![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Deepeco ik vraag me af hoe ge der bijloopt
![]() Wa heeft nen das mee status vandoen, 0,0000. Ik heb een representatieve functie bij een bedrijf, een onthaalfunctie. Dus gij wilt dat de klanten ontvangen worden alsk eruitzie: 3 daag nie geschoren, mee een oud hemd, een vale jeans mee gaten enz...zolang ik maar vriendelijk ben en correct vanuit mijn innerlijk ist oké bij u?? Het oog wil ook wat, de eerste indruk is het uiterlijk en dat doet al voor 50% de deur open of toe. BTW wees blij dat ze een -das om de nek doen die niks hangt te doen. Stel da ik bij de mensen om de nek hing... ![]() ![]() ![]()
![]() |
#22 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is één van de eigenschappen van ethiek - van mijn ethiek - om anderen zo goed mogelijk te helpen...
Citaat:
Bovendien bespeur ik een gebrek aan solidariteit in uw woorden. Het lijkt wel of je zelfs arme mensen niet zou helpen omdat ze zichzelf maar zouden moeten aanzetten om hun situatie te verbeteren. Hulp bieden is heel belangrijk in ethiek - in mijn ethiek. Citaat:
Mijn zus werkt in de psychiatrie; mochten ooit uw waanvoorstellingen te lastig worden in uw sociale contact met mensen ofzo, dan kunnen we wel hulp bieden. Er zijn behandelingen die waanvoorstellingen temperen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een goud dasklemmetje erover een klaar.
![]() |
#24 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hou van dassen. Ik vind dat er tegenwoordig te weinig dassen gedragen worden. Een pak is niet compleet zonder das...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Een beperkt acteur blijft een beperkt acteur, met of zonder das.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() woehahaha! ![]() manmanman toch... rare jongens, die mensen. Waar dat die zich mee bezighouden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Is ook een van de redenen waarom VLDers en andere politici minder dassen dragen. Het elitaire is er idd af. Op zoek naar iets nieuws. Dan is een politieker zonder stropdas al wat gedurfd, iets nieuws. Totdat dat ook weer algemeen wordt. En zo hebben we modes en trends... Niet alleen in de kledingssector, ook in de automobielsector zie je sterk dat streven naar nieuwe wagens, nieuwe klassen, zoals ze dat noemen. De BMW 4 is al wat ingeburgerd? Dan snel de BMW 5 aanschaffen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Ik stel een compromis voor:
![]() |
#31 |
|
![]() met het bepleiten voor een dasverbod...
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Iedereen kan zich een das verschaffen, een das wijst niet op een 'bepaalde klasse', wel op een bepaalde functie, verantwoordelijkheid. In vele vormen van verantwoordelijkheid is een das vereist, om au serieus genomen te worden. Vaak vind ik mensen, die in bepaalde omstandigheden geen das dragen, terwijl dit wel vereist is, helemaal niet au serieus. Die mensen moeten zich dan extra bewijzen.
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan even goed katoenen zakdoeken als status symbool zien hoor.
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
btw , we hadden al opgemerkt dat iederen een das kan dragen, en dat daardoor een beetje de statuswaarde teniet gedaan wordt. Maar daar hebben ze iets op gevonden: dassen met bepaalde kleuren en lengtes enzo. Dan is het de kunst om de juiste das te dragen, dan pas heb je status. Te vergelijken met wijn: iedereen met een beetje geld kan nu wijn drinken, maar je hebt 'juiste' en je hebt 'foute' wijn. Een arm boereke snapt daar niets van, en drinkt waarschijnlijk de foute die hij wel het lekkerste vind; hij is geen kenner, hij heeft geen status. De wijnkenner daarentegen... Hetzelfde met bv klassieke muziek tegenover pop. Ja, wie goed oplet, ziet dat bij chocolade: je hebt 'elitaire klasse-chocolade' (Leonidas en pralines) en je hebt de chocolade voor de lagere klassen (milka,...) Ik vond die milka lekkerder (jammer genoeg moet ik me nu beperken tot bio fair trade fondant chocolade). Op zich heb ik daar niets op tegen, maar heb dat altijd stom gevonden. Die wijnkenners die prietpraat verkopen met hun fruitige afdronk en een pittige toets net onder de tong. Dat pakt bij mij niet, ik noem dat 'bluf'. En de lengte en de streepjes enzo van dassen, dat vind ik al helemaal belachelijk. Er zijn belangrijkere waarden in het leven, er zijn belangrijkere dingen om te weten. Laatst gewijzigd door Deepeco : 15 juni 2009 om 07:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Ik vind mijn BMW etisch - in mijn ethiek...
![]() Daarentegen vind ik mensen die anderen vanalles willen verbieden absoluut en volkomen onetisch Laatst gewijzigd door Sfax : 15 juni 2009 om 12:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Okee om dassen dragen te verbieden, omdat het een statussimbool is.
Maar dan alleen maar gekoppeld aan het verbieden van een ander statussimbool, een ietwat "dubbel omgekeerd" statussimbool, en dat is het onderlijveke gelijk de Jansens van A., onder een gewone vest. Ik vind dat niet staan. Ik krijg er de kriebels van in mijne nek, omdat ik geen kraag van een hemd voel die tussen mijn vest en mijn nek zit ... allez ge begrijpt wat ik bedoel. En ge begrijpt ook zeer goed hoe de sossen-reklame-jongen uit A. omspringt met status-simbolen. En als ge dan wat verder denkt: de mens is van vlees en bloed, en daar zit nu eenmaal status bij aangebakken enz. eet meer Freud. ps ik draag alleen maar een das, als ik denk dat zonder die das andere mensen die me na zijn, zich beledigd zouden voelen, en aanverwante soortgelijke dinges. ps twee: zijn juwelen niet een "veel groter probleem" dan ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() We kunnen met zen allen hetzelfde pakje gaan dragen, op zijn Chinees van een tijdje terug? Is het uit pure nijd dat de topicstarter de "statussymbolen" wil verbieden?
|
![]() |
![]() |