Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2009, 13:21   #21
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
het vb? bestaat dat nog?
Die 21 zitjes in het Vlaams Parlement staan er volgens mij toch nog altijd, hoor.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 13:24   #22
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Laat die mensen is gerust
Die "mensen" (ge weet nooit wat er onder die tent zit, misschien wel aliens) overtreden de wet.

Of pleit ge er ook voor dat dieven moeten worden met rust gelaten?
Oud 30 juni 2009, 13:25   #23
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
je kan wel melden dat je een zwart spook hebt zien rondwaren in de buurt van het Astridplein bijvoorbeeld.
Who are you gonna call? GHOSTBUSTERS!!!!!!!!
Oud 30 juni 2009, 13:34   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

"Laat die mensen es gerust" pleit Duvelke, terwijl ie in een ander draadje Raf & Cº prijst om hun 'jacht' op dubbelnicks en hun 'strijd' om forummers ge'permban'ned te krijgen
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 13:51   #25
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat een debiele oproep...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 14:15   #26
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Bah. Dat klikgedrag is verwerpelijk!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 14:27   #27
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je kan wel melden dat je een zwart spook hebt zien rondwaren in de buurt van het Astridplein bijvoorbeeld.
en ik een paar weken geleden 2 stuks in de abdijstraat, maar geen probleem volgens de politie zijn dit enkel 'toeristen'. Volgens diezelfde politie zijn er jaarlijks maar 3 a 4 gevallen (en allemaal toerist) Toch wel straf dan dat ik hiervan 50% tegenkom achter mijn hoek
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 15:13   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik hou ook niet zo van klikkers.

Maar ik hou ook niet van kriminelen. En iemand die de wet overtreedt, is een krimineel.

En de wet in Antwerpen, en in andere gemeentes waar dit ook gestemd zou zijn, is dat men niet gemaskerd rond mag lopen.
De gemeenteraadsleden die dat gestemd hebben, hadden bepaalde redenen om dit te stemmen, (mogen we veronderstellen).

Wel, als ge dat kombineert (aversie tegen zowel verklikkers als tegen kriminelen; en zelfs in kombinasie met een aversie tegen een polisiestaat), dan is de enige oplossing dat de polisie een fatsoenlijk beleid van opsporingen voert.
Dus, iedere boerka die zij op hun pad tegenkomen, moet aangesproken worden. Geen probleem dat een eerste overtreding door de vingers gezien wordt. Liefst geen "spesiale boerka-patrouilles, want zo belangrijk is het nu ook weer niet ... polisiestaat niewaar ...).

Konkluzie: onderlijveke jong-gehuwde (met een jonge gehuwde) burgemeesters kunnen ervoor zorgen dat de demokrasie op een fatsoenlijk-Vlaamse manier gerespekteerd wordt. Demokrasie zoals deze gewenst is en gestemd door hun eigen gemeenteraad. Zonder te overdrijven in de ene of in de andere zin.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 15:16   #29
DSC
Lokaal Raadslid

DSC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik hou ook niet zo van klikkers.

Maar ik hou ook niet van kriminelen. En iemand die de wet overtreedt, is een krimineel.

En de wet in Antwerpen, en in andere gemeentes waar dit ook gestemd zou zijn, is dat men niet gemaskerd rond mag lopen.
De gemeenteraadsleden die dat gestemd hebben, hadden bepaalde redenen om dit te stemmen, (mogen we veronderstellen).

Wel, als ge dat kombineert (aversie tegen zowel verklikkers als tegen kriminelen; en zelfs in kombinasie met een aversie tegen een polisiestaat), dan is de enige oplossing dat de polisie een fatsoenlijk beleid van opsporingen voert.
Dus, iedere boerka die zij op hun pad tegenkomen, moet aangesproken worden. Geen probleem dat een eerste overtreding door de vingers gezien wordt. Liefst geen "spesiale boerka-patrouilles, want zo belangrijk is het nu ook weer niet ... polisiestaat niewaar ...).

Konkluzie: onderlijveke jong-gehuwde (met een jonge gehuwde) burgemeesters kunnen ervoor zorgen dat de demokrasie op een fatsoenlijk-Vlaamse manier gerespekteerd wordt. Demokrasie zoals deze gewenst is en gestemd door hun eigen gemeenteraad. Zonder te overdrijven in de ene of in de andere zin.

Mocht het niet zo vol fouten staan, zou ik het bijna een intelligente reactie noemen.
Oud 30 juni 2009, 15:18   #30
opglabbeek
Banneling

Standaard

Ik vind het erook over, doch een teken aan de wand dat de politie haar taak niet meer naar behoren kan uitvoeren.
opglabbeek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 15:37   #31
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opglabbeek Bekijk bericht
Ik vind het erook over, doch een teken aan de wand dat de politie haar taak niet meer naar behoren kan uitvoeren.
De politie verklaarde dat ze maar drie �* vier meldingen van vrouwen met boerka krijgen per jaar, en dat het dan nog meestal om toeristen gaat.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 16:03   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
De politie verklaarde dat ze maar drie �* vier meldingen van vrouwen met boerka krijgen per jaar, en dat het dan nog meestal om toeristen gaat.
als niemand het meldt, hebben ze géén meldingen meer.

Ik vind echter zo'n burkafiguur in de Antwerpse straten zeer beangstigend. Net zoals ik gemaskerde mensen in de Antwerpse straten zeer beangstigend vind.

De carnavalswetten zijn al decennialang van kracht, net om de mensen geen beangstigend gevoel te geven, criminelen en overvallers zullen er altijd zijn, maar het is wel leuker dan men hen kan identificeren.
Een tijdje geleden werd in Engeland een juwelier overvallen door twee burka-heren.... met machinegeweer onder hun vroom kleedje.

Dus neen, ik voel me niet veilig met zo'n burka's in de straat. En als men er niet snel tegeningaat, dan kruipen ze als paddestoelen uit de grond (vroom, vromer, vroomst). Nu kan men er nog eentje melden als het gespot wordt, als de straten vollopen met pinguins niet meer.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 16:38   #33
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Vandaag in het laatste nieuws: (29/06/2009):

Filip de Winter van het Vlaams Belang vraagt aan alle Vlaamse burgers om boerka-dragende moslimvrouwen meteen aan te geven aan de politie. Het dragen van een boerka is trouwens strafbaar en tegen de westerse normen en waarden.
Ik ben het niet vlug eens met het Vlaams Belang, maar ik vind inderdaad dat alle boerka-dragende moslimvrouwen van het straat moeten. Punt uit. En in die zin geef ik het VB groot gelijk. Meer nog, overschot van gelijk. Zeker weten.

Laatst gewijzigd door system : 30 juni 2009 om 16:39.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 16:47   #34
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Filip de Winter van het Vlaams Belang vraagt aan alle Vlaamse burgers om boerka-dragende moslimvrouwen meteen aan te geven aan de politie. Het dragen van een boerka is trouwens strafbaar en tegen de westerse normen en waarden.

De westerse waarden en normen..........

Dit dus:
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 16:53   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...

Dus neen, ik voel me niet veilig met zo'n burka's in de straat. En als men er niet snel tegeningaat, dan kruipen ze als paddestoelen uit de grond (vroom, vromer, vroomst). Nu kan men er nog eentje melden als het gespot wordt, als de straten vollopen met pinguins niet meer.
We mogen natuurlijk niet oneerlijk zijn.

Je onveilig voelen is natuurlijk niet waar.

Een boerka gaat gewoon tegen onze kultuur in; het is veel te veel uiting van een godsdienstig ekstremisme dat niet strookt met onze opvattingen over hoe we met mekaar omgaan ... bla bla ... (trouwens ook helemaal geen uiting van een gevoel van beantwoorden van onze gastvrijheid tegenover henzelf ...)

Zelfs al is het gemeentebesluit vermoedelijk gebaseerd op het potensieel onveilig gevolg van gemaskerd rondlopen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 30 juni 2009, 16:53   #36
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens dit artikel niet enkel burqas (dan zouden ze niets te doen hebben, uiteraard, maar ook -vooral dus, bij gebrek aan burqas) niqabs:

http://www.gva.be/antwerpen/vlaams-b...ie-melden.aspx

De middeleeuwse heksenjacht dus.

Hadden we iets anders verwacht van het blok?

Een madolle voor L'hiver nu hij, in 't nauw gedreven door gerommel in zijn blok na het verkiezingsdebacle, zijn ware gelaat toont. Een wanhoopsbod? Hier cé:

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 juni 2009 om 17:09.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 16:57   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
De westerse waarden en normen..........

Dit dus:
Wil je daar een ietwat omstandigere uitleg bij geven aub?

Bedoel je dat een seksuele moraal zoals die in zwang was tot ongeveer 50 geleden in Vlaanderen terug ingevoerd zou moeten worden ?

Oud 30 juni 2009, 17:01   #38
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We mogen natuurlijk niet oneerlijk zijn.

Je onveilig voelen is natuurlijk niet waar.

Een boerka gaat gewoon tegen onze kultuur in; het is veel te veel uiting van een godsdienstig ekstremisme dat niet strookt met onze opvattingen over hoe we met mekaar omgaan ... bla bla ... (trouwens ook helemaal geen uiting van een gevoel van beantwoorden van onze gastvrijheid tegenover henzelf ...)

Zelfs al is het gemeentebesluit vermoedelijk gebaseerd op het potensieel onveilig gevolg van gemaskerd rondlopen.
Boerka's horen hier niet thuis. Daar kan toch geen twijfel over bestaan.

Laatst gewijzigd door system : 30 juni 2009 om 17:01.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 17:01   #39
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
als men er niet snel tegeningaat, dan kruipen ze als paddestoelen uit de grond (vroom, vromer, vroomst). Nu kan men er nog eentje melden als het gespot wordt, als de straten vollopen met pinguins niet meer.
Je pseudo is Circe, niet Cassandra.
Oud 30 juni 2009, 17:04   #40
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Of ambassadepersoneel. 't Is 'm niet te doen om de buitenlandse burqas maar om de Belgische niqabs.

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 juni 2009 om 17:13.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be