andere statussymbolen.
De stropdas vindt zijn origine bij de Romeinse senatoren die een soort sjaal droegen om hun stembanden warm te houden. Door die associatie met senatoren kreeg dat stukje doek een statuswaarde. Maar als je er nuchter over nadenkt, merk je dat het een belachelijk stuk 'kleding' is dat nergens toe dient en dat daar maar hangt te flapperen (en volgens sommigen uitdrukkelijk naar de fallus wijst om seksueel te imponeren)
Er wordt gezegd dat moslima's geen hoofddoek mogen dragen in openbare functies. Dat is niet alleen een slecht voorstel, het is ook belachelijk om niet hetzelfde te zeggen van de stropdas. Als je een stropdas draagt, laat je zien tot welke klasse je behoort, en ben je dus evenmin onpartijdig en neutraal als iemand van een ander geloof dat zou zijn. Dus alle politici moeten zoals Wouter Bos hun stropdas afdoen.
Ik ben tegen al dat statusgedoe. Kijk: iemand die met een Mercedes rijdt, met op de motorcap zo'n ster om mee te pronken. Op zich niets op tegen, maar voor de zwakke weggebruiker die per ongeluk omvergereden wordt kan die ster op de verkeerde plaats staan... Het zijn zo van die kleine dingetjes.
Door kleding, auto's en wat we eten, proberen we onszelf een hogere status aan te meten. Maar ik zeg dat status totaaaaaal irrelevant is, en dat het zelfs schadelijk is voor anderen. Bv. de status van gevaarlijke, vervuilende terrinwagens, de status van dure kledij terwijl er armoede is, de status van het eten van exotische scampi's enzo terwijl de mangrovewouden sneuvelen, de status van vlees eten, de status van kaviaar eten waardoor de steur bijna uitstierf,...
We moeten ons over ons ego heenzetten, en die statusverslaving loslaten!

Iedereen kan zich een das verschaffen, een das wijst niet op een 'bepaalde klasse', wel op een bepaalde functie, verantwoordelijkheid.

In vele vormen van verantwoordelijkheid is een das vereist, om au serieus genomen te worden.

Vaak vind ik mensen, die in bepaalde omstandigheden geen das dragen, terwijl dit wel vereist is, helemaal niet au serieus. Die mensen moeten zich dan extra bewijzen.
Oud 15 juni 2009, 04:35   #33
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Een beperkt acteur blijft een beperkt acteur, met of zonder das.
Beperkt in welke zin?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 05:27   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Iedereen kan zich een das verschaffen, een das wijst niet op een 'bepaalde klasse', wel op een bepaalde functie, verantwoordelijkheid.

In vele vormen van verantwoordelijkheid is een das vereist, om au serieus genomen te worden.

Vaak vind ik mensen, die in bepaalde omstandigheden geen das dragen, terwijl dit wel vereist is, helemaal niet au serieus. Die mensen moeten zich dan extra bewijzen.
Ik vind dat heel grappig dat men een das dragen als "status symbool" ziet. De weinige keren dat ik een das draag is dat uit een vorm van "ondergeschiktheid" om respect te tonen aan de mensen waar ik naartoe ga: een huwelijk of zo. De enige mensen op mijn werk die dassen dragen zijn commercieel vertegenwoordigers die komen slijmen om hun produkt te kopen. De directeurs bij ons dragen geen dassen - tenzij er een minister op bezoek komt of zo. Enkel onze beroepsfotograaf heeft er altijd een aan, omdat die altijd foto's maakt bij "gelegenheden" en dus niet uit de toon wil vallen.

Je kan even goed katoenen zakdoeken als status symbool zien hoor.
Oud 15 juni 2009, 07:07   #35
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind dat heel grappig dat men een das dragen als "status symbool" ziet. De weinige keren dat ik een das draag is dat uit een vorm van "ondergeschiktheid" om respect te tonen aan de mensen waar ik naartoe ga: een huwelijk of zo. De enige mensen op mijn werk die dassen dragen zijn commercieel vertegenwoordigers die komen slijmen om hun produkt te kopen. De directeurs bij ons dragen geen dassen - tenzij er een minister op bezoek komt of zo. Enkel onze beroepsfotograaf heeft er altijd een aan, omdat die altijd foto's maakt bij "gelegenheden" en dus niet uit de toon wil vallen.

Je kan even goed katoenen zakdoeken als status symbool zien hoor.
Volgens mij bevestigt dat een klein beetje mijn stelling; dat mensen bv stropdas aandoen om zich een hogere status aan te meten. Zeker bij die commercieel vertegenwoordigers en directeurs bij ministers... Dat is bewust gedaan om professioneler over te komen. Maar bij mij pakt zoiets niet, ik zie daar door.

btw , we hadden al opgemerkt dat iederen een das kan dragen, en dat daardoor een beetje de statuswaarde teniet gedaan wordt. Maar daar hebben ze iets op gevonden: dassen met bepaalde kleuren en lengtes enzo. Dan is het de kunst om de juiste das te dragen, dan pas heb je status.
Te vergelijken met wijn: iedereen met een beetje geld kan nu wijn drinken, maar je hebt 'juiste' en je hebt 'foute' wijn. Een arm boereke snapt daar niets van, en drinkt waarschijnlijk de foute die hij wel het lekkerste vind; hij is geen kenner, hij heeft geen status. De wijnkenner daarentegen... Hetzelfde met bv klassieke muziek tegenover pop. Ja, wie goed oplet, ziet dat bij chocolade: je hebt 'elitaire klasse-chocolade' (Leonidas en pralines) en je hebt de chocolade voor de lagere klassen (milka,...) Ik vond die milka lekkerder (jammer genoeg moet ik me nu beperken tot bio fair trade fondant chocolade).
Op zich heb ik daar niets op tegen, maar heb dat altijd stom gevonden. Die wijnkenners die prietpraat verkopen met hun fruitige afdronk en een pittige toets net onder de tong. Dat pakt bij mij niet, ik noem dat 'bluf'. En de lengte en de streepjes enzo van dassen, dat vind ik al helemaal belachelijk. Er zijn belangrijkere waarden in het leven, er zijn belangrijkere dingen om te weten.

Laatst gewijzigd door Deepeco : 15 juni 2009 om 07:09.
Oud 15 juni 2009, 12:26   #36
Sfax
Banneling

Standaard

Ik vind mijn BMW etisch - in mijn ethiek...

Daarentegen vind ik mensen die anderen vanalles willen verbieden absoluut en volkomen onetisch

Laatst gewijzigd door Sfax : 15 juni 2009 om 12:27.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 13:08   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Okee om dassen dragen te verbieden, omdat het een statussimbool is.

Maar dan alleen maar gekoppeld aan het verbieden van een ander statussimbool, een ietwat "dubbel omgekeerd" statussimbool, en dat is het onderlijveke gelijk de Jansens van A., onder een gewone vest. Ik vind dat niet staan. Ik krijg er de kriebels van in mijne nek, omdat ik geen kraag van een hemd voel die tussen mijn vest en mijn nek zit ... allez ge begrijpt wat ik bedoel.

En ge begrijpt ook zeer goed hoe de sossen-reklame-jongen uit A. omspringt met status-simbolen.

En als ge dan wat verder denkt: de mens is van vlees en bloed, en daar zit nu eenmaal status bij aangebakken enz. eet meer Freud.

ps ik draag alleen maar een das, als ik denk dat zonder die das andere mensen die me na zijn, zich beledigd zouden voelen, en aanverwante soortgelijke dinges.

ps twee: zijn juwelen niet een "veel groter probleem" dan ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 14:02   #38
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik vind mijn BMW etisch - in mijn ethiek...

Daarentegen vind ik mensen die anderen vanalles willen verbieden absoluut en volkomen onetisch
Aaaaah, je bent een BMW-kleinburger. Dat verklaart je eerdere uitlatingen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 14:03   #39
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Aaaaah, je bent een BMW-kleinburger. Dat verklaart je eerdere uitlatingen.
Lol, en dan loop jij wat te melken over de man spelen ipv de bal...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 14:18   #40
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

We kunnen met zen allen hetzelfde pakje gaan dragen, op zijn Chinees van een tijdje terug? Is het uit pure nijd dat de topicstarter de "statussymbolen" wil verbieden?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be