Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2009, 10:26   #21
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat is allemaal waar, maar het doet niets af van het onrecht dat er vaak gebeurt.

Ik versta jullie reacties niet goed. Ik ken ginder verschillende mensen die opgepakt zijn geweest, voor een week incommunicado hebben gezeten en daar een wreed slechte behandeling hebben gekregen, om nadien onschuldig vrij gelaten te worden.

Die maatregelen worden heus niet alleen toegepast op verkrachters, ETA-militanten enzomeer. Ook op totaal onschuldige mensen. En daar vallen jullie helemaal niet over. Ik versta dat niet. Dat gaat mijn petje te boven.

Ik versta evenmin waarom sommige mensen hier zo in hun gat gebeten zijn omdat het over Spanje gaat.

Nee, ik versta dat niet.
Waarom kom je dan niet met een voorbeeld van die mishandelde onschuldige mensen?

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 september 2009 om 10:26.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 10:35   #22
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Waarom kom je dan niet met een voorbeeld van die mishandelde onschuldige mensen?
Waarom zou ik namen geven van die mensen? Wat met hun privacy?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 18 september 2009 om 10:50.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 10:41   #23
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Maar het doet er in feite niet toe of iemand schuldig of onschuldig is. Die praktijk die Amnesty hier terecht aanklaagt, moet stogezet worden.

En nog iets: waarom reageert hier amper iemand op dat rapport als dusdanig? Maar telkens op mij? Omdat ik het topic gestart heb? Het is toch niet mijn verantwoordelijkheid dat Amnesty daarover een rapport uitbrengt? Waarom schieten jullie dan op mij? Ik versta dat niet he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 18 september 2009 om 10:49.
Oud 18 september 2009, 11:23   #24
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik namen geven van die mensen? Wat met hun privacy?
Ik heb de naam die je inmiddels uit je bericht verwijderd hebt gebruikt voor wat zoekwerk op Net; over "privacy" maken kennelijk de Basken zich minder zorgen dan jij want ik had meteen 53 hits, heb er echter nog geen enigszins mij betrouwbaar overkomende site bij ontdekt.

De bewering "martelingen" aangetroffen maar zonder détails.

Mijn totale indruk is dat er mogelijk sprake was van zeer lang voor-arrest en uiteindelijke vrijlating bij gebrek aan voldoende bewijs.

Het lijkt mij toch dat op enige manier deze mensen de aandacht van de politie zullen hebben getrokken, mogelijk ook ergernis opgewekt. Of is het zo dat iedere Bask die zich als een normaal en rustig, werkzaam, burger gedraagt wel eens in zijn leven preventief een poosje wordt ingesloten? Idem dito Catalanen en misschien nog wel enige andere minderheden?

Iets anders zijn de eisen/adviezen die Amnesty aan de Spaanse regering richt: aanpassing aan in de beschaafde wereld algemeen gebruikelijke rechten van arrestanten.

Het Amnesty-verhaal gaat niet specifiek over de Basken.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 september 2009 om 11:30.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 11:24   #25
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik héb het gelezen en sta nog steeds achter España - zoals ik al eerder zei, je belandt niet 'zomaar' in de gevangenis!

"National security and public safety" zijn belangrijker dan "Mohamed Mrabet Fahsi who was arrested on terrorism-related charges" die zijn advocaat niet kan bellen!
...en er dan nog snel bijverzint dat hij; "tortured and ill-treated" was.
Ik denk niet dat u begrijpt waar Txiki op doelt. Mohamed heeft hier niets mee te maken. Wel de Spaanse regio's waar er een drang naar zelfbestuur is en hoe Spanje met die independistische partijen en hun leden/leiders omspringt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 september 2009 om 11:26.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 12:30   #26
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom schieten jullie dan op mij? Ik versta dat niet he.
Je verstoort de goede orde door erop te wijzen dat niet enkel moslims een gevaar zijn voor de samenleving. Door een casus aan te halen waarbij men niemand behalve een bevriend regime de schuld kan geven plaatste je enkelen daardoor voor een onoplosbaar probleem: diegenen wiens visie op internationale politiek uit niet veel meer bestaat dan de idee van een strijd tussen het vrijheidsminnende Westen en de slechte islam.

Bedankt voor de info,

Andy

Laatst gewijzigd door Andy : 18 september 2009 om 12:36.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 13:16   #27
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik denk niet dat u begrijpt waar Txiki op doelt. Mohamed heeft hier niets mee te maken. Wel de Spaanse regio's waar er een drang naar zelfbestuur is en hoe Spanje met die independistische partijen en hun leden/leiders omspringt.
Ik weet best wat Txiki bedoelt, volgens hem worden mensen - en vooral Basken - onschuldig in de gevangenis gestopt en ondertussen ook nog eens mishandeld en gefolterd, waarvan geen bewijs werd geleverd tot nog toe!

Mijn 'citaten' kwamen trouwens uit het artikel van Amnesty International van de link van Txiki. Het is dus AI die er Mohamed bijhaalt, niet ik - ook de Basken worden niet vernoemd in het artikel van AI!

Concreet gesproken dus is Txiki het eens met AI dat Spanje moet voldoen aan de Europese normen voor gevangenen - ik ben het eens met de Spaanse uitleg dat de nationale veiligheid en de veiligheid van burgers prevaleert op de 'wensen' van gevangenen (staatsgevaarlijk) - bomaanslagen voorbereiden en plegen wordt beschouwd als staatsgevaarlijk ... en in Spanje is dit niet zomaar een loos begrip of een 'ver-van-mijn-bed-show', maar werkelijkheid!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 13:22   #28
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Ge zijt nog zotter dan ik dacht.
Oud 18 september 2009, 13:26   #29
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ge zijt nog zotter dan ik dacht.
Waar Uw prioriteiten' liggen weten we al lang - misschien kan U nog eens naar Uw vriend, de 'expert' in de VS bellen om zijn 'genuanceerde' mening!
Oud 18 september 2009, 13:28   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik weet best wat Txiki bedoelt, volgens hem worden mensen - en vooral Basken - onschuldig in de gevangenis gestopt en ondertussen ook nog eens mishandeld en gefolterd, waarvan geen bewijs werd geleverd tot nog toe!

Mijn 'citaten' kwamen trouwens uit het artikel van Amnesty International van de link van Txiki. Het is dus AI die er Mohamed bijhaalt, niet ik - ook de Basken worden niet vernoemd in het artikel van AI!

Concreet gesproken dus is Txiki het eens met AI dat Spanje moet voldoen aan de Europese normen voor gevangenen - ik ben het eens met de Spaanse uitleg dat de nationale veiligheid en de veiligheid van burgers prevaleert op de 'wensen' van gevangenen (staatsgevaarlijk) - bomaanslagen voorbereiden en plegen wordt beschouwd als staatsgevaarlijk ... en in Spanje is dit niet zomaar een loos begrip of een 'ver-van-mijn-bed-show', maar werkelijkheid!
Ik heb er een relatie van 5 jaar opzitten met een Spaanse schone. Vertel me niet dat het voor mij maar iets is dat ik ergens in de media ga lezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 13:29   #31
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik heb er een relatie van 5 jaar opzitten met een Spaanse schone. Vertel me niet dat het voor mij maar iets is dat ik ergens in de media ga lezen.
Ik had het niet specifiek over U Jazeker.
Oud 18 september 2009, 13:31   #32
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Europese norm voor gevangenen? Wat is dat?
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 14:41   #33
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Europese norm voor gevangenen? Wat is dat?
Human rights, rechten voor gedetineerden die door Spanje blijkbaar niet toegepast/nageleefd worden volgens AI - let wel; Amnesty International ziet geen graten in de 'rechten' of beter gezegd, het 'ontbreken van die 'rechten' in niet-Europese gevangenissen - waarschijnlijk had men bij die 'internationale' organisatie nog geen tijd (lef) om de 'rechten' van gedetineerden te onderzoeken, of focussen ze zich enkel op Europa, vandaar 'Europese normen'
Hun motto is nochtans: "Protecting human rights worldwide"
Oud 18 september 2009, 14:55   #34
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Human rights, rechten voor gedetineerden die door Spanje blijkbaar niet toegepast/nageleefd worden volgens AI - let wel; Amnesty International ziet geen graten in de 'rechten' of beter gezegd, het 'ontbreken van die 'rechten' in niet-Europese gevangenissen - waarschijnlijk had men bij die 'internationale' organisatie nog geen tijd (lef) om de 'rechten' van gedetineerden te onderzoeken, of focussen ze zich enkel op Europa, vandaar 'Europese normen'
Hun motto is nochtans: "Protecting human rights worldwide"
Kan je dat hard maken? Is er geen enkel rapport van Amnesty over het detentiebeleid van geen enkel ander land?

Plus, wat is de relevantie daarvan? Het gaat hier over Spanje. In je gat gebeten omdat het over Spanje gaat?

Laatst gewijzigd door Txiki : 18 september 2009 om 14:55.
Oud 18 september 2009, 14:57   #35
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je dat hard maken? Is er geen enkel rapport van Amnesty over het detentiebeleid van geen enkel ander land?

Plus, wat is de relevantie daarvan? Het gaat hier over Spanje. In je gat gebeten omdat het over Spanje gaat?
Ik wacht tot U hardmaakt dat gedetineerden gemarteld en/of gefolterd worden in Spaanse gevangenissen - en nee, niet van een ex-gedetineerde, want zo kan ik er ook een paar verzinnen, maar 'echte bewijzen.
Oud 18 september 2009, 15:04   #36
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wacht tot U hardmaakt dat gedetineerden gemarteld en/of gefolterd worden in Spaanse gevangenissen - en nee, niet van een ex-gedetineerde, want zo kan ik er ook een paar verzinnen, maar 'echte bewijzen.
Ik hoef hier niets hard te maken. Ik post hier iets over dat rapport van Amnesty over Spanje, en je mikt wéér op mij. Waarom? Mik op Amnesty. Zeur tegen die organisatie, he. Ik ben daar niet verantwoordelijk voor.

Maar goed. Wat vind je van dit document:
http://www.libertysecurity.org/IMG/p...e_in_Spain.pdf

Een stuk eruit:

Citaat:
Within the Spanish State police stations and prisons, torture still keeps on existing, in spite of the large number of denunciations made by international organizations, humanitarian associations, professional institutions, prisoner support groups, as well as the victims themselves and their families... Despite the categorical ban on torture stated by the Spanish Constitution and International Law, and despite the denial of the Government, torture still exists. And its existence is ratified by sentences passed against the Spanish State by the International Court for Human Rights, by the Recommendations expressed by the UN Special Rapporteur on Torture, as well as by the reports from several state and international associations which demand truly effective measures to prevent the unacceptable violation of human dignity and human rights that torture implies at any time and everywhere (prisons, police stations and in the streets.

Laatst gewijzigd door Txiki : 18 september 2009 om 15:06.
Oud 18 september 2009, 15:18   #37
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoef hier niets hard te maken. Ik post hier iets over dat rapport van Amnesty over Spanje, en je mikt wéér op mij. Waarom? Mik op Amnesty. Zeur tegen die organisatie, he. Ik ben daar niet verantwoordelijk voor.

Maar goed. Wat vind je van dit document:
http://www.libertysecurity.org/IMG/p...e_in_Spain.pdf
Ik mik helemaal niet op U, maar juist wél op AI.
Oud 18 september 2009, 15:20   #38
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mik helemaal niet op U, maar juist wél op AI.
Wat vind je van het bijgevoegde document?
Oud 18 september 2009, 15:23   #39
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Nog een stuk hieruit:

Citaat:
there were 227 sentences on torture and/or maltreatment
Citaat:
PENAL INFRINGEMENT SENTENCES SENTENCED PEOPLE
TOTAL 161 245
Oud 18 september 2009, 15:24   #40
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vind je van het bijgevoegde document?
Dat er ook mensen 'bestraft' zijn, toch?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be